Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kus on eestikeelsed raamatud ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

    Järsku ongi asi selles, et kõigepealt tuleb miski muldvana mehike ja mõnitab veidi aega tudengeid, alustab siis esmakursuslaste füüsikaloengut sõnadega: "Seda te juba esimesel kursusel õppisite ja lähme nüüd edasi".
    Tramaeivõi - järsku tulenebki huvipuudus sellest, et reaalse elu ja abstraktsete valemite vahele ei suudeta miskit sidet eluga luua. Kui saa teed midagi, siis võiks sellel asjal ka point ja käega katsutav tulemus olla. Võta seda tudengi seisukohast - sa oled lõpetanud keska, võideldes ja rabades kolm aastat, et saada koht kõrgkoolis, et meeldida vanematele ja mitte tunda end luuserina. Nüüd, sisse saades, on nagu väike pingelang ja siis hakkab mõttetu ja seosetu ajudekepp pihta - keegi eisegi ei suvatse seletada, mis ja milleks. Kellel närvi jagub ja miskit tasuvat tööd kooli kõrvalt ei saa, mis põhikohaga päevaseks kätte kipub minema ( kui sul on valida, kas normaalne papp või loeng, kus mingi udu habemesse podiseb, siis noor inimene valib esimese - elu tahab elamist), siis õpid ära vegeteerimise ülla kunsti ja hakkad elukutseliseks üliõpilaseks. Minule loeti kunagi ühe nüüdseks kadunud, aga väga targa inimese poolt, sõnad peale - ürita sealt TTÜ-st mitte välja kukkuda. Ülikoolil on lisaks koolitarkusele ka see roll, et sealsed joomakaaslased aitavad sind elus edasi ( vaadake valitsust näiteks).
    Mina olin see noor, kes papi valis, kroonus käis ning seejärel kaugõppes veel mõnes koolis "õppimisest kaugelt mööda käis", nagu TTÜ toonane juhtkond nainis, kui õhtusele ka kaugõppele vee peale tõmbas. Nüüd saab raha eest jälle kõike - helista mulle...
    Täna võin kõva häälega öelda ja olen valmis ka lauale ronima, seda tehes, et saatke noored kroonu peale keskat - las mõtlevad elu üle järele. Ei tekita mõttetut konkurentsi korraga kolmel alal, mis omavahel isegi kaugelt seotud pole ja tekitavad endale sihi, mille poole püüelda, ilma et vanemate ja ühiskondlik arvamus neid mõjutaks. Kui sa töötad erialaselt ja tunned, et mõistus kipub munadega triiki minema, siis sa oskad ka koolist viimast võtta ( ise järgi proovitud vähe hiljem ) ja ka õppejõud tunneb, et temast on miskit kasu.
    Ma ei tea , kuidas on praegu, aga vanasti kaks aastat udust valdkonnaõpet oli täielik mõttetus - selleks ajaks , kui neid teadmisi tarvis läheb, on nad sul kõrvade vahelt kenasti välja loputatud.

    Mul on olnud õnn ühes suuremas organisatsioonis ( väljaspool konnatiiki) ka veidikene koolitusmetodikaid õppida ning neid ka praktikasse rakendada. Üks vägagi efektiivne lahendus on kotkaste ja muidu mittemotiveeritud rahva paika panekuks - kõigepealt annad praktilise ülesande ja lased südamest pusida ( võid tekitada ka paar meeskonda, kes vähe võistlevad omavahel ), kui nad juba tunnevad, et asi ei suju mitte, siis annad paar vihjet ning hiljem, kui asi tehtud, loed teooria peale. Kõik kuulavad huviga ja keegi ei maga tunnis.
    See Martini kurdetud teema tulenebki sellest, et keegi ei suuda seda, mida loetakse, seostada muuga, kui positiivse hindega matrikilis.

