Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

    Esmalt postitatud KaruTEC poolt
    Helmes on jura, kuid TTÜ + välismaine firma ei ole jura ? TTÜs on siis järgnevad spetsialistid sellel alal:

    ...

    ...


    täida lüngad.
    TTÜ ei osalenud riigihankes ja pole osalenud süsteemi väljatöötamises ka allhankijana....ega KaruTEC ka tundamtu nimi pole....kas emotsioonid pimestavad silmi ja ei lase selgelt asju näha?

    Comment


      #17
      Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

      Kas räägid asjast ka või lihtsalt chillime klaveri taga ja vaatame kes vaimukam on ? Minul ei olnud mingit soovi selles hankes osaleda btw.

      SMILE projektis osalevad partneritena:

      1. Tallinna Linnavalitsus (Transpordiamet)
      2. Tallinna Autobussikoondise AS (TAK)
      3. Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise AS (TTTK)
      4. MRP Linna Liinide AS (MRP)
      5. Tallinna Tehnikaülikool

      Mis mind huvitab, on see: kui on suured probleemid rohelise laine paikasaamisega, siis mis nipiga juhuslikult pikenev roheline tuli liiklust sujuvamaks teeb ? Ja milles seisneb "katsetamine" kui "katsetamise" ajaks
      a) lastakse sõidukit veidi enne graafikut liinile
      b) palutakse politseil ühissõidukirajad "puhtana hoida" ?
      Kas katse tulemus on ette määratud ?

      Ma proovin iroonia kõrvale jätta, hankedokumentidest leiaks muidu huvitavaid kohti küll ja küll. Aga räägime tehnikast.

      Comment


        #18
        Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

        pikeneva rohelise tulega on kõik selge : süsteem annab eelise ühistranspordile, see kas teistel sõidukitel tekib ummik, projektis osalejaid ilmselt ei huvita ( tegelt saab seda riigihankest vaadata ).
        hoopis põnevam termin on "võimalus...punase fooritule kestust lühendada", kuidas küll ristmik jalakäijatest puhtaks saadakse ?

        Comment


          #19
          Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

          tegemist ei ole juhulikult pikeneva rohelise tulega, prioriteeti ikka kompenseeritakse. Sellest tulenevalt, et liikluses jama ei tekiks ongi mõeldav 3 s ülatuses rohelist pikendada või varem sisse lülitada või hoopis prioriteeti piirata. Katsetamine on vajalik, et paika saada eri ristmikel GPS koordinaat, mille alusel teade automaatselt foorikontrollerisse saadetakse. Miks? Sest vahemaad eri fooride vahel on erinevad ja liikluse iseärasuse tõttu ka keskmise kiirused lõiguti erinevad. Miks lastakse sõidukid varem liinile jne?
          Raske öelda, kuid ju see on kahepoolselt kokku lepitud, et kõige vähem segaks liiklust ja inimesed jõuaksid õigel ajal punktist A punkti B. Midagi kuritahtliku on vähetõenäoline, kuigi selline mulje võib jääda et katsetulemus on ettemääratud.

          Aga tihti on nii, et paljud inimesed näevad seda mida nad näha tahavad...

          Helsingis sarnane süsteem hoiab aastas kokku ca 1milj EUR. Keskmise kiiruse suurenemise tulemusel võeti paljudelt liinidelt busse vähemaks ja avati nende baasil uued liinid. Arvan, et lisaks ühistranspordile muudab süsteem prioriteedi suundadel ka tavaliikluse ühtlasemaks. Ehk läbi kesklinna pääseb kiiremini.

          Comment


            #20
            Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

            Süsteem on kas arenema hakanud või ajab keegi jama, eile just oli uudistes juttu ka juhtidega kelle sõidukites vastav süsteem juurutamisel - ühel juhul oli nupule vajutusest tekkinud roheline auk vaid niipikk ajaliselt et buss sattus küll ristmikule kuid mitte sealt ära ning teisel juhul ei suutnud juht mitte mingit effekti märgata nupule vajutusest. Mõlemal juhul oli tegu just juhi poolt nupule vajutusega. Mis automaatsusest siin räägiti?
            Mingi asukoha kirjeldamine GPS süsteemi kaudu pole ju raketiteadus, kui selleks on vaja neli kuud uhada trasse läbi et süsteemis mingit kohta fikseerida on küll märk suutmatust tarkvarast või selle oskamatust kasutamisest.
            Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
            Konfutsius

