Ega kellegil pole selle isendi kohta skeemi. Kitarril küljes 5 DIN-ine pesa. Mille küljes on neli otsa ( üks tuleb otse kitarri patareilt 9V ??? üks on signaali väljundi ots + varje ning on veel üks ots. Kuid kuidas ta põhimõtteliselt töötab...
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
elektrikitarr "Soolo II"
Collapse
X
-
Oletan,et tegemist mingi veneaegse pilliga.
KUI on ikka vene riist,siis DIN5 pistikul on 1. ja/või 3. pin signaali väljund; 2. pin(keskmine) maa.See,mis patarei külge läheb,läheb ilmselt patarei miinusklemmile.See ühenda PISTIKU (mitte pesa) sees 2. klemmiga(massiga).
Mõte on selles,et kui pistiku välja tõmbad,siis lülitab patarei välja.
Kui see sul mingi 80-aastatest vene või saksa DV pill on,siis soovitan seesolevast elektriskeemist ja eriti kõikvõimalikest saundi lülititest/potedest mööda minna.Too lihtsalt helipeast juhe otse väljundpistikusse.Need selleaegsed skeemid kipuvad rohkem mürisema ja raadiot mängima,kui neist mingit reaalset kasu on.OK,volüümipoteka võid jätta.
Kui helipäid on mitu,siis too igaühe juurest eraldi juhe väljundpesani/volüümipoteni ja seal ühenda kokku.Iga loll oskab foorumi otsingut kasutada.
Mina ei oska,sest mina ei ole loll.
-
mul on sama kidra vist, aga see on tundmatuseni ära moditud. probleem selles, et müra on jubedalt palju. skeem koosneb vaid mõnest kondest. helipead paistavad 5kOhm olema... lääne pillid on ikka 4kOhm. läänes tehtud kuulsad efekti pedaalid ei taha üldse söödavat häält teha, sest paistab, et signaali tuleb vähe, müra tuleb palju. mingid suvalised odavad lääne kidrad töötavad ideaalselt nende pedaalidega. kas midagi annaks teha, et saaks oma kalleid efektipedaale kasutada(tegelt on kloonid:P)
Comment
-
Pole küll eriti kodus kitarride tehnikas kuid kas pole mitte nii, et müra kogutakse signaalikaablist ja/või helipeadest enestest?
Kaabli jaoks tasuks teha lihtsa puhvervõimendi (ühise emitteriga trans või ühise lättega väljakas kui esimese sisendtakistus liiga väikseks jääb). Madala väljundtakistusega ahelale ei hakka müra niihästi peale.
Helipeade antenni effekti vastu aitab vist ainult varjestamine: helipea maajuhe, kaabli oma, võimaliku skeemi juhe jne kõik ühte punkti kokku. Kaabli varje olgu maandatud ainult 1-st otcast, nt. kitarri juures, maajuhe olgu kaablis eraldi.
Võimendi plaadile võiks ka väikese metallkarbi ümber treida.- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
Comment
-
Olen mitu korda kasutanud üht skeemi, mis raamatus "Elektroonika - see on imelihtne" (kui ei eksi) nimetati "superemitterjärguriks". Kahe transistoriga. Üliväikese väljundtakistusega, proovisin kord mitmemeetrise varjestamata juhtmega sellelt võimendile anda, mingit võrgumüra ei olnud sees, kõik shuntis ära. Samas tavalise emitterjärguriga oli tugev müra (varjestamata juhtmelt siis). Igatahes üllatav tulemus... Selle "superemitterjärguri" (või ka tavalise) väljundilt tuleks läbi elektrolüütkondensaatori otse kaablisse siis signaal anda, takistit vahele panna pole vaja ("sobituseks" kaabli lainetakistusega olen näinud kellegil, see helisagedustel ei kehti nii). Küll aga võiks olla näiteks 10 kilooomi peale väljundkondensaatorit vastu "maad" alaliskomponendi kaotamiseks (muidu valjud krõpsud kommuteerimisel).
P.S. Ühenduskaabli varje käib kokku üldjuhtmega signaalitarbija, mitte -allika poolses otsas! Eesti keeles on hea raamat "Helitehnika kodus", autor Heino Pedusaar, Tallinn, "Valgus" 1982. Kohati küll vananenud materjal (helisalvestuse osa näiteks), kuid põhitõed ilusti sees.Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
-
to degreal:
Midagi ehk ikka annab teha.
- korralik juhe:kaks soont + varje.Nagu stereojuhe.Üks soon signaali jaoks,teine signaali massi jaoks.Varje ühenda signaali massiga plokipoolses otsas.Mitte mingil juhul juhtme mõlemas otsas!!!Mida jämedama ristlõikega sooned on,seda parem.