    Comment


      #47
      Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

      kusjuures ei ole tegelikult selline asi probleemiks isegi mitte ainult ülikoolides. minu õppimise ajal osa inimesi kiitis TPT-d praktilise külje poolest, aga see oli ainult kohati. Kuus, Pitsner ja Ott(perenime ei mäleta) olid praktikas kodus ja valmis vahel oma teadmisi jagama, aga igal neist oli oma kiiks ja seega ei tulnud ka alati nende tegelaste ainetest palju teadmisi, kui ise just neid taga ei ajanud. eriline tegelane oli muidugi Mägi, kes eeldas eos, et kõik on lollid: ta isegi ei vaevunud kontrollima laboris skeemi(alla 10 jublaka), kui olid selle 5 min-ga kokku ühendanud. ja seda ka peale ei tea mitmendat laborit. selline suhtumine just ei motiveeri...
      minu teadmiste tahe hakkas ka alles töö käigus rohkem arenema ja paljud koolist õpitud asjad hakkasid alles siis reaalse eluga seostuma. paraku oli selleks ajaks suht palju juba ununenud.
      ainete omavaheliste seoste, järjepidevuse ja praktilise pooleta jäävadki teadmised kesisteks. samas teada on tõsiasi, et kool pole kellestki spetsialisti teinud ja ilmselt ei saa seda ka tulevikus tegema. kui huvi ja hinge ei ole, siis tulebki müügimeheks minna, et omale vajalikud veernigud kokku saada. mul vanaisa on 80+, 6 klassi haridust ja siiani on talt saada ideid tehniliste lahenduste kohta... haridus ja haritus on erinevad asjad ja ükski kool ja raamat ei saa anda elutarkust ja kogemusi, kuigi nad saavad muuta oluliselt lihtsamaks ja kiiremaks nende omandamist
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #48
        Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

        Tõlkimisemõtted käivad vahel mul ka, aga kas selliste asjade vastu üldse huvi on ? Ise tellisin just endale jõulukingiks Robbinsi "Circuit Analysis" ja Predko PICide raamatu.

        Kes lugeda tahab, loebki inglise või vene (või saksa) keelt.
        Minu käes on kaks köidet Neumann-Kalantarovi elektrotehnikat, sain maikuus pika otsimise peale sõbralikust raamatukogust ... kusjuures viimane laenutus enne mind oli aastal 1997 :P

        Muideks, miks ainult raamatud....Kilgi elektrotehnika loengud tuleks videosse võtta
        viimati muutis kasutaja juxx; 28 m 2007, 18:43.

        Comment


          #49
          Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

          Noh, jah. Päris lasteaed ei peaks kõrgkool ikka ka olema. Ja see pole ka päris õige, (kuigi nii mõeldakse) et pingutasin, sain sisse ja nüüd siis puhkan ja lõpuks ehk võtan diplomi ka vastu. Kui nad väga paluvad...
          Aga...kindlasti on ka õpetamises puudujääke. Äkki nt füüsika kursuse kuulajad panevad peamised prohmakad kirja. Või siis ettepanekud, mida peaks tegema. Võib ka privasse.
          Eesmärk peaks ju sama olema: tudengid tahavad teadmisi ja õppejõud seda, et loengud meeldiksid! Kuna ma ise ka füüsikas töötan (ei ole õppejõud, hoidku taevas selle eest... ) siis ehk suudan omalt poolt kuidagi kaasa aidata.
          Plaanis on mõningaid huvitavaid kursuseid lisada aga sellest vast kunagi hiljem.

