Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

AVR ja auto elektrisüsteem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    AVR ja auto elektrisüsteem

    Tere,

    on üks väike sekeemijupike, mis kasutab tiny2313 proset, 5 herkonit sisendites ja tarkvaraliselt 5 kanalit PWM-i LEDe juhtimas. Toiteks dioodsild + 7805 + kondekad. Laual, toiteka taga, töötab asi ilusti (põhimõtteliselt muudab LED-ide PWM väärtust vastavalt andurile), autos hakkavad aga anomaaliad pihta, ka seisva mootoriga. Nimelt kohati kustuvad teatud LED-id üldse ära, siis ärakavad ellu, kohati on tunne, et prose kell muutuks aeglasemaks (osad LED-id värelevad või värelevad näiteks 2 LED-i 5st, aga mitte suvaliselt vaid kordamööda). Pärast ühe drosseli lisamist toiteregu järele muutus asi paremaks, ei ole enam LED-ide ära kustumist täheldanud, aga värelemised on ikka olemas.

    Kahtlustaks nüüd autos olevat elektroonikat, toide tuleb käigukangi juures olevast pirni pesast. Mis filtrilahendusi võiks katsetada? Ossiga toidet piiluma pole jõudnud.

    #2
    Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

    Hea oleks märkida mis autoga on üldse tegu, sest neid on nii mosse kui tesla kombel tehtud. Kui sisendiks on herkon off/on tüüpi signaaliga, siis kas PWMi rakendamine on üldse mõtekas? LED+takisti täiturahelat monitoorima ei sobi?
    Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
    Konfutsius

    Comment


      #3
      Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

      2014a Civic, kivi monitoorib ainult enda küljes olevaid herkoneid, väljundis juhitakse LED-e PWM-iga. Kui prose ise näitab herkonite olekuid LED-idega, siis nende monitoorimine ei sobi jah.

      Comment


        #4
        Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

        Tegevuse eesmärk on siiski veel selgusetu. Mida jälgivad herkonid, millest nad oma signaali saavad? Kuidas esitatakse saadud info (led muudab värvi?)?
        Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
        Konfutsius

        Comment


          #5
          Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

          Herkon saab signaali magnetilt (käigukangi asukoht), vastavalt asendile lükatakse vastav LED heledamalt või tumedamalt põlema.

          Comment


            #6
            Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

            Ma midagi sellist oletasin ka ise. Ma lahendaks selle "gear display" nii et ledil on madal näidupinge sõltumata magneti asukohast ning kõrge valikut näitav pinge vastvalt siis herkoni sulgumisele ning herkon astub üle madala pinge takistist, kõrge pinge takisti muidugi jääb ahelasse. Ma lisaksin veel kompotti reaalse käigu näidiku, mis saab info (kasti)ajust ning ka turbiini lock juhul kui on võimalik. Lihtne lollikindel lahendus kus kehva elektroonika filtreerimine ei pääse mõjutama. Olen teinud sarnast asja Aisin-Warneri A340/A343/AW4 kastiga, on päris abiks vahel.
            Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
            Konfutsius

            Comment


              #7
              Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

              Aga see pole siiski probleemi lahendus + minul on prose valitud veel teatud kellade-vilede lisamiseks.

              Comment


                #8
                Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

                Vähemalt seni teadaolnud info järgi lahendaks küll ära, seejuures kui madala pinge ahel saab toite hoopis ääretulede süttides, siis näeb lahendus üsna OEM välja. Mis võiksid veel olla need teatud kellad viled? AT kasti soovi korral manuaalne juhtimine?
                Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                Konfutsius

                Comment


                  #9
                  Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

                  Mis mikrokontrolleri reset-ahelas toimub? Äkki hakkab sealt asi hargnema. Ühel minu viimastel PCB-del on reset-i ja maa vahel rammus 100nF kondensaator.
                  If you think education is expensive, try ignorance.

                  Comment


                    #10
                    Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

                    Üks võimalus oleks võtta toide otse akult (lisakaitse muidugi aku juures).
                    Kui see ei aita, siis teise variandina kasutaks 2 astmelist filtrit, lisaks +8V…+ 9v stabilisaator. Stabilisaatorina kasutaks LM317, siis saab panna lisakondeka juhtahelasse.

                    http://radioskot.ru/publ/bp/filtr_dlja_avtomagnitoly/7-1-0-477

                    Filter oleks 0,1µF; pool; 47µf; pool; 0,1µF + 4700µF + stabilisaator. (tüürahelas 47µf, + 2 kaitsedioodi + väljundisse 0,1µF kondekas).
                    Kui vaataks ossiga, määraks häire, saaks täpsemini arvutada

                    Comment


                      #11
                      Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

                      Niisuguse häire korral tuleks alustadagi ossiga probleemi määratlemisest.

                      Aga nende "kellade-vilede" kirjeldus on ilmselt küll sõjasaladus, mis jääb meil teadmata 75 aastaks...
                      viimati muutis kasutaja OSX; 15 m 2015, 12:15.
                      Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                      Konfutsius

                      Comment


                        #12
                        Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

                        Honda Civic ja väga väga suurte numbritega käikude LED näidik.
                        Ilmselt tuleb siis ka kiireks käiguvahetuseks süüte hetkeks väljalülitamine, NOS juhtimine jne.

                        Comment


                          #13
                          Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

                          Ei ole need kellad-viled midaig nii edevad, aga kuna probleemi püstitus oli AVR autos korralikult käituma saada, siis selle juurde ka jään. Mulle meeldib programmeeritava süsteemi paindlikus. Üritan mõni päeva auto ja ossi ka kokku viia omavahel.

                          Comment


                            #14
                            Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

                            Kui see tüli ei tee, siis viska ka siia pilt üles mis nali (+) kiirgub, oleks teada mida vahel kahtlustada.
                            Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                            Konfutsius

                            Comment


                              #15
                              Vs: AVR ja auto elektrisüsteem

                              Uhh, jõulud ja aastavahetus ja muud sellised haigused on asju edasi lükanud. Igatahes korra sain autos ossiga ära käia, huvitav on see, et vahel on see pulsatsioon sees ja siis jälle mitte. Sain korra selle pulsatsiooni kätte, mõõdetud on pärast 7805 toiteregu, tegu siis 5V toitepingega. Kui "disko" käib, siis see pulsatsioon on olemas, teinekord (uuel süüte sisse keeramisel) on kõik jälle ilus. Lõpuks ei saanudki enam seda pulsatsiooni kätte, tahtsin mõõta ka enne toiteregulaatorit. Tarbimises asi olla ei saa, laual üle 50mA see ei tarbi ja samad LED-id põlevad ka siis, kui 5V on ilusti sile ja probleemivaba. Kahjuks ajatelg jäi pildilt välja, julgen mälu järgi arvata, et võis olla kuskil 1/5ms/div
                              Click image for larger version

Name:	pulsatsioon.jpg
Views:	1
Size:	102,3 KB
ID:	869361

                              Comment

                              Working...
                              X