Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mootori töösoleku lugeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Mootori töösoleku lugeja

    Esmalt postitatud felch poolt
    Ainult...ma võin sellest juhtumisi AK-sse loo kirjutada, seeega läheb kõik avalikuks.
    mis mul saab selle vastu olla, kui asi avalikuks läheb. Suht palju on ju neid murutraktoreid, millel vastav lisaseade puudub, ning kui seda on võimalik suht odavalt teha (kuni ~1K eek) siis oleks see abiks paljudele.

    Nii nüüd siis teen väljavõtte antud mootori elektriskeemist:


    mida asjandus peaks tegema:
    1. Lugema mootori töötunde (kas just see impulsside lugemine vajalik vbl muu asja jaoks küll)
    2. Säilitama antud näidu ka siis, kui aku pealt maha võetakse suht pikaks ajaks nt. pool aastat vähemalt (nimelt talvekuudel võetakse taktoril aku maha ning tarktor ise võib seista kütmata varialusel.... Tarktorit võib kasutada ka talvistes tingimustes nt. lume lükkamiseks jne... ehk "all season tool")
    3. Näitama tavalist kella aega.
    4. Tuletama meelde suuremad service ajad vastavalt mootori spetsiifikale (osadel on see iga 100h - õli, õhu, kütuse filtri vahetus, iga 200h küünalde, starteri,klapivahedekontroll, 500h küünalde vahetus - kui laiendada paljudele siis nõrgematel mootoritel on need ajad 2x lühemad) Kuidas vastavatest hooldustest märku annab ja kas just on vaja selliselt või piisab ainult 100h, vot ei oska praegu ette öelda oleneb kõik koodist või kuidas...
    5. Kui juba kribamiseks läks võiks näidata mootoripöördeid (hea teada, millal on max väändemoment, kuna siis on mootoril kõige rohkem toorest jõudu ning on kõige säästlikum - see nimelt 2600RPM - 34,3 Nm ja max jõud 3600RPM - 11,2kW (15HP) vastavalt neile saab siis valida erineva tööprotsesside vahel -säästes mootorit ja kütust.

    Nüüd mis on võimalik antud mootorile lisaks hankida aga vajab spetsiaalseid andureid, mida pakub varuosakataloog
    Järgenvaid asju ei pea minu soovis arvestama aga hea teada, ehk on ka nende näidikute lisamine lihtne (tegelikult pole probleemi ka vastavad asjad signaallampidega näidata:
    6. Õlirõhu näit - koosneb andurist (1/8" keermele survele tundlik lüliti, koht mootoril olemas aga seal lihtsalt punn ees), juhtmestikust koos pistikutega, ning analoog näidikust - seieriga - süsteem töötab põhimõttel, et kui surve on alla2.0 PSI siis kontaktid on avatud ning kui surve on 2-5 psi vahel siis suletud ning asi on normis
    7. Õlitemperatuuri näit.
    8. Aku laadmise indikaator.
    "Ei" on vale vastus

