Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mootor ДИД - 0,5TA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mootor ДИД - 0,5TA

    Tere.
    Oskab keegi sellise mootori kohta miskit öelda
    http://www.hot.ee/ilmarnur/IMG_1163.JPG
    http://www.hot.ee/ilmarnur/IMG_1166.JPG
    http://www.hot.ee/ilmarnur/IMG_1167.JPG

    Mõõtsin mähised üle, kahel mähisel takistus 200 Ohm ja ühel 70 Ohm
    (lühiskeerud?).
    Huvitab just toitepinge, pöörete arv ja kus kasutati.

    #2
    Vs: Mootor ДИД - 0,5TA

    Esmalt postitatud ilm poolt
    Tere.
    Oskab keegi sellise mootori kohta miskit öelda
    http://www.hot.ee/ilmarnur/IMG_1163.JPG
    http://www.hot.ee/ilmarnur/IMG_1166.JPG
    http://www.hot.ee/ilmarnur/IMG_1167.JPG

    Mõõtsin mähised üle, kahel mähisel takistus 200 Ohm ja ühel 70 Ohm
    (lühiskeerud?).
    Huvitab just toitepinge, pöörete arv ja kus kasutati.
    Need ei olegi mootorid. Kasutati aviotehnikas, seadmetes mida nimetatakse kürokompassideks.Need on selsiini andurid ja töötavad pingega 27V 400Hz. Teha pole nendega praktiliselt tsiviilkasutuses midagi. Lühiskeerde seal ka pole, see onngi nii nagu mõõtsid.
    viimati muutis kasutaja humax; 29 m 2006, 18:36.

    Comment


      #3
      Vs: Mootor ДИД - 0,5TA

      Arvasin, et tegu õõsrootor mootoriga. Väidetavalt koosneb taoline mootor õhukesest alumiinium rootorist ja sise ning välis staatorist.

      Comment


        #4
        Vs: Mootor ДИД - 0,5TA

        Esmalt postitatud ilm poolt
        ... koosneb taoline mootor õhukesest alumiinium rootorist ja sise ning välis staatorist.
        Just selline ongi kui lahti urgitseda.

        Mitu aastat tagasi käisin telefonikeskjaama tihenduse lammutamisel "abiks". Seal oli terve hunnik analoogseid (ehk isegi sama tüüpi?) mootoreid, millega kruviti reduktori vahendusel traatpotekaid. Võtsin kah mõned heade mõtete tuleku puhuks kaasa. Eks sidemehed teavad, mida seal täpselt oli vaja järele häälestada.

        Kuna vene värk, siis peab vene keelest aru saama. Tsitaat Googlest:
        "ДИД-0,5ТА 9ЯО.312.001ТУ двухфазный индукционный (Максимальная мощность: 0,5Вт, пусковой момент: 7Г*см, пусковой ток: 155мА, ток управления: 135мА, скорость холостого хода: 14000об/мин, напряжение возбуждения/управления: 36/30В, частота: 400Гц)"
        Harjutamine teeb harjutajaks.

