Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Isevärki lukustusmehhanism

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Isevärki lukustusmehhanism

    Õhtust!

    Täitsa püstihädas: ei suuda leida ega nimetust mõelda ühele lukustusmehhanismile.
    Või noh,fikseerimislahendusele.

    On lagi. Sinna on vaja 400x400 raam kinnitada (paralleelselt), mida aeg-ajalt ka risti peab alla saama lasta. Raam on ühes servast hingedega kinni, s.t saab liigutada vastu lage, ja ka kõlkuma jätta. Kaalu on raamil mõni kilo. Raam on 50x50 profiilist, s.t seest tühi. Raami enda sees on mis on.
    Vaja on nii, et kui raam on lükatud ülesse (vastu lage), fikseerub ta kergesti, ning sisuliselt lisaliigutusi tegema ei pea. Kui lagi rappub, ka siis ei tohi lahti logiseda, põruda vms. Rappumine siis leebes mõttes, aga point on sama.
    Kõlkuma saamiseks on vaja vabastada 1-2 lukku (vastavalt siis hingede vastaskülje keskel või otstes).
    Idee on nende realiseerimisel ja mul silme ees sopiline pulk, mis lukustumiseks läheb vastusesse, ning jääb hammaste taha kinni. Vabastamiseks tuleb pulka suruda sissepoole ja all hoida, et raam saaks alla liikuda. Toimub vedru põhimõttel mingi sundasendi muutmine, lukk avaneb, pulk tuleb avast välja.
    Mõnes mõttes oleks see hea, mõnes mõttes mitte.
    Eelkõige on vajalik see, et lukustamiseks asend taastuks ise, s.t laest lahti saada on raami pigem kerge, aga kindlasti raami lakke lukustamine peab käima naks ja valmis. Ei käepidemeid, ei liblikmutreid.
    Vedruga riiv ehk... ei taastu jälle kinnipanemiseks.
    Elektromagnet ka ei sobi.
    On luugilukud... häda see, et nad on kindlale kaalule ja on oht, et võib lahti klõpsata.
    Mis trikiga saab rohtu sellele või mis valdkond võib olla pädev seda pakkuma?
    Aitähh!
    /Ligilähedane: http://ecx.images-amazon.com/images/I/21GocBctvOL.jpg/
    viimati muutis kasutaja W@ldur; 30 January 2014, 23:05.
    Erilahendused.
    PS või mail.

    #2
    Vs: Isevärki lukustusmehhanism

    Ei saanud sest pikast jutust suurt sotti, aga ...
    .. silme ette tuli tõstetav garaaziuks oma riivistussüsteemiga (juhul kui avamiseks sobib pööratava käepideme olemasolu).
    Või siis fikseerida raam lakke magnetitega (nagu riidekapi uks), ohutuse mõttes saaks kasutada mingid vedrusüsteemi, kus raam tõmmatakse üle surnud seisu (nagu lülitis).

    Comment


      #3
      Vs: Isevärki lukustusmehhanism

      Kui lukustusmehhanism võib näha jääda, siis ehk "lõigatud peaga vedruga konks"? "Konksu" käik on piiratud, luugi ülestõstmisel libiseb luugi serv mööda "lõigatud pead", lükkab konksu kõrvale ning luugi edasi liikudes klõpsab "konks" esialgsesse asendisse tagasi ning fikseerib luugi. Luugi vabastamiseks tuleb lihtsalt "konks" kõrvale lükata, kuni luuk "hamba" tagant vabaneb.

      Kell on palju, tõenäoliselt ka mõte seepärast segaselt esitatud.