    Comment


      #17
      Vs: Mootori töösoleku lugeja

      Esmalt postitatud hmm poolt
      1. Lugema mootori töötunde (kas just see impulsside lugemine vajalik vbl muu asja jaoks küll)
      Ilmselt oleks start/stopp signaaliks see kas süüde sees või väljas?
      Esmalt postitatud hmm poolt
      2. Säilitama antud näidu ka siis, kui aku pealt maha võetakse
      EEPROMi annab salvestada, see on toitest sõltumatu.
      Esmalt postitatud hmm poolt
      3. Näitama tavalist kella aega.
      S.t vaja kella kivi, nt. DS1307 + 3V liitiumpatarei. Patarei laetust olen seni testinud kontrollbaidiga kella mälus - kui vale siis patarei tühi.
      Esmalt postitatud hmm poolt
      4. Tuletama meelde suuremad service ajad vastavalt mootori spetsiifikale
      Ja peale hooldust peaks ilmselt olema võimalik vastava aja taimer jälle nullida? Ilmselt peaks tegema service menüü aga kuidas blokeerida iga matci pääs sellesse? Dallase I-buttoniga lukk? Või läpaka ja eriproige kaudu? Mitu erinevat kirjet peaks jälgitavad olema?
      Märku võiks anda vastava kirjega ekraanil, lisada võib piiksu. Käivitamist blokeerida pole ehk tarvis?
      Esmalt postitatud hmm poolt
      5. Kui juba kribamiseks läks võiks näidata mootoripöördeid
      Kuskohast signaali saab? Valge süütemoodulisse minev juhe on vist vaid ON/OFF jaoks?
      Esmalt postitatud hmm poolt
      6. Õlirõhu näit
      7. Õlitemperatuuri näit.
      8. Aku laadmise indikaator.
      Neile saab ilmselt signaali otse andurite pealt? Juurde sobitus 12V-> 5V
      Nokia 3310 ekraan lubab kuvada 14 märki ja 6 rida. Fonte saab ka suurendada, pannes iga pikseli asemele 4 pikselit. Natuke karvane jääb aga pole viga.
      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

      Comment


        #18
        Vs: Mootori töösoleku lugeja

        EEPROM-i salvestuskordade arv on tavaliselt piiratud, kui see arv on 1000000 ning salvestada iga sekund, on poole kuuga see arv ületatud. Seega mingi osa tuleks ikka mälus kokku liita ja EEPROM-i salvestus teha mingi aja järel.

        Comment


          #19
          Vs: Mootori töösoleku lugeja

          Hea märkus! Aga kui salvestada ainult traktori välja lülitamisel? Kord päevas siis.
          Aga võib ka teha lisatoite patareilt ja salvestuse siis kui:
          - pinge langemas liiga madalale
          - antakse käsk menüüst, arvutist jne.
          - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
          - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

          Comment


            #20
            Vs: Mootori töösoleku lugeja

            Flech:
            1. lugemise aeg toide sees/väljas kohast täitsa piisab
            2. Andmete säilitamine sobib täiesti ainult siis, kui pinge läheb liiga madalaks või katkeb. Näiteks võiks olla ka nii, et kui loenduril pinge puudub ei lase mootorit käivitada, ning läheks põlema vastav signaallamp.
            3. Kell OK
            4. Võiks olla automaatne nullimine 500h möödudes. st üks "ring" 500h iga vastava 100 ja 200h tagant vastav kiri ekraanil kontrolli õli või vaheta õli jne. kirjeid kuni max 4 korraga (kui soovid vastava skeemi universaalseks teha siis nagu eelnevalt mainitud on nõrgema mootoriteg atraktoritel see välp 2x lühem) ehk siis võiks olla ka seadistus 1 ja 2 kuskil kupatuse taga valides 500h tsükli või 250h tsükli vahel.
            Ma arvan, et läpakaga nullimist või mingi super/hyper lüliti orgunn jne pole mõtet aretada, nii high-tech pole ka vaja, pigem võiks jällegi paneeli taga (mootori pool) olla üks nullimise lüliti, natuke raskemini vajutatav - tegu ikkagi enda meelespeaga.
            Lugeja võiks hakata seda kirja näitama ~10h enne aja saabumist ning aja saabudes võiks midagi natuke meeldejäävamat teha, kas siis vilkuda seal ees või lülitab ka mingi tulukese põlema...aga seiskamist pole vaja
            5. Mootori pöördeid epaks saama lugeda ka küünlale antavast impulsist (tegu 4 taktilise mootoriga seega küünal saab impulsi iga üle ühe mootori pöörde tagant)
            sel moooril peaks olema ka vastav väljund, kuna originaal seadme ühendamisel saab mootori pöördeid lugeda - peab uurima, kuidas tehnikud seda teevad, kui nad seadistavad, hooldavad murutraktoreid
            6. vastavate rõhkude, laadimiste jne märguandeid pooldaks ikkagi lampidega - lollikindlam ninh lihtsam viga avastada
            Muidugi, kui mootori töösoleku ajal õlirõhk peaks kaduma võiks automaatne seiskumine olla küll.
            viimati muutis kasutaja hmm; 03 m 2007, 18:01.
            "Ei" on vale vastus

