kas on võimalik ratta dünamole juurde panna sellline vidin ,et saaks mobiili laadida ,käin pidevalt rattamatkadel ja on tulnud ette olukordi kus oleks vaja telefoni laadida aga pole kusagilt olnud voolu vütts ,sealt ka idee?
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
mobiililaadija
Collapse
X
-
Pakun, et trafo asemele ühendamine on suht paha lahendus. Asi selles, et dünamo pinge sõltub nagu kiirusest. Minu idee oleks järgmine. Asi ära alaldada ja filtreerida . Siis panna mingi impulsstabilisaator (kus väljundpinge võib ka kõrgemaks vajadusel tõusta, induktoriga) asja stabiliseerima.
Muide, mis telefoniisenduga tegu, saaks teada vajalikud pinged ja voolud, samuti huvitaks palju dünamost teatud tuuridel välja tuleb, võibolla pead isegi panema teise dünamo lisaks ??.
Täitsa teostatav minumeelest kogu asi.
Kui alaldamisel pingekodistit kasutada, siis saab ehk lihtsama pingestabilisaatoriga. Igaks juhuks soovutan filterlüüdi panna maksimaalse võimaliku mahtuvusega.Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...
Comment
-
Ainukese probleemina paistab, et mobiiliaku vajab laadimiseks kuni 800mA voolu ja see teeb väntamise veidi raskeks. Tänapäeva dünamoid eriti ei tunne, aga vene ajal 3,5V ja 250mA rattalambi jaoks tuli jalgadega soliidset tööd teha. Mida suuremat voolu vaja, seda raskem ja kui just sajaga ei sõida, siis mobiili ei lae.
Akut saaks ju pisema vooluga ka laadida, kuid mobiili enda laadimissüsteem ei hakka lihtsalt tööle teatud voolust madalama puhul.
Aga...proovimisel selgub tõde...
Comment
-
Muidugi ei pea moobiiliakusid läbi mobiili laadima. Kõik uuemad aga kasutavad LI-Ion akusid ja nende laadimisrezhiim peab olema väga täpne. Mobiili laadimisskeem on vastava aku jaoks optimiseeritud ja näiteks 0,1V ülepinge võib aku tuksi keerata ja 0,1V alapinge laadimisel vähendab mahtuvust 10-15%.
Ja teiseks...kuidas tagada kindlat pinget ratta generaatorilt? Mingi stabilisaator ei suuda laadimisvoolu üleval hoida näiteks aeglasel sõidul, kui sisendpinge on mõni volt.
Comment
-
Originally posted by sebastian@May 1 2004, 11:40
Ja teiseks...kuidas tagada kindlat pinget ratta generaatorilt? Mingi stabilisaator ei suuda laadimisvoolu üleval hoida näiteks aeglasel sõidul, kui sisendpinge on mõni volt.
Comment
-
Tegelikult siiski: mõned Maximi DC-DC step-up muundid suudavad käivituda juba 1,3V juures. Äkki mõni sobib? Paha on see, et nad on üsna kallid nagu kõik Maximi vidinad.- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
Comment
-
Üks võimalus oleks siis MAX641 koos MOSFET transiga, mis tõstaks >2V pealt kuni 5 voldini ja järgneks MAX846, mis siis laeks. Sama MAX641 peaks minema siis step-down reshiimi, kui sisendpinge üle 5 voldi. Kusagil sellist skeemi isegi nägin...oli teine valgusdioodide toiteks akudelt püsiva vooluga. Aga jah...odav selline lahendus ei ole. NiMH akudega oleks lihtsam, neid võib laadida iga kell ja need sallivad "trickle charge" reshiimi, s.t. pisikese vooluga võib lõpmatuseni laadida...Li-Ion annab otsad sellise käitumise puhul.
Comment
-
See ratta dünamo variant peaks olema ikka teostatav ju.
Kui juba selline asi on olemas
needs just 45 seconds of cranking to generate enough power for 5 to 6 extra minutes of cell phone life.
Ja veel http://windupradio.com/windup.htm
Edit: Täna veel Hommiku televisioonis näitas ka selliseid
Comment
Comment