Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

3-faasiline mootor viliseb sagedusmuunduriga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    3-faasiline mootor viliseb sagedusmuunduriga

    Tere! Sagedusmuundur Omron J7 Mini, millele tuleb peale 230V toavool, toidab kolmnurkühendusega 0,37kW 3-faasilist mootorit. Mootor millegipärast viliseb igasuguse sageduse juures. Niipea, kui kasvõi väga aeglaselt tiirlema panen, siis hakkab vilisema. Tundub, et asi pole mehaaniline, vaid siin on mängus mingisugune elektriühenduse eripära. Muus osas töötab süsteem korralikult, kuid tahaks vilinast lahti saada. Kas keegi oskab nõu anda?

    #2
    Toavool on huvitav väljend, polegi sellist varem kohanud.
    Oled kindel, et mootor vilistab? Mitte muundur? Kas selle vile toon muutub sagedust muutes või on pidevalt sama?

    Comment


      #3
      Kõrvaga kuulasin nii mootorit kui muundurit - jah, see on mootor. Vilina toon ei muutu.
      Vahepeal juba mujalt uurisin, et ühefaasilise muunduriga kolmefaasilist mootorit käiates aeg-ajalt nii ongi ning võimalik, et kui proovida mõnd teist muundurit või mootorit, siis vilin kaob. Miks - seda ei tea. Googeldades leidsin sellise väljendi nagu Coil whining. Selle vastu pidi roht olema see, kui ühendada kondensaator mootori ühe klemmi külge. Milline kondekas täpsemalt, selleni ma ei jõudnud.

      Comment


        #4
        Mähise vilin ühesõnaga.
        Asi ole ainuüksi selles vilinas. Kui mähis vilistab, see tähendab, et ta vibreerib. Vibreerimine omakorda tähendab hõõrdumist mähise keerdude vahel ja ühel hetkel tekib seal ülelöök.
        Sugugi kõik mootorid ei ole sobilikud koostööks sagedusmuunduriga.
        Ja sugugi kõik muundurid ei sobi suvaliste mootoritega.

        Comment


          #5
          Kõik sagedusmuundurid töötavad selle vilega. Enamasti jääb vile talutavale valjusele ja ei sega eriti. Kui vile saab otsa siis on muundur läbi. Kondekat ära parem ühenda, see võib selle vilele mõjuda fataalselt.
          Manualis on carrier frequency seadistamine kirjas. Lubab muuta vahemikus 2,5kHz kuni 10kHz. Proovi muuta, äkki läheb paremaks. Sellega muutub vile toon, võimalik et leiad sageduse millel mootoris ei teki resonantse ja vile jääb vaiksemaks.
          Mõni muundur töötab ka kõrgemal sagedusel siis seda vilet eriti ei kuulegi.

          Comment


            #6
            Servovile käib asjaga kaasas. Enamus vile tekitajad on "trafoplekid" ja seda nii staatoril kui ka rootoril.
            Osadel inverteritel saab seadistada baassagedust ja kõik inverterid maailmas ei tööta ka püsival trapetssagedusel. Andmebaasides räägitakse 5-st erinevast meetodist.
            Kõik mootorid pole invertermootorid ja mitte raua, vaid mähiste isolatsiooni kohaselt. Põlema kipuvad tavamootorid kui anda järske reevers käske järjepanu ja kui asjad kuumaks lähevad. Spageti tehased toodavad tänapäeval madalamapingelisi mootoreid topeltisolatsiooniga traadist ja mähiste vaheline iso täiesti puudub.

            Lisaks nimetatule võib vilet maha saada liinireaktori abil, feriitrõngas-filtrite abil, X2 400V filterkondede abil (kolnurkühenduse korral siis igal faasimähisel X2 peal paraleelselt).
            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

            Comment


              #7
              Aitäh seniste vastuste eest. Saan aru, et sellest vilest lahtisaamiseks pole standardlahendust ning see nõuab pigem spetsiifilisi teadmisi. Kas on tõenäoline, et 1 faasilise sagedusmuunduri ja 1 faasilise mootori puhul esineb ka see vilin?

              Comment


                #8
                Kõik muunduri käivad vilega. See vile on seotud trantside juhtimisega sisse-välja. Vilest saab lahti kui mootoris pole magnetväljas liikuvaid osi, kui enne mootori on drossel mis filtreerib selle vile välja, kui muundur töötab nii kõrgel sagedusel et ei kuule.

                Comment


                  #9
                  Esmalt postitatud urmas78 poolt Vaata postitust
                  Kõik muunduri käivad vilega.
                  jah käivad vilega. See viliseb ka sisselülitades ja peale täisvõimsusel shvatust.

                  Comment


                    #10
                    Esmalt postitatud olavsu1 poolt Vaata postitust
                    ]See[/URL] viliseb ka sisselülitades ja peale täisvõimsusel shvatust.
                    See ei puutu üldse asjasse.
                    Levinud VFD-d *peavadki* vilistama ja seda juba on ka kirjutatud, et miks. Sähvatusel ei ole siin vilega mingit seotusat, sähvatus ilmneb "planned obsolescence" või mõne muu faktori puhul, normaalses töös vile=normaalne töö.
                    Tavalised laiatarbe muundurid on odavatest juppidest, odav jupp=madal töösagedus=kuuldav piirkond.