          PS. Mina ei kipuks õppejõude ainult selle pärast maha kandma, et nad vanad on. Kogemused ei tule ju koos diplomiga! Pigem muutuksin (ülearu?) norivaks, kui mõni noor õppejõud enesekindlalt seletab et näed, Ohmi seadusest ju tuleneb et takistus on säärane wärk mis sõltub pingest ja voolust.... (oletame, et nad ei seleta varistoride tööpõhimõtet).
          - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
          - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

          Comment


            #50
            Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

            Asi pole vanuses vaid töösse ja tudengitesse suhtumises.
            Kui üks füüsik luges oma loengud ära, teades, et enamus nagunii midagi aru ei saa. Kasutas esimesel kursusel süüdimatult tuletisi/integraale kuigi seda alles õpetati mat analüüsis... Ehk ta ei üritanud keskkooli nõrka füüsikatausta kuidagi arvestada - see pole tema töö...aga mille eest talle siis üldse palka makstakse? Visaku tudengitele raamat ja ülesannete lahenduste vihik kätte...
            Samas näiteks hr. Aleksander Kilk, kes luges samuti rasket ainet, tahtis ja suutis oma aine selgeks teha. Lugupidamine talle.
            -

            Comment


              #51
              Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

              Esmalt postitatud marcor1 poolt
              ...Kasutas esimesel kursusel süüdimatult tuletisi/integraale kuigi seda alles õpetati mat analüüsis...
              Kas tõesti tänapäeval ei õpetata koolis integraale??? Mina lõpetasin keskkooli 1982.a. ja siis oskasin küll integreerida. Osatuletised sain selgeks füssa praksis...mata loengus (mis oli juba siis tunduvalt hiljem) jäi kuidagi segaseks.
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment


                #52
                Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

                Siis sa õppisid vist tavalisets kooliprogrammist mööda. Ma mäletan, et isegi keskkooli mata olümpiaadidel ei saanud integreerimist või diferentseerimist kasutades lahendatud ülesannete eest maksimum punkte, pidi ikka a+b-ga läbi ajama.

                Comment


                  #53
                  Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

                  Võibolla siis loogiline seletus järgmisele jutule:
                  Näiteks ühe HTG õpilase, kelle jaoks oli TTÜ Mat analüüs lihtne keskkooli kordamine ja kes aastapärast läks TÜ mat teaduskonda (tema arvates võeti matti TTÜ liiga pinnapealselt) ...ka tema sai selle õppejõuga füüsikas tulemuse "2".
                  Teine tugeva tehnikumi taustaga ja muidu tark ning usin, venitas suure vaevaga kolme välja...
                  Kas nad olid lollid ja lohakad, või oli tegelikult õppejõud saamatu?

                  Eraettevõttes lastakse sellised lahti, kes oma tööd ei suuda teha. Koolis aga on ju kerge süüdistada, et õpilased on süüdi (muidugi kahjuks suur protsent tudengitest, annab ka selleks alust). Nõus, et raske on hinnata, kus see piir jookseb aga küsimus, kas seda on üldse üritatudki teha?

                  edit: kogu jutt on suunatud pedagoogilise võime/oskuse pihta, mitte et kahtleks nende erialateadmistes.
                  -

                  Comment


                    #54
                    Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

                    Mis kasu on inimesele integraalidest ja muust jamast? Olgu asi nii akadeemiline kui tahes, paralleele peab tõmmata ikka oskama. Ma mäletan, et kunagi kooli ajal ( ei mäleta, millal pütagorost õpetati) tegelesin kasvuhoone ehitusega ja siis tabasin ära, et seda kaatetite ruutude blablabla, saab edukalt rakendada sarika pikkuse määramiseks. Elu on tegelikult imelihtne ja ka kõik geniaalsed lahendused on seda. Ma ei suuda vahest ära imestada, kui lihtsale ja lollikindlale lahendusele võivad jõuda mehed, kes on käinud 8 klassi külakooli ( mu oma papa sealhulgas ) - ja milliseid totrusi suudavad kokku väänata kõrgelt haritud spetsialistid. Rohkem reaalsust ja vähem siniseid silmi ning roosasi prille!

