Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

12-24V el-mootor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    12-24V el-mootor

    Kas keegi oskaks rääkida, kust saada elektrimootorit pingele 12-24V ja võimsusega kusagil 1-2 kw? Ideaalis võiks olla harjavaba alalisvoolumasin.
    Allkiri.

    #2
    Re: 12-24V el-mootor

    Mis tugevusega? mis võlliga? mis suurused? mis applikatsioonile?

    Kas auto kojamehe mootor sobib?

    Arvatavasti mitte... 100Amprit on ikka kuradi palju. isego mootori kohta!

    Comment


      #3
      Vs: 12-24V el-mootor

      autoteenindusest, mõnest suuremast varuosade poest.
      starter on asja nimi. oluline, et seadet ei tohi kaua käitada nimipingel, kuna sellise võimsuse juures jadaergutusmootor jookseb laiali. pealegi ei ole starteri mähised mõeldud soojust hajutama pika aja jooksul. starter toimib soojusinertsiga, kuna 99% ajast teda ei kasutata.
      autovintsist võib saada piisava võimsusega mootori, aga ma kahtlen, kas sa raatsid sellise asja jaoks vintsi lõhkuma hakata.
      ca 0,5...2kW mootorid on kasutusel ka järelveetavates akudega korvtõstukites hüdraulika käitamiseks. neil kusjuures on vahel sellised imelikud jurakad, millel mootor, pump ja õlimahuti on kõik ühes tükis ja lihtsalt surveväljundid ning posu juhtmeid tuleb välja. selle viimasega sul ilmselt miskit teha ei oleks, aga mina oleksin selliset huvitatud...
      ma ei tea küll eriti lahendusi alalisvoolumootoritele, mis ilma harjadetta käiksid. loomulikult saab teha läbi muunduri, aga siis on mootor ka juba vahelduvvoolu peal. stepper on harjavaba. iseasi, kas seda alalisvoolu mootoriks enam nimetada saab. sama lugu on ka arvuti ventikatega.
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #4
        Vs: 12-24V el-mootor

        Põhimõtteliselt mul juba midagi on. Leidsin sõbra vanakraamihunnikust, 24V 8A
        Võimsust tuleb siis tiba alla 200W...natuke vähevõitu ju on. Mida sellest arvata, kui kasutaks natuke kõrgemat pinget, näiteks 36V?
        Natuke ka ideest:
        elektri tsikkel.
        On olemas üks Delta raam. Ülekanne on ka läbi mõeldud. Nimelt tuleb kahe ketiga, üheks neist on Minski siduri kett ja ketiratas, mis asuks puksiga kiigevõlli peal. Sinna otsa keevitaks sääreka esimese ketiratta ja edasi ketiga tagarattale. Ainuke mure on siiski, et tahaks tiba võimsamat mootorit, just sinna 1kw kanti, siis oleks natuke sõidurõõmu ka.
        Allkiri.

        Comment


          #5
          Vs: 12-24V el-mootor

          Mootori leidmisega on jah nagu ta on, aga huvitavat lugemist leiab ajakirjast
          Моделист-конструктор


          Uuri raamatukogudest. Seal mitmeid selliseid projekte tehtud põhjaliku kirjelduste ja joonistega.

          Üks ntx oli Mini raamile tehtud ja suur autoaku kah juhi seljataga pakiraamil ja mingi kast veel jalgevahel.

          Välimus on küll jube aga noh kes maal elab, sel savi.

          Comment


            #6
            Vs: 12-24V el-mootor

            Vbolla 1 faasiline 1kw elektrimootor ja 24V/220 V inverter, kuigi siis ei saa mootori kiirust õieti reguleerida.
            Maailm oleks puhas ja süüta
            kui poleks õllejogurtit
            - Õ.Õ.

            Comment


              #7
              Vs: 12-24V el-mootor

              Esmalt postitatud Matis poolt
              Vbolla 1 faasiline 1kw elektrimootor ja 24V/220 V inverter, kuigi siis ei saa mootori kiirust õieti reguleerida.
              Türistoriga ikka saaks..

              Comment


                #8
                Vs: 12-24V el-mootor

                Asynkroon mootori kiiruse muutmiseks tuleb sagedust muuta, mida sa selle tyristoriga teed seal? Muudad pinget? Tulemiseks on kuradima mahapõlenud mootor. Mootori kasutegur väheneb, võrdeliselt pinge vähenemisega. Pinge paigast ära ajad suureneb libistus ja siis läheb enamus soojuseks, olen näinud lahendusi kus ühendatakse rahumeeli valgustuse timmer vendile vahele ja siis et mix maha põleb kogu aeg. Inverteris on kas prose või analog mis genererib vahelduva, kui analog siis kuskil on pote(takk) millega saab sagedust reguleerida viga on ainult selles et kahjuks tuleb muuta ka pinget kui sagedust kruvid, ehk kui sagedus üles siis pinge üles ja vastupidi, pinge võib olla ka lihtsalt PWM, mida ta ka on odavate sagedusmuundurite puhul kus pole filtreid.
                Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                Comment


