Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

alkaline patareide laadimisest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    alkaline patareide laadimisest

    Igasugu pultides on harilikult kasutusel alkaline patareid (ok elemendid kui soovite). Netist leitud info põhjal saab neid aga mõned kümned korrad uuesti laadida - vähemalt nii lugesin üsna mitmest inglisekeelsest artiklist. Leidsin ka, et poes müüakse vähemalt tootjainfo järgi alkaline patareide laadijat näiteks see, , kuna kodus riiulil topsikus vedeleb hunnik kasutatud duracell plus ja muid alkaline patareisid, siis tekkis idee, et äkki oleks mõttekam poodi patareide järele minnes hoopiski osta selline laadija. Kas keegi on proovinud harilikke nö. non-rechargable alkaline patareisid laadida ja kui on, siis kuidas õnnestub? Ja kas põhimõtteliselt võiks asi õnnestuda ka tavalise NiMH/NiCd laadijaga kui näiteks peale passida ja mitte ülekuumeneda lasta? Kodusolemas sellised laadijad 1 ja 2 .

    #2
    Vs: alkaline patareide laadimisest

    Ise proovinud ei ole, kuid Lembit Abo "Koduelektroonika käsiraamatust" loen järgnevat (hästi lühidalt):

    Leeliselemente (alkaline) saab tavatingimustel laadida 10-kond korda. Värskendamisest on rohkem kasu kui laengust on alles 30..40%. Tühjema elemendi korral on tulemused kehvemad (pöördumatud protsessid). Kui pinge koormatud elemendil jääb alla 1V pole laadimisel mõtet.
    Mida väiksem ja lühiajalisem (impulssidega) on elemendi voolu tarve töös, seda kauem peavad need värskendamisele vastu.
    Soovitatakse elementi koormata mitte rohkem kui 50% laengust ja siis värskendada/laadida. Sellega suureneb laadimistsüklite arv tunduvalt.

    Värskendamiseks ei tohi kasutada kiirlaadurit.

    Pikemalt loe raamatust.

    Comment


      #3
      Vs: alkaline patareide laadimisest

      See selline nii ja naa värk, kunagi fotika patareid laadisin kuna aku pidi alles kuu hiljem kohale jõudma ja patarei maksis üle saja krooni, asi täiesti toimis ja tundus, et vastu pidas ka peaaegu sama kaua kui esimesel korral(kuna test polnud eesmärk, siis täpseid mõõtmisi ei teinud) kordade arvu ei oska ka öelda, kümne kanti kindlasti oli kuna aku tuli tegelikult kõvasti hiljem(kui aku käes, siis enam ei viitsinud jamada, muidu oleks vast edasi ka toiminud), laadimiseks kasutasin tavalist toiteblokki, millel voolu piirasin 20mA peale.
      Tavaliste alkaline patareide laadimisega pole eriti tegelenud aga kunagi sai proovitud mingi suvalise AA laadijaga ja umbes 50/50 tulid mahlad välja ja osad ei võtnud lihtsalt voolu sisse, sõltus ka tootjatest.
      Kuna akude hinnad suht normaalseks läinud ja energiamahud kasvanud, siis ei tunne sellise tegevuse vastu enam huvi, alati tuleb lihtsalt valida õigem lahendus.

      Comment


        #4
        Vs: alkaline patareide laadimisest

        Alkaline patareide laadimise kohta tuli omaligi üht-teist meelde ja nüüd paari lausega sellest kirjutangi. Lapsepõlveeas "Veneaja" lõpupoole kui NI-MH ja LION akudest undki näha ei osanud, tuli "suurel kodumaal" toodetud alkaline patareidega ka kuidagi hakkama saada ning putitada/laadida neid viimase piirini, kuni naad endast "viimase elumahla" välja andnud olid ja prügimäele rändasid. Tolle aegsetes patareides oli minu mäletamist mööda energiaresurssi märksa rohkem, kui praeguseaja lääne omades ja sellepärast saigi noid pikema aja vältel intensiivsemalt kasutada.(taskulambid, mikromootoriga mänguautod jne.) Ilmselt oli asi selles, et venelane ei koonerdanud patareide tootmisel materjalidega(metallidega nagu nt. tsink korpuse osas) ja sellepärast peale patari tühjenemist aitaski edasisele reaktsioonile kaasa kas lihtsalt elementide "kuuma ahju peale panek" või siis patarei laadimine tema nimipingega väikesel voolutugevusel. Kasu oli muidugi sellisest ettevõtmisest niikaua, kui patare tsinkkest läbi sööbis(reageeris) ja kõik vedelikud sealt erituma hakkasid, mis omakorda söövitasid/rikkusid nii laadurit, kui ka seadmeid milles neid elemente kasutati. Sellest lähtuvalt pole otstarbekas alkaline patareisid laadida ege mingil teisel moel neid "taastada", kuna nende tänapäevaste elementide hermeetilisus on vägagi suur, mis patari laadimisel/kuumutamisel ei lase kesta seest eralduvaid gaase läbi, mille tulemusena võib see lõhkeda ja paisata söövitavaid vedelikke endast välja. Nii, et kui patareisid teatud rohkem voolu nõudvates seadmetes kulub liiga tihti, on akudele üleminek kasulik, kuid olmeelektroonika juhtpultidesse neid eriti mõtet panna pole, kuna naad tühjenevad iseeneslikult seal paari nädalaga, tavapatarei võib kesta seal aasta ning enam. Samas osad firmad väidavad, et nende akud tühjenevad eriti aeglaselt ja neis olevast enegiast peaks jätkuma kuudeks. Siin üks link sellest: http://www.arvutikaubad.ee/category._show_75_.html
        viimati muutis kasutaja Max27; 27 m 2007, 12:46.