                    Õppejõud peab olema suuteline LASKUMA SAMALE TASANDILE TUDENGIGA. Ta ei saa eeldada, midagi. Suhtlus peab olema kahepoolne. Pohhuism riigi raha eest jätab kehva maitse suhu. Tegelikult ei taha ma midagi öelda erialaainete õppejõudude kohta - nad võivad ju udud olla, aga on oma ala fanatid ja neilt saab adekvaatset infot. Probleem on just nende tüüpidega, kes nn. valdkonnaõpet annavad ja alusainetega tegelevad. Elu jooksul on päris palju inimesi tundma saanud ja paraku on nii, et enamust tegijatest tutvusringkonnas on kooli katki jätnud. Paljud neist on käima tõuganud ühe või rohkema firma, mis tänini tegutsevad. Kõige põnevam on see, et need on just sellised tüübid, kes põhikoolis ja keskas käisid mööda olümpiaade ning vaimsete võimete poolest oleks vabalt võinud cum laude ülikooli lõpetada. Kusjuures nad ei kahetse üldse - isegi ei kavatse haridusteed jätkata, kuigi raha taha asi pidam ei jääks. Kooli jäid tilpnema suht keskpärased, kes omandasi elukutselise üliõpilase oskused - 2 ja enam normaega pole probleemiks. Saab õlut juua, neidiseid näppida, elu nautida ning ka veidi poole koormusega töötada + vaikselt õppida. Kust see pealekasv tulema peaks? Konnatiik kuivab kah varsti kokku. Sent surmale võlgu, kolmekümne aasta vanused materjalid + grafoprojektori kile ja koopiamasin on tehnika viimased saavutused.

                    Comment


                      #55
                      Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

                      Ma loodan et see esimene lause oli sul meelega selline lahmiv.
                      Külasepad on toredad mehed, kuid arenguks on vaja insenere - ma mõtlen päris insenere.
                      Minu loogika on selline et ürginimene oleks kah ilmselt auto ära põlanud - milleks mul seda vaja. Teadmiste vajalikkuses saab selgust ainult neid teadmisi omades.

                      Muuseas - Stewarti "Calculuses" on näide kuidas diferentsiaale, integraale jms on kasutatud (irl) konservipurgi mõõtude optimeerimiseks, suurte mahutite juures, tegelikult - KÕIKJAL. Numbriline integreerimine on ainult üks osa, kõike arvutiga asendada ei saa.

                      Comment


                        #56
                        Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

                        Arutelu läheb järjest huvitavamaks, aga vahest ei tasuks takerduda
                        elementaarsustesse a la kellele seda haridust, teadust ja integraale
                        praktilises elus vaja läheb. Kümnele protsendile kõrgkooli lõpetajatest,
                        kes eriaalaselt tööle jäävad, kindlasti läheb (ehk pakkusin liig väikse arvu?).

                        Põhiline probleem pisukesegi analüüsi rakendamisel pole mitte koolis
                        olevate õpetajate tase ja metoodika, vaid süsteem, millele nad alluvad.
                        Õpetaja/lektor allub osakonnajuhatajale, viimane kooli direktorile/rektorile,
                        viimane haridusministrile (loomulikult on skeem lihtsustatud).

                        Haridusminister on poliitiline ametikoht -- mis partei selle saab ja mis
                        funktsionäri ta sinna paneb. St hariduspoliitika kui selline pole just kõige
                        otstarbekohasem, iga ministriga uued suunad (vt näiteks kurikuulsat
                        koolireformi, mis hingitseb juba aastakümneid). Samas peaks ja võiks
                        haridus olema riigi prioriteet nr 1, et vähegi konkurentsivõimelisemaks
                        muutuda ka muul alal, kui toorpuidu väljavedu.

                        Koolijuht on ka ennem poliitiline kui otstarbekohane ametikoht, samas
                        määrab just koolijuht ära koolis toimuva, eesmärgid ja vahendid selle
                        saavutamiseks. Jutt koolijuhist kui raha hankivast administraatorist on
                        jama mis jama, selleks palgatakse paar abi... aga meil ei saa nii, poliitika
                        on risti jalus.