            Comment


              #21
              Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

              Süsteem peab võimaldama mõlemat, üldjuhul töötama automaatselt, kuid rikete (positsioneerimisrikete) korral võimaldama ka käsitsi juhtimist. Ilmselt katsetatakse kogu süsteemi toimimist. Teades juhte, siis neil on alati irisemist, eriti kui on kadedus hinges, kas äkki seda süsteemi nende palga arvelt ei tehtud. Varsti harjutakse ära ja mingis etapis ehk hakatakse kiitmagi. Inimpsüühika ja käitumine on väga huvitav. Inimtegevusega tihedalt seotud hajusjuhtimissüsteemid pole midagi nii lihtsad oma juhtimisalgoritmidelt. Arvestada tuleb ka sellega, et liiklus muutub päeva, nädalate ja kuude lõikes. Arvestada tuleb ka ülejäänud liiklusega.
              Igaugused jutud, et see või teine asi pole midagi.......vot ei usu selliseid jutte inimeste suust, kes pole vähemalt samaväärset süsteemi ise püsti pannud. Vist pole mõtet nagu teiste tööd alahinnata ka, katsuks ikka positiivselt mõelda, et ka teised rabelevad samapalju kui meie va ehk mõned poliitikud.

              Comment


                #22
                Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                Idee iseenesest on väga hea ja tore. Samuti see et bussirajad on ikka bussidele mõeldud. Aga...mismoodi saab juht bussiga sõita kui ta ei tea kas süsteemile meeldib talle prioriteeti anda või mitte. Et kas vajutan gaasi või hoopis pidurit? Bussijuhil on palju tegemist: vahtida reisijaid, igasugu jobusid kes kohe kidlasti peavad talle ette keerama ja nüüd veel lõpuks tuleks ära arvata, mis fooriga juhtuma hakkab. Buss peab teatavasti sõitma sujuvalt...
                Mina küll ei saaks bussijuhi asemel aru süsteemi kasust kui pole kunagi kindel mismoodi foor käituma hakkab. Minu meelest ja kuuldu põhjal on see süsteemi suurim puudus. Ehk kaob arendamise käigus.
                Mitu kuud ristmike koordinaatide määramist, kui see nüüd tõsi on, jätab samuti haltuura mulje.
                - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                Comment


                  #23
                  Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                  Vibur, kas sa räägid asjast ka või paned samas stiilis edasi ? Et kõik on kiusajad ja virisejad
                  Selline väide et "kui pole ise teinud siis ära tule kritiseerima" sobib lasteaeda. Siin foorumis on palju inimesi kes reaalselt tegelevad progemise ja juhtsüsteemidega, "teadmatusele" ja "kadedusele" ei ole mõtet rõhku panna. Ma panen TTÜ koridori karurauad, keegi jääb vahele, hakkab karjuma. Ära kisa, sa pole ju neid raudasid ise teinud, eksole ?

                  Meid huvitaks süsteemi tehniline pool. Näiteks see et kuidas on võimalik rohelist lainet säilitada kaootilise parameetri sissetoomise ajal. Ja milliseid testitulemusi praegu kogutakse ? Kas fooride GPS koordinaate ? Millise softi abil ja kuidas modelleeritakse ristmikke ja kas nt Paldiski / Mustamäe tee ristil on ka kaamerad ja kas need salvestavad toimuvat ?

                  Comment


                    #24
                    Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                    Helsingis sarnane süsteem hoiab aastas kokku ca 1milj EUR. Keskmise kiiruse suurenemise tulemusel võeti paljudelt liinidelt busse vähemaks ja avati nende baasil uued liinid.
                    Soome on nii vaene maa, et ei suuda vajalikke liine muidu käiku panna kui kuskilt kokku hoides?
                    Pealegi, kas tasuvusaeg on juba möödas? Kogu alginvesteering ja jooksvad kulud on tagasi saadud ja jääb iga kuu mill euri ülegi?
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                      Mis puutub vigisemisse, siis härra vibur on vähemuses - linna või riigi rahadega tehtud asi on rahva asi ja huvi tunda võib igaüks, kellel on hääletusõigus. Antud juhul huvitab meid, kui tehnikainimesi, kuidas see majapidamine funktsioneerib. Kui adekvaatset vastust ei tule, siis võib sõltumatu ekspertkomisjon asja tunnistada tehniliselt ebapädevaks ja riputada oma arvamuse suvalises foorumis või lehes üles. Seni kehtib meil sõnavabadus?

