Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Põhikooli tööõpetus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Põhikooli tööõpetus

    Selline asi et uue kooli aastaks oleks vaja mõtteid mida realiseerida saaks 5-9 klassi poiste tööõpetus tundides.
    Just siis elektroonika vallas...et kas mingid kit-ide kokku ladumine või midagi sellist lihtsamat aga samas ka huvitavat

    Pakkuge omi mõtteid mida võiks teha või mida teie teeksite.

    #2
    Re: Põhikooli tööõpetus

    klass 5
    Elektroonika põhitõed ja lihtlabane jootmine (juhe to lüliti to pirn jne)
    klass 6
    lihtsamad kmponendid. Ledide vilgutamine transipõhise multivibraatoriga või NE555'ga
    klass 7
    loogika skeemid. Loogika peal lihtlabase foori süsteemi loomine. või valguse järgi kihutav robotike (see meeldib neile kindlasti rohkem). skeem: 2 transsi, 2 fotodioodi, 1 takisti ja mootorid. ise kujundavad. (teinud ise sellise lihtlabase roboti ja töötas VÄGA hästi)
    klass 8
    welcome to the era of microcontrollers. Tutvumine programmeeritavate kividega. Soovitan VÄGA Picaxe systeemi. Just selliste põngerjate jaoks.
    ( www.picaxe.co.uk )vilgutamine LEDidega mõni mobiilihelin tinisema jne.
    klass 9
    progremine jätkub. teha mingli lihtsam joonejälgija robot.


    Seda kõike saab aga kahjuks teha vaid järkjärgult e siis praeguste viiendikkudega. vb saab ka kiiremini edasi liikuda (või vajadusel aeglasemalt). Valguse otsija robot meeldiks aga 100% kõigile. Kui vaja otsin skeemi üles (või joonistan uuesti). Ise kasutasin tavalisi käes olevaid juppe ja CD rom'i seest koogitud mootoreid. Sellised piklikud olid. võlli külge liimisin väikese kummi julla "ratta" 3mm läbimõõduga. vuras nagu metsaline ja alati täpselt vastu lampi. seega sihtimine oli tegelasel väga korras. Oskas end isegi ümber pöörata, kui valgus selja tagant tuli. Kõik vajab muidugi lahtist mõtlemist.

    Selline oleks minu nägemuselt suht "ideaalne" tööõpetuse tund. Samas mõni ei suuda naelagi laua sisse taguda nii, et jah...

    Comment


      #3
      Vs: Põhikooli tööõpetus

      Meil räägiti kah Picaxest, kahju ainult, et väga vähe. Õpetaja muidugi pakkus välja, et kes tahab ehitada midagi vms võib tellida ja ta aitab nii palju kui oskab.

      A, ja 8. klassis oli ühe poolaasta teema meil ka valgusti ehitamine.

      Comment


        #4
        Vs: Põhikooli tööõpetus

        Oleks meil ka sellised tööõpetuse tunnid olnud oleksin rõõmus
        Bloody-orc plaan on päris korralik ning loodetavasti ka õpilastele meeldiv.

        (enda tööõpetuse tunnis küll jootsime natukene kuid enamus ajast tegime puutöid või metallitöid.

        Comment


          #5
          Vs: Põhikooli tööõpetus

          Esmalt postitatud matukaz poolt

          (enda tööõpetuse tunnis küll jootsime natukene kuid enamus ajast tegime puutöid või metallitöid.

          siin on tehtud ka ainult puu- ja metallitöid...kuid poistel huvi kadunud nüüd siis midagi vaheldust ja põnevamat

          to bloody-orc

          klass 8
          welcome to the era of microcontrollers. Tutvumine programmeeritavate kividega. Soovitan VÄGA Picaxe systeemi. Just selliste põngerjate jaoks.
          ( www.picaxe.co.uk )vilgutamine LEDidega mõni mobiilihelin tinisema jne.



          mnjaa kui ma praegu mõtlen et järgmise aasta 8 klass oli selle aasta 7-mes....

