Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

pp2100 aku (Compaq Armada 110 -> Carputer)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    pp2100 aku (Compaq Armada 110 -> Carputer)

    Kuna aku on läbi, siis oli plaan teha läpakas auto toitele. Aku elektroonika lasin läbi, seega oleks vaja teada kuhu ja mis pinge pean laskma.
    viimati muutis kasutaja Rax.; 24 m 2009, 22:51.
    3D print 200x200x190mm., PS.

    #2
    Vs: pp2100 aku pinout (Compaq Armada 110)

    Nüüd seisis paar tundi ja tundub et aku elektroonika on korras (mingi kaitse rakendus ülepingest).

    Asendasin akud (3,6V litium-ion) pingeregulaatoritega.
    Läpakas käima ei lähe, vilgutab tuld nagu oleks aku tühi.

    Proovisin ka nii, et panen 470uF kondekad regulaatorite väljundisse aga tulemus sama.
    Oskab keegi mingit tarka nõu anda?

    E: Skeemi vaadates võib tunduda nagu adj läheb läbi takisti juhtme peale, kuid tegelikult läheb vout.
    viimati muutis kasutaja Rax.; 24 m 2009, 22:36.
    3D print 200x200x190mm., PS.

    Comment


      #3
      Vs: pp2100 aku (Compaq Armada 110 -> Carputer)

      enamus akudel on juba ammustest aegadest pistikus osa koivad miskid data koivad, mis biosi ja op-sysi acpi (power options) jaoks annab teada aku laetus astmest. enamasti on süsteem selline, kui sealt mingit datat ei tule (kuna lasid eelneva jutu põhjal elektroonika läbi), siis süsteemi arvates on aku surnud.

      edit:
      teise postituse põhjal, arvad et ei lasknud elektroonikat läbi.
      siis muidugi need lm ühendused peavad koormust kannatama (hetkel läbi takkide vist ei kannata) ja elektroonika võib ka kontrollida laadimisvoolu ja see ei pruugi vastavuses olla antud hetkel

      Comment


        #4
        Vs: pp2100 aku (Compaq Armada 110 -> Carputer)

        Pinged ei kuku kui üritan asja sisse lülitada.
        Mingit laadimisvoolu ei saa olla kui laadijat pole järgi.
        Ehk on paremaid ideid kuidas asja auto toitele teha?
        Autoaku -> Inverter -> laadija variandi jätaks ära.
        3D print 200x200x190mm., PS.

        Comment


          #5
          Vs: pp2100 aku (Compaq Armada 110 -> Carputer)

          Kui õieti aru sain, tahtsid lapaka aku asendada toiteplokiga?
          Pole küll kasutanud kunagi taolisi seeriaid nagu on LM317, mis on täis reguleeritavad, kuna need reeglina on mõeldud stabiilselekoormusele ning tühikäigult järsult koormates ,,annavad alla", aga mine tea- katsetamise värk.
          Fakt on, et tavaliselt on üks ots ,,võrdlev ots" akul, ehk ahel mis vajalik laadimisel, aku oleku hindamisel jne. Sellest tulenevalt peaksid reguleeritud väljundid olema seotud. Sidumise ainuke oht on genereerima minek, grennidega aga tõenäosus kaduvväike.
          Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

          Comment


            #6
            Vs: pp2100 aku (Compaq Armada 110 -> Carputer)

            aku enda elektroonika peab arvestust laadimise/tühjakslaadimise kohta ja hoiustab seda infot enda prose eprom-s. kuna ta jättis viimatise seisuna meelde surnud aku seisu, siis selleks et elektroonika "aju" sellest seisust välja tuua, oleks vaja simuleerida laadimist (peab olema piisav laadimisvool mõnda aega ja hea kui pinge vaikselt tõuseks ka selle jooksul).
            ja siis peale sellist "laadimist" ei tohi seal enam kunagi pinge allapoole kukkuda ega pinget maha võtta nii kohe kui pinge kukub alla teatud nivoo, fikseerib elektroonika uuesti aku tühja oleku ja ootab uut laadimistsüklit ja ohutuse huvides (et akut mitte süttida lasta) ei lülita ta seda normaalselt sisse ja vilgutabki tuld ja nõuab uut laadimist

