Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Põhikooli tööõpetus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Põhikooli tööõpetus

    nagu mu metallipraktika õpetaja ühele klassivennale ütles: kui sa ei oska viiligi käes hoida, läheb su naine naabrimehe juurde ja kunagi ei tea kas ta sealt tagasi ka tuleb
    järeldus: Vahet pole mis alal sa töötad. Sa võid ju arvata et sul ei lähe vaja lihtsamaid puutööoskuseid või metallitöö oskuseid. Aga läheb. elu on näidanud et vahet pole elad linnas või maal ikka on vaja vahest midagi sellist teha ja kui ei oska siis on ikka jama küll. hakkad vetsupaberi rulli hoidja seina kruvimiseks töömeest tellima?
    (ei rääkinud kellestki konkreetsest) Seega mina arvan, et põhikoolis peaks ikka olema puu- ja metallitöö ja keda elektroonika huvitab, võib huviringides käia või ise õppida.
    Bzzzt!!

    Comment


      #32
      Vs: Põhikooli tööõpetus

      elektroonika ja elektri põhialused võiksid ikka sees olla. lambi pirni vahetusega peaks ikka iga mees iseseisvalt hakkama saama ja triikraua juhtmel võiks ka ikka ise otsa suuta ära vahetada. kool ei pea ega saagi kellestki inimest teha või veel parem töömeest, aga pisukene õpetus oma kätega midagi teha ei jookse kellelgi mööda külge maha, selleks ju põhikool ongi, et anda inimesele võimalikult lai põhi alla, kuhu saaks miskit edasi peale ehitada. haamer, kirves, viil, nuga jms elementaarsed tööriistad võiksid ikka inimesele äratuntavad olla ja miskit võiks nendega ka tega osata. kui nendele lisaks veel huvi ja tahtmist on ka kolvi ja pintsettidega tegeleda, siis peaks sellist asja ainult tagant õhutama ja igati toetama.
      kunagi tegid lapsed vist matemaatias kodus erinevaid 3D asju paberist, nagu risttahukas, püramiid jne. arendab ruumilist mõtlemist ja samamoodi näpuosavust.
      paraku mida noorem on inimene, seda rohkem ta õpib katsudes ja ise tehes. imik ei pista ilmaasjata kõike suhu, see on üks viis maailma tunnetada. psühholoogid ütlevad isegi, et lapse mõistus on tema sõrmeotstes. laskem siis sellel mõistusel areneda ja anname neile igal võimalusel isetegemisrõõmu. juba natuke OT, aga siiski...
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #33
        Vs: Põhikooli tööõpetus

        Mina küll ei ajaks ~6 klassi lapsi, triikraua juhtmeid parandama ja kilbisisu korrastama...
        Samuti pole tähtis, mingit kindlat asja pähe taguda (füüsikast võõrale lapsele Kirchhoffi vms.) Pigem on oluline selles vanuses "tööd" kui sellist õpetada - töö käik(protsess ideest teostuseni), korrektsus, ajagraafikust kinnipidamine.
        Et ei tuleks töömehed "mina pole süüdi, homme parandan, kui aega saan, võibolla..." See kehtib nii treiali kui inseneri kohta.
        -

        Comment


          #34
          Vs: Põhikooli tööõpetus

          seda ma üritasingi öelda
          Bzzzt!!

          Comment


            #35
            Vs: Põhikooli tööõpetus

            Esmalt postitatud KaruTEC poolt
            Paraku elame reaalses maailmas. IMHO piisaks kui õpetada metalli- ja puutöö aluseid ning elektrist ainult algtõdesid.
            Ooojaaa...

            Ma lõpetasin see aasta 9. klassi ja imestan, mis mõnest klassivennast saab. Üks näide oleks selline, et ühelegi gümnaasiumi sisseastumis katsele teda ei lastud hinnete tõttu. Jäi üle ainult kutsekas, kuhu ta sai sisse kah tänu sellele, et tal "issi töötab kõrgel kohal ja tunneb inimesi". Kõigi iroonilisem on see, et tööõpetuses on see klassivend 5 aastat "haamrit vastu lauda tagunud", mul pole aimugi, kas ta ka midagi valmis ehitas ja nüüd siis läheb ta kutsekasse üldehitust õppima . Neid seinu, mida ta ehitama hakkaks tahaks küll näha, arvatavasti vinkliga poleks seal midagi teha.

            Aga muidugi tööõpetuses peaks ikkagi olema tahtjal võimalus tegeleda sellega, mis talle huvi pakub.

            Comment


              #36
              Vs: Põhikooli tööõpetus

              loomulikult tuleks lasta võimaluse piirides tegeleda huvitavate asjadega, aga seda alles siis, kui inimene on põhiasjade teostamisega tõestanud oma huvi millegagi tegeleda.
              nt TPT aegadel mehhaanika praktikal treisin mina igasugust põnevat träni, kui teised samal ajal tüübleid vihtusid. mina tüüblini õnneks/kahjuks ei jõudnudki, kuna meister arvas, et eelnevate tööde teostamisega sain ma piisaval tasemel hakkama ja millegi keerulisema tegemine oleks mulle harivam/huvitavam
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #37
                Vs: Põhikooli tööõpetus

                Natuke masendav on lugeda haamriga vastu lauda peksmisest. Tööõpetuse tundides olen jah sellist asja näinud. Ja muid lollusi. Masendav ehk sellepärast, et ma juba ammu enne tööõpetuse tunde selgeks sain, et tööriistu hoida tuleb. Põhikooli aegadel... 5-6 klassi ajal oli mul tööõpetuses kuidagi igav. Õnneks oli õpetaja tore inimene, nii siis sai tavapärase töö asemel enamjaolt igasuguseid muid asju tehtud. Näiteks sai klassi 3F ventilaator uue lüliti. Vana kinoprojektorit ja mida kõike veel seal näpitud ka sai. Siis kui teised hakkasid vahtplastist laevu välja lõikama, tuli mul pähe puupõletile pikk traat järele panna ja sellega lõigata. Laeva muidugi valmis ei saanud See-eest oli vähemalt huvitav. Kusjuures ei tulegi meelde, et kedagi teist oleksid sellised asjad huvitanud. Võibolla vanemates klassides?
                Vat mis kõik meelde tuleb

                Aga see kipub juba teemaväliseks muutuma.

                Comment

                Working...
                X