        Comment


          #5
          Vs: Mootor ДИД - 0,5TA

          Esmalt postitatud Padasonic poolt
          ....telefonikeskjaama tihenduse lammutamisel "abiks". Seal oli terve hunnik analoogseid (ehk isegi sama tüüpi?) mootoreid, millega kruviti reduktori vahendusel traatpotekaid. Võtsin kah mõned heade mõtete tuleku puhuks kaasa. Eks sidemehed teavad, mida seal täpselt oli vaja järele häälestada.
          Olen ka sellist telegraafi (teletaibi) tihendusaparatuuri lammutanud. Kuna sõltuvalt ilmastikust kõikus õhuliinil kanali sumbuvus, korrigeeriti seda automaatselt. Üks mootor kruttis üldvõimendust ja teine selle kanali madalate/kõrgete sumbuvuse suhet (karakteristika kallet).
          Tollal pakkusid just need mootorid erilist huvi kuna nad kõik töötasid koos oma reduktoriga mis aeglustas kiirust 48224 korda. Originaalis toideti mootorit kahe transistoriga tehtud lihtsast 400Hz generaatorist. Generaatori trafol oli mitu sekundaarmähist pingega 16V (koormatult mootoriga), mis võimaldas mootori pöörlemissuunda juhtida transistorvõtmetega (kontaktivabalt!). Selleks anti 70-oomisele mootori mähisele pidevalt läbi 1µF kondensaatori (faasinihkeks) ühelt trafo mähiselt 16V 400Hz. Üht 200-oomist mähist kasutati mootori ühe pöörlemissuuna ja teist vastassuuna sisselülitamiseks, kumbki oma trafomähiselt. Lülititeks olid transistorid (mõõtsin vooluks 27mA) läbi dioodsildade. Transistoridega juhtskeem oli omaette ühise toitega, seepärast tagati galvaaniline lahtisidestus eraldi trafomähistega.
          Tegin siis nendega ka hulganisti "loomkatseid", andmed kõik siiani alles.
          Mootori arvutuslik pöörlemiskiirus oli 8400p/min (reduktori väljundvõll tegi ühe pöörde 345 sekundiga). Katsetasin seda mootorit ka 50Hz-ga (faasinihkekondensaator oli siis vajalik 12µF), pöörlemiskiiruseks sain 1600p/min (reduktori väljundvõlli üks täispööre 30min) ja samasuguse jõu saamiseks pidi pinge siis umbes 1,6 korda suurem olema.
          Töökaaslase jaoks töötasin välja skeemi sellise mootori tüürimiseks op-võimendi väljundilt, reguleeris elamu keskküttekatelt sõltuvalt õue- ja toatemperatuurist.
          Elektroonika töötab suitsu baasil.
          Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
          Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

          Comment


            #6
            Vs: Mootor ДИД - 0,5TA

            Selle jutu salvestasin lausa ära. Äkki tuleb kunagi mingi idee - siis vähem jalgratta leiutamist. Tänud, Fre!

            Ehk sai teemaalustaja ka miskit kõrva taha panna.

            [OT]Reduktor oli uhke aga potekas seal otsas niru. Ilmselt ei lubanud ökonomistid paremat (näiteks palju kallimat 10-pöördelist) panna ja käis sellega kah krõbinal.
            Puhusin mootorite pealt tolmu ära, mul on margiks ДИД-0,5[/OT]
            Harjutamine teeb harjutajaks.

            Comment


              #7
              Vs: Mootor ДИД - 0,5TA

              Esmalt postitatud fre poolt
              Töökaaslase jaoks töötasin välja skeemi sellise mootori tüürimiseks op-võimendi väljundilt, reguleeris elamu keskküttekatelt sõltuvalt õue- ja toatemperatuurist.
              On see skeem veel alles? Tahaks asja tööle panna aku toitega.

              Comment


                #8
                Vs: Mootor ДИД - 0,5TA

                Esmalt postitatud ilm poolt
                On see skeem veel alles? Tahaks asja tööle panna aku toitega.
                Kogu säilinud materjal on kontsentreerituna 2 lehekülge A4, homme saaks saata .pdf failina kui skannerist läbi laseks... Selleks meiliaadress PS-i (foorumi kaudu vist ka saaks e-meile saata, aga nii oleks lihtsam).
                Elektroonika töötab suitsu baasil.
                Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                Comment


                  #9
                  Vs: Mootor ДИД - 0,5TA

                  üks kasutusala sel asjal ikka oleks.kui on huvi vaadata programme mitme sputniku pealt, siis saab teha küllaltki lihtsa ja täpse antenniasendi indikaatori.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Mootor ДИД - 0,5TA

                    Esmalt postitatud kreeklane poolt
                    Üks kasutusala sel asjal ikka oleks. Kui on huvi vaadata programme mitme sputniku pealt, siis saab teha küllaltki lihtsa ja täpse antenniasendi indikaatori.
                    Anenni asendiindikaatori ehitamiseks oleksid tõesti kaks selsüüni omavahel ühendatuna väga sobilikud (ühed väiksemad oma välimuselt veidi sarnanevad ka siinkirjeldatule), antud juhul on siiski tegemist väikese mootoriga, mitte selsüüniga.
                    Elektroonika töötab suitsu baasil.
                    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Mootor ДИД - 0,5TA

                      Kreeklane mõtleb vist sillaga skeemi, kus ühte potekat kruvitakse üleval ja all püüab mootor teise potekaga silda tasakaalus hoida. Alumise poteka otsa osuti ja ongi olemas.
                      Harjutamine teeb harjutajaks.

                      Comment

                      Working...
                      X