Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Põhikooli tööõpetus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Re: Vs: Re: Vs: Põhikooli tööõpetus

    Kui mootorid üles leian, siis teen "ideaalse" roboti noorukitele taaskord valmis. Ma olen vist ühe oma headest robotimootoritest ära kaotanud kogemata
    Minu poolest ennem vilgu kui karju

    Kahjuks ei leia arvatavasti, Lasin pindi mootorist netti, äkki kellelgil on. Tegemist arvatavasti 9V mootoriga (kirjade järgi). töötab ka 3V peal. pärit CD rom'ist (arvatavasti): http://picasaweb.google.com/rellermaa/Mootor
    Keegi leiab oma sahtist midagi sellist, võiks teada anda. ostan ära. Sobib ka kaks ühesugust/sarnast pikliku mootorit. Peaasi, et 3V'ga vurama hakkaks. äärmisel juhul 4.5V
    viimati muutis kasutaja bloody-orc; 15 m 2007, 22:53.

    Comment


      #17
      Vs: Põhikooli tööõpetus

      Ma kaldun ka pigem arvama seda, et paljudel ei ole huvigi. Endal põhikooli ajal ju nägin, mis suhtumine klassis oli. Hullult äge, kui saaks haamriga hästi kõvasti tampida vastu lauda, nii lahe. Kohati seda sama suhtumist ka veel keska baasil kutsekas. Kui ikka huvi ei ole, siis ei ole. Ma ei tea, kas asi on minu tutvusringkonnas, aga tehnikahuviga noori on suhteliselt vähe. Kahju. Ja tunnis ei õpi tõesti mingit mokrokontrolleri elu selgeks vms...jälle kogemus kutsekast. 70%õpilastest jälle laamendavad tunnis. Aga eks see oleneb ka õpetajast, kuid mul olid kaalusteadmised elektroonikas olemas, kuid õpsi jutu järgi poleks ma ka asjast nii aru saanud. Mõtlesin veel, et kui see tume maa siis ei jõua midagi kohale.

      Comment


        #18
        Vs: Põhikooli tööõpetus

        bloody-orc vbmenu_register("postmenu_232193", true); kle mul vedeleb selline mootor sahtlis ühe andsin just kuuaega tagasi sõbrale ära (6 5din otsiku eest need vene omad) ma ka ühest cd-rommist tirisin välja.
        kui me ka 8. klassis seda teeks mida siin enne välja pakuti siis oleksin õnnelik
        klass 8
        welcome to the era of microcontrollers. Tutvumine programmeeritavate kividega. Soovitan VÄGA Picaxe systeemi. Just selliste põngerjate jaoks.
        ( www.picaxe.co.uk )vilgutamine LEDidega mõni mobiilihelin tinisema jne.


        ma arvan et saaksin selle mootori tagasi kui ta pahna hunnikust üless leiab mis tal laua peal on siis oleks 2 sellist mootorit
        Emal oli kolm poega, kaks olid normaalsed ja kolmas oli elektroonik.

        Comment


          #19
          Vs: Põhikooli tööõpetus

          ohh...ei osanud sellist vastukaja oodata...
          nüüd juba mõned ideed mõttes "jooksevad"..samas võib-olla tuleb need ka nö. ümber mõelda kui õpilastel huvi puudub... samas on ka alati võimalus haamritega vastu lauda toksida

          Comment


            #20
            Vs: Põhikooli tööõpetus

            no kes ehitab roboteid kes võime.
            Bzzzt!!

            Comment


              #21
              Vs: Põhikooli tööõpetus

              Esmalt postitatud arctix poolt
              no kes ehitab roboteid kes võime.
              noh see oleneb tegijates kellel mida vaja ja kes mida ehitada suudab aga meil seda ei juhtu kuna me teeme selliseid asju mida mee õpsilt isegi kätte ei saa vaid need müüaks maha (arvan nii kuna mida teeb üks mees 35 lille sibula kuivatus restiga?) noh tore oleks kui me ka tunnis tinutus kolviga midagi teeks(vähemalt saab kodus seda teha)
              Emal oli kolm poega, kaks olid normaalsed ja kolmas oli elektroonik.