        Comment


          #5
          Vs: alkaline patareide laadimisest

          Olen alkalinesi laadinud, väga edukalt, ikka teen seda. Laen 4 tükki korraga jadamisi (6v) http://www.afrotechmods.com/reallych...ries/batts.htm - selle järgi. Peale väljavõtmist võib näidata kuni 2v patarei kohta (eriti kui ära unustada ). Suurepäraselt töötavad. Esimest korda küll kuulen et spets laadijad väljas...

          Comment


            #6
            Vs: alkaline patareide laadimisest

            Ise olen neid patareisid ergutanud pigistamis viisil. Kui poed olid kaugel siis ma pigistasin patareid näpitsatega lõmmi. Väga hea viis ka viskamisega saab natuke volte juurde.
            Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

            Comment


              #7
              Vs: alkaline patareide laadimisest

              Esmalt postitatud RaunoK poolt
              Ise olen neid patareisid ergutanud pigistamis viisil. Kui poed olid kaugel siis ma pigistasin patareid näpitsatega lõmmi. Väga hea viis ka viskamisega saab natuke volte juurde.
              Väike OT: Ka mobiili või digika akudes saab hädaabina elektrone veel sutsu liikvele peksta akut kõva pinna vastu koputades. Nii mõnigi kord on see hädast välja aidanud.

              Comment


                #8
                Vs: alkaline patareide laadimisest

                Võtsin siis julguse kokku ja toppisin paari sony AA-elemente oma Energizer Compact laadijasse, mis laeb vooluga ca 120-140 mA elemendi kohta. Patareid näitasid tühjana pinget 1,2V. Katsusin neid aeg-ajalt laadimise ajal kuna kartsin, et võivad üle kuumeneda, aga peab ütlema, et soojaks ega kuumaks patareid küll ei läinud ehk vast leigeks. Kuigi laadija manuaalis oli kirjas, et on taimeri kontroll siis kummalisel kombel reageeris laadija hoopis patarei laetuse astmele - laadimise märgutuluke, mis põles algul eredalt hakkas aja möödudes tuhmuma (taimeri puhul oleks pidanud minu meelest ühel hetkel "plõks" kustuma). Umbes kolme tunni möödudes oli tuluke kustunud, järeldasin sellest, et patarei on laetud ja edasist laadimist ei toimu ning võtsin välja. Pinge oli nüüd elemendil peaaegu 1,6 V, ilmselt ei ole kuigi hea tulemus arvestades, et paari tunni päras oli see iseenesest juba kukkunud alla 1,5V, Pärast proovisin vähe kobedamatega, mis algul tühjana näitasid 1,4V ja neil tõusis laetuna pinge peaaegu 1,8 V. Igatahes sai laps pool päeva oma autot nendega pärast sõidutatud, nii, et toimib küll see laadimine. Põhjus, miks ma üldse nendega jaman ongi selles, et akudega ei hakka lapse auto üldse liikuma, kuna neil pinge madalam.
                viimati muutis kasutaja pimpelsang; 27 m 2007, 22:47.

                Comment


                  #9
                  Vs: alkaline patareide laadimisest

                  Siis tuleb sinna leiutada üks aku juurde. Minul enamus autosid ei jõua vaiba peal üldse patareidega sõita. Akudega vurisevad niiet vähe pole.
                  Aga oma laadimise kogemusest unustasin mainida, et on üks patarei mis sai laadimisel aint 1.3v kätte (enne oli madalam ikkagi). Panin selle veel üksikuna 4h laadima (tavaline laadimine mul kuskil 3-4h elemendi kohta) aga ikka üle 1.3v ei saanud.

                  Comment


                    #10
                    Vs: alkaline patareide laadimisest

                    Esmalt postitatud denry12 poolt
                    Siis tuleb sinna leiutada üks aku juurde. Minul enamus autosid ei jõua vaiba peal üldse patareidega sõita. Akudega vurisevad niiet vähe pole.
                    Aga oma laadimise kogemusest unustasin mainida, et on üks patarei mis sai laadimisel aint 1.3v kätte (enne oli madalam ikkagi). Panin selle veel üksikuna 4h laadima (tavaline laadimine mul kuskil 3-4h elemendi kohta) aga ikka üle 1.3v ei saanud.
                    Mõtlesin ise ka seda, aga kardan, et selle auto eluiga minu lapse käes ei kujune nii pikaks, et sellisele ümberehitusele kuluv aeg ka täie ette läheb, lisaks on veel see häda, et ühegi minu laadijaga ei õnnestu viite akut mugavasti piisavalt kiiresti laadida. On võimalik laadida 4 ja 2 akut. Ilmselt peaks siis kasutama 6 akut, millest kahte laed üle korra, aga selline jamamine tekitaks varsti akudes erinevuse, ja lõppkokkuvõttes nende tervisele kasuks ei tuleks.

                    Comment

                    Working...
                    X