Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektromagnet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Elektromagnet

    Samas annaks ju traati maha kerida. Need olid vist suhteliselt tugeva tõmbe(lükke?)jõuga kah.

    Comment


      #17
      Vs: Elektromagnet

      Esmalt postitatud Eggy poolt
      Samas annaks ju traati maha kerida...
      Mida see annaks? Tuletan meelde et magnetvälja tugevus on
      otseses seoses voolutugevuse ja keerdude arvu korrutisega.
      Madalamale tööpingele ümbertegemiseks tuleks sama poolialus
      jämedamat mähisetraati täis kerida. Üldse nii madala pingega
      elektromagneti või solenoidi jaoks kipub voolu vast paljuvõitu
      kuluma, kas toiteallikas niipalju "tahab"anda? Mida ta liigutama
      peab? Ehk on mõttekam väikese elektrimootori abil seda teha...
      Elektroonika töötab suitsu baasil.
      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

      Comment


        #18
        Vs: Elektromagnet

        Tabel vasest mähisetraatide kohta:
        http://web.starman.ee/saf/muud/Vasktraadid_1.jpg
        http://web.starman.ee/saf/muud/Vasktraadid_2.jpg

        Comment


          #19
          Re: Vs: Elektromagnet

          Ei juhin ma seda läbi transi+ mosfeti (või hexfeti). ega ma muidugi seda 40mA'ga toitma hakka... nii sinisilmne ma kaa pole.
          Ma vaatan, palju mul seda traati sinna läheb. ta liigutab vaid pisikest pulgakest suurema vedru eest. Võibola tuleb tõesti kaaluda tiguülekannet + DC mootorit kogu selle krempli asemele...

          Comment


            #20
            Vs: Elektromagnet

            Mõned hajameelsed mõtted antud teemal...
            Võibolla annab mõni vana relee laiali lammutada. Mähis ja pool mehhaanikat olemas. Mingi pulga eest ära tõmbamiseks ehk piisab. Kui just see vedru seda päästikut "pooma" ei hakka. Tundub, et miskit asja hakatakse varsti vedruga "tulistama".

            Mõnes vanas vene kantavas kassettmakis oli pisike elektromagnet autostopi jaoks. See töötas küll vist 9V pealt.

            Mõnedes omal ajal populaarsetes "Majak"-seeria kassettmakkides kasutati elektromagneti forsseerimist. Iva selles, et üks 2000µF lüüt laeti ca 38V-ni. Kui oli vaja elektromagnetiga kolistada, lülitati see laetud lüüt hetkeks paari transiga (paar mikroskeemi oli muidugi ka, aga protsessorite ajastul pole neid enam vaja) kavala skeemi abil elektromagneti toitega järjestikku. Elektromagnet rakendus hirmsa jõuga (38 + 12 = 50V). Kuna lüüt oli selleks ajaks tühi ja mähis oleks pideva 50V korral varsti maha põlenud, jäi asi end koos hoidma 12V pealt. Tähtsad pole mitte näites toodud pinged, vaid idee - pole vaja võimsat kõrge pingega toidet, vaid vajalik vooluimpulss saadakse lüüdi tühjenemisel. Pärast on aega vaikselt lüüti laadida. Ei tule praegu meelde, mis sellise lahenduse ameerikakeelne nimi oli. Venekeelset skeemi ei hakka parem pakkuma ja küllap neid netiski leidub.
            viimati muutis kasutaja Padasonic; 12 m 2007, 03:01.
            Harjutamine teeb harjutajaks.

            Comment


              #21
              Vs: Elektromagnet

              Esmalt postitatud Padasonic poolt
              .... Tähtsad pole mitte näites toodud pinged, vaid idee - pole vaja võimsat kõrge pingega toidet, vaid vajalik vooluimpulss saadakse lüüdi tühjenemisel. Pärast on aega vaikselt lüüti laadida....
              Mingi taoline skeem on osades (vene) telekate juhtpultides,
              kus laetuna hoitakse kaks elektrolüütkondensaatorit ja impulsi
              andmise ajaks lülitatakse neid jadamisi. Seal antakse sähmakas
              IR-LED-idele, aga sama skeemi olen kasutanud 24V relee puhul
              kui toitepinge oli võtta vaid 12V. Hoidmiseks sellest toitepingest
              piisas, rakendumiseks aga mitte. Sama situatsioon ongi igasuguste
              elektromagnetite ja solenoidide puhul. Vahel on hea ära kasutada...
              Elektroonika töötab suitsu baasil.
              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

              Comment


                #22
                Vs: Elektromagnet

                Veel üks võimalus valmiskujul. Osa NIKKO puldiauto esirataste pööramine on tehtud elektromagnetiga.
                Toide oli vist 4 AA akut ja pöördel tarbis ca 500mA voolu.
                Ehk leiad seisma jäänud isendi.

                Comment


                  #23
                  Re: Vs: Elektromagnet

                  mnjah tänud soovistuste eest. Pooma võib hakata küll. selle peale algul ei mõelnudgi... Tulistama ei hakka, kinni võtan hoopis (surun kahe käpa vahele asju).

                  Nikko autodel on küll magnet sees, aga see pole lineaarne vaid "rotatioaarne" e siis keerleb paremale ja vasakule olenevalt pinge suunast. Omal on 1 lahti võetud selline. seda hästi kasutada ei anna...

                  Comment


                    #24
                    Vs: Elektromagnet

                    Kas sobiks vana vene koodluku magnet? Käis suht kõrge pingega - vist 24V. Jõudu oli piisavalt.
                    - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                    - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                    Comment


                      #25
                      Re: Vs: Elektromagnet

                      arvan, et ikka sobiks. on pakkuda?

                      Comment

                      Working...
                      X