Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Tuule abil elekter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vs: Tuule abil elekter.

    Peaks võiks saaks teeks.

    Google on abiks. Generaatori puhul tuleb lähtuda tuulest saadavast võimsusest mis sõltub tuule kiiruse ruudust/kuubist. See ongi kõik. Ideaalis langeb generaatori pöörete/võimsuse kara kokku labade karaga, reaalselt nii hästi ei õnnestu.

    Comment


      Vs: Tuule abil elekter.

      Esmalt postitatud ketas poolt
      UV vast teeb sellele torule kiirelt lõpu. Arvatavasti pole sellised kanalisatsioonitorud mõeldud välispaigalduseks päikese kätte.
      Mul on see hall toru, pooleks saetuna, vihmavee rennina kasutusek juba mitmendat aastat. Looka pole vajunud, pudenema pole ka hakanud, tundub üsna kõbus teine

      Comment


        Vs: Tuule abil elekter.

        Sa proovi, kui hapraks ta läinud on

        Comment


          Vs: Tuule abil elekter.

          kodugeneraator tuleb teha sellise tugevusvaruga, et torm teda ei lõhuks. tormiga pannakse generaatorid seisma. mehhaanilise pöörete piiraja saab teha vana kettaga telefoni moodi. pisemale tuulikule ehk sobiks isegi otse kettaga telefoni piirik, kui se tivikuga õige ülekande all ühendada.
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            Vs: Tuule abil elekter.

            Mäletamistmööda oli nende suurte tuulegenede peal kirjas 3 MW.See on tegelikult väga suur võimsus ja kas tõesti suudab see tuulik kobeda tuule korral sellist võimsust saavutada??Ja mis selliste tuulegenekate keskmine võimsus on,mida nad välja annavad aasta lõikes keskmiselt?
            otsija

            Comment


              Vs: Tuule abil elekter.

              Väga huvitav teema teil siin üleval. Kõigil kellel huvi aga küsimusi rohkem kui vastuseid lugege alustuseks eest taha ja tagant ette läbi http://www.otherpower.com/ Seal tüübid istusid kunagi aastaid tagasi Coloraado küngaste vahel oma onnis ja mõtlesid, et elektrit on vaja. Hakkasid alustuseks suvaliste püsimagnet mootoritega katsetama, tänaseks on viimane saavutus 6-meetrise diameetriga vist oli suurusjärgus 3kW kodus ehitatud tuulik. 5-meetrised olla igal naabril maja taga püsti. Nüüd tüübid elavad sellise kraami ehitamisest ja müümisest.

              Äärmiselt oluline koht on nende kuttide foorum http://www.fieldlines.com/ Seal on ikka absoluutsel kõik läbi arutatud. Need PVC torust labad väidetavalt leiutas keegi selle foorumi külastajatest. Ja lõpetuseks keerake pahupidi kõik Otherpoweri viidad teistele lehtedele.

              Ja veel väike viide minu tagasihoidlikule katsetusele http://www.fieldlines.com/story/2007/1/21/161318/773 Tänaseni pole kahjuks veel aega olnud, et edasi ehitada aga järgmine saam on mõnel madalapöördelisel sünkroonmootoril rootor parajaks treida ja magneteid täis laduda.
              Ahto

              Comment


                Vs: Tuule abil elekter.

                kõva töö oled ära teinud. generaatori enda koha pealt soovitaks uurida vene toodangut. osadel vanematel vene traktoritel kasutati alalisvoolu generaatoreid, samuti olid need ka suht madalatele pööretele mõeldud. rakveres ühel tüübil on ka tehtud vana traktori gene peale ja kasutab vist mingit kettülekannet pöörete tõstmiseks.
                mootorite ringi treimine ei ole ilmselt väga tõhus, kuna ise topitud magnetitega sa vaevalt gene nii tõhusaks saad, kui originaalis. 10:1 kettülekanne on lihtsam teha ja kasutegur saab ilmselt parem.
                laagrid peaksid vastu pidama, sest autos on nad nagunii suure külgpinge all rihma tõttu. kui laagrid peaksidki koolema, siis kasuta vene markeeringu järgi 300 seeri laagrite asemel 200 omi. neil piirpöörded on madalamad, aga füüsiliselt on nad tugevamad ja kannatavad rohkem survet
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  Vs: Tuule abil elekter.

                  Peaks ka oma labad kunagi kokku ära kruvima. juba paar aastat seisavad maal vanemate juures. Korra said nad lihtsalt mingi puuplaadi külge kruvitud ja vähe testitud... Sai pikk nael läbi torgatud ja kõndima mindud tiivik käes. Kerge tuulega si täitsa liikus, iseasi kas piisavalt, et midagi tekitaks kunagi. võibolla mingi 100 rpm. Kui aga liikuda kiirusel sõrkimise ja jooksmise vahel oli see asi suht hirmuäratav käes hoida. Rpm-e ei oska mainida, kuid pakuks, et üle 250 võis olla küll sel hetkel.