Rusikareegel on,et signaali mass ja juhtme varje tuleb kokku ühendada alati juhtme väljundotsas.See kehtib ka plokkide ja võimude omavaheliste ühenduste korral.
- kidra seest soovitan kõik üleliigse välja rookida.Need konded on seal ainult passivne tämbriregulaator.Jäta ainult volüümipote.
- helipeade ühendamiseks kasuta ka stereojuhet.Kidrasisese juhtme varjed ühenda helipeade signaali massiga alles väljundpistiku juures.(Äärmisel juhul poteka juures)Jälgi alati seda,et massil oleks kahe punkti vahel ainult 1 võimalik tee.Muidu tekib massisilmus,mis väikeste signaalide juures kipub müra tekitama.Jälgi,et helipeade mähised saaksid/oleksid ikka kõik ühtepidi ühendatud.(Kui 2 kõrvuti helipead ühendada vastandpolaarselt,siis ühest tulev heli summutab temaga vastandfaasis oleva ära)Helipeade mähistelt on enamasti näha,kus on algus,kus lõpp.
Kunagi,kui veel midagi saada ei olnud,või oli kole kallis,siis aretasin Saksa DV kidrale humbuckeri - 2-st originaalhelipeast.Kusjuures mähised ühendasin järjestikku.Väljundpinge kasvas peaaegu 2 X.
Tegelt sedasama juttu rääkisid eelmised postitajad vist kah
See väljatrantsiga takistuse muutmine on ka kindlasti äärmiselt kasulik.Ise kasutasin op-võimu baasil pingejärgurit.Lääne plokkidel on tegelt jah sisendtakistus suht väike ja mürisevad palju.Oma kogemustest mäletan ka,et lääne plokk ja sots.maade kidra kokku ei taha sobida.
Seega soovitaks ploki ka ise teha.Kuna müra liiga teeb,siis oletan,et jutt käib overdrive'st/distortion'ist?
Offtopic;parandage mind,kui ma eksin,aga minu mäletamist mööda on sellel kidral veel selline füüsiline puudus,et kael on liiga raske.Et kui vasaku käe ära võtad,siis vajub kael oma raskuse mõjul alla?Iga loll oskab foorumi otsingut kasutada.
Mina ei oska,sest mina ei ole loll.
Comment
-
Originally posted by mogo@May 17 2004, 17:50
Oma kogemustest mäletan ka,et lääne plokk ja sots.maade kidra kokku ei taha sobida.
Seega soovitaks ploki ka ise teha.Kuna müra liiga teeb,siis oletan,et jutt käib overdrive'st/distortion'ist?
tunnistan üles, et ple suuremasi elektroonik, aga siiski meeldib vintage efektiplokke kokku lüüa ja neid kuulata igasugused distortion/fuzz/octaver värk. aga see mittejärgur läheb ju kidra sisse ja tahab toidet ka veel?
pealegi kuidas mittejärgurit inglisekeeles nimetatakse? või teab keegi anda linke selle kohta, et värki uurida?
Comment
-
Emitterjärguri võid panna ka signaali suhtes esimese ploki sisse.Ploki sisendpistiku ja trükkplaadi vahele.On vast lihtsam,kui kidra sisse.Kidra sees oleks efekt muidugi suurem.Toidet saad patareist.Sel kidral ju patareikoht ilusti olemas.Linke praegu anda ei oska.Kui aega on,siis katsun otsida...
qwerty lehelt võid trantside kohta lugeda:http://www.hot.ee/qwerty009/
Mõtlesin ivake järele...kuna kidra sees toite saamine pole raske(patareipesa on olemas),siis oleks vast kõige efektiivsem panna kidra sisse lätejärgur(väljatransiga emitterjärgur).See annab veel suurema sisendtakistuse,kui tavalise transiga.Tulemus oleks kõige parem veel siis,kui paned igale helipeale eraldi järguri.Liimid transi näiteks helipea alla.Sel juhul pead panema kindlasti uue volüümipoteka(paarsada oomi,arvan),aga tulemus peaks väga hea olema.
Kui raamatukogusse viitsid minna,siis nende "järgurite" kohta on väga palju ja head inffi L.Abo "Raadiolülitused" raamatus.Iga loll oskab foorumi otsingut kasutada.
Mina ei oska,sest mina ei ole loll.
Comment
-
Tänu, mogo, meelde tuletamast. "Raadiolülitustes" ju ka minu mitu korda edukalt kasutatud emitterjärguri skeem, seal on see lk. 116, J. 2.48.-a. Ainsa vahega et ilma C1 ja R1*, kuna signaali võtsin võimendusastmelt, mille väljundil oli umbes pool toitepinget juba olemas ja emitteritakisti oli 1 kilooom. Peale väljundkondensaatorit 10 kilooomi takisti "maha" eelpoolnimetatud põhjusel.Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
Comment