            Comment


              #7
              Vs: pp2100 aku (Compaq Armada 110 -> Carputer)

              vaatasin asja lähemalt, trükkplaadil on "Gas Gauge IC With SMBus Interface" ja "CMOS 2-WIRE SERIAL EEPROM",
              Kuidas siis asi ikkagi lahendada`? vana aku pidas umbes 10min.
              e: lasin aku "väljundi" asemel 12V otse läpakasse, ikka ei lähe käima. Kui panna käima laadija pealt siis 12V (PC toide) suudab läpakat elus hoida ilma laadijata.
              viimati muutis kasutaja Rax.; 25 m 2009, 02:42.
              3D print 200x200x190mm., PS.

              Comment


                #8
                Vs: pp2100 aku (Compaq Armada 110 -> Carputer)

                Vaidleks siinkohal natuke vastu:
                Reeglina on parematel (läbimõeldud)toitesüsteemidel sees tõesti asendi mälu. Kuid, reeglina peale aku eemaldamist ja uuesti paigaldust keerab see ennast kuldse keskmise peale, kuna pole teada kas pandi tagasi tühi aku või asendati teise täis akuga. Ehk, paari koormustsükli järel, keerab laadimismälu ennast kiiresti paika. Piltlik näide: mobiiltelefon, kus tühja aku tagasipanekul näidatakse täis olekut, ja peale esimist kõneasendit keerab kohe laetusastme paika.
                Lapaka laadija ei sobi kohe kindlasti aku asemele. Tegemist on madalalt stabiliseeritud väljundiga, millel väljuv vahelduv komponent on väga suur. Asi võib lõppeda laptop arvuti jaoks väga kurvalt.
                Teine asi on PC toiteplokk. Kus uuematel on väljundite lõppahelas 200mF lüütkondensaator (+3V,+5v) ja 100mF(+12V), samuti korralik korrigeerimisahel ja lõpufiltrid (näide 400W PTX toitest).
                Veel mainiks, et elemendid 3,2V laetakse laadimisahelas täis pingeni 3,42V ja peale laadimise lõppemist (ca 10min masina täiskoormusel edasi töötamisel) on elementide otstel pinge 3,8- 3,9V. Kui ehitasid 3,2V baasil toite- on loomulik, et masina jaoks on ,,aku tühi".
                Hetkeline koormatus võib tõusta tõõtamise ajal 2-4A`ni (impulsina), seega toiteelemendid peavad selle koormuse välja kannatama, ilma et pinge langeks üle 10%..
                Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                Comment


                  #9
                  Vs: pp2100 aku (Compaq Armada 110 -> Carputer)

                  ok, tõstaks siis "aku" pingeid. Mis võiks olla siis maksimum pinge 3,6V li-ion elemendil? 3,9?
                  3D print 200x200x190mm., PS.

                  Comment


                    #10
                    Vs: pp2100 aku (Compaq Armada 110 -> Carputer)

                    Miskit sinna kanti jah. Ta peaks sulle näitama 75% laetustaset, mis on igati sobilik.
                    Aga, pane lõppudesse väikesed silumisahelad kindlasti. Vähemalt 0,1mF kondeka ja takisti komplekt. Takisti kooskõlas kondensaatoriga. 0,1mF võiks olla koos 1k või 2k takistiga 1/2W. Eeldusel et toidad muidugi täis-silutud ahelalt (autoakult vms).
                    Kui tahad ka sama asja toita trahvotoitelt, on asjad hoopis teised...

                    NB: süsteemi põhimõtteline viga.
                    Antud pingeregulaator/kivi vajab vähemalt 3V pinge erinevusi sisend ja väljundpingel (2V miinimum) seega: süsteemi selliselt ei saa luua.
                    Kui automootor käib, võid saada 13,8V sisend pinget ja asi võib töödata. Aga kui auto seisab võib olla sisendis 12,5V ja sul on vaja näiteks 11,8V-11,97V, mis ei tule kõne allagi. Samuti ei saa ühendada otse, sest 13,8V on selge liigpinge.
                    viimati muutis kasutaja erku; 25 m 2009, 15:26.
                    Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                    Comment

                    Working...
                    X