                  Peast ei mäletagi, kuid läbimõõduks oli ~1,4 meetrit. Voolitud otherpower-i lehel olevate õpetuste järgi.
                  ostan rahamasina.... järelmaksuga

                  Comment


                    Vs: Tuule abil elekter.

                    Minu külast üks mees,kes on nüüd kaevanduse pensil,sai kaevandusest 2 20 kW asünkroonmootorit.Ühendas ta siis ühe mootori pikema võlliosa teise mootori tagumise võlliosaga(lühemaga).Mähised jättis ta samaks,kuna mootorid olid väga madalapöördelised,ligi 400 P/M ja 660 v.Mastiks ta kasutas 720kV liini tugimasti alumist sammast(küla on väike ja minu maja juures oleval põllul läheb 3 liini Narva Elektrijaamast,minu majast nii 100 m kaugusel,2 330kV,1 110 kV,kui neid välja vahetati,sai ta haltuuraga ühe endale),masti külge keevitas kõigepealt pooletonnise pööramisseadme,mast kinnitati maasse tonniste betoonsoklitega 4tk,pööramisseadme peale tõsteti kraanaga see n.ö. 40 kW generaator ja kasutab seda küttekehade töölepanekuks.Küttekehad on maja all ja soojendavad maja(nimelt mulla sees,kuna muld pidi paremini soojust hoidma või midagi nii),välja tuleb genest tuulega ligi 5m/s ligi 1/3 kogupingest.Ühe laba pikkus on 2m ja 5 laba.Gene on ühendatud 220/380 liinide trossidega ja kasutatakse liine sageduse andmiseks (50hz) ja kui genel märkimisväärset koormust järgi ei ole,siis annab elektrit võrku tagasi(voolumõõtja ketas käib tagurpidi) ja kui toimub tarbimine,mis ei ületa gene toodangut,siis voolumõõtja seda ei registreeri.

                    Comment


                      Vs: Tuule abil elekter.

                      Esimestel belassidel oli ka nii,et mootor ajas ringi genet,mis toitis 4 elektrimootorit igas rattas.

                      Comment


                        Vs: Tuule abil elekter.

                        ja viimastel peaks jälle olema nii. igatahes Caterpillaritel on ja arendustöö on neil kahel suht monopoolsel hiiglasel suht sama... pm on ju tegemist USA ja Vene(NL) veduritehnoloogiaga, kus kasutatakse elektrilist ülekannet. Euroopa seevastu kasutab hüdraulilist ülekannet. mõlemal omajagu plusse ja miinuseid...
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment


                          Vs: Tuule abil elekter.

                          Ainult elektrilisel süsteemil on see miinus,et kõik need muundamised(mehaaniline elektriks,elekter mehaaniliseks) on suured kaod.Sellepärast otsustas valgevene autotehas teha belassid diiselmootoriga.

                          Comment


                            Vs: Tuule abil elekter.

                            Õnneks või kahjuks on belassid eesti karjääridest kõrvaldatud ja nende asemele on tulnud euroopa EUCLID,mis on pm samad aint välismaa omad.Kui belasse hakati pensile saatma,suutsin minagi sebida omale häid belassi juppe(starter,kaks akut,kardaaniristi nõellaagrid ja muud põnevat).

                            Comment


                              Vs: Tuule abil elekter.

                              elementaarne, et karjääriveokitel on diiselmootorid. küsimus on ülekandes. ka sa kujutad ette, milline peab olema sidur ligi 1MW lahutamiseks? millegipärast veduritest tehti mehhaanilise ülekandega ainult pisikesi manöövervedureid. "päris" vedurid on meie riigis ja meist ida poole ikka elektrilise ülekandega. kaod on tõesti märgatavad, kuid mitte nii hullud, kui sa arvad. sealt toimub samasugune muutus, nagu trafodes: 10W junni kasutegur jääb enamasti alla 90%, kuid 10kW juba pealtpoolt 95% ja 100+kW 99,...%(põhjus, miks me kasutame siiani vahelduvvoolu ülekandel)
                              ega belassid nii väga pahad olegi, lihtsalt meie omad olid juba vanad. tegemist on siiski maailma mastaabis ühe suurema selle valdkonna veokite tootjaga. tegelikult on neid veel töös, lihtsalt piirkonniti on jõutud osaliselt välja vahetada.
                              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                              Comment


                                Vs: Tuule abil elekter.

                                meenub et suurtel vene söjamasinatel oli kah hüdrauliline ülekanne, aga piisas 5-6 korralikust kiirendusest ( ja seda neil jagus, kui 28tonni kohta oli 1MW gaasiturbiin) ja öli kees. oli veel plommitud lüliti " bojevaja", siis elektroonika ei sekkunud.

                                Comment

                                Working...
                                X