            Comment


              #21
              Vs: Mootori töösoleku lugeja

              Esmalt postitatud hmm poolt
              Flech:
              1. lugemise aeg toide sees/väljas kohast täitsa piisab
              2. Andmete säilitamine sobib täiesti ainult siis, kui pinge läheb liiga madalaks või katkeb. Näiteks võiks olla ka nii, et kui loenduril pinge puudub ei lase mootorit käivitada, ning läheks põlema vastav signaallamp.
              Võiks olla nii, et vidin ise annab süütesüsteemile läbi relee pinge peale. Ja alles siis kui kõik OK. Siis saab teha hiljem laiendamise - süüde blokeeritud kui hooldamata jne. Nii ei saaks traktor käivituda, kui vidinal pinge puudub.
              Esmalt postitatud hmm poolt
              4. Võiks olla automaatne nullimine 500h möödudes. st üks "ring" 500h iga vastava 100 ja 200h tagant vastav kiri ekraanil kontrolli õli või vaheta õli jne. kirjeid kuni max 4 korraga
              Kogutöötunde siis ei arvestagi? Seda poleks ju raske teha. Muud seaded saaks teha koodist muudetavad - iga matc kompileerib endale sobiva komplekti. Aga vahest lähen siiski läpakaga muutmise teed...ilusam.
              Esmalt postitatud hmm poolt
              Lugeja võiks hakata seda kirja näitama ~10h enne aja saabumist ning aja saabudes võiks midagi natuke meeldejäävamat teha, kas siis vilkuda seal ees või lülitab ka mingi tulukese põlema...aga seiskamist pole vaja
              Aga võib-olla ei lase enam käivitada?
              Esmalt postitatud hmm poolt
              5. Mootori pöördeid epaks saama lugeda ka küünlale antavast impulsist (tegu 4 taktilise mootoriga seega küünal saab impulsi iga üle ühe mootori pöörde tagant)
              sel moooril peaks olema ka vastav väljund, kuna originaal seadme ühendamisel saab mootori pöördeid lugeda
              uuri välja ja anna teada. Ka nivood. Arvan, et 12V aga kes teab. Palju tal üldse pardapinge on?
              Esmalt postitatud hmm poolt
              6. vastavate rõhkude, laadimiste jne märguandeid pooldaks ikkagi lampidega - lollikindlam ninh lihtsam viga avastada
              Muidugi, kui mootori töösoleku ajal õlirõhk peaks kaduma võiks automaatne seiskumine olla küll.
              Seda saab aga...signaallambid on tal nagunii olemas või kuidas? Milleks dubleerida?
              Paku plaadi mõõdud ka. Ja ekraanil oleks siis kell, pöörded ja vajadusel hooldust meenutavad kirjad. Mida veel?
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment


                #22
                Vs: Mootori töösoleku lugeja

                Aparaadil ei ole ühtegi signaallampi - uuemal mudelil tuli juurde esitulede lüliti ja seal lamp mis näitab kas tuled on sisselülitatud. Vanemal (see mis mul on) on tulede lüliti on/off võtme asendis.
                Kogutöötundide lugeja kindlsti aga märguande süsteemi ring oleks 500h...
                Kuidas blokeeringu maha võtta? nupuga, läppariga... siis kaob hoolduse ületamise blokeering oma mõtte.
                Selel toimingu selgeks tegemine "traktori kompuutrile" võiks ikkagi nupu tasandile langeda (eraldi läpakat kohale vedamiseks ning juhtmetega mängimiseks pole vist väga kohane) no dubleerida ju võiks .
                Mõõdud annan hiljem, praegu ei oel neid kuskilt võtta, käin mõõdan vaba pinna üle. Samuti uurin kuidas pöördete inf mootorist kätte saaks.