              Comment


                #22
                Vs: Põhikooli tööõpetus

                ega mul oli ka ainult puidu ja raua töö. tinutuskolbiga jootsime traadist kuupi kokku
                Bzzzt!!

                Comment


                  #23
                  Vs: Põhikooli tööõpetus

                  Mikrokontrollerid ja võimud... mnjaa, meie nühkisime viiendas-kuuendas nüri viiliga musta rauatükki, jube põnev oli

                  Aga võiks ju poistelt küsida, mida sel aastal teha tahate? Ja siis kirja panna ja vajadusel gruppidesse jagada (kui võimalik muidugi). Kes tahavad võimu ehitada, ehitavad võimu ja kes mikrot progeda teevad seda. Oluline on tegelikult see, et õppimise juures oleks isiklik huvi asja juures olemas, see on kõva mootor.
                  Ja need kellel elektrist täiesti savi on võiks oma jalgratta korrastamise näiteks ette võtta, saaksid vähemalt ülevaate, kuidas jooksud kokku lahti käivad jne.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Põhikooli tööõpetus

                    es1dc väga head soovitused aga see ratta asi see näiteks meie klassile ei sobi kuna osad käivad 10km kauguselt bussiga sinna(väga laisad tüübid on muidud) ja osadel pole isegi ratas nojah seda ka et meie klassis osatakse neid lõhkuda kuna sõita ei osata(üks sõitis teisel sisse võõra rattaga ja ta oleks vähemalt 3X enne seda pidurdada jõudnud aga ei oska sõita ise juba 14 aga mis seal ikka) sorry et teemast kõrvale kaldusin aga see gruppidesse jagamine oleks hea küll siis osa teeks midagi muud kui elektroonikat eriti ei oska ja teine osa ehitaks seal kõik võimu või midagi seesugust.
                    Emal oli kolm poega, kaks olid normaalsed ja kolmas oli elektroonik.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Põhikooli tööõpetus

                      Kui elektroonikat eriti ei oska kuda nad siis võimu tegemisega hakkama saavad?
                      Kui midagi mitteelektroonset, siis ma saan aru.

                      Algajaid elektroonikud pangu parem paar ledi vilkuma.

                      Ei ole eriti hea kui esimene asi ebaõnnestub ehk kui toide peale anda ei tee valmistehtud vidin midagi ehk siis ei tööta.
                      Paljudel kaob siis huvi lihtsalt ära.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Re: Vs: Põhikooli tööõpetus

                        Meil vahva töpaõps sundis meid eelmine aasta mingeid ledidega asju tegema. Muidugist ei teadnud ta 9V patarei klemmidest mitte midagi ja käskis meil need valesti panna. Ja kui mina õieti panin siis pidin need lahti jootma. Ilma tinapumba ja -sukata muidugist. Fun!

                        Võiks siis vähemalt õpetajatelegi mingi kursuse teha.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Põhikooli tööõpetus

