Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Akutrelli mootor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Akutrelli mootor

    Mul üks aparaat siin, mida ajab ringi akutrell, selline täpsemalt. Mingi poolteist aastat äkki pidas vastu ja siis harjad läbi, mootori lahti kiskumine ka paras ikaldus ja lamellid olid ka kõik läbi kulunud/põlenud, mootori taastamine mõtetu. Kasutan ilma akuta 24V stab. pingega toiteplokki selle trelli reaalseks käitamiseks, millel vahel PWM voolupiiraja mingi 10A peal umbes. Pakun, et mingi 50 tundi äkki kokku tööaega tuli ja siis harjad läbi(töötab kõikse aja ühe käiguga ja kinni keeramise suunas), asjal pedaal vahel ja saab sedasi tsükliliselt pidevalt uusi käivitamisi, mitte ei uha ühe jütiga pidevalt. Mootoril sees kiri JD775 18V. Kas on selline tööiga umbkaudu nomaalne harjadega mootoril või see kerge ülepinge võib ka kiiremini küpsetada? Kakkusin ülekandeosa ka lahti, kõik nagu uus seest ja kulumata, määre kenasti kõik omal kohal, eks kuivas ruumis ja suht tolmuvabas keskkonnas kasutus ja seega ei kaogi see määre sealt vist naljalt kuhugile, selle järgi tundub, et ülekanne võiks veel kümmekond mootorit üle elada, robustsed ja tugevad metallist hammasrattad sees kõik, toekamad tunduvad kui milwaukee profiriistalgi olid. Mingi aeg tuttava tavakasutuses milwaukee profitrelli kiskusin lahti, ms enam ringi ei vedanud end, sellel oli ülekanne just kuiv täiesti ja läbi kulunud, mootor oli aga harjavaba ja sellel polnud häda midagi. Mingi hiinaka ka kunagi vaatasin üle ja seal oli ka ülekanne läbi. Niisiis kas oleks äkki sinna trelli mootorile asemele miski harjavaba mootor üldse kusagilt võimalik leida, mis kinnituste poolest, mõõtudelt ja võlli läbimõõdu osas klapiks. Ebay-st nagu esmapilgul ei jäänud silma midagi. Ja kuidas suvaline harjavaba mootor üldse käituks trellis, kui koormus kõigub tugevasti seal? Suure koormuse aeg seisma ei või jääda lihtsalt? Peaks halli anduritega ja tagasisidega variant olema seal siis ilmselt? Ülemäära kirvest sinna alla raha matta ei taha, alla 100 peaks kindlasti jääma kogu kupatus, kui üle läheb, siis pigem vahetan iga pooleteise aasta tagant neid trelle lihtsalt, uus ju 30 euri ainult, ent veidi tüütu on maha monteerida ja uuesti asemele toppida iga kord neid odavaid trellikökatseid. Variant oleks muidugi mingi harjavaba trelliga kohe proovida ja ilmselt kuivas ja mitte vett selga lastes ning määritud ülekandega kestaks see milwaukee harjavaba trell 10 korda kauem kui see odav 30 eurine, ent jah milwaukee trell maksab paari soti tuuri ja ei tea kas õnnestub sama lihtsalt välise toitega see tööle saada.
    otsija

    #2
    Neid 775 mootoreid on ka erinevaid, suvaline 795 DC motor Electric spindle Motor For Drill 24V 80W 150W 288W Brush dc motor 775 lawn mower motor two ball bearing Rated|dc motor|brush dc motormower motor - AliExpress ] näide [/url] . Ei oska isegi linkida.

    Comment


      #3
      Linki ei saa avada aga tundub et harjadega ja ega kas on väga suurt vahet nendel harjade kestvusel erinevate mootorite korral?
      otsija

      Comment


        #4
        Vist üritati seda linkida

        Comment


          #5
          Maksab koos maksudega pea sama palju kui kohapeal soodukaga uus trell, ei näe pointi ja ei usu, et eriti kauem vastu peab, mootor ju pm samasugune. Siin kõik mis vanast järgi jäi, harja veel tilk isegi oli alles tegelikult, ent ei surunud enam sellise survega peale nagu värskemana ilmselt ja põhiline miks puterdama hakkas olid rootoril olevad kontaktid, mis ära auranud sealt.
          viimati muutis kasutaja otsija; 15 m 2022, 19:05.
          otsija

          Comment


            #6
            Kuidagi see 50 töötundi tundub ikkagi vähe. Kas see 24V on pöörete pärast oluline. Akutrellil on muidu maksimaalne pinge 21V
            ja seda ainult lühiajaliselt, enamus aega on umbes 18V (5*3,7). Vaatasin, praegu müügis olevates Makita trellides on näiteks DDF 453
            775 mootor, saab osta Verkter.ee 18 euroga , Fortec.ee sama asi 24 eurot. Hammasratas arvatavasti ei sobi ja vahetus on ka paras peavalu.
            (Olen vaadanud Youtube`s kuidas algul aretatakse mingi tõmmits 20*40 nelikanttorust jne hiljem pressitakse kruustangide vahel hammasratas võlli otsa )
            . Muidugi enne mootori ostu tuleks veenduda, et ta sinna täpselt istub. Trellid ju kestavad ikka mitu aastat. Ega see Makita ka midagi erilist ole, aga piilusin
            enda vanasse 18V trelli ja 775 mootoril täitsa korralikud harjad veel.