          Comment


            #6
            Vs: Põhikooli tööõpetus

            No ma ei tea kui targad õpilased seal koolis on, loodertavasti targemat kui need kes ei tunne nende komponentide tööpõimõtet. Minu teada on neil alates 5-6 klassist soov omandada helivõimenid.
            www.hot.ee/evo14/voimud.html
            Viienda klassile sobiks esi algu see esimene skeem -- 6W / 15V / 0,4A
            Kuuenda klassile ehk see teine skeem -- 50W / 22V / 2,5A
            Aga eks saa ise tead millist nemad tahavad millist skeemi saa ise tahad.
            Käsed neil oma valmis moodulid alles hoida, et järgmine õppe aasta meisterdada eelvõim/tämber ja isegi niivooindikaator.

            Aajah ennem peab veel toiteploki kah veel tegema, ise kerivad, ise valivad endale sobivama lahenduse. Kuue vatise võiendi jaoks pole midagi lihtsamad, kui toite ploki kerimine. Kui liiga ohtlik sinu arust siis võib kah umbes 50 krooni eest soetada toitetrafo.


            "Raadio see on imelihtne"
            Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

            Comment


              #7
              Vs: Põhikooli tööõpetus

              see võimendite asi on päris hea...sest sel aastal tehti kõlarikaste oi oi kui palju
              Et heli+elektroonika selle vastu huvi on igatahes neil olemas...muidu 9klass ainult kokku jootnud mingeid led-taskulampe...teised ehk on varem vaid jootekolvi käes hoidnud

              Comment


                #8
                Vs: Põhikooli tööõpetus

                LEDid võivad ka helitehnika juurde kuuluda. Siingi on mitmed uurinud et kuidas tulukesi võimendi väljundisse parem ühendada. ehk õpivad sellega seoses Oomi seaduse selgeks ja teavad, et takistit võib mõlemat pidi skeei ühendada...
                - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                Comment


                  #9
                  Vs: Põhikooli tööõpetus

                  Ideed on head. Ettekujutus elektroonikakomponentidest, ohmi seadusest ja elektrinähtustest üldiselt tuleb kasuks 9. klassis, kus on füüsikas suisa vastav teema (ainete vaheline integratsioon oleks kõva :-P). Seda peetakse miskil põhjuselt üheks raskeimaks - tõenäoliselt just selle pärast, et õpilastel puuduvad igapäevaeluga seotud kontseptsioonid.

                  8. ja 9. klass on OK, kuid ei saa unustada, et neile on tähtis ennekõike mänu ilu, st õpetus ei tohiks olla kuiv teooria, vaid just lihtsate reaalsete väljunditega meisterdamine. 7. klassis loogikat õpetada on overkill. Neile võib õpetada lihtsalt jootmist ja komponente. 5. ja 6. klassi suhtes olen ma veidi skeptiline, kuid mine tea - kõige alus on õpilaste huvi ja see, et esitatud materjal oleks neile mõistetav, vastasel korral hakkavad levima igasugu kummalised haigused ja arstitõendid, mis vabastavad kolvi käeshoidmisest jne :-P
                  To boldly go where no man has gone before.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vs: Põhikooli tööõpetus

                    Ma ei saa aru, mida kõik neid audio võimendites näevad. minu meelest täiesti mõttetud jubinad, kuna niikuinii kasutada pole kusagil... Ennem teha mingi robotike kui mingi 6W mono võimendi, mis sahiseb rohkem, kui Kuku raadio Suurupi metsas.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Põhikooli tööõpetus

                      kellele ema kellele tütar
                      Bzzzt!!

                      Comment


                        #12
                        Vs: Põhikooli tööõpetus

                        (Reeglina) noortele meeldib hästi kõvasti muusikat kuulata. Ja isegi kui sahiseb, so what!, ise tehtud ikkagi.

                        Comment


                          #13
                          Re: Vs: Põhikooli tööõpetus

                          kellele ema kellele tütar
                          ah?!?

                          (Reeglina) noortele meeldib hästi kõvasti muusikat kuulata. Ja isegi kui sahiseb, so what!, ise tehtud ikkagi.
                          Vot just sellepärast ei tasuksgi neile võimu tegemist õpetada. Kellel neid tumbasid pärast vaja on, kes midagi ei kuule ja lihtsalt naabritele pinda käivad.
                          Isegi ju noor "olnud" (seaduse järgi olen ma nüüd 2 päeva juba täiskasvanud). Ja mingit sellist huvi pole kül enda ega sõprade juures tähendanud... võibolla kasvatus ja/või "kultuur" erinev neist keskmistest chilliatest ja hängijatest.




