Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

6V-12V -> stabiliseeritud 5V peale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    6V-12V -> stabiliseeritud 5V peale

    Alustame siis taustast: soov on teha toide mikrokontrollerile, mis hakkab elutsema mootorratta süütemängu juures. Seega tegelikult peab arvestama sellega, et toide mida saan on läbu täis. Hetkel on pardatoide 6V (mõte on hiljem 12V peale viia). Ja muidugi ei saa unustada, et starteri kasutamise hetkel on pingelang ka korralik. Samas kui generaatori pingeregulaatoriga midagi peaks juhtuma, siis pardapinge võib olla suurem, kui 15V (kui kasutusele läheb 12V süsteem). Samuti omab tähtsust võimalikult väheste komponentide arv ning vibratsiooni kindlus. Temperatuur vast nii hullult rolli ei mängi (alla 5C ei usu, et kasutab ratast).

    Peas on erinevaid mõtteid läbi käinud: zeneriga lahendused ja lin. reguga (LDO). Kuid kõigil neil on omad vead.

    Hetkel mõtlen siis step-down ja step-up'i peale. Ehk siis alguses laseks 3.3V peale ja siis tõstaks 5V peale. Voolu ei pea palju olema, ~200mA on rohkem kui küll (palju see AVR kivikene ja hallid andurid ikka tarbivad).

    Kuid minu mõte on nüüd selline, et järsku annab teha paremini (ja ehk mingi ühe kivi lahendus?!?).
    V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra.

    #2
    Vs: 6V-12V -> stabiliseeritud 5V peale



    Ja muud pole vajagi. Testitud. Töötab.
    Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

    Comment


      #3
      Vs: 6V-12V -> stabiliseeritud 5V peale

      Hmmm, miks ma seda ei näinud ennist?!? Vblla filtrid tegid oma töö.

      Hah, seal datasheetis on kirjas min pingeks 7V. Kas see hakkab tiksuma, kui pinge langeb alla selle? Ok, tegelikult ta ei ole nii kallis, et ei võiks teha loomseid katseid.
      viimati muutis kasutaja Mephistopheles; 04 m 2015, 23:45. Põhjus: lisa
      V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra.

      Comment


        #4
        Vs: 6V-12V -> stabiliseeritud 5V peale

        Endal jooksis sisse 5.5V , välja 4.9 V. Ega muud midagi, kui juhttranss läheb aktiivrežiimi.
        Eelis on selles, et sisendpinge tõusmisel voolutarve väheneb. Lineaarregulaatoril jääb samaks.
        Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

        Comment


          #5
          Vs: 6V-12V -> stabiliseeritud 5V peale

          Ehk räägid täpsemalt, mis motikaga tegu, kas teed ümber laadimist või süüdet?

          Comment


            #6
            Vs: 6V-12V -> stabiliseeritud 5V peale

            6V ja starteriga tsikkel on päris huvitav, räägi jah lähemalt.

            Comment


              #7
              Vs: 6V-12V -> stabiliseeritud 5V peale

              Tegemist on K-750'ga. Tegemisse l2heb syyde, karpad, laadimine ja starter. Kuna peale oli pandud uuema masina kast (reversiga), siis v6ib yhe hooratta ja kasti ohverdada. Neile pidi ilusasti saama panna sapaka hammasv88d. Kuna masin on jaotuskaane all lahendatud hammakatega, siis peaks olema m6eldav ka starter-generaator... Oma olemuselt midagi sarnast nagu on tuulal/muraveil. Aga seda viimast tuleb natuke rohkem uurida.
              V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra.

              Comment

              Working...
              X