Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

codename sequrity

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    codename sequrity

    kas see skeem töötab??? ja kas ma sain õieti aru et nupud tuleb yhendada 1 jalg com ja teine A\B\C\D auku ja yjejäänud F auku ja enable on E augus??? ja et set august väljub +12V kui see on set režiimis...


    Notes:
    The Keypad must be the kind with a common terminal and a separate connection for each key. On a 12-key pad, look for 13 terminals. The matrix type with 7 terminals will NOT do. The Alarm is set by pressing a single key. Choose the key you want to use and wire it to 'E'. Choose the four keys you want to use to switch the alarm off, and connect them to 'A B C & D'. Your code can include the non-numeric symbols. With a 12-key pad, over 10 000 different codes are available. Wire the common to R1 and all the remaining keys to 'F'. When 'E' is pressed, current through D2 and R9 switches Q5 on. The relay energises, and then holds itself on by providing base current for Q5 through R10. The 12-volt output is switched from the "off " to the "set " terminal, and the LED lights. To switch the Alarm off again it is necessary to press A, B, C & D in the right order. The IC is a quad 2-input AND gate, a Cmos 4081. These gates only produce a high output when both inputs are high. Pin 1 is held high by R5. This 'enables' gate 1, so that when 'A' is pressed, the output at pin 3 will go high. This output does two jobs. It locks itself high using R2 and it enables gate 2 by taking pin 5 high. The remaining gates operate in the same way, each locking itself on through a resistor and enabling its successor. If the correct code is entered, pin 10 will switch Q4 on and so connect the base of Q5 to ground. This causes Q5 to switch off and the relay to drop out. Any keys not wired to 'A B C D or E' are connected to the base of Q3 by R7. Whenever one of these 'wrong' keys is pressed, Q3 takes pin 1 low. This removes the 'enable' from gate 1, and the code entry process fails. If 'C' or 'D' is pressed out of sequence, Q1 or Q2 will also take pin 1 low, with the same result. You can change the code by altering the keypad connections. If you need a more secure code use a bigger keypad with more 'wrong' keys wired to 'F'. A 16-key pad gives over 40 000 different codes. All components are shown lying flat on the board; but some are actually mounted upright. The links are bare copper wires on the component side. Two of the links must be fitted before the IC.


    #2
    jup. A,B,C,D on nuppude sisendid, mida peab siis antud järjekorras vajutama. E on nupp, millega tõmmatakse relee lahti, F on ülejäänud nupud, mis on valed.
    Põhimõtte selline, et 1. ja-elemendi 1. jalal on pinge, siis kui ei ole valesti vajutatud nuppu all, F-nupule vajutades lühistatakse see pinge transiga q3 maha.

    Kui on see pinge ja vajutatakse A-nupule, siis ja-element rakendub, tema väljundist tüüritakse R2 kaudu pinge tema sisendisse tagasi ja see tekitab virtuaalselt nagu nupu "alla jäämise", st süsteemile jääb meelde, et nupp on all, kasutaja võib nupu üles lasta.
    Kui 1. jalal ei ole pinget, siis ja-element ei rakendu, ta rakendub ainult siis, kui mõlemal sisendil on pinge.

    Samamoodi, kui nüüd 2. ja-elemendi 5. jalal on pinge ja kasutaja vajutab nuppu B, siis rakendub 2. element ja jätab meelde, et õige koodiga ollakse 2. numbri juures. Kui 5. jalal ei ole pinget ja kasutaja vajutab B-nuppu, siis lihtsalt see element ei rakendu.

    Täpselt samamoodi töötab ka kolmas ja neljas koht, pmst võiks sinna veel neid kohti ehitada juurde niipalju kui vaja aga lihtsalt 4 on optimaalne, kuna ja-elemendid tulevad 4-kaupa ühes kivis.

    Kui on mõni element aktiivne ja kasutaja vajutab valesti, siis lihtsalt asi nullitakse ära. Kõigepealt läheb 1. kivi 1. sisend nulliks. Kuna üks sisenditest on null, siis läheb ka väljund nulli. Samamoodi läheb ahelreaktsioonina 2. kivi väljund nulli, kuna 5. sisend ehk esimese kivi väljund läks nulli jne.

    Sisse lülitamine: E-nupule vajutades tehakse 2 asja - ühe dioodi kaudu lühistatakse üle transi q3 ära roheline ahel ja sellega nullitakse kogu süsteem ära. Teise dioodi kaudu rakendatakse relee, selleks tõmmatakse Q5 baas toitesse ja sellega lülitab trans sisse relee. Relee sulgeb kontakti ja jääb takisti R10 kaudu ise transsi lahti hoidma, st et iseennast sees hoidma.

