Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

    Minu väide on see et süsteemi idee ei ole hea. Tahaks just infot, mismoodi on võimalik roheline laine kaose abil paremaks teha.

    Comment


      #32
      Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

      ei usu hästi et on mõtet fooride rohelise laine algoritme siin arutama hakata, pealegi, nagu eespool märkisin , toimib Tallinnas pigem punane laine, st algoritm seisneb selles, et mingit algoritmi ei ole ( on taimer).
      aga muu tehniline pool on ju lihtne - gps vv ja raadiomodem - edastab koordinaadid, kiiruse ja ajastambi. server vaatab kas buss püsib graafikus. kui mitte üritab rohelist teed orgunnida. ilmselt on probleeme andmeedastuse tihedusega, sest serveri ettennustatud fooriaeg ja reaalne bussi graafik ei lange alati kokku- eriti kui mõni muu sõiduk ühistranspordi rajal mõjutab liikumiskiirust. kuna nagu märkisin mingit algoritmi ei ole ,siis sobib rohelise tee tekitamiseks tavaline jitteri põhimõte - teeme nats rohelist pikemaks, ehk mahub läbi. järgmine takt teeme lühema.
      NB ma pole asjaga seotud, lihtsalt ajakirjanduse põhjal mõtisklus.
      tahan öelda et ei usu ilmaski et nii konservatiivsesse valdkonda kui liikluse juhtimine lubatakse suvalised koodisepad oma algoritmi sisse progema, eriti kui neil veel asi alles arendusjärgus.
      viimati muutis kasutaja raivo; 09 m 2008, 20:14.

      Comment


        #33
        Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

        Nii umbes ja arutute liiklejatega olukorras pole võimalik mittemingite tehniliste lahenditega liiklust parandada. Kui saamatud sõidavad ristmikule (omameelest rohelisega) välja veendumata sealt õigel ajal lahkumise võimaluses, kui liinibussid keeravad peatusest väljudes põigiti üle tee, samad bussid panevad juba priske punasega üle ristmike ja kui see kõik toimub väga tiheda nn. liikluse tingimustes, siis igasugune tehniline üritus kaost reguleerida viib veel suuremasse kaosesse.
        Ei pea võimalikuks, et asja tellijad seda ei teadnud: selge mäng miljoneid omadele.
        Viide Soomele vms. on naljakas: sealmaal esineb tsiviliseeritud liiklus.
        Mis puutub Karu ja oponendi sitaloopimisse, siis seda võiks jätkata mujal.

        Comment


          #34
          Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

          Vanarahvas ütleb: kui sitta sorgid siis ikka sitta lendab...
          Usun et nii on siingi .
          Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
          Konfutsius

          Comment


            #35
            Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

            ok, kuna keegi ei viitsi ise otsida, saadan mõned lingid (Tallinna oma on analoogne), katsun jõudu mööda täiendada seda linkide listi
            http://www.hel2.fi/ksv/entire/reppri...tification.htm
            http://www.hel2.fi/ksv/entire/repBusDetectors.htm
            http://www.hel2.fi/liikenteenohjaus/...telematics.asp

            viimane link on ilmselt kõige huvitavam (samad nõuded funktsionaalsuselt on ka Tallinna süsteemile)
            http://www.hel2.fi/ksv/entire/repPriorityFunctions.htm
            viimati muutis kasutaja Vagurvibur; 09 m 2008, 22:06.

            Comment


              #36
              Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

              Pole siin mingit kakaloopimist Karuga, mina tean Karu, Karu teab ka mind (võtmesõnaks TTTK 2004, initsiaalid AR). Teadaolevalt meie vahel vaenu pole, see on rohkem nagu semulik tögamine, ei midagi tõsist.

