Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

arvuti kasti liiga suur müra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    arvuti kasti liiga suur müra

    Probleem siis selline et mul on arvutikast millel on küljepeal ka jahutus - peab vist olema, muidu ei jahuta ära. kast ise nagu ikka - küljel ainult sinine klaas ja siis see jahutus seal keskel, teine jahutus on kastil taga. Pakkuge variante kuidas saaksin sellest lärmist lahti, midagi on vaja ette võtta kuna lärm liiga suur. Undab täiega ja rikub rahu.

    #2
    hinnavaatlus.ee rauafoorumis surfida veits.
    Maailm oleks puhas ja süüta
    kui poleks õllejogurtit
    - Õ.Õ.

    Comment


      #3
      Liiga palju vente halvendab jahutust. Õhu tee peaks olema selline: alt sisse ja ülevalt vastasküljelt välja. Kas tõmbab või lükkab, mõlemat korraga pole tarvis. Reeglina topitakse jubedalt lisavente ja tehakse asi hullemaks.

      Comment


        #4
        Kõige aluseks on normaalne korpus.

        Tavaliselt ostetakse endale hull süsteem kokku ja kogu träni paigutatakse odavasse 400eeq maksvasse korpusse, mistõttu juba poole aasta jooksul emaplaadi konded sodi välja ajavad ja lärm üle toa kosta.

        1) Valida vaikne kvaliteetne noisekiller korpus (ntx mõni AOpen, Antec vms)

        2) Emaplaat valida selline kus kontrolleri peal oleks vaid radikas (ventikad tavaliselt ~5000 rpm ja hakkavad üsna kähku vilistama)

        3) Protsessoriga on üsna keeruline, alla 21dB müratasemega cooler on üsna vaikne (noisekiller korpuse korral), üle selle riivab juba kõrva.
        Võimaluse korral kasutada oma arvutis üldse laptopi protsessorit, näiteks Pentium M(soojuseraldus oli uuematel vist >= 10W) või AMD Mobile seeria (35W-45W 70W asemel). Kuna paljud jahutid on termokontrolliga(mida jahedam prose seda vähem lärmi), siis saab läpaka protsessori kasutamisega mürataset alla viia. Turulolevate protsessorite puhul ilmselt passiivjahutusest me veel ei räägi. Võimalik on ka oma arvuti protsessor „underklokkida”, see tähendab panna ta käima aeglasemalt kui ette nähtud, mina näiteks panin oma 1.8Ghz mobile AMD käima 1.2Ghz peal ja seetõttu langetasin ka protsessori pinge 1.35V pealt 1.15V peale, mille tulemusel sain protsessori jahutuse panna käima 7V pealt (ilma et protsessor üle kuumeneks).

        4) Videokaart valida passiivjahutusega, või ise ehitada passiivjahutus Zalmani radiaatorite abil, turul uuena või kasutatuna leiab kindlasti ilma ventilaatorita videokaarte (Geforce 4 MX, ATI R9600, ATI R9800Pro, ATI R9550, ATI R9200SE jne)
        Kui arvutiga ei mängita, siis võiks kindlasti võtta passiivjahutusega videokaardi.

        5) Kõvakettaid on turul igasuguseid, kõvaketast iseloomustavad laias laastus otsimise heli ja idle olemise heli, ehk siis palju krõbistab ja palju vilistab, endal kogemused Quantumi, Maxtori DM 9 ja Seagate 7200.7 PATA versiooniga. Quantumid vilistavad, Maxtor ragistab ja Seagate on üsna vaikne. Kõvaketta puhul peab arvestama sellega , et ta vibreerib ja vibratsioon kandub korpusesse edasi, mis samuti tekitab lärmi, ise soovitan kõvaketta pigem tugevalt 4 kruviga kinni kruvida kui lahtiselt korpuses hoida. Olen kuulnud ka kõvaketta kummiribadele riputamisest, ise eriti sellesse ei usu, kuna tänapäeva kõvakettad lähevad üsna kuumaks ja korpus on radiaatori eest, rippuval kettal pole korpusega ühandust.

        Edasi võib juba hakata keemiaga tegelema:

        _Arvutis ventilaatorid 7V peale.
        Selleks tuleb ventilaatori must juhe ühendada toite punasega ja ventilaatori punane juhe ühendada toite kollasega (kuna toitest võetakse nii +5 ja +12, siis potentsiaalide vahe ongi 7V ) Seda 7V trikki võib teha iga ventilaatoriga oma arvutis, vastavalt sellele kui paranoiline olla, ise olen katsetanud toiteploki, video, protsessori, emaplaadi cooleri jnejnega, kõige kriitilisem on protsessor (selle cooleri soovitaks puutumata jätta).

        _Pigimatid
        Korpus isoleerida pigimattidega, ise pole harrastanud, tundub mõttetu.

        Comment


          #5
          Korpuse ventilaatori eest on võimalik igasugu väikeste aukudega jne võred ära lõigata.
          Mul andis see küll väga hea tulemuse,veel jäi "lärmama" prose vent ja toiteka oma kaa natuke.
          Maxtori kõvaketta krõbina vastu aitas silikoon.

          Comment


            #6
            kiht pigimatti ja vilti peaksid ka mingil määral aitama.

            Comment


              #7
              No vastuseid on siin igasuguseid? Alustaks sellest, et midagi soovitada oleks vaja teada sinu masina konfi? Mis protsessor, HDD, videokaart jne. Täielik vaikus - lülita välja. Niisis mida taotled? Mina läksin hiljuti Athlon 1,4 pealt üle 64bit 3500+ peale ja video on X850PL? samas sain oma süsateemi umbes poole vaiksemaks ja aint Üks korpusevent "suvine tolmukoguja" tõenäoliselt lülin sellegi varsti välja, kuna pole vaja?

              Prose 29C
              Chip 42C

              Comment

              Working...
              X