Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektriline kraana.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Elektriline kraana.

    muide sellel 220v-sel on aint ligi 2000rpm.

    Comment


      #32
      Vs: Elektriline kraana.

      Mida kiirem mootor, seda keerukam on teha aeglustavat ülekannet. Kuid on olemas 24 V mootoreid, mis ka 12 V peal väga hästi töötavad ning suudavad lihtsa aeglustava ülekande abil mõne kilo üles tirida. Ka drelli mootorid on head-kiiruse regullimine juba külge ehitatud. Kui saaks mõnele vanale akudrellile küüned taha, paneks oma jalgrattale esiveo peale

      Comment


        #33
        Vs: Elektriline kraana.

        kui juba kraanatamiseks läks. ise ehitan töö kõtvalt tornkraanat. vahepeal on aega liiga palju käes ja siis tekivad lollid mõtted...
        ehitusmaterjaliks on cat5 kaabel. kusjuures eesmärk on jämedamat kaablit mitte kasutada. masti kõrgus on ca 50cm ja noole pikkus natuke üle 30cm. nool ja mast on ehitatud nagu päris kraanal, sõrestikust. masti nurkadeks on keerutatud 2 cat5 soont ja siis tinatatud, kogu ülejäänud konstruktsioon on ühekordsest traadist. ruudukujulise masti küljed on ca 30mm laiad. nool on kolmnurkne: põhi mastiga sama lai, kõrgus ca 30mm. jootmist on seal ikka tublisti olnud ja ilmselt rohkem on isegi ees ootamas. selleks, et peenike traat omaks tõsist kandejõudu, peab ta olema ideaalselt sirge. selleks kasutan venitamist. noole ja vastukaalu vaieriteks kasutan ketti, mis on samuti tehtud cat5 soonest ja siis lülid on kõik kinniseks joodetud, et tõsta keti tõmbejõudu. vastukaalud on plaanis panna kraana noole vastasküljele, aga suht lähedale mastile, et koormuseta kraana ümber ei kukuks. lisakaalud tuleb panna veel masti jalamile, et tagada masina püstipüsimine suht pisikese põhjapindala peal. eesmärk on noole otsas savutada kandejõud ca 50 grammi(kraana ilma vastukaalude ja mootoriteta kaalub ehk 100g) ülekanded tuleb vist suurem osa ise teha. selleks otstarbeks on aja jooksul kogutud igasugust hammasrataste träni pesumasina kelladest, mänguautodest ja seinakelladest. mööda maad esialgu sõitma ei kavatse panna, kuna see konstruktsioon on suht raske teha pisavalt tuev, et rattad/lindid lääpa ei vajuks. sammuv oleks lihtsam teha, aga ilmselt ei sobiks sellisele masinale. ega tornkraanad ise tavaliselt ringi ei sõidagi.
        mootorite allikaid võib soovitada julgelt, sest hollandis ei ole seda vana kodutehnikat palju vedelemas(imselt on, aga ei tea kus). igasugused tehniliste lahenduste ideed on samuti teretulnud.
        kes otsib miniatuurseid võimsaid ülekandeid, võib neid leida seepfotokate seest, millel on automaatne kerimine. iseasi, kus selliseid seepe vedeleb. endal oli kunagi üks sellise pildimasina mootor. 6V oli veel temperatuur talutav, kusjuures võimsust on sellisel pingel kõvasti ja mootor on pisike ca 30mm pikk ja läbimõõt ca 10mm
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #34
          Vs: Elektriline kraana.

          Esmalt postitatud paadikapten poolt
          Kui saaks mõnele vanale akudrellile küüned taha, paneks oma jalgrattale esiveo peale
          ..sul on kindlasti mõnda linki selle kohta näidata või tuli idee ise? Tahaks ka näha kui on, hea oleks mütata
          Vaesel ajal on kärbes ka liha.

          Comment


            #35
            Vs: Elektriline kraana.