              Comment


                #37
                Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                Esmalt postitatud OSX poolt
                Vanarahvas ütleb: kui sitta sorgid siis ikka sitta lendab...
                Usun et nii on siingi .
                Vanarahvas ütleb veel: mis sitasti, see uuesti...sitasti

                Comment


                  #38
                  Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                  Esmalt postitatud Vagurvibur poolt
                  ok, kuna keegi ei viitsi ise otsida, saadan mõned lingid (Tallinna oma on analoogne), katsun jõudu mööda täiendada seda linkide listi
                  http://www.hel2.fi/ksv/entire/reppri...tification.htm
                  http://www.hel2.fi/ksv/entire/repBusDetectors.htm
                  http://www.hel2.fi/liikenteenohjaus/...telematics.asp

                  viimane link on ilmselt kõige huvitavam (samad nõuded funktsionaalsuselt on ka Tallinna süsteemile)
                  http://www.hel2.fi/ksv/entire/repPriorityFunctions.htm
                  Lingid on asjalikud ja teostus suht komplitseeritud ( loe: tulemus küsitav ). Kõige selle süsteemi eelduseks on vist ikkagi elementarse liikluskultuuri olemasolu ja kinnisõitmata ristmikud ning peenhäälestus võtab sada aastat.
                  Otsida saab siis, kui sa tead, mida otsida.

                  Comment


                    #39
                    Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                    Mnjah. Tallinna linna suurimad vaenlased on autojuhid ja elanikud IMHO on jutt "umbes ja arututest" liiklejatest bullcrap, seda räägib inimene kes ise autoga ei sõida. Liikluskultuur on iga aastaga parem, rullnokad on oma laksu juba kätte saanud. Mis mind vihale ajab on see, et Tallinnas pole
                    - sõiduradade märgistust (jah, nii on - Järvevana tee on triipudest PUHAS, triibud algavad vahetult enne idiootset ristmikku ja reastu siis ümber, kui juhtumisi pole enne sealt 1000 korda läbi sõitnud)
                    - teekatet. Ma sõidan grand cheroga ja see ei ole mitte halb ja jäik auto. Ma ei kujuta ette mis tunne oleks igapäevaselt mingi escordi vms. ringi sõita. Hambad kukuks vist välja
                    - foore. Iga foor elab täielikult oma elu.

                    Ja siis leitakse 70 milkut nigunalja väikse Simcity mängimise jaoks. 70milkut. Kommiraha eksole ? Võtame seadmete hinnaks 25k per sõiduk, paneme 100le sõidukile - saame 25milkut. 45 milkut - selle eest saab jämedalt 10 hästimakstud spetsialisti 2 aastaks tööle panna, sisaldab ka kontori jms kulusid. Hmmm... Okei. Spetsialisti ego on üüratu. 5 kordistame palga. 10 spetsi 1 aastaks. Ühtteist peaks tehtud saama vist kiiremini ? Kaua sa ikka Matlabi sorkida jaksad ?

                    Btw, rääkides lühenditest hr AR, mul ajas harja eriti punaseks kui ma selle hanke vaidlustamispaberitest ekspertidena lugesin härradest JL ja EP ja noh sa tead küll kes kui palju mingil alal ekspert on (või ei ole). Ja sitta pole plaanis loopida, jättes kõik isiklikud emotsioonid kõrvale (neid ei ole tegelikult) siis puhtratsionaalsetel alustel teab hr AR väga hästi miks ma sellisel juhul übersarkastiline olen

                    Comment


                      #40
                      Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                      Jutt umbes ja arututest liiklejatest on kahjuks tõsi. Nii mitmelgi korral olen näinud kuidas kalkarid peavad ikka veel õrnroosaga ristmikule sõitma kuigi tegelikult on ristmik umbes. Ristuvalt suunalt tulevad samasugused jobud. Nii nad signaalitavad seal...
                      Aga see selleks, meil on TEHNIKAfoorum. TEhnilise poole pealt ma küll ei saanud aru, mismoodi ikkagi süsteem juhti teavitab oma otsusest. Mingi displei oli armatuuril, mingi klaviatuur. Kas ainult sisse logimiseks? Selleks oleks ju piisanud RFID kaardist.
                      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                      Comment


                        #41
                        Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                        Kui juba jutuks läksid liikluskorraldussüsteemid, siis võiks aretada põhilistele magistraalidele (Vabakas, Sõpruse, Paldiski mnt, Mustamäe tee, Tartu mnt, Peterburi mnt jne) rohelist lainet võimaldavad süsteemid. Tee ääres võiks olla piisavalt suured ekraanid, milles näidataks soovituslikku kiirust, millega laines püsida. See kiirus muutuks vastavalt liiklusoludele sujuvalt. Süsteem võiks jagada liikluse mõistliku suurusega "üksteisele rohelistes lainetes järgnevateks pakettideks". Ristmikel võiks vähemkasutatavatel suundadel olla teekatte all sensorid ning roheliseks läheks neende suundade foorid alles vajaduse korral. Suurte ristmikute kõigil suundadel võiks olla teekatte all rida induktiivandureid, millega saaks hinnata eri sõidusuundades olevaid ootejärjekordi. Ristmikel, kus on võimalik valida alternatiivseid suundi (mustamäele mustamäe teed või Paldiski maanteed pidi) võiks olla teede alguses tabloo kujul liiklusmärgid, millega saab näidata kummal teel on hetkel ummikulaadne olukord jne.

