Õhtust.
Nagu tavaks, jäävad mõned asjad viimasele minutile, noh peaaegu, sest see viga ilmnes juba varem, aga stat.ee klienditoes on mailile vastamise aeg kolm päeva. Seega kopeerin neile saadetud e-maili siia. Ehk oskab keegi arvata, kus probleem on ja kui on arvutiseadistustes, siis kuidas praavitada.
Või kellel on EMT netipulk, võiks neid linke proovida.
Tänud
Nagu tavaks, jäävad mõned asjad viimasele minutile, noh peaaegu, sest see viga ilmnes juba varem, aga stat.ee klienditoes on mailile vastamise aeg kolm päeva. Seega kopeerin neile saadetud e-maili siia. Ehk oskab keegi arvata, kus probleem on ja kui on arvutiseadistustes, siis kuidas praavitada.
Rahvaloenduse lehel https://estat.stat.ee/login/login.jsp?language=EST ei tööta ID-kaardiga sisenemine, vajutades ID-KAART nupule (https://estat.stat.ee/idlogin/index....Url=/statlogin). Sellele vajutades ilmub brauseri veateade "Internet Explorer cannot display the webpage" (IE8) soovitusega kontrollida veebiühendust:
This problem can be caused by a variety of issues, including:
•Internet connectivity has been lost.
•The website is temporarily unavailable.
•The Domain Name Server (DNS) is not reachable.
•The Domain Name Server (DNS) does not have a listing for the website's domain.
•There might be a typing error in the address.
•If this is an HTTPS (secure) address, click Tools, click Internet Options, click Advanced, and check to be sure the SSL and TLS protocols are enabled under the security section.
Antud loetelust on kontrollitud ja välistatud esimene ja kaks viimast punkti.
Kontrollitud teise brauseriga, arvuti turvaseaded viidud miinimumi, ID-kaardi tarkvara uuendatud (kuigi ei puutu ühenduse probleemi, sest ID-kaardi link peab avanema ka ilma ID-kaarti sisestamata, esitades vastava veateate). Muudes lahendustes ID-kaardid töötavad.
Samalaadne viga esines, kui autentida SEB-pangas, kasutades ID-kaarti: panka saab sisse nagu harilikult, kuvatakse ekraanile ID-kaardiomaniku nimi jm andmed. Vajutades "Luba andmed edastada Statistikaametile" (see lause mälu järgi), esines ülalkirjeldatule sarnane veateade. Samas kasutajatunnuse, salasõna ja koodikaardiga sisenedes probleeme ei esinenud ja isik sai end edukalt loendada. Pere teisel liikmel pole panga koodikaarti, seega võimalus autentida vaid ID-kaardi vahendusel, mis aga ei õnnestu ei Statistikaamet lehelt ega läbi panga.
Kõrvalolev Mobiil-ID link ning pangalingid töötavad, avades uue lehe, millel saab olemasolul sisestada sisenemiseks vajalikud andmed.
Viimase veaotsingu võimalusena kasutasin ping ja traceroute estat.stat.ee lehele: ping ei vastanud, tracerti vastus copy-pastena:
Tracing route to 195.80.104.47 over a maximum of 30
1 78 ms 80 ms 89 ms 217.71.33.201
2 77 ms 80 ms 79 ms 217.71.33.202
3 81 ms 79 ms 79 ms 194.116.188.20 (netname: EE-TIX descr:Tallinn Internet eXchange, EE)
4 75 ms 79 ms 79 ms adala-giga.aso.ee
5 * * * Request timed out. jne...
Eelnevast nähtub, et päring jõuab EMT-st Elioni võrku, jäädes seal pidama.
Paluks võimalusel eelneva info põhjal selgitada, kas probleem seisneb kasutaja arvuti seadistustes või on põhjus mujal. Kui probleem on kasutajapoolne, siis milline on vea leidmise ja kõrvaldamise võimalus arvutikasutajal, et elektroonne rahvaloendus saaks tehtud? Enne kirja saatmist kontrollides on seis endine, https://estat.stat.ee/idlogin/index....Url=/statlogin link ei avane. Süsteemikoormuse niinimetatud tahhomeeter on rohelise alguses.
Aitäh
This problem can be caused by a variety of issues, including:
•Internet connectivity has been lost.
•The website is temporarily unavailable.
•The Domain Name Server (DNS) is not reachable.
•The Domain Name Server (DNS) does not have a listing for the website's domain.
•There might be a typing error in the address.
•If this is an HTTPS (secure) address, click Tools, click Internet Options, click Advanced, and check to be sure the SSL and TLS protocols are enabled under the security section.
Antud loetelust on kontrollitud ja välistatud esimene ja kaks viimast punkti.
Kontrollitud teise brauseriga, arvuti turvaseaded viidud miinimumi, ID-kaardi tarkvara uuendatud (kuigi ei puutu ühenduse probleemi, sest ID-kaardi link peab avanema ka ilma ID-kaarti sisestamata, esitades vastava veateate). Muudes lahendustes ID-kaardid töötavad.
Samalaadne viga esines, kui autentida SEB-pangas, kasutades ID-kaarti: panka saab sisse nagu harilikult, kuvatakse ekraanile ID-kaardiomaniku nimi jm andmed. Vajutades "Luba andmed edastada Statistikaametile" (see lause mälu järgi), esines ülalkirjeldatule sarnane veateade. Samas kasutajatunnuse, salasõna ja koodikaardiga sisenedes probleeme ei esinenud ja isik sai end edukalt loendada. Pere teisel liikmel pole panga koodikaarti, seega võimalus autentida vaid ID-kaardi vahendusel, mis aga ei õnnestu ei Statistikaamet lehelt ega läbi panga.
Kõrvalolev Mobiil-ID link ning pangalingid töötavad, avades uue lehe, millel saab olemasolul sisestada sisenemiseks vajalikud andmed.
Viimase veaotsingu võimalusena kasutasin ping ja traceroute estat.stat.ee lehele: ping ei vastanud, tracerti vastus copy-pastena:
Tracing route to 195.80.104.47 over a maximum of 30
1 78 ms 80 ms 89 ms 217.71.33.201
2 77 ms 80 ms 79 ms 217.71.33.202
3 81 ms 79 ms 79 ms 194.116.188.20 (netname: EE-TIX descr:Tallinn Internet eXchange, EE)
4 75 ms 79 ms 79 ms adala-giga.aso.ee
5 * * * Request timed out. jne...
Eelnevast nähtub, et päring jõuab EMT-st Elioni võrku, jäädes seal pidama.
Paluks võimalusel eelneva info põhjal selgitada, kas probleem seisneb kasutaja arvuti seadistustes või on põhjus mujal. Kui probleem on kasutajapoolne, siis milline on vea leidmise ja kõrvaldamise võimalus arvutikasutajal, et elektroonne rahvaloendus saaks tehtud? Enne kirja saatmist kontrollides on seis endine, https://estat.stat.ee/idlogin/index....Url=/statlogin link ei avane. Süsteemikoormuse niinimetatud tahhomeeter on rohelise alguses.
Aitäh
Tänud
Comment