Vs: Vesinik auto
Üks tulevikus kindlasti kuum sõna on ka nö. "lineaarne sisepõlemismootor". Tegemist on ühe lihtsaima konstruktsiooniga, kus põhimõtteliselt on vaid mõni liikuv osa. Kujutab see endast kahte vastassuunas asetatud kolbi, mis on omavahel ühendatud ning keskel asuvad püsimagnetid. Kolbide silindrites liikumine kantakse üle magnetitele, millest omakorda indutseeritakse neid ümbritysevates mähistes vahelduvvool. Neidsamu mähiseid kasutatakse omakorda ka mootori käivitamiseks.
Mootori plussiks on ülihea kasutegur (kõige vähem energia muundamisi) ning võimalus surveastet lihtsalt süütehetke ajastusega muuta.
Puudusteks on vibratsioon (saab osaliselt elimineerida mootoreid mitmekaupa kokku ühendades ning vastassuunas käima pannes) ning keerukas juhtimine (mähist peab koormama täpselt nii palju, et kolb jõuaks survetakti lõpus õigesse positsiooni).
Hübriidskeemis oleks ilmselt üsna perspektiivikas ning kindlasti oleks see odavam kui kütuseelement.
Üks tulevikus kindlasti kuum sõna on ka nö. "lineaarne sisepõlemismootor". Tegemist on ühe lihtsaima konstruktsiooniga, kus põhimõtteliselt on vaid mõni liikuv osa. Kujutab see endast kahte vastassuunas asetatud kolbi, mis on omavahel ühendatud ning keskel asuvad püsimagnetid. Kolbide silindrites liikumine kantakse üle magnetitele, millest omakorda indutseeritakse neid ümbritysevates mähistes vahelduvvool. Neidsamu mähiseid kasutatakse omakorda ka mootori käivitamiseks.
Mootori plussiks on ülihea kasutegur (kõige vähem energia muundamisi) ning võimalus surveastet lihtsalt süütehetke ajastusega muuta.
Puudusteks on vibratsioon (saab osaliselt elimineerida mootoreid mitmekaupa kokku ühendades ning vastassuunas käima pannes) ning keerukas juhtimine (mähist peab koormama täpselt nii palju, et kolb jõuaks survetakti lõpus õigesse positsiooni).
Hübriidskeemis oleks ilmselt üsna perspektiivikas ning kindlasti oleks see odavam kui kütuseelement.
Comment