            Esmalt postitatud andreas123 poolt
            ..sul on kindlasti mõnda linki selle kohta näidata või tuli idee ise? Tahaks ka näha kui on, hea oleks mütata
            Kuidas ülekanne teha? Kui küljelt, siis võibolla hakkab laagritele mõjuma. Pealt jällegi kulutab liigselt kummi. Seestpoolt võibolla...
            Keeruline lahendus

            Comment


              #36
              Vs: Elektriline kraana.

              aprillikuu pikad pühad ajasid vere vägisi vemmeldama ja siis pole muud,kui laupäevakule.pääsu ei ole.
              sellega seoses tuli just see kraanaehitus meelde,eriti kui järg videomakide äraviskamiseks läks.
              millised mehhanismid-igasugused reduktorid,multiplikaatorid,muidu hammasratad,pluss rihmülekanded
              see pole enam 50g tõstmine.nende peal saab teha kraana mis suurema vaevata ka kilo või paar tõsta suudaks.
              kahju oli kohe ära visata,aga mis teha-uute romude jaoks oli tarvis ruumi teha.
              veelkord kordan soovitust-otsige osasaid vanadest videomakidest

              Comment


                #37
                Vs: Elektriline kraana.

                teemaalgatajale vast sobiksid hästi. minu projekt seisab püsti, kuigi masti alla otsa pole veel vastukaalusid leidnud. noole vastukaaludeks on M8 poldid, mida saab vajadusel lisada. isegi vastukaaluga(lihtsalt enese püsti hoidmiseks) kaalub see elukas vähem, kui 6130i, seega üle 100g ei kaalu ta ise ja pole ka kindlasti võimeline kandma. seega pisiülekannete ja mootorite allikad endiselt oodatud.
                kunagi äkki teen samasuguse asja 2,5 ruudusele toitekaablile, siis saavad ka teised mõõdud ja kandejõud olema...
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #38
                  Vs: Elektriline kraana.

                  Kui saaks mõnele vanale akudrellile küüned taha, paneks oma jalgrattale esiveo peale
                  Kuidas ülekanne teha? Kui küljelt, siis võibolla hakkab laagritele mõjuma. Pealt jällegi kulutab liigselt kummi. Seestpoolt võibolla...
                  Keeruline lahendus
                  Sellest teeks vist eraldi teema... Siin Tevalos ju kunagi üks tegelane ehitas lapsele elektriratast, samuti liiguvad akude jõul ju elektrirollerid ja -skuutrid (need pisikeste ratastega, sadulaga tõukeratta sarnased asjad). Muidugi nende mootorid eriti üle 200 W välja ei pane ja ega akudrellistki rohkem ei pigista, nii et mootor oleks pigem toetuseks väntadele tõusudel ja vastu tuult minnes, noh, vahel võib ka tasakesti mootori jõul kruiisida.

                  Ülekandega on mul selline idee, et mootor kinnitub esipakiraami külge, selle võllil on ketiratas, voki esirattaks on kah mingi tavaline käikudeta tagaratas (võib olla ka rummusisene vahetaja) ning ülekandeks on kett.
                  Lihtsam variant oleks, et mootori kiirust ei saa muuta-12 või 24 voldi puhul on 200 W juures ikkagi ampritega tegu ja siin läheb kiiruse muutmise süsteem vist keerukaks või kalliks (kui mulle satub pihku mõni primitiivsem akudrell, millel kiiruse muutmine puudub). Muidugi sel juhul, kui selle 200 W all ikka elektrilist võimsust mõeldakse-või oskab keegi akudrellide ja elektrirollerite hingeelust lähemalt rääkida?
                  viimati muutis kasutaja paadikapten; 11 m 2007, 10:57.

                  Comment


                    #39
                    Vs: Elektriline kraana.

                    Akudrell viska peast ära,reuter mainis ka et akudrelli mootor ei ole mõeldud pidevale koormusele ja väändemoment tuleb ikkagi pöörete arvelt.Parem pane otsingusse jalgrattale mootor peale.

                    Comment


                      #40
                      Vs: Elektriline kraana.

                      Äratame vana teema taas üles...

                      kes otsib miniatuurseid võimsaid ülekandeid, võib neid leida seepfotokate seest, millel on automaatne kerimine. iseasi, kus selliseid seepe vedeleb. endal oli kunagi üks sellise pildimasina mootor. 6V oli veel temperatuur talutav, kusjuures võimsust on sellisel pingel kõvasti ja mootor on pisike ca 30mm pikk ja läbimõõt ca 10mm
                      Arvutite CD seadmed sisaldavad samuti pisikesi mootoreid, millest vähemalt osad töötavad ka mõnevoldise alalispingega ja mille juurest võib leida asjalikuna tunduvaid ülekandeid. Mul tuli tahtmine ehitada jälle üks paadimudel
                      ja kuna mul vedeleb vanu panges CD lugejaid, siis on mootorid omast käest võtta.

                      Paadi projekti pildid

                      Comment

                      Working...
                      X