Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Mida see annaks? Tuletan meelde et magnetvälja tugevus on
otseses seoses voolutugevuse ja keerdude arvu korrutisega.
Madalamale tööpingele ümbertegemiseks tuleks sama poolialus
jämedamat mähisetraati täis kerida. Üldse nii madala pingega
elektromagneti või solenoidi jaoks kipub voolu vast paljuvõitu
kuluma, kas toiteallikas niipalju "tahab"anda? Mida ta liigutama
peab? Ehk on mõttekam väikese elektrimootori abil seda teha...
Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Ei juhin ma seda läbi transi+ mosfeti (või hexfeti). ega ma muidugi seda 40mA'ga toitma hakka... nii sinisilmne ma kaa pole.
Ma vaatan, palju mul seda traati sinna läheb. ta liigutab vaid pisikest pulgakest suurema vedru eest. Võibola tuleb tõesti kaaluda tiguülekannet + DC mootorit kogu selle krempli asemele...
Mõned hajameelsed mõtted antud teemal...
Võibolla annab mõni vana relee laiali lammutada. Mähis ja pool mehhaanikat olemas. Mingi pulga eest ära tõmbamiseks ehk piisab. Kui just see vedru seda päästikut "pooma" ei hakka. Tundub, et miskit asja hakatakse varsti vedruga "tulistama".
Mõnes vanas vene kantavas kassettmakis oli pisike elektromagnet autostopi jaoks. See töötas küll vist 9V pealt.
Mõnedes omal ajal populaarsetes "Majak"-seeria kassettmakkides kasutati elektromagneti forsseerimist. Iva selles, et üks 2000µF lüüt laeti ca 38V-ni. Kui oli vaja elektromagnetiga kolistada, lülitati see laetud lüüt hetkeks paari transiga (paar mikroskeemi oli muidugi ka, aga protsessorite ajastul pole neid enam vaja) kavala skeemi abil elektromagneti toitega järjestikku. Elektromagnet rakendus hirmsa jõuga (38 + 12 = 50V). Kuna lüüt oli selleks ajaks tühi ja mähis oleks pideva 50V korral varsti maha põlenud, jäi asi end koos hoidma 12V pealt. Tähtsad pole mitte näites toodud pinged, vaid idee - pole vaja võimsat kõrge pingega toidet, vaid vajalik vooluimpulss saadakse lüüdi tühjenemisel. Pärast on aega vaikselt lüüti laadida. Ei tule praegu meelde, mis sellise lahenduse ameerikakeelne nimi oli. Venekeelset skeemi ei hakka parem pakkuma ja küllap neid netiski leidub.
viimati muutis kasutaja Padasonic; 12 m 2007, 03:01.
.... Tähtsad pole mitte näites toodud pinged, vaid idee - pole vaja võimsat kõrge pingega toidet, vaid vajalik vooluimpulss saadakse lüüdi tühjenemisel. Pärast on aega vaikselt lüüti laadida....
Mingi taoline skeem on osades (vene) telekate juhtpultides,
kus laetuna hoitakse kaks elektrolüütkondensaatorit ja impulsi
andmise ajaks lülitatakse neid jadamisi. Seal antakse sähmakas
IR-LED-idele, aga sama skeemi olen kasutanud 24V relee puhul
kui toitepinge oli võtta vaid 12V. Hoidmiseks sellest toitepingest
piisas, rakendumiseks aga mitte. Sama situatsioon ongi igasuguste
elektromagnetite ja solenoidide puhul. Vahel on hea ära kasutada...
Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Veel üks võimalus valmiskujul. Osa NIKKO puldiauto esirataste pööramine on tehtud elektromagnetiga.
Toide oli vist 4 AA akut ja pöördel tarbis ca 500mA voolu.
Ehk leiad seisma jäänud isendi.
mnjah tänud soovistuste eest. Pooma võib hakata küll. selle peale algul ei mõelnudgi... Tulistama ei hakka, kinni võtan hoopis (surun kahe käpa vahele asju).
Nikko autodel on küll magnet sees, aga see pole lineaarne vaid "rotatioaarne" e siis keerleb paremale ja vasakule olenevalt pinge suunast. Omal on 1 lahti võetud selline. seda hästi kasutada ei anna...
Kas sobiks vana vene koodluku magnet? Käis suht kõrge pingega - vist 24V. Jõudu oli piisavalt.
- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
Comment