                        Osakonnajuhataja peaks määrama osakonna eesmärgid ja motivatsiooni,
                        seda planeerima ja seisukorda jälgima. Ent mida sa planeerid, kui õppejõududele maksta pole, tehnikat ja kirjandust ei saa vajalikul hulgal
                        ning välisõppejõudude palkamiseks vajaliku raha saamiseks pead tegema
                        eriti "musti" mahhinatsioone. Ning õppejõud, kes algul entusiasmiga
                        asja kallale asuvad, kuhtuvad selles supis paari aastaga. Vaadake paar
                        postitust tagasi Felci näidet, kus õppejõudude hindamist hinnatakse kooli
                        läbilaske seisukohalt. Ning kujutlege siis ette õhkkonda, milles õpetada
                        ja õppida. Sest selline meeleolu kandub õpetajailt ka õpilastele, kes seda
                        üsna täpselt tajuvad.

                        Ühesõnaga, kala mädaneb ikka peast...

                        Comment


                          #57
                          Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

                          Oligi. Konservipurke on mõtet optimeerida alles siis, kui härra insener teab, kuidas üks konservipurk välja peaks nägema. Kuidas temast sisu kätte saab ja kes on lõpptarbija ( matkasell, lapsed, suuremat sorti söökla jne.). Muidu lõppeb asi "Ärapanijas", nagu Kalevi uute kommipaberitega juhtus - paber on vist vale sõna - pakend ehk õigem.
                          Mida ma üritan järekindlalt selgitada - arge laske kedagi midagist enne projekteerima, kui tal on selge ettekujutus, mis sealt välja peab tulema ning kas ta ise oleks nõus enda loomingut sihtotstarbeliselt tarbima, remontima ja ka müüma. Jutt ei ole ainult elektroonikast, vaid üldiselt inseneriasjast.
                          Sa, Karu, ütlesid ühe teema juures siin BIMETALL. Jutt ju õige - ära aja asja raketiteaduseks, kui saab lihtsamalt. Need peened elekroonikakomponendid ei tarvitse pidada rämedas vibratsioonis ja niiskuses. Mina paneks üldse jõhkra taki ja selle miinuspoolele ja raami külge kinni. Las soendab õhku.
                          Igale asjale saab läheneda mitut moodi - ma käisin kunagi ühes saksa tehases, mis oma toodanguga maailmas üsna esirinnas. Produkt maksab miljonites kroonides. Antud masinale pakutakse kahte sorti juhtimist - harilike lüliti ja releede peale ehitatut ning CAN-bus'il põhinevat. Uurisin siis, et miks peetakse seda igivana ( 50aastat tootmises olnut) süsteemi ja ei minda täielikult uuele üle. Vastati, et kliendid NÕUAVAD. Turge on mitmeid ja suur osa neist leiavad, et see innovatiivne värk viib masinate töökindluse alla ( minu kogemus ütleb, et pole neil viga midagi, aga kui kontroller lendab siis on pikem seisak ning kopsakas arve - üks klahvlüliti või relee ei maksa aga midagi, ning kiirel perioodil on võimalik ka improviseerida). Need, kes on nõus tehnika arenguga kaasa minema, olevat skaninaaviamaad ja veel mõningad - keskeuroopa ajab asja klassikalisel meetodil ja on veri häppi. Tuled ja viled ei too progressi, kui nende tõttu tööseisakud tekkivad. Olgu see tootest või sellest matsist, kes seda kasutab kinni.