      Comment


        #4
        Vs: Isevärki lukustusmehhanism

        Esmalt postitatud W@ldur poolt Vaata postitust
        ..... et kui raam on lükatud ülesse (vastu lage), fikseerub ta kergesti, ning sisuliselt lisaliigutusi tegema ei pea. Kui lagi rappub, ka siis ei tohi lahti logiseda, põruda vms. Rappumine siis leebes mõttes, aga point on sama.
        Kõlkuma saamiseks on vaja vabastada 1-2 lukku (vastavalt siis hingede vastaskülje keskel või otstes).
        .....
        Eelkõige on vajalik see, et lukustamiseks asend taastuks ise, s.t laest lahti saada on raami pigem kerge, aga kindlasti raami lakke lukustamine peab käima naks ja valmis. Ei käepidemeid, ei liblikmutreid. .....
        Minu pööninguluuk käib kinni just sellise riiviga, nagu sellel pildi ülemine:

        (Inglise keeles vist mortice latch)
        Lahti olles ripub kah laes hingedel ja üles kinni lükates fikseerub klõpsti...
        Kuid just ühele esitatud tingimusele ei vasta - avada saab sissetorgatava
        käepidemega (lihtsam kui pildilolev) pöörates (see on ühine veel mõne
        teise sellise riiviga). Käepideme ava on normaalolukorras lapatsiga
        (samuti poest ostetud, pilti netist ei leidnud) kaetud. Võimalik, et on
        sellistele ka väikesi pööratavaid nuppe...
        Elektroonika töötab suitsu baasil.
        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

        Comment


          #5
          Vs: Isevärki lukustusmehhanism

          Vanade vene valjukate 1GD28 või 2GD40 magneteid kaks või neli, vastavalt koormusele ja võid kasvõi rallit sõita.
          Peaasi, et kontaktpindade paralleelsuse eest hoolt kannad.
          (Praeguse seisuga tundub, et su raam ja lagi terasest mõlemad niikuinii)

          Kui aga luku teemadel rääkida, siis miks mitte postkasti luku tüüpi pööraga vidin?
          Tööstuslike kilpide tarvis saab neid ka suure lamekruvika tarvis slotiga valmistatuna, kopkaga keeratavad.

          Ja veel. Kui su raam ika piisavalt kerge on, kasuta laugsabade tagaluukide tarvis mõeldud silindreid.
          Ekstsentriku õlg tuleb vaid katsemeetodil välja arvutada, et kumbki äärmine positsioon vajaliku tugevusega fikseeruks.
          Tõsi, sellise skeemi miinuseks võiks olla verevermed ja muhud peas. Oletus

          Comment


            #6
            Vs: Isevärki lukustusmehhanism

            See on sisuliselt nagu uks, kasuta ukselukku, kitsas lukuraam raami sisse, link külge ja olemas. Vaja ainult vasturauda
            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

            Comment


              #7
              Vs: Isevärki lukustusmehhanism

              Minu lakaluugil on selline "isevärki " lukustusmehhanism, mis on mind truult teeninud v.o. juba 15 a.
              Lakaluuk on mõõtudega ca 60x80 cm ja küllalt raske. Valmistatud ukselehest ja küljes tugevad uksehinged. Muide see lukustusmehhanism on mul ise tehtud. Püüan kirjeldada ( ei viitsi pilti teha ).

              Kuna ukseleht on vist 4 cm paks, siis sinna mahub kuskil 2 cm läbimõõduga metalltoru. Toru siise käib tugev survevedru, mille otsas on ca 2 cm läbimõõduga metallkuul ( suure kuullaagri kuul! ). Toru otsas on läbimõõdust natuke väiksem avaus, nii et vedru surub vastu kuuli ja see on pinge all. Selline konstruktsioon on luugi sisse puuritud augus ja välja ulatub kuuli ca 4/5 osa. Luugi kinni lükates fikseerub kuulike vastasolevas auguga metallplaadis ( vasturauas ).
              Luugi lahtitegemiseks olen kasutanud suurt nuga, kuna ei tahtnud, et seal küljes ripuks näiteks mingi rõngas. Selline konstruktsioon siis, vist olen korra vist vedru pingust suurendanud.

              Comment


                #8
                Vs: Isevärki lukustusmehhanism

                Hea näide on auto ukselukk. Lisaks veel 2 astmeline. Elektrooniliselt ka avatav kui keskluku mootori lingi külge ühendad.
                Saab ka päris lukku panna vajadusel.
                Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                Comment

                Working...
                X