Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Trafomähkimispink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Trafomähkimispink

    Njah, et ikkagi oleks trafosid vaja mähkida ning ei tahaks iga kord kuhugi kaugele tuttava juurde ka päeva sisustama minna, siis tekkis idee see ka endale ehitada.
    Tekkiski sealjuures paar küsimust, kuna tuttava pink on põhimõttelt vänta-ise/loe-ise süsteemiga, siis ei saa ka sealt abi. Nii palju (vähe) kui ma netist leidsin, kasutatakse elektrilistes pinkides samm-mootoreid. Aga ausalt öeldes ei kujuta eriti ette, kust võiks saada sellise, millel jätkuks jõudu ka jämedama traadi kerimiseks. Vanades printerites leiduv vist ei sobi? Teiseks oleks hea, kui keegi oskaks pakkuda välja odavaima lahenduse pöörete täpseks lugemiseks. Ning hea oleks ka mingi lahend kahe stepperi liikumise sünkroniseerimiseks, ehk siis oleks plaan ka traadi pealeandmine automatiseerida (mingi pisike stepper, kasvõi flopiseadme oma, nihutaks seda jurkat, mis traati suunab).
    Ehk siis, mida ma vajaks oleks mingisugune elektroonikaskeem, mille järgi asja juhtimine valmis ehitada. Eeliseks oleks odavus ning juppide kättesaadavus.
    Mehaanika suudaksin ise valmistada, kuna on kasutada suhteliselt korraliku sisustusega metallitöökoda ning asjatundlik kätepaar...

    EDIT: Ahjaa, äkki oleks olemas mõni lahend juhtimise korraldamiseks mõne mikrokontrolleri abil. Päris huvitav lahend oleks ka juhtimine/lugemine arvutiga korraldada...

    Tänud ette neile, kes viitsivad leiutada !
    Varsti hakkab Narva elektrit edastama ka hõbekaablit mööda... audiofiilidel jällegi pidu

    #2
    Ma soovitan sul trafosid tellida nt. Benorist ja unustada pink ära. Toroidi kerimiseks on vaja rakiseid ja värke, neid sa näpu otsas ei viili ja metallitöökojast tellida ei raatsi. Tavalist trafot kerib sama edukalt ka näpu vahel.
    Kui tahad sellist pinki osta, arvesta kuluga 10k +

    Comment


      #3
      Kui masstootmiseks ei lähe siis meistrimehel harilike trafode kerimise
      abivahendi tegemine mehaanilise lugejaga ei tohiks probleem olla. Omal vaatab kapi otsast 40 aastat tagasi kiiruga tehtu vastu, arvan et kõvasti üle 500 on
      sellega keritud.
      Benorit enam ei eksisteeri, uue nimi vist Saloin, toroid väljundtrafot pole mõtet
      sealt tellida, neil pole vastavate omadustega plekki.
      VÕIMENDITE REMONT ja KAASAJASTAMINE

      Comment


        #4
        Kes siin toroididega möllamisest rääkis? Kuna pole ühtki mehhaanilist seadet käepärast, siis oleks lugemine vaja lahendada elektrooniliselt. Ja kui juba teha siis elegantselt ja korralikult
        Varsti hakkab Narva elektrit edastama ka hõbekaablit mööda... audiofiilidel jällegi pidu

        Comment


          #5
          Pane herkon ja magnet (pöörleva osa külge) ning loe impulsse.

          Comment


            #6
            mine Tartu vanakraami turule Annelinna ja osta sealt veneaegne jalgratta kilomeetri lugeja ja onngi asi lahendatud lihtsalt ja täpselt, mida siin nii keerulist on.Olen neid seal vanakestel mitmes kohas karbis vedelemas näinud.Ja pealegi olen seal näinud veneaegset abinõud mis oli tööstuslik ja trafvode kerimiseks . Pingiks on seda palju nimetada, kuid päris normaalset asja saab sellega teha. kuni 0.5mm kerid veel rahuldavalt.

            Comment


              #7
              Loendamine tõesti kõige lihtsam herkoniga (elektrooniliselt, mitte jalgrtta vidinaga). Või pane optopaar: IR-led ja fototrans, vahel pöörleb ketas, illes auk sees.
              Mootori jõu suurendamiseks on ju ülekanded olemas!
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment


                #8
                Ootaks ikkagi mingit skeemikest asja kohta... Et kuidas lahendada olukord, et ühe suure mootori pöörde lõpus nihutab väike stepper traati pingutavat kronsteini ette antud sammu võrra edasi. Ei tohiks ju olla väga keeruline seda teha, aga ise ei tea mikrolülitustest kahjuks midagi
                Varsti hakkab Narva elektrit edastama ka hõbekaablit mööda... audiofiilidel jällegi pidu

                Comment


                  #9
                  Traadi etteandmine tehakse väga lihtsalt selleks on tolli keermes pikk vint, mis seisab otstest kinnitatult llaagrite peal ja ühte otsa on paigaltatud väike elektri mootor reduktoriga, mis on põõrete suhtes reguleeritav reostaadiga ja reverseeritav.Selle pika vindi peal on muttri taoline asi, kus küljes traadi jaoks spetsiaalsed liugur rattad. kui mootor käivitab selle keermrstatud võlli siis hakkab sael peal olev mutter liikuma kas edasi või tagasi sõlttub sellest kummas suunas mootor põõrdeid teeb. sul on lihtsam kui otsid koha kus saad sellist pinki vaadata. ABB Tartus Võru tänaval seal peaks olema.Muidu leiutad kurat teab mida ja ei jõuagi kuhugi.Uuri elu töötava seadme näol on tunduvalt lihtsam.

                  Comment


                    #10
                    Tegelikult nägin nädalavahetusel elektriga käitatava pingi pooleliolevat projekti, millest tekkis ka idee midagi sellist ehitada... Tal oli see ette andmine ka tegelikult lahendatud kruvivõlli abil, mida juhtis väiksemat sorti sammmootor.
                    Või et oli turul mingi pink olemas... Aga jah, kui see veneaegne nikats töötab normaalselt kuni 0,5 mm traadini, mis siis jämedamaga saab? Et nagu tuleb käsitsi kerida?
                    Varsti hakkab Narva elektrit edastama ka hõbekaablit mööda... audiofiilidel jällegi pidu

                    Comment

                    Working...
                    X