                          Comment


                            #58
                            Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

                            Muuseas, kui me räägime tehnoloogiast ja selle arengust, siis kasutajaliides ei ole sugugi tähtsusetu. Mul on mitmeid kogemusi, kus inimesed keelduvad suht lihtsatest asjadest aru saama, sest hirm tehnoloogia ees on nii suur. Sina insenerina võid ju realiseerida oma kõrgelennulist mõtet, kuid tarbijat see hoopis hirmutab. Võtame lihtsa asja, mida enam leiutada pole tarvis - jalgratas näiteks - mis te arvate, kui mitu protsenti jalgratturitest endale aru annab, miks neile on vaja 21 käiku ja kuidas neid õige kasutada on. Mina pakuks, et alla poole. Kui me räägime autodest, siis vähe luksuslikuma tänapäevase auto omanik ( sorri, ka tavalise ) ei suuda isegi raadiost sotti saada. Ta ei ava elu sees kasutus juhendit, et aru saada, mida tähendavad lühendid TA, EON, AF, DX jne. Tallatakse kõi vidinad peale ja siis kurdetakse, et raadio imelikult käitub. Ka käiguvahetusest ei tea me midagi, rääkimata käigukasti tüüpidest. Isegi seda kuidas keskmist kütusekulu tanklas arvutada ei teata. Ratast vahetada ei suudeta.
                            Kellele seda kõrget tehnoloogiat koos vidinatega vaja on? Telefon, mis laulab, peeretab ja näitab kaarti, aga rääkida sellega ei saa, sest soft jooksis kinni. Me kipume ära unustama, milleks üks või tene asi algupäraselt tehtud on.

                            Comment


                              #59
                              Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

                              "Osakonnajuhataja peaks määrama osakonna eesmärgid ja motivatsiooni,
                              seda planeerima ja seisukorda jälgima. Ent mida sa planeerid, kui õppejõududele maksta pole, tehnikat ja kirjandust ei saa vajalikul hulgal
                              ning välisõppejõudude palkamiseks vajaliku raha saamiseks pead tegema
                              eriti "musti" mahhinatsioone. Ning õppejõud, kes algul entusiasmiga"

                              Rahapuudust TTÜl ei ole ja õppejõud on hästi tasustatud. Träni ostetakse ka aga reeglina just kallist ja mõttetut - a la Festo pneumaatikastend automaatika õpetamiseks ja automaatfreespink tööstustehnoloogia õpetamiseks.

                              Comment


                                #60
                                Vs: Kus on eestikeelsed raamatud ??

                                Esmalt postitatud marley poolt
                                Osakonnajuhataja peaks määrama osakonna eesmärgid ja motivatsiooni,
                                seda planeerima ja seisukorda jälgima. Ent mida sa planeerid, kui õppejõududele maksta pole, tehnikat ja kirjandust ei saa vajalikul hulgal
                                ning välisõppejõudude palkamiseks vajaliku raha saamiseks pead tegema
                                eriti "musti" mahhinatsioone. Ning õppejõud, kes algul entusiasmiga
                                asja kallale asuvad, kuhtuvad selles supis paari aastaga. Vaadake paar
                                postitust tagasi Felci näidet, kus õppejõudude hindamist hinnatakse kooli
                                läbilaske seisukohalt. Ning kujutlege siis ette õhkkonda, milles õpetada
                                ja õppida. Sest selline meeleolu kandub õpetajailt ka õpilastele, kes seda
                                üsna täpselt tajuvad.

                                Ühesõnaga, kala mädaneb ikka peast...
                                Saatuse vingerpussi tulemusel on mul kaks õde, kes on algklasside õpetajad. Üks eliitkoolis, teine külakoolis. Kuisa kuulad seda, mis seal toimub, siis mina oleks ammu pika mala võtnud ja kõigil naha kuumaks kütnud - direktorid, jõnglased ja nende vanemad, kõik oleks oma osa saanud. Õpetajatel on minuteada kõige kõvem ametiühing. KASUTAGE SEDA. PAnge põlvili need jobud, kes süsteemi on perse keeranud. See on teie võimuses. Mitte üks konn ei köhi. Kollektiivne lahkumisavaldus koos põhjendusega. Seda palka, mis selle tänamatu töö eest makstakse saab ka hulka lihtsamalt. Selgrootu on see eestlane... Pärast halame.

                                Comment

                                Working...
                                X