Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Bensiini tasemeandur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Bensiini tasemeandur

    Tere,

    katkusin maha LADA kütusepaagi tasemeanduri koos kellaga.
    Anduri varda ühes asendis on vool 6V, teises asendis 12-13V. Takistus sealjuures vastavalt 95ohm ja 85ohm. Jama on kellaga-näidikuga. Näidiku seier tõuseb küll, kuid maksimaalselt 0-tasemeni. Seda isegi siis, kui vool otse läbi kella lasta. Ning kui anduri varrast liigutada, ei liigu kella seier kaasa. Proovisin suvalist potentsiomeetrit vist mingi kuni 500k takistusega, ning seda keerates liikus seier absoluutse nulli ja 0-taseme vahel. St et nö puhkeasendi vahel, kus seier asub, kui mingit voolu läbi ei lähe ja 0-asendi, mida peaks seier näitama siis, kui paak on tühi. Samas näitas seier 0-asendit siis, kui andur oli nö maksimaalselt peal, ehk juhul, kui paak oleks olnud kütust täis.

    Vaatasin, et siin räägiti ka et voolutugevus peaks milliamprites olema... AUSALT ei jaga eriti elektrist ja autodest - palju auto aku annab ja kuidas ma vajadusel saaksin ampreid vähendada?

    Millest võiks probleemi otsida?

    Comment


      #17
      Vs: Bensiini tasemeandur

      Poisid, te mõte lendab küll kõrgelt, aga tuleks lähteülesande juurde tagasi. Seltsimes mainis, et tal on KART. Kui sellist asja sihtotstarbeliselt kasutada, siis ujuki ja seieriga asja võib vist rahulikult ära unustada - see siiberdab nii palju, et täpsus jääb alla veerand paagi.

      Miks ei võiks nagu katseliselt asja ligikaudset tunnikulu kasutada? Mootorsaagidel ja muul sarnasel punn põhjas töötavatel asjadel on paagi suurus tavaliselt ca.45 minuti peale rehkendatud. Teed katseliselt kindlaks, kauaks sulle kütust jagub ja vaatad kella. Tartu ja Tallinna vahel liini ju ei ava?

      Kui hirmus häda on siiski andurit kasutada, siis on pidurivedeliku paakidel ja ka paisupaakidel peal lihtsad kontaktidel ( osad ka herkonitel )põhinevad andurid, mis nuusutavad ära, kui nivoo liiga madal. Modifitseerid varda pikkust ja silmaks viskad ledil põhineva kontrolllambi - too ei tohiks vibratsiooni karta.

      Comment


        #18
        Vs: Bensiini tasemeandur

        ee mnjah, algteema oli küll kartide kohta, mul aga tavalise sõiduauto kohta küsimus... lihtsalt ei hakanud uut teemat tegema

        Comment


          #19
          Vs: Bensiini tasemeandur

          Esmalt postitatud ragulka poolt
          ee mnjah, algteema oli küll kartide kohta, mul aga tavalise sõiduauto kohta küsimus... lihtsalt ei hakanud uut teemat tegema
          Kui sa tavalise sõiduauto kohta tahad tead, siis võta teadmisesk, et minu kogemuste põhjal ei tarvitse kõik andurid sugugi lineaarse graafikuga olla. ujuki varrast võid küll moonutada ja lühemaks/pikemaks orgunnida, kuid igal masinal on paak eri kujuga ja seetõttu ilmselt mudelispetsiifilisi andureid kasutatakse - kellade kohta ei oska öelda. Kes teab, see parandab.

          Universaalsed elektroonilised süsteemid (võislemisel kasutatavad pardaarvutid näiteks ) tahavad kalibreerimist põhimõtel sorts sisse ja siis ütled, palju on. Sama kehtib ka näit veokitel kasutatavate süsteemide puhul, kui on tegemist mittestandartse paagiga. Andurina on tänapäeval popp torus paiknev takistitel põhinev pingejagur, kus magnetujuk ja herkonid hoolitsevad väljundsiganaali eest - teoorias lollikindlam, kui vardaga reostaat - ilmselt ei õõtsu see nivoo kah niipalju sellisel juhul.

          Katse-eksituse meetod on lahendus, kui asjad rahata käes. Pidused reostaadid on aga enamasti üsna kulunud ja otsakorral tulenevalt kütuse loksumisest paagis. Järeldused tee ise...

          Comment


            #20
            Vs: Bensiini tasemeandur

            Esmalt postitatud kellakägu poolt
            Universaalsed elektroonilised süsteemid .....Andurina on tänapäeval popp torus paiknev takistitel põhinev pingejagur, kus magnetujuk ja herkonid hoolitsevad väljundsiganaali eest
            Miks siis mitte induktiivsus? Pool, feriidiga ujuk sees. Genereerib, ja "elektroonilised süsteemid" määravad sageduse järgi kütuse hulga.

            Sagedusmõõtjat siin ju just esimeseks elektroonikatutvumiseks ehitati.
            Seal on ainult üks raske probleem et kui DAC annab välja 5 volti, siis kuidas sellest saaks 1 mA voolu? Seda siin ka just küsiti.

            Comment


              #21
              Vs: Bensiini tasemeandur

              Sain nüüd aru, et kell oli omadega mäel. Panin teise kella, sellel tõusis näidik kohe täispaagini. Takistuse muutmisel ei juhtu aga midagi, kuni ühe hetkeni, mil näidik nulli kukub. Vahepealseid nö astmeid ei esine. Samas, proovides suvalise 500k reostaadiga sain küll ka nii, et vahepealseid astmeid näitaks. Järeldan siis, et andur ja kell ei sobi omavahel kokku või on vahele midagi veel vaja? Releed? Takistit?

              Comment


                #22
                Vs: Bensiini tasemeandur

                aga pane paagi põhja herkon ja ujuki külge magnet. kui paak tühjaks hakkab saama, läheb tuli põlema ja rohkem ju tegelikult vaja polegi, ega ju ?
                Kui midagi ei tia, kysige minult...ma ei vasta:

                Comment

                Working...
                X