Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

0n5194

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    0n5194

    0N5194, Philipsi toodang, TO220 korpuses. Vaja oleks sellist isendit või asendust, tegelikult piisaks ainult datasheedist.
    Googeldanud olen meeletult, kõik ainult arvavad, mis asi see on , aga õiget vastust ei tea keegi(veel).

    Ette tänades: Supra

    #2
    Vs: 0n5194

    Kas esimene täht '0' ei ole kirjaviga? Nimelt: 1n* - ühe siirdega (dioodid), 2n* - kahe siirdega (transistorid, türistorid), 3n* - optronid jms. sajajalgsed. 0n* kohta ei tea, loogika ütleb, et takisti.

    Kas mõnda tervet eksemplari on käepärast? Võimalik, et testri abil saab välja selgitada üldliigi ja ehk ei ole skeem väga pirtsakas konkreetse isendi suhtes.
    If you think education is expensive, try ignorance.

    Comment


      #3
      Vs: 0n5194

      Just nimelt esimene on number (0). Kasutusel on ta Vectra C ja Saab 9 3/9 5 soojendus mootori pöörete regulaatoris lõpu kivina. Ta on kas Darlington või mingi tyristor. Töötavana pole veel keegi mul seda plokki lasknud maha võtta, et mõõta. Huvitav on ka tema ühendus skeem, kui vaadata teda kui transsi, siis tuleb kollektorile otse + peale ja ja ilma mingite lisa vidinateta emitterilt otse mootorisse ja sealt massi. Veel 1 huvitav asi, jahuti on 12X3X1,5 cm ja ei asu tuulekojas vaid niisama sojenduse korpuse küljes. Proovisin suurte FET idega, ei jõua isegi veerandit mootori pööretest välja anda. Proovisin tavalist NPN transsi, tulemus parem aga ikkagi ainult poole kiiruseni. Proovisin siis Darlingtoni BDV65B, tulemus oli rahuldav(jahutiks oli 6X6X6 cm AMD prose Al ribiklots koos vendiga). See seade töötas kokku kuskil 8 tundi ja siis tuli suits sealt välja. Vahepeal oli veel 1 katse, leidsin mingi BMW mot aju seest sarnase tähistusega(0N580) kaks transi moodi asja, panin need paaris tööle, tulemus oli jälle peaaegu rahuldav, aga 2 minutiga oleks nad põlenud, aga ma päästsin nad surmast. Kõige hullem on see, et ma pole ainuke hädaline, Vene, Läti foorumi mehed laiutavad samamoodi käsi.....

      Comment


        #4
        Vs: 0n5194

        Esmalt postitatud supra poolt
        Huvitav on ka tema ühendus skeem, kui vaadata teda kui transsi, siis tuleb kollektorile otse + peale ja ja ilma mingite lisa vidinateta emitterilt otse mootorisse ja sealt massi.
        Klemmi otse plussi ühendamine vihjab vastupidise juhtivusega transistorile - PNP. Kui võimas on mootor?

        2N5194, muide, on PNP-transistor, 4A, 60V. Justkui oleks 0N5194 näol tegemist selle mugandusega autotööstuse tarbeks.

        Kiikasin lühidalt võimsaid transistore (Ic > 10A), BD912 on tavaline pnp-transistor, BDW94C on pnp-darlington.
        If you think education is expensive, try ignorance.

        Comment


          #5
          Vs: 0n5194

          Homme saan 1 elusa tüki testimiseks, siis saab selgust. See 2N seeria näitas kohe, millisest august suits välja käib.

          Comment


            #6
            Vs: 0n5194

            Põnev.

            Palun mitte pahaks panna, igaks juhuks kirjutan: Siin lehel http://www.kpsec.freeuk.com/components/tran.htm on lühike jutt NPN transistori testimiseks (PNP käib analoogiliselt). Määrata saab baasiklemmi, kollektor ja emitter tuleb välja selgitada muude tunnuste alusel.

            Väike pilt mõttes ette kujutamiseks, kui testriga transistoriga kallale minna:
            If you think education is expensive, try ignorance.

            Comment


              #7
              Vs: 0n5194

              Kui teemaalgataja on Tartu inimene, siis mul on selline tore aparaadike, millel viskad 3 juhet transile (või muule sellelaadsele elukale) külge ja siis ütleb ära sulle transi tüübi, jalad, võimendusteguri, kaitsedioodi olemasolu, lühise jne...

              Comment


                #8
                Vs: 0n5194

                Pakutakse asenduseks BU911.

                Comment


                  #9
                  Vs: 0n5194

                  Sain nüüd lõpuks mõõta originaali. Tundub olevat npn Darlington. Selle BU911 proovisin ka kohe alguses ära, peale 10 minutit täis koormusel töötamist oli temp 100 C lähedal. Originaal soojeneb peale 10 minutilist koormamist 50 C max. Soojendus mootori koormus vool 17,5A. Eelmise isendi läbi põlemise põhjus on ka teada. Salongi õhufilter oli täielikult kinni(vana filtriga oli mootori koormus 26A.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 0n5194

                    Kui vähegi õnnestum laiem korpus (15mm, TO220 on 10mm) mahutada, soovitan proovida MJH11022 (Ic kuni 15A, lühiajaliselt 30A). BU911 on vaid kuni 6A.

                    Kataloogide põhjal on TO220 korpuses transistore tavatarbes vaid kuni 10A kollektorivoolule. Igal juhul piiri peal töötav asi.

                    Transistori soojenemise koha pealt on oluline kollektorivool (mis on suures osas määratud koormusega, s.t. mootoriga, ja on 18A) ja transistorile jääv pinge. Hinnates silma järgi pingelangu (baasisiire pluss pingelang küllastatud transistoril) 1V peale peab transistor hakkama saama 18W hajuvõimsusega.

                    Juhul kui isegi MJH11022 ei saa hakkama, on õigem panna high-side power switch, näiteks IPS6011PBF (töövool 18A, piiraja rakendub 30A peal) Aga see oleks juba suurem rehkendamine ja puurimine - oluline on teada, kuidas transistori tüüritakse.

                    P.S. korpus täpsustatud.
                    viimati muutis kasutaja andreie; 03 m 2009, 10:29.
                    If you think education is expensive, try ignorance.

                    Comment

                    Working...
                    X