                        Punasega väljasõitmine (piisavalt hea kaamerasüsteem + videotuvastus või hulk operaatoreid monitoride taga + karmid trahvid postiga koju). Kui ei suuda palgata operaatoreid ega videotuvastust, võiks teha mingi kampaania, kus netis oleks üleval reaalajas ristmikukaameratest jooksev pilt, registreerunud kasutaja saaks klõpsata nupule, kui tuvastab rikkumise (pilt rikkumisest salvestatakse serverisse jne) ning saab mingi osa trahvirahast endale (see tagaks selle, et iga suurema ristmiku pilti jälgiks hulk vabatahtlikke tervaid silmapaare, valmis iga rikkumist tuvastama ja veidi raha teenima).

                        Comment


                          #42
                          Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                          Üks umbes idee.
                          Foore puutub nii palju et kõik käivad oma kindla programmiga nii et suvalisel hetkel on teada kõigi fooride tuled järgneva paari minuti jooksul.
                          Bussidel määrab selle paari kuu jooksul ära liikumiskõverad ja nii on suvalisel bussil paar minutit ette ennustatav kuhu ta satub x sekundi pärast.
                          Nüüd mingi sisteem kõrvutab neid parameetreid ja iga bussijuhi ees on kit tuled mis on keskelt rohelised ja äärtelt punased. Kui on roheline siis on järgmine foor sõidugraafikus, punased näitavad siis ntx 2sek per led kas ollakse rohelisest ees või maas ja juht saab kiirendada või aeglustada.
                          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                          Comment


                            #43
                            Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                            Esmalt postitatud KaruTEC poolt
                            Mnjah.
                            Ja siis leitakse 70 milkut nigunalja väikse Simcity mängimise jaoks. 70milkut. Kommiraha eksole ? Võtame seadmete hinnaks 25k per sõiduk, paneme 100le sõidukile - saame 25milkut. 45 milkut - selle eest saab jämedalt 10 hästimakstud spetsialisti 2 aastaks tööle panna, sisaldab ka kontori jms kulusid. Hmmm... Okei. Spetsialisti ego on üüratu. 5 kordistame palga. 10 spetsi 1 aastaks. Ühtteist peaks tehtud saama vist kiiremini ? Kaua sa ikka Matlabi sorkida jaksad ?

                            Btw, rääkides lühenditest hr AR, mul ajas harja eriti punaseks kui ma selle hanke vaidlustamispaberitest ekspertidena lugesin härradest JL ja EP ja noh sa tead küll kes kui palju mingil alal ekspert on (või ei ole). Ja sitta pole plaanis loopida, jättes kõik isiklikud emotsioonid kõrvale (neid ei ole tegelikult) siis puhtratsionaalsetel alustel teab hr AR väga hästi miks ma sellisel juhul übersarkastiline olen
                            Arvestada tuleb seda, et ca 400-le sõidukile pandi peale pardaarvuti, GPS-vastuvõtja, 3 väljapoole suunatud sõitja infotablood, 1 sisse suunatud infotabloo (haagisega sõidukitele 2), andmesideseadmed, osade kõlarite väljavahetus ja võimendi jm pudi-padi. Lisaks 26 ristmiku seadmed, eraldi andmesidetugijaam või mast. Pakutud hinna võid korrutada ca 2...3-ga. Lisaks sisaldasid pakkumuste hinnad 8-aastast garantiijärgset hooldust...koos garantiiga 10-aastat. Nõuded hoolduse operatiivsusele ja rikete kõrvaldamisele olid päris korralikud. Kui nii arvutada kokku, siis see hind polnudki teab mis kõrge.

