Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Nota 203-1 tuunimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Vs: Nota 203-1 tuunimine

    Katsetasin kondega sillatud takisti abil. Toitepinge 46V. Hoidma jäi veel 470 oomiga, 5W takisti kannatas veel katsuda. Aga tõmbamiseks oli ka 9,4mF vähe - väristas ainult korra kontaktide ühendamisel.

    Comment


      #77
      Vs: Nota 203-1 tuunimine

      Esmalt postitatud M.L poolt Vaata postitust
      ..... Aga tõmbamiseks oli ka 9,4mF vähe - väristas ainult korra kontaktide ühendamisel.
      See oli siis ju 9400µF ja ikka vähe. Sel juhul on ilmselt tõesti mõttekam muudmoodi lahendada.
      Elektroonika töötab suitsu baasil.
      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

      Comment


        #78
        Vs: Nota 203-1 tuunimine

        Esmalt postitatud fre poolt Vaata postitust
        Sel juhul on ilmselt tõesti mõttekam muudmoodi lahendada.
        Vast sobiks üks kaheastmeline PWM. Oleks ka ilus õppevahend.

        Mikroprotsessor muidugi lahendaks kõik probleemid aga selle kasutuse õppimine võtab ju kohe paar päeva.
        (Katsun juba mõnda aega M.L. mikrolembust arendada. Vast õnnestub.)

        Comment


          #79
          Vs: Nota 203-1 tuunimine

          Kaldun jälle veidi teemast kõrvale.

          Selle eeltakisti saaks ju ca 1sec lühistada transistoriga, mille KE on paralleelselt ühendatud. Aeg on tekitatud RC ahelaga.
          Teine lahendus oleks muidugi mähise ümbermähkimine, paremal juhul isegi 2 mähisega – hoide- ja tõmbemähis.

          Aga A.R. soovituse kohaselt protsessori kasutamine probleemi lahendamisel oleks muidugi tehnika viimane sõna.
          Vaata või põllumajandust – arvutijuhtimisega lüpsiplatsid, lüpsirobotid.
          Lehmad käivad tähtsate nägudega ringi, kõigil transponder (ID kaart) kas kaelas või sõra ümber. Kõik andmed jooksevad arvutisse – alates lüpstud piimaliitritest, haigustest ja isegi indlemiseni (pulliotsimine).
          Innovatsiooni viimane sõna on kõnelev sõnnikuhark. Teatavasti on probleemiks varre murdumine. Nüüd on hargi vars varustatud tensoanduritega, mis ühendatud protsessori mõõteosaga. Kõnesüntesaator ütleb suurematel varre läbipainetel (liiga taske koorem) õrna naisehäälega: „Bitte nehmen Sie ein bischen kleineren Stück Scheiße!“
          Garanteeritud tööiga pidi olema üle 10 aasta.

          Comment


            #80
            Vs: Nota 203-1 tuunimine

            Esmalt postitatud fre poolt Vaata postitust
            See oli siis ju 9400µF ja ikka vähe.
            Nota mehhaanika on ju nagu vene traktoril - annab sikutada .

            Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
            Mikroprotsessor muidugi lahendaks kõik probleemid ...
            Isand roosakummik aretas mõnda aega tagasi siin Majak tüüpi lintmakile kiirust 38. Notale minu soov täpselt vastupidine: kiirus 4 pakuks lisaks olemasolevatele 9 ja 19 huvi, siis saaks ürgvanu linte kuulata. Kas 6W vahelduvvoolumootor кд-6-4-ухл4 hakkaks mikroprotsessorile kuuletuma?

            Solenoidi sain käima kahe mosfetiga. Skeem ja relee toitevoolu graafik simulaatorist on all. Türistoriga tehase skeem oli lihtsam, aga läbi mehaanilise lüliti käis palju suurem vool ja mosfetite kodustamine oli ka huvitav . Ma ei saa aga aru, miks simulaatoris tühjeneb tõmbevoolu andvat mosfetit käivitav C3 ise, aga päriselus tuleb C3 tühjendada läbi takisti ja ümberlüliti (see jäi originaal).
            Lisatud failid

            Comment


              #81
              Vs: Nota 203-1 tuunimine

              Kusjuures nii üllatav kui see ka pole, saab pingega asünkroonmootorite kiirusi reguleerida.
              See kõik ju toimib olimpides, sojuzides.
              Idee on selles, et tuleb seda kiirust kuidagi mõõta. Ja kui õige kiirus käes, katkestatakse toide.
              KD 6-4 juhtimise skeem on maki Snezet 204 kirjelduses.
              Seal mõõtetakse kiirust optopaariga.
              Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

              Comment


                #82
                Vs: Nota 203-1 tuunimine

                1. Экономичный режим питания электромагнитного реле

                http://radio-technica.ru/raznoe/ekonomichnyj-rezhim-pitaniya-elektromagnitnogo-rele.html

                Relee asemel kasutaks elektromagnetit, transitori valiks liittransistori nt. vene KT829A, takistid vastavalt režiimile.

                2. Venelased teevad 38 kiiruse treitud, lihvitud ja karastatud 12mm läbimõõduga muhvi abil, mis käib veomootori võlli otsa.