    Kui nüüd viimane ahel on rakendunud(4. element), siis avatakse trans q4. Sellega lühistatakse Q5 baas ära ja seega transs laseb relee lahti. Relee katkestab kontaktid ja katkestab R10 kaudu enda toitmise. Kui nüüd ka valet nuppu vajutada ja q4 ära katkestada, ei tõmba relee ennast tagasi, tagasi tõmbamiseks on vaja nii q4 ära katkestada kui ka relee kokku tõmmata, need mõlemad funktsioonid täidab E-sisend.

    Transid q1 ja q2 on väga kavala põhimõttega. Nimelt need kontrollivad, kui vajutatakse õiget nuppu valel ajal. Seal ühendatakse ära elemendi väljund ja see 1. elemendi 1. sisend, kui nupu pinge on suurem kui väljundi pinge. Näiteks kui vajutatakse C nuppu ja veel A ja/või B ei ole vajutatud (2. element ei ole koos) siis on nupu pinge suurem kui 2. väljundi oma (mis on null) ja seega ühendatakse väljund selle 1. elemendi 1. sisendiga ja lühistatakse see ära, seega nullitakse süsteem ära.

    Nüüd võiks küsida, miks 1. ja 2. elemendi vahel ei ole sellist transsi? Seal ei võidaks sellega mitte midagi. Nimelt kui esimene ahel ei ole aktiveeritud, siis ei ole vaja mitte midagi resettida, võib niisama selle B nupu ära unustada. Kui aga on A vajutatud, siis on juba B õige vajutus.

    Loodan, et on abi.

    Comment


      #3
      nonii suur aitähhhhh vastuse eest ma ehitan asja valmis siis ja mu tuba on jälle vargakindel(emme/issi)

      Comment


        #4
        Mis systeem sa kasutad muidu?!.Pyronix? .ja mis mudelit ka??...
        Viga saab olla alati kas töövahendis või meistris...praktika alusel on enamus ajast viga meistris

        Comment


          #5
          mida sa sellega mõtled siis nagu et millega ma skeemi joonistasin ve? skeem on tehtud sPlaniga (praegast veel demoversioon minul)

          aga skeem on leitud mingist X kohast ei mäleta enam

          Comment


            #6
            aaa..sis sa ei kasuta mingit valmis signalisatsiooni keskust vaid teed ise endale yhe jah?
            Viga saab olla alati kas töövahendis või meistris...praktika alusel on enamus ajast viga meistris

            Comment


              #7
              ikka ikka se on ju kõvasti odavam kokkuvõttes aga aega ja kannatust nõuab rohkem oga muidu OK mulle meeldib. Loodan et saan tööle ka varsti saan takid ja siis on valmis ka ja siis räägin mis juhtus

              Comment


                #8
                nja...seda ma ootan huviga..
                Viga saab olla alati kas töövahendis või meistris...praktika alusel on enamus ajast viga meistris

                Comment


                  #9
                  vana teema äratus...

                  selline kyssa et kas need konded võib A,B,C ja D juurest ära jätta? need mis yhendavad neid tähti maaga... ja see diood mis relee juures on kas see on hädavajalik?

                  Comment


                    #10
                    Ei neid parem ära jäta need kaitsevad süsteemi igasugu halva eest(staatiline,mingid sagedus võnkumised)dioodi samuti ära jätta ei tohi.

                    Comment


                      #11
                      Ma siin jälle targutan: Signat pannakse reeglina "pärast". Õnnelik mees kes paneb "enne". Omatehtud signa töökindlus on veidi kahtlane. Eriti kui oled elektroonikas algaja. Seega võib juhtuda et kasutad "pärast" ikka õiget signat.
                      Falcki koduvalve korterile ei maksa suurt midagi.

                      Minul maksis signa paigaldus eramajja 20k, aga kuna tegin seda "pärast" siis oli kadunud kraami ka 20k eest. Ehk siis oleks "enne" pannud oleks kulund 2 korda vähem raha.

                      Comment


                        #12
                        ei no jah ega mul juba mingi on see on nagu niisama mitte just koduvalvex vaid nt sahtel või kapp aga jah see selleks nii et siis jah neid tykke ei soovitata ära jätta jah nu davai teen siis koos nendega

                        Comment


                          #13
                          Selle isetehtud signa jutu kohta ütlen nii palju et olen neid mitu teinud ja kaks autot on tänu neile varastmata jäänud."Targad" lihtsalt ei osanud neid skeeme läbi hammustada.

                          Comment


                            #14
                            See ongi isetehtud signade eelis: ebastandartne lähenemine. Vargad ei saa hakkama. Lomulikult peab konstruktsioon siis ka korralik ja läbimõeldud olema.
                            Noh ja teema autor ei ehita ka pangaseifi kaitset.
                            - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                            - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                            Comment

                            Working...
                            X