                          @Painkilled, Kas oled ise õpetaja? Äkki jänud kahe silma vahele, aga millises koolis?

                          mnjaa kui ma praegu mõtlen et järgmise aasta 8 klass oli selle aasta 7-mes....
                          Mnjaa see ongi see alustamise juures kõige hullem. Mõnele klassile saab sellist haridust pakkuda, mõni ei saa võinoagagi hakkama.
                          See plaan, mid ama kirjeldasin töötaks väga hästi nii, kui hakata neid viiendikke algusest koolitama. Kusagil keskelt alustada või olla õpilastele natuke raske (proovi sa neile selgeks teha, mis asi on väljund, kui nad ei tea, mis asi on takisti või jootekolb).

                          Isiklik kogemus: Käisin sõppradega TTÜ's Robotikursusel "Robot igaühele" vmt. Sõbrad reaalkoolist ja kohe mitte ei saaks öelda, et tegemist on inimestega, kes ei suuda kiiresti õppida või lennult asjadest aru saada või omale seoseid luua (ei oleks nad ju muidu 11'ndat klassi lõpetand seal). Igatahes räägiti meile seal pikalt ja laialt sellisest tegelasest nagu AVR ATMega8. Tavaline 8 bitine mikrokontoller. Minu jaoks tundub kõik noh loogiline, mida need noored seal klassi ees rääkisid meile: Registrite aadressid, bitid, baidid jne. Minul olid mingid algteadmised olemas (olin varem näinud ATMEGA8't ja töötanud põhjalikult ka nende PICAXEdega); Nemad aga vaatasid suu ammuli lahti lihtsalt tuimalt klassi ette ega saanud sõnagi aru. pärast üritasin neile midagi seletada "vahetunnis" aga ka siis oli neil kerge paanika. Ning kuna nad ei saanud aru kivi siseelust, oli neil mingil määral raskusi ka tegelase programmeerimisega C's. Kuigi neile oli see asi macrodega VÄGA lihtsaks tehtud. Mina aga kirjutasin oma arvutis puhast C'd nullist. Kõik tänu baasteadmistele.

                          Jutu mõte? Alustada tuleb algusest. Kui tahad asja saada kellestgi, tuleb ta töle panna ka kodus ja iseseisvalt. Klassis ei õpi midagi täiesti selgeks. Ei matemaatikat ega Basic inglise keelt.
                          E. ei saa hakata õpetama lapsi mikrosid progrema, kui nad ei tea, mis on bit või register või miks see port nii teeb, kui ma kirjutan talle vot seda.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Põhikooli tööõpetus

                            Krt... ma ei tea kas ma olen veel liialt noor aga mul on siiani sees pisik, mis nõuab Moo Powwwa , Nojah, jõuaks kasvõi ühe 400W RMS valmis nikerdada, kaoks see vajadus vist ära, vblla oleks algul küll et oi kui äge, keeran punni põhja niiet betoonipuru lendab aga varsti viskaks üle (kindlasti ) kuid ega see asi enne asu anna kui laual kokku laotud on!
                            Wtf?

                            Comment


                              #15
                              Vs: Re: Vs: Põhikooli tööõpetus

                              Esmalt postitatud bloody-orc poolt
                              Jutu mõte? Alustada tuleb algusest. Kui tahad asja saada kellestgi, tuleb ta töle panna ka kodus ja iseseisvalt. Klassis ei õpi midagi täiesti selgeks. Ei matemaatikat ega Basic inglise keelt.
                              Vot see on õige märkus. Klassis ei õpi tõesti midagi kohustuslikus korras, kui pole huvi asja vastu. Huvi tekitaksid head õpetajad ja "tee seda ise" kogemus. Aga alustada võiks asjadest, mis on rohkem arusaadavad ja praktiliselt kasutatavad. Võimendi on nende hulgas küll. Igasugu vilkuvad/kisavad vidinad samuti. Nende seas ka robotid ja kontrollerid.
                              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                              Comment

                              Working...
                              X