                Ehk on sinna võimalik ka taustvalgus taha aretada, lülib ennast sisse siis kui esituled tööle panna.
                "Ei" on vale vastus

                Comment


                  #23
                  Vs: Mootori töösoleku lugeja

                  Kas ainult mulle tundub või nüüd viimasel ajal paljud otsivad tööajalugejaid?
                  Või asi selles et ilmad soojad ja riistad aetakse välja?

                  Comment


                    #24
                    Vs: Mootori töösoleku lugeja

                    eks ta sellest ole ajendatud jah, mis keelel see meelel.
                    Aga lihtsalt mootoritöölugejat ka nagu ei tahaks....

                    Mootoripöördeid loevad hooduses küünlajuhtme impulsside lugemisega. st paigutavad küünlajuhtmele "krokodillid" ning seade loeb vastavad impulsid ning korrutab need 2-ga

                    ruumi osas....krt läks meelest mõõta aga ~5x10 ja paksus 3-5cm
                    selliste mõõtmeteg asaab 100% see asi sinna mahutatud. Aga kui ruumi juurde vaja siis juhtmetega saab viia "peaplokk" 30-40cm eemale ning seal on ruumi 20x10x15 mõõtmetega kastile.
                    viimati muutis kasutaja hmm; 05 m 2007, 14:13.
                    "Ei" on vale vastus

                    Comment


                      #25
                      Vs: Mootori töösoleku lugeja

                      Ei tea su traktori hingeelu, kuid kas mitte igal pördel pole säde? Nendel väikestel 4T mootoritel võetakse tavaliselt süüteimpulss gene flyweel-i pealt, mis siis on ju väntvõlli otsas ja impulss igal pöördel.(üks säde läheb siis tühja(väljalaske takti lõpp)). Igaksjuhuks võiksid seda varianti uurida.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Mootori töösoleku lugeja

                        Paistab, et progemise/konfimise pistiku peab ikka plaadile jätma. Proovin nädalavahetusel skeemi ja koodi mõtlema hakata. Kas rehkendan asja Kummik 3310 LCD-le? Tavalised nagu ei taha mahtuda.
                        - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                        - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                        Comment


                          #27
                          Vs: Mootori töösoleku lugeja

                          Ma just sain valmis elektroonilise termokontrolliga taimeri auto eelsoojenduse tarvis. Päris lahe tuli, kuigi tööd oli kah jube palju. Ekraaniks kasutasin kahte 7-segmendilist numbriekraani ja seadistamine/menüüvahetus toimub kahe nupu abil. Kasutasin PIC16F628. See on mu esimene projekt kah . MikroC proge tuli umbes 5 A4 lk-d Tasuta küll ei viitsiks eriti midagi sarnast teha. Aga lõputöö jaoks võis natuke aega ohverdada küll. Kokkuvõttes tuli 10x15x3 cm umbes. Mul salvestab iga tunni tagant tunnid EEPROMi. Matemaatika ütles et järjest töötades saaks 11 aastat hakkama. Seega ei tohiks ju tundide salvestamisega probleeme tekkida. Kellegil huvi on võin skeemi ja koodi anda.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Mootori töösoleku lugeja

                            Kas eelkõneleja skeem ja kood sobisid? Siis ehk polegi vaja muud leiutama hakata?
                            - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                            - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                            Comment


                              #29
                              Vs: Mootori töösoleku lugeja

                              See tunnilugeja on täitsa olemas, firma Curtis, maksvat ca 300 EEKu. www.curtisinst.com www.curtisinstruments.com

                              Comment


                                #30
                                Vs: Mootori töösoleku lugeja

                                Vabandust unustasin margi: 700/732 SERIES

                                Comment

                                Working...
                                X