                    Hea kõige lihtsam näide IGBT sagedusklassidest on IR IRGxPCxx*S*, *F*, *U* või *W* - standard, fast, ultra-fast ja warp, standard on mõeldud tööks umbes 1kHz sagedustel, warp 100kHz ja soodsatel tingimustel ka enam.
                    Näiteks IRG4PC40S ja IRG4PC40W on 2 täiesti erinevat asja, kui üritada S indeksiga kasutada näiteks 50kHz muundussagedusel siis on lülituskaod väga suured.
                    /See omakorda ei tähenda, et kui nüüd mõtled, et vahetan skeemis madalale sagedusele optimeeritud detailid parimate saadaolevate vastu, see konstrui automaatselt ka parimal võimalikul moel töötab, selleks peaks tegema palju rohkem.
                    Teisalt on kõrge sageduse korral ja selleks ettenähtud IGBT puhul on lubatud vool üsna napp. Ehk siis kasutataksegi laiatarbe VFD juures madalamale töösagedusele optimeeritud=odavamaid ja suuremat voolutugevust lülitavaid IGBTsid, üldiselt ei ole see kandesageduse vile ka probleem ja kui on siis selleks on olemas kallimad VFDd millel sagedused kõrgemad.

                    Osadel inverteritel on võimalus seda sagedust ka menüüs muuta mingil määral. Tavaliselt võib selles piirkonnas proovida leida sobivama sageduse, mis vilet vähendab, enamasti selles avatud piirkonnas sageduse muutmine inverterile mingit kahju ei tekita.

                    Vile vähendamiseks võib proovida ka kaabli pikkust (kasutada lühemat kaablit inverterist mootorini) muuta kui on võimalik.
                    -superradical-

                    Comment


                      #11
                      Vaikimisi on muundurite kandesgedus 1-3 kHz. Ülemine piir on ka kvaliteetsetel muunduritel üldjuhul 15-16 kHz. Soovituslikult üle 8kHz minna ei tasuks. Kui tahad "hääletut" mootorit, siis võid proovida 15 kHz, aga pikalt seal mootori juures olla ei talu, kõrvade pärast. Kaabli pikkus ei mõjuta väga miskit, sest kandesagedus teebki "lärmi" mootori mähistes.

                      omron v7 mudelil on see parameeter n080
                      viimati muutis kasutaja mati1; 22 m 2022, 19:23.

                      Comment


                        #12
                        Aitäh. Kas on olemas mingi variant või kombinatsioon, et saaksin suurusjärgus 300-500W elektrimootori panna 230V voolu pealt käima kiirusel 900p/min nii, et seda vilinat ei oleks?

                        Comment


                          #13
                          Esmalt postitatud minenohh poolt Vaata postitust
                          .. Kas on olemas mingi variant .. 300-500W elektrimootori panna 230V voolu pealt käima kiirusel 900p/min nii, et seda vilinat ei oleks?
                          Vilin või ragin (stepperil) või laagri-/ülekandemüra jääb alati. Küsimus vaid müra ja vilina ulatuses; mõni on vaikne ja mõni kombinatsioon on väga mürarikas.
                          Alusta kõige lihtsamast teabest: Link ; Link
                          Ja nagu teisest videost juba järeldub, on tegelikult päriselus asjalood halvad. Igasugu "spetsid" ühendavad võrku kõike ja karistamatult (ei mingeid filtreid, reaktoreid ega muud sarnast; nad ei teagi sellest mitte-kui-midagi). Aga peaks olema kõvasti rahakoti peale käiv, nii firmadele kui eradele; siis hakkaksid teadma. Siis piltlikult lõppeks see pull ära, et kaugel naabrimees paneb saepingi käima ja sul peldikus enam valgussensor ei tööta, vms.
                          Aga.. müra saab vähendada ka katetega ja mürafiltritega.
                          Kõige vaiksem vist, mille saab tööle ja saab trimmida selles vahemikus, on IE4 ja IE5 klassi miniservod. Need on disainitud juba päris hästi ja voolutarve on minimaalne- just täpselt niipalju kui vaja.
                          Hääl ka neil jääb ikka- hiirvaikses ruumis on hästi kuulda; tava- taustamüra tingimustes kuuleb ka lähedalt miskit; tööstusruumi tingimustes ei ole kuulda midagi.

                          E: Võta mõõteriist ja mõõda see vile tugevus ca 1m kauguselt ära, siis saab hoomata kui suurest asjast käib jutt.
                          Või tee heliga video ca 30 cm kauguselt mootorist; siis saab ka mingi pildi asjast.
                          viimati muutis kasutaja erku; 23 m 2022, 18:40.
                          Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                          Comment


                            #14
                            Antud muunduril peaks olema 10 kHz carrier frequency võimalus olemas, pane see peale ja kuula mis häält teeb.
                            viimati muutis kasutaja moi; 24 m 2022, 18:49.

                            Comment


                              #15
                              Esmalt postitatud minenohh poolt Vaata postitust
                              Aitäh. Kas on olemas mingi variant või kombinatsioon, et saaksin suurusjärgus 300-500W elektrimootori panna 230V voolu pealt käima kiirusel
                              Kindlasti on mingi lahendus olemas. Tuleb mootor välja vahetada ja sellise vastu mis töötab pingel 230V mis on vajaliku võimusese ja pöörete arvuga.

                              Comment

                              Working...
                              X