                            Esimese kvalifitseerumise vaidlustuse Helmes võitis minu teada (ja seal olid EP ja JL eksperdid) ja Helmes tegi õieti, et vaidlustas. Pakkumiste hindamisel olid teised eksperdid, aga need eksperdid andsid hindeid, lõpliku otsuse tegi komisjon. Helmes tuli pooliku lahendusega välja, pooled asjad olid lahti kirjutamata ja kui aus olla pakuti sisuliselt süsteemi arendust, mitte valmis lahendust võtmed kätte. Puudusi oli tegelikult palju...teised pakkujad olid peajagu üle. Teise vaidlustusega pole täpselt kursis.

                            Nagu alljärgnevalt lingilt näed vaidlustas ka OÜ Davenburg Buse süsteemiga
                            http://register.riigihanked.riik.ee/...p&RIH_ID=26774

                            Sa ei ole ainus, kelle emotsioonid JL nimi lakke ajab. Vahest lähevad siin vaidlused ka AR ja JL vahel väga kõvahäälseks ja teravaks, mis teha osade inimeste arusaamad paljudest asjadest on eelmisest sajandist. Nagu "siberi rahaboss" ütles: "NII SEE ELU KÄIB".
                            Ah-jaa katsuks ilma eesliiteta HR, me oleme tavaelus vist ikka Sina peal.
                            viimati muutis kasutaja Vagurvibur; 10 m 2008, 16:55.

                            Comment


                              #44
                              Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                              Esmalt postitatud felch poolt
                              Jutt umbes ja arututest liiklejatest on kahjuks tõsi. Nii mitmelgi korral olen näinud kuidas kalkarid peavad ikka veel õrnroosaga ristmikule sõitma kuigi tegelikult on ristmik umbes. Ristuvalt suunalt tulevad samasugused jobud. Nii nad signaalitavad seal...
                              Aga see selleks, meil on TEHNIKAfoorum. TEhnilise poole pealt ma küll ei saanud aru, mismoodi ikkagi süsteem juhti teavitab oma otsusest. Mingi displei oli armatuuril, mingi klaviatuur. Kas ainult sisse logimiseks? Selleks oleks ju piisanud RFID kaardist.
                              arvuti jälgib sõiduki mahajäämust graafikust ja teavitab juhti sellest, võimalik on aga ei mäleta kas ka Tallinnas realiseeritakse see, et dipleil on kaart, millel võimalik näha asukohta...on ka muid statistilisi parameetreid ja kindlasti liinide valik jm taoline

                              Comment


                                #45
                                Vs: Idiootsuse võidukäik (ühistransa prioriteedi..)

                                Esmalt postitatud R.I.P poolt
                                Kui juba jutuks läksid liikluskorraldussüsteemid, siis võiks aretada põhilistele magistraalidele (Vabakas, Sõpruse, Paldiski mnt, Mustamäe tee, Tartu mnt, Peterburi mnt jne) rohelist lainet võimaldavad süsteemid........
                                EList tuleks sedasamust taodelda nii palju kui võimalik. Ilmselt aretatakse esmalt sõitjate peatuste reaalaja infosüsteem kesklinnas välja. Teede ehituse tehnoloogias tuleks midagi tõsist ette võtta. Kõige rohkem pinda käib see pindamine. Selline tegevus ei ole linna mõeldud. Mujal maailmas ammu selgeks tehtud, et betoonpaneel (nagu saksas kiirteed) teatud koormusest alates tasuv. Kunagi linnaosavalitsuses küsisin, kas on tehtud tasuvusanalüüs eri kattega teedele...vaadati suurte silmadega otsa...nagu peaks mina selgitama mis on tasuvusanalüüs või mis on betoonpaneel. Selline asi ja järgnev ajab küll marru. Saksa sõjavangide ehitatud 60-65 aastat vana Peterburi mnt lõik pole kuskilt otsas laineliseks muutunud. Paneelide servad on vaid pudedaks muutunud. Käies eelmine aasta iga päev mööda Nõmme tee ehitusest, 2/3 meestest magasid ja needki vähesed tegid 1/3 ajast tööd...ja siis imestatakse miks tähtaegadeks valmis ei jõua. Teede ehitustähtaegu võiks vabalt lühendada 2 korda või kvaliteedinõudeid teekattele karmistada samavõrra.

                                Comment

                                Working...
                                X