            On muidugi ka harjadeta mootor 5mm võlliga, aga 50000 max pööretega , 23V max pinge. Mõtlen seda 3670-2150kV
            3650 3100KV 3900KV 4300KV 5200KV / 3660 3300KV 3800KV / 3670 2150KV 2650KV Brushless Motor for 1/8 1:8 1/10 1:10 RC Car Truck|Parts & Accessories| - AliExpress]selline[/url] Üks vene isemõtleja pani sinna pool trelli reduktorit otsa ja tegi mingi lõikeriista. Kasutas kontrollerina seda Kõik paras käkerdis aga noh töötas. Tegelikult lisandus sinna veel migi paarieurone karbike.
            viimati muutis kasutaja M.P.; 15 m 2022, 20:55.

            Comment


              #7
              Esmalt postitatud M.P. poolt Vaata postitust
              On muidugi ka harjadeta mootor 5mm võlliga, aga 50000 max pööretega...
              Mõõtsin kalibreeritud pööreteloenduriga tavalist 775, harjadega mootorit mis tuli vigase lülitiga 18V Clint vms drellist, Johnsoni RS775 mootor, upsist pärit trafo toiteks ja toitepinge 3 kümnendikku alla 18V, tühikäigul see harjadega mootor teeb 47 000 pööret minutis, mõõtmist sai korratud erinevate tsüklitena üle 10x ja kiirus erines kümmekond pööret.
              Hammasratta saab tõmmitsaga ära, tõmmitsa saab teha 2 plekiribast, ühele võlli läbimõõduga auk ja see U kujuliseks viilida ja lisaks 2 peenemat auku puurida suurema ava tsentrist võrdsele kaugusele 180 kraadise nurga all kumbki, nende kahe augu alla näiteks M3 mutird, teine riba ainult avadega samades asukohtades kui võlliavaga plekitükk, 2 avast läbi tugevamad kruvid ja neid siis kordamööda pingutades tulevad kõik hammasrattad võllidelt maha, sai mitmel mootoril proovitud ja kõigilt sain hammasrattad kätte.

              Peale saab hammasratta paremini kui seda eelnevalt veidi kuumutada (mitte hõõguma!), või ka näiteks treipingis võib suruda. Saab nii ka näiteks minipadruni sinna võlliotsa adapteriga ajada (on väikesed Jacobs koonusega padrunid aga neile vaja enne valmistada adapter [padrunitega koos müüdavad on üldiselt praagid] ja seejärel võlliotsa suruda, võll on üsna kõva, ka peab surudes toestama võlli teise otsa, ei tohi suruda nii, et surujõud mõjuks mootorile või laagritele. Asi tasub ära kui tegu mootoriga mil kuullaagrid.
              Sai adapter treitud titaanist ja hea sai, käsi muidugi pole stabiilne aga suure kiirusega trükkplaati saab selle asjaga puurida hästi kui stabiilne rakis aretada.

              Harjadeta mootor on hea, palju kompaktsem ja töökindlam ja pikaealisem, Milwaukee on hea aga ilmselt mootorit ennast osta mõttetu. Samas Milwaukee trell on mõistlikus kasutuses igavene, et 200 euri pole suur kulu, just ostsin ühe 18V, kaks akut+laadija, natuke üle 200 euriga km-ta. 3a garantiiga. Varemalt 12V saanud palju kasutada ja ei ole veel näinud ühtegi rikkiläinud Milwaukee trelli.

              Väikelinnas Jõgeval nägin ühes ehituspoes mingit Makitale sobivat harjadega mootorit, vist oli 13 euri vms. Healjuhul sama hinnaga saab neid alist. Harjavabad paremad mootorid mis trellidel, need alis poole kallimad.


              Midagi sellesliinis äkki mõistlik siis vaadata: https://www.aliexpress.com/item/1005...rch-mainSearch

              Ultrakiired on veel akutolmuimejate omad kui vaja kiirust üle 100krpm aga neid tuleb kohe ümber teha, et praktiliselt kasutada saaks, laagrisüsteem on väga nutune originaalrakenduses.
              -superradical-

              Comment


                #8
                mul on üks 12V skil üle. äkki ehitad sellest midagi.

