Rekkade sõidumeerikud kuuldavasti kasutavad tänapäeval smartcardi info salvestamiseks. Mingi temaatilise vabalt saadaval oleva tarkvaraga või metoodikaga on keegi kokku puutunud, mis minimaalselt näiteks vaid toor-andmed mahaloeks? Suunavad märksõnad on ka teretulnud.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Smartcard -tüüpi kaardilt info lugemine
Collapse
X
-
Vs: Smartcard -tüüpi kaardilt info lugemine
Mida andmetega ette tahetakse võtta? Juhi sõidutundide mudimine on vist paragrafi alla käiv tegevus.
Smartcardi kohta ei oska öelda, aga kui lihtsalt andmeid kätte saada, siis on olemas downloadkey, mis on vastava softiga varustatud mälupulk ( ka riistvaraline kiiks küljes). Tacho CAN on kah standartiseeritud asi ja realajas jookseb seal kiirust ja olekuid puudutav info. Kaarte on mitut sorti - on sohvrile, on töökojale, omanikule ja vist on ka seadusesilmale eraldi. Ei mäleta hetkel täpselt. kaardiligejad ja soft on vist kah ostetav. Järgnevatel linkidel on rohkem infot.
http://www.dtco.vdo.com/generator/ww...e/home_en.html
http://www.dtco.vdo.com/generator/ww...redirect=false
http://www.dtco.vdo.com/generator/ww.../tab_indoor_en
Siemens VDO esindajaks on http://www.kgk.ee/index.php?page=111& , kui miski tüki hinna kohta huvi on - ehk oskavad aidata.
-
Vs: Smartcard -tüüpi kaardilt info lugemine
andmeid kaardilt (ja tahhograafist endast) mahalugeda on justkui seadusega pealepandud kohustus lausa. see mahalugemine huvitabki, nagu subjectis kirjutasin. lisaks huvitab mingi x-rahasumma mittemaksmine, kui tegevus ise lihtsamal viisil teostatav peaks olema.
Comment
-
Vs: Smartcard -tüüpi kaardilt info lugemine
http://www.ark.ee/atp/public/EestiRi...liitika_1_.pdf
karta on, et see olemuselt midagi sinna ID kaardi poole ja et seaduse silmis juriidiliselt korrektne olla, siis peab ka vastava riistavara ja tarkvara soetama. http://www.dtco.vdo.com/generator/ww...ivetab=3279390
http://www.dtco-user.com/screen_tis3/html/tis3_est.html palju selle veebipõhise rakenduse eest küsitakse, tuleb kohalikult diilerilt küsida.
Tundub, et leidub ka teisi rakendusi kaardi lugemiseks peale valmistaja oma (vaata viimast linki lehe lõpus näiteks). Võiks muidugi proovida, mis ID kaardi lugeja selle kaardi kohta ütleb.
Juhikaart jättis vist kahe 28 päeva tööajad meelde - tahhograaf salvestab aga manipulatsioonid. Minu praktikas on juhtum, kus klient sai 2000 euri euroopas selle eest, et ise akusi vahetas - tegemist oli kettaga tahhoga ja kettal oli aku ühendamise järgi jõnks sees. Kui digitahhoga masin töökotta remonti lükata, siis võid saada veel jupi aja pärast litri, kui keegi näiteks mootoriremondiks voolud tagant ühendab ja ei ole enne seda töökoja kaardiga teisele selgeks teinud, et nüüd oled remondis. Seadus käsitleb seda manipulatsioonina. Eestis on nähtud ka tarkasi vendasi, kes olid 24/7 3-s vahetuses ja masinas oli kogu aeg ühe venna kaart sees, kuna tööandja ei raatsinud kõigile kaardi hankimist kompenseerida - karta on, et sellel klemmil läheb haprasti, kui kunagi leitakse, et ta kahe aasta jooksul kettast maha ei tulnudki.
Kõige targem on ARK poole pöörduda ja küsida, kas nad teavad ja pakuvad tasuta seadusliku lahendit lugemiseks ja arhiveerimiseks - õigemini mida reaalselt aksepteeritakse üle euroopa. Seda teemat ei ole mõtet väga lühinägelikult võtta.
Kui kellelegi huvi pakub, kuidas asja õieti kasutada, siis:
http://www.youtube.com/watch?v=5WE-1...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=U0Kkf...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=JcrDRO7ykXw&feature=fvw
viimati muutis kasutaja kellakägu; 19 September 2009, 00:38.
Comment
Comment