                          mina omal ajal tegin tööõpetuses ainult puust asju, ei saa just öelda, et põnev oli, aga vajalik siiski. kas te oskate elu sees ette kujutada, kui suur osa poisslastest on tänapäeval s***näpud ja seda kõige otsesemas mõttes. sellisel ahvil lasta veel ka tööõpetuses arvuti taga mitte midagi teha on lausa õndsuse tipp(tglt 1...2 tüüpi saavad selgeks ja siis jagavad/müüvad teistele valmislahendused). põhikooli tööõpetus oleks minumeelest oluline inimesele töö tegemise õpetamine. ma olen kõveras naernud, kuidas pealt 20 täiesti terve mees puid lõhub, mul vanavanaema aasta enne surma sai selle tööga paremini hakkama. inimesed ei oska isegi tööriista mitte kätte võtta, sellega töötamisest rääkimatta. lapsepõlv on möödunud kuvari ees ja igasugune näpuosavus on puudu. piltlikult on suurem osa "noorusest" inimesed, nagu telesarjas "lihtne elu", kes usuvad, et libedasõidu oskustele annab kõvasti juurde arcade mängude mängimine.
                          minu meelest nt kõlarikasti, linnu söögimaja jms ehitamine on vajalik. ok, kui kõllikast on korralik tehtud, siis võib sellele ka pisikese võimendi külge monteerida ja on tore kindlasti, kui enda tehtud kastike pleieri otsas muusikat mängib. kolb võiks äkki tulla mängu 8..9 klass, kui äkki näppudega midagi teha osatakse. ja sellised vilgutamised, robotikesed jms pigem nagu preemiatöödena, kui inimene on piisavalt huvi üles näidanud. põhikooli lõpp ei tohiks enam olla ainult mäng, vaid võiks olla ikka reaalsust kah tiba sees, kus paremaid asju saavad teha paremad ja need, kes püüavad ja tahavad miskit teha.
                          ainete integreerimisest oleks muidugi palju abi, eriti füüsika(loodusõpetus) ja tööõpetus. paraku kõik meie elus on töö ja iga nähtust kirjeldab füüsika. nagu mu vend tabavalt ütleb: kõik siin elus on füüsika - ka keemia on füüsika.
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #28
                            Vs: Põhikooli tööõpetus

                            Vaidleksin sulle vastu reuter, minu meelest pole kunagi selles midagi naeruväärset kui keegi kes üritab midagi vähemalt teha sellega nii hästi hakkama ei saa kui sina või sinu vanaema. Natuke muiata võib ikka Juba 60 ndatel Pätsuaegsed mehed rääkisid et mis need tänapäeva sepad oskavad- ei saa hobuse rautamisegagi hakkama Ja mida teavad tänapäeva või ka nõukaaegsed metsamehed palkide niisugusest langetamisest et nendest tehtud elamu ka 150 aasta pärast püsti oleks. Nii et koguaeg on tase langenud või pigem midagi juurde õpitud ja midagi unustatud. Alati on ju nisanäppe olnud, tänapäeval pole vaja enam treial/elektrik/maaler vms olla igaühel. Samas tean ka noori kes sellega hakkama saavad.
                            Teemast kah, el osast oleks hea kui õpetataks kuidas ntks õieti juhtmeid kokku joota, termokahaneva rüüsi kasutamine, juhtmeotsad jne. Kuidas kontrollida faasi, ja ühendada el pistikut. Kuigi ohtlik pakun et parem kui õpetaja juhendamisel on seda tehtud kui ise (nagunii) üritataks. PICid on ikkagi fännidele, ei usu et kõik 9 ndikud nende vastu huvi tunnevad. Samas selle juhtme teema saab vast auto teemaga ühendada et huvi tekitada.
                            Maailm oleks puhas ja süüta
                            kui poleks õllejogurtit
                            - Õ.Õ.

                            Comment


                              #29
                              Re: Vs: Põhikooli tööõpetus

                              Just kodu elektriskeemi koostamine jmt asi oleks päris mõeldav. annad neile toa joonise kätte ja räägid, mida vaja on ja nemad teevad projekti, joonised jne. ühendavad paar stepslit ka mingi stentdi küljes/külge jne. ei pea kasutama ju 230VAC'd pistikus. piisab ja 12V kasutamisest. lambid ka siis 12V omad, mitte 230VAC. ohutu ja kasulik.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Põhikooli tööõpetus

                                Paraku elame reaalses maailmas. IMHO piisaks kui õpetada metalli- ja puutöö aluseid ning elektrist ainult algtõdesid.
                                Minule tööle tulnud inimestest on ainult 1 (üks) osanud puuri teritada ja pöördeid vastavalt puurile ja materjalile seada. Ja teised ei ole seejuures sugugi mingid 10 pöidlaga vennad, nii et isegi oskajatel on tihtipeale lüngad sees.
                                IMHO on hea haridussüsteem see, mis garanteerib et ülikooli elektrialal lõpetanud inimene oskab kahe lülitiga koridorvalgustust teha ning ei saa koguaeg särtsu. Irooniline kuid tõsi.

                                Comment

                                Working...
                                X