                      Comment


                        #26
                        Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                        Esmalt postitatud KaruTEC poolt
                        Vibur, kas sa räägid asjast ka või paned samas stiilis edasi ? Et kõik on kiusajad ja virisejad
                        Selline väide et "kui pole ise teinud siis ära tule kritiseerima" sobib lasteaeda. Siin foorumis on palju inimesi kes reaalselt tegelevad progemise ja juhtsüsteemidega, "teadmatusele" ja "kadedusele" ei ole mõtet rõhku panna. Ma panen TTÜ koridori karurauad, keegi jääb vahele, hakkab karjuma. Ära kisa, sa pole ju neid raudasid ise teinud, eksole ?
                        Meid huvitaks süsteemi tehniline pool. Näiteks see et kuidas on võimalik rohelist lainet säilitada kaootilise parameetri sissetoomise ajal. Ja milliseid testitulemusi praegu kogutakse ? Kas fooride GPS koordinaate ? Millise softi abil ja kuidas modelleeritakse ristmikke ja kas nt Paldiski / Mustamäe tee ristil on ka kaamerad ja kas need salvestavad toimuvat ?
                        Heh, minu eesmärk polnud isiklikuks minna....vaid väita seda, et tehnoloogiliste protsesside tundmine ei näita inimese programmeerimisoskust ja programmeerimise oskus ei tähenda seda, et kõik inimesed automaatselt kõiki tehnoloogijaid tunnevad. Kui juba vaimutsemiseks läks, siis soovitan kasutada Karuraudu seal kus neist rohkem kasu oleks, arvan, et tead kuhu need panna :-D
                        Testimise protsessi TTÜd kaasatud pole. Rohelise laine häire kompenseerimisest võid ise materjale otsida. Koolitust tegema ei hakka. Softi kohapealt uuri riigihankeseadust st kas tohib kohustada kasutama konkreetset tarkvara või mitte ja millistel juhtudel?!
                        viimati muutis kasutaja Vagurvibur; 09 m 2008, 17:30.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                          Esmalt postitatud elukaz poolt
                          Soome on nii vaene maa, et ei suuda vajalikke liine muidu käiku panna kui kuskilt kokku hoides?
                          Pealegi, kas tasuvusaeg on juba möödas? Kogu alginvesteering ja jooksvad kulud on tagasi saadud ja jääb iga kuu mill euri ülegi?
                          Mõtle loogiliselt, siis leiad oma küsimustest ise vastuse. Ei oma täpset infot TAKi ja TTTK kulu sõiduki kohta, kuid see peaks olema tuletatav nende aruannetest, mis peaks olema avalik. Seega peaks sealt saama ka säästu Tallinna kohta välja peale süsteemi aastast käigus hoidmist. Praegu on oluline ühistranspordi graafikus püsimine ka tipptundidel.
                          viimati muutis kasutaja Vagurvibur; 09 m 2008, 17:50.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                            Esmalt postitatud kellakägu poolt
                            Antud juhul huvitab meid, kui tehnikainimesi, kuidas see majapidamine funktsioneerib. Kui adekvaatset vastust ei tule, siis võib sõltumatu ekspertkomisjon asja tunnistada tehniliselt ebapädevaks ja riputada oma arvamuse suvalises foorumis või lehes üles. Seni kehtib meil sõnavabadus?
                            Loomulikult on sõnavabadus, oled vääriti mõistnud mind kui arvad mind seda piirata üritavat.
                            Peate nõudma seadusandluse muutmist nii, et kõik riigihangetega seotud dokumentid sh pakkumused jm oleksid kättesaadavad. Ma ei kujuta muidugi ette riigihangete kestvusi, sel juhul kui igaükskel kael kannab hakkab pidurit tõmbama. Ehe näide on ajuvaba trall, mis käib "Vabaduse sambaga". Praegu on igal pakkujal võimalus nõuda oma oskusteabe osas konfidentsiaalsuse tagamist. Samuti on ka igal inimesel on õigus esitada teabenõue, millele on riigiasutus kohustatud teatud aja jooksul vastama.
                            Nõustun, et avalikkus vajab rohkem infot juhtudel, kui see on tihedalt seotud nende igapäevase tegevusega. Minu pädevusse info jagamine kahjuks ei kuulu.

                            Arvan, et muretsemiseks pole VEEL põhjust.
                            viimati muutis kasutaja Vagurvibur; 09 m 2008, 17:55.

                            Comment


                              #29
                              Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                              3 posti 0 inffi.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                                See jutt kipub kuidagi liiga isiklikule pinnale minema...
                                Loomulikult on süsteemi mõte hea. Ja teostuse osas tekkisid ju põhiliselt tehnilised küsimused,mis tehnikafoorumisse võiksid ka sobida. Just nendele ei ole nagu piisavat vastust saanud. Ehk hoiaks jutu rohkem sellel rajal?
                                - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                                - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                                Comment

                                Working...
                                X