                Comment


                  #9
                  see on nagu selveri piim - ei mingeid toitainete sisaldusi valmistaja või toormaterjali lähte-asukohta . . . tahad ( osta , ) osta - tahad ( mitte osta , ) ära osta . . .
                  © Rautakesko. Made in China.
                  versus
                  - ise näed mootorile (tavalisel) "täpp"-kirjas trükitud 5...7 kohalist "tüübinumbrit" s.o. valmistaja markeeringut - mille järgi e-kaubandusest on võimalik leida
                  ja/või tehnilisi parameetreid - e.g. - 22V 2.3A 50W
                  momendikõver tuleks endal toimiva mootori korral üles võtta / tüübinumbri järgi võib selle toote-andmetest leida (kui tooteandmed leiab)
                  otsi akuta trelli müüjat/kinkijat

                  Comment


                    #10
                    Kruvisin hetkel uue odava peale ja panen veel poolteist aastat kuniks läbi kulub vanas seades. 12V liialt madalale pingele, siis peaks uue toite veel sebima, hetkel on 24V plokk LEd ribadega ühine ja seda ei tahaks enam uuesti ostma hakata. Üritan millalgi prooviks mõnd trelli laenata ja proovida, kas õnnestub neid harjabavasid ilma akuta toiteplokilt tööle saada ja mis siis veel teeb, kui voolupiiraja rakendub ja pinge koormuse all näiteks 10V peale kukub, peaasi et maha ei põleta ainult midagi seal sedasi. Ja 139 lisas mingi lingi et justkui mootor kõigest 50W seal sees ms praegusel trellil kasutusel? Eks see pidev võimsus ole, lühiajaliselt ilmselt omajagu suurem koormus lubatud. Mul tekkis veel üks mõte sinna lisaks, et proovin sellele uuele odavtrellile pisikese ventika otse sealt õhutusavast sisse puhuma panna, muidu läks see trell omajagu soojaks küll töötades, ehk pikendaks kestvust korralik jahutamine.
                    otsija

                    Comment


                      #11
                      Kui mootoril harjad ära kuluvad siis lõpus hakkab rootor kõva leegiga põlema ja põletab lamellid läbi. Võimalik et harjad said enne otsa ja rootor sai sädelusega otsa. Seega jälgi aegajalt harju ja kui hakkavad lühikeseks jääma, vedru surve jääb väikseks, kui nüüd õigel ajal harju vahetada siis võib sama mootor pidada vastu kauem.
                      Osadel harjadel on tehtud mehanism et lõpus lülituvad harjad järsult välja ja mootor jääb seisma et vältida sellist põlemist liiga lühikeste harjadega. Nii väikesel mootoril muidugi sellist mehanismi ei ole.

                      Comment


                        #12
                        Seisab kasutult Makita DK1059D akutrelli komplekt, neli akud, millest üks on veel üsna kõbus. Kõristil ei tööta pöörete reguleerimine, kõik muu toimib ilusti. Kui kellelgi huvi annan ära. sümboolse tasu eest.
                        Ilmselt provotseerib audiofiilia aja jooksul retrofiilse modernofoobia arengut.

                        Comment


                          #13
                          mul vedeleb vanadest tööriistadest peotäis mootoreid kui keegi nedega midagi aretada tahab
                          1. -- 365S 18V CHENG KANG -- RMS 300mA 5.4W @ 18V
                          2. -- XX-RS380S DC 3.6V -- RMS 1.22A 4.4W @ 3.6V
                          3. -- SF MOTOR 17V DC DRS-365SP-1885 --RMS 540mA 9.7W @ 18V
                          4. -- RS-550S-7.2V NEW CENTURY MOTOR -- RMS 3A 27W @ 9V
                          5. -- BOSH 2 607 022 009 / 374142 -- RMS uus : 2.5A 32W @ 12.8V : vana(d andmed) !!! vist on 3A 48W @16V (vist on nom. pinge 9...12 V)
                          6. -- JD 550 18V JIN DING -- RMS 1.3A 25W @ 19V
                          7. -- HRS755S-5624F DC18V/G / 2007.2 -- RMS 750mA 13.5W @ 18V
                          8. -- ↑ !!! NO RPM DATA !!! ↑

                          Comment


                            #14
                            50 tundi päris julm aeg akutrellile, ei eeldakski et säästukas kauem kestab. Kui samas tempos jätkad siis pigem harjavaba, või mõni lörtsitud brändikas millel harju saab vahetada. Ostast leiab.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #15
                              Kunagi oli tööl kasutuses hilti profitrell harjadega, sellel ka ikka mitu korda vahetati neid harju, st kulusid läbi, eks sai tolmu ja sodi ka omajagu, seega ei usu, et ka profikas meeeletult kauem kestaks harjadega. Pealekauba ilmselt uued harjad selle uue odavtrelli hinnaklassis juba. Hetkel panin ventika selga ja lasen ühe trelli veel sellega läbi, eks näha ole kas peab paremini jahutuse all
                              otsija

                              Comment

                              Working...
                              X