                  #9
                  Vs: 12-24V el-mootor

                  Praeguseks on uus mootor ostetud. Tegu on Hiinas toodetud 300W 24V spets rolleri mootoriga, millel on otsas ka keti tähik. Lisaks ostsin ka sellele mootorile kontrolleri, nii et kõik põhiline peale akude peaks olemas olema. Põhimõtteliselt mahuks raami peale vist isegi 2 autoakut ära, nii 50ampertunnist, aga uurin, palju reaalselt mõttekas oleks. Mootori pikaajaline voolutugevus on 20A, kontroller suudab kuni 25A, mis on hea, saab mootorist viimase jõuraasu välja imeda.
                  Kogu krempel läheb Delta raamile, taha tahaks panna CZ amordid ja ette läheb selline:
                  Lisatud failid
                  Allkiri.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 12-24V el-mootor

                    Esmalt postitatud murphy poolt
                    Asynkroon mootori kiiruse muutmiseks tuleb sagedust muuta, mida sa selle tyristoriga teed seal? Muudad pinget? Tulemiseks on kuradima mahapõlenud mootor.
                    Miks just asünkroonmootor? Kollektormootor võibolla hoopis?
                    Keskmise hinnaklassi elektridrellid on umbes 1 kW võimsusega, ja regulaator ning reduktor on hinna sees.

                    Comment


                      #11
                      Vs: 12-24V el-mootor

                      Esmalt postitatud murphy poolt
                      Asynkroon mootori kiiruse muutmiseks tuleb sagedust muuta, mida sa selle tyristoriga teed seal? Muudad pinget? Tulemiseks on kuradima mahapõlenud mootor. Mootori kasutegur väheneb, võrdeliselt pinge vähenemisega. Pinge paigast ära ajad suureneb libistus ja siis läheb enamus soojuseks, olen näinud lahendusi kus ühendatakse rahumeeli valgustuse timmer vendile vahele ja siis et mix maha põleb kogu aeg. Inverteris on kas prose või analog mis genererib vahelduva, kui analog siis kuskil on pote(takk) millega saab sagedust reguleerida viga on ainult selles et kahjuks tuleb muuta ka pinget kui sagedust kruvid, ehk kui sagedus üles siis pinge üles ja vastupidi, pinge võib olla ka lihtsalt PWM, mida ta ka on odavate sagedusmuundurite puhul kus pole filtreid.
                      3-faaslilst asünkroonmootorit ongi kõige mõttekam türistoridega juhtida, põhimõtteliselt toimub ikka PWM (impulsi-pikkuse moduleerimine), aga seda kolmele mähisele eraldi. Türistor on oma olemuselt ju elektrooniline lüliti.
                      Allkiri.

                      Comment


                        #12
                        Vs: 12-24V el-mootor

                        Mjh aga seleta ära kuidas sa teed 50Hz türistoridega 40Hz või 60Hz , sa muudad pinget e. suurendad libistust ja edasise seletasin ära mis juhtub kui tahad mootorist nominaal võimsust saada eriti veel 1 faasi peal. Kui see su pakutu oleks nii lihtne siis ma ei saa aru miks kuradi pärast kõik tööstuslikud lahendused kasutavad inverterit kus tehakse 50Hz AC alaliseks ja siis IGBT või FET mooduli abil uuesti vahelduvaks. See PWM on seal kuni 10KHz ja see lastakse läbi LC filtri et saada pinge mis enne oli impulsi pikkus.
                        Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                        1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                        2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                        Comment


                          #13
                          Vs: 12-24V el-mootor

                          türistoriga ei saa pwm muundit teha, türistor ei ole nagu lülit. Türistor küll avaneb nagu lülit kuid ei sulgu enam ise. On ka sulguvaid türistore, kuid tänapäeval ikka trantse kasutatakse mootorite muundites. olen nii aru saanud.

                          Comment


                            #14
                            Vs: 12-24V el-mootor

                            Esmalt postitatud urmas78 poolt
                            türistoriga ei saa pwm muundit teha, türistor ei ole nagu lülit. Türistor küll avaneb nagu lülit kuid ei sulgu enam ise. On ka sulguvaid türistore, kuid tänapäeval ikka trantse kasutatakse mootorite muundites. olen nii aru saanud.
                            No ei usu, et ei saa. Oma silmaga näinud sagedusmuundurit 10 kW mootorile. Jõuosa täielikult türistoridel. Eelmise sajandi kaheksakümmendatest pärit, eestimaale sattus nn. humanitaarabina rootsist.
                            Ca 0,5x0,5x2,5 m kast oli. Ainukene puudus, et ainult jõuosa oli. Juhtosa, kuulu järgi sama suur kast,oli puudu. Ja selle olemasolevagi suutsid nn."metallimagnaadid" ära nihverdada, oli too ju Al-i silmini täis.

                            Comment


                              #15
                              Vs: 12-24V el-mootor

                              Kindel et sagedus muundur??? mitte pinge muundur, tean jh et vene tehnika baasil oli vent kontrollereid türistoridega ja 3 faasi, mootor oli võetud vastava varuga et maha ei põleks. Aga sagedus muundurit mis töötaks türistoride peal pole eales näinud, ei skeemis ega rauas.
                              Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                              1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                              2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                              Comment

                              Working...
                              X