                Ma leidsin kolude hulgast Rostov-102 plaadid (kunagi sai ka päris palju magnetofone tuunitud, ringi ehitatud alates Majak -203, Jupiter -201,- 202, Astra -209, Rostov -101, -102; IIet- 101 jne. + kassetikad. Mõnda oli mitu, ei meenugi kõik – sõbrad ostsid pärast häälestamist ruttu ära. Näiteks Astra- 209-l oli lisapea koht olemas - 3 pead peale, uued isetehtud plaadid ja töötasid päris hästi. Käisin ka Kiievis Majak -001 esimeste eksemplaride tootmisega tutvumas. Ukraina konstrueerimisbüroo insenerid laitsid ostuidee maha. Ainuke hea pidi olema Moskvas Rahvamajanduse Näituse Elektroonika paviljonis, millel puha lääne jupid (VDNKh Moscow)
                Lõpuks ostsin Elektroonika TA1-003.-d 2tk. Peterburi Elektroonika Salongist. Viimane allesolev on ca 30 tundi kasutatud, ringi häälestatud tolleaegsetele Orwo lintidele ja puhkab üle 15 aasta- nüüd vajab „lüüdituuningut“. Magnetofon on reversiga, 4 peaga - 3 neist klaasferriidid. Lisaks tõin Peterburist tagavaraks sealtoodetud helipäid 6A24.080, 6B24.080 + kustutus. Ostes öeldi, et on sendastid?

                Tahaks teada Teie arvamust antud helipeade kohta:
                Foorumitest kommentaare - 6А24.080 - записывающая, 6в24.080- воспроизводящая .обе сендаст, советские головы- mulle tundub, et on siiski eritöötlusega permalloi 3500 töötundi ja paremad karakteristikud kui klaasferriidil ?
                Teine kommentaar - на поверхности пермаллоевых пластин перед сборкой магнитопроводов нанесен износостойкий слой. Соответственно, его "торцы" при износе пластин выступают между ними из набора и примерно в 2-3 раза замедляют износ по сравнению с обычным покрытием лаком. В более продвинутом варианте такая технология использовалась в головках аппаратов для тиражирования магнитных фонограмм, напр. Telex.

                Kui on soov 3-e pealiseks tuunida, siis saab Rostovi plaadid sümboolse tasu eest endale. Plaadid olid mahavõtmisel hääles ja töökorras, nüüd ilmselt vajavad „lüüdikuuri“.

                Comment


                  #83
                  Vs: Nota 203-1 tuunimine

                  Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
                  1. Экономичный режим питания электромагнитного реле

                  http://radio-technica.ru/raznoe/ekonomichnyj-rezhim-pitaniya-elektromagnitnogo-rele.html

                  Relee asemel kasutaks elektromagnetit, transitori valiks liittransistori nt. vene KT829A, takistid vastavalt režiimile.

                  2. Venelased teevad 38 kiiruse treitud, lihvitud ja karastatud 12mm läbimõõduga muhvi abil, mis käib veomootori võlli otsa.

                  Aitäh, Svago, linkide eest. Aga fre pakutud variant on veel lihtsam ja Nota jaoks on igati ökonoomsem minu mosfetitega aretis, mis kasutab Nota trafost saadavat madalamat ja kõrgemat pinget. Skeem mahub koos kõige ja lisaks heliväljundi lahtiühendamist juhtiva kivi asjadega sõbralikult 15x25 auku makettplaadil endise türistoriga skeemi asemele ja toimib hästi. Hoideasendis peaksin ülal viidatud skeemil oleval takistil R3 ikka päris korralikult sooja tegema. Lisaks käib nüüd lülitist läbi ainult 1uF konde laadimise ja tühjendamise vool ja loodetavasti kestab lüliti kauem.

                  38 kiirus oli rohkem isand Roosakummiku teema. Ma tahaks nelja ilma mehaanikat muutmata.

                  Comment


                    #84
                    Vs: Nota 203-1 tuunimine

                    Majak-idel ja paljudel teistel oli 3 astmega (3 erineva läbimõõduga) veoseib 3 kiiruse jaoks. Kui muuta kiirust elektrooniliselt, siis ei pääse ka mehhaanikat muutmata – on vaja tagasisideks mootori võllile näiteks hammasratas tüüpi ketast ja induktiiv/Halli andur või aukudega ketas koos valgus/fotodioodidega + kiiruse stabilisaator (Elektronika ja Olympi eri mudelite skeeme on netis piisavalt, saab idee).

                    Lm 12mm muhv oli Elektronikatel 38 kiiruse saavutamiseks (muhvi müüakse ka kauplustes), lisaks paigaldati laiad 2 realised pead stuudiosalvestistega töötamiseks. Impulsside arv 112 pöörde kohta veomootoril. Muhvi läbimõõt tuleb arvutada muudel juhtudel vastavalt olemasoleva võlli läbimõõdule.

                    Втулка насадка на вал ведущего двигателя ДМ-5 (ДМ-1), купленная в ТТЦ Шанс, г. Киров.
                    Размеры втулки:
                    Длина = 16,8 - 0,01 мм
                    Внешний диаметр = 12 -0,01 мм
                    Внутренний диаметр = 5,95 + 0,03 мм
                    Несоосность внешнего и внутреннего диаметра = 0,005 мм
                    Внешний, внутренний диаметры, одна торцевая часть отшлифованы.
                    Марку стали, твердость, шероховатость пока установить не удалось.
                    Втулка явно закалённая.
                    Предполагаемая сталь марки 40x, 20XH3A, 30ХГСА .
                    Закалена до HRC = 56 ... 65 .
                    Предполагаемая шероховатость Ra = 0.32 ... 0.16 мкм (0.20 мкм).

                    Comment

                    Working...
                    X