Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
ei mina tea. seisis pea aasta väljas päikse käes ja korgid olid maas, isegi mingit lõhna ei olnud enne kasutama hakkamist. nüüdseks on kasutuses juba kolmas aasta. kõik on elus. minu juuksed hakkasid juba enne seal pesemist kaduma, seega komplikatsioone ei tähelda
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Autode juurde tagasi tulles, Tartu mnt ja 40 kw väike auto näide on kehv. Sama bensiini kuluga või koguni väiksemaga sõidab 85 kW Omega seal. Linn ja eriti stop`n`go ajab suurema töömahuga autodel bensiini kulu üles.
Maailm oleks puhas ja süüta
kui poleks õllejogurtit
- Õ.Õ.
Autode juurde tagasi tulles, Tartu mnt ja 40 kw väike auto näide on kehv. Sama bensiini kuluga või koguni väiksemaga sõidab 85 kW Omega seal. Linn ja eriti stop`n`go ajab suurema töömahuga autodel bensiini kulu üles.
elektrimootorit selline liiklemine nii palju ei mõjuta, sellest ka minu idee just sel rindel seda energiat kasutama hakata
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Elektri mootor suudab lühiajaliselt kuni 5X võimsust anda(sõltub temperatuurist), kui nyyd arvestada kontrolleri poolt seda tempi saab väiksema mootoriga hakkama. Ja enamus energiat raisatakse bensukal just kiirendusel madalatel pööretel(muidugi sõltub, mõni mees läheb kummi suitsedes kohalt minema). Oma kogemus elektriga olemas. Orig mootor oli 2,9KW 2T bensukas, uus on 2,4KW säästu relakas. Katse piirdus 20m pikendusjuhtmega ja niipalju kui eest läbi selle ja vana juhtme kuuri juurde tuli. Aga masin tahtis alt ära sõita. Bensukaga väänasid gaasi põhja, siis ootasid tuli veidi midagi ja hakkas vaikselt liikuma. Aga selle eest oli masin alati kuiv peale sõitu kuna enamus energiaga köeti ilma. Elektri mootor oli peale paari ringi leige. Hetke cost 5k ja peale . Kontroller ise ehitatud. Akud ka korralikult paigutatud saab siis saab teepikkuse ka ära hinnatud ja kõik pildid tootmise kohta ka üles pandud. Kiirus ega midagi ei muutunud masinal ainult tiba lahjem mootor KW poolest. Oma aega kulutatud umbes 80 töötundi ja teine samapalju läheb veel. Nii ütleme nüüd et suurendame kõiki asju 10x, auto tyhi mass 950kg, akud 14,4KWh, mootor 24KW, maksumus 50k kanti. Pakun et tööl käimiseks ja linna masinaks täiesti ok, arvestades et siga odav. Ma leian et 24W kg kohta on ok. Ok auto puhul läheb veel papp otsa selle tehnilise passi tegemiseks. Kindlasti ei sobi see liikur kässariga kurvi minejatele ja juhtidele kel peale käivitamist pöörded alla 8k ei kuku sest jalg raske. Aga no eks neid suuruse hullusega kihutajaid uudistes iga päev, mida rohkem KW/kg kohta seda kiiremini puus ka lõpetavad. Karuteck ka sellega sõita ei saaks, lihtsalt ei tule kuidagi 40KW/kg kohta.
Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
uuringud näitavad midagi muud, 2,2m2 päikesekollektori toodetav aastane energia on 2,6 MWh : http://www.torujyri.ee/index.php?sis...uippnxtw10tYjc
Selline paneel maksab torujüris hetkel 5700 eek. seega paljalt paneel tasub end mõne aastaga ära.
Niipalju veel, et Pärnu maakonnas on ühe lasteaia remontimise-ümberehituse käigus paigaldamisel päikesepaneel sooja tarbevee kütteks.
Sinna paigaldatakse ka soojamõõtja testimaks asja tasuvust.
Ehk aastakese pärast olen targem.
Endal ka elektri ratta ehitus pooleli. Nii kontroller kui mootor on ostetud, Hiina päritolu. Pardapinge 48V, kontrolleri maksimumväljund 1kw. Jõuülekanne toimub läbi moditud relaka reduktori ja kettülekande. Kiirus ca. 40km/h Akud on 4x 12V 17Ah süvatsükli.
Sõit on üsna lahe, kuna kiirendab päris jõuliselt, kiirendus on tunduvalt parem kui bensurolleril http://www.youtube.com/watch?v=c_0fRYQY7OE
Pole mõtet rääkida stiilis "suudab arendada 5x võimsust" jms.
Juhul kui ajam suudab anda kiirenduse suurusjärgus 12 sek. sajani, siis on see sõidukõlbulik. Sellest viletsam on juba kahtlane. 18sek sajani on viimane piir, edasi ei saa seda nimetada sõidukiks.
Ka bensumootor ei ole mõeldud pidevaks tööks, 100kW bensukas suudab 100kW arendada heal juhul paarkümmend sekundit, siis hakkab juba palavaks kiskuma. Paljast mootorit ei ole mõtet vahtida, ajamil lisandub ka käigukast ja turbiin (hüdrosidur), mis momendikõverat oluliselt muudavad.
24W per kg tundub napp, tuleks nagu arvutustega põhjendada. Suht nutune, kui igaüks teedele roniks "tigu liimis" tüüpi isearetistega.
Karul on täiesti õigus, aga seda rohkem maantee kohalt. minu 10,8 on juba piiri peal, et möödasõit ohutult sooritada. ülekande vahemiku optimeerimine linnasõidu kiirusele aga peaks lubama oluliselt väiksema erivõimsuse kasutamist. ma ei kurda(väga) oma auto kiirenduse üle kuni 80...100km/h, aga sealt edasi on asi nutune. kui me nüüd ehitame masina, mille lagi on 70 ja tegelik kasutus 50, siis vb piisab 3x väiksemast erivõimsusest, et dünaamika veel talutav oleks.
sisepõletaja töötab max võimsusel lühikest aega. elektrimootori max võimsus lubab sellel kestvalt töötada ja lühiajaliselt(käivitamisel/kiirendamisel) on kasutada oluliselt suurem võimsus.
oman lube ca 10 aastat. praktikas pea kõik sõidukikogemused 100kW või alla. suuremate võimsuse korral on lihtsalt rattad suuremad olnud või telgi masinal enam... peaaegu puudub kogemus üle 65kW/t
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Minu arust on KaruTEC jutus iva sees. Kui sellist seadeldist projekteerida peab kiirendus olema vähemalt keskmine sellest, mida igapäev reaalselt liikluses kohtab. Isegi kui me seda koguaeg ei vaja, peab olema varu ohtlike olukordade vältimiseks. See pole vabandus, et masin liigub alternatiivenergial, pigem vastupidi. Selline aparaat peaks teistele näitama mis asi on kiirendus.
ARK nimetab sõidukiteks näiteks Nissan Serenat ja Terranot/KingCabi - esimesel kiirendus 22sek sajani ja teisel 24sek sajani. Mõlemad on tuttavatel olemas ning sellistena mõistlikud töövahendid.
Kas siis muud pointi polegi sõidukil kui mööda Tln maanteed Tartusse ja tagasi liikuda? Kas ökot silmas pidades ühistransport sellel kursil õigem pole kasutada? Mis alternatiiv on neil kes vajavad tarbesõidukit mille peamine eesmärk pole TopGearis hästi esineda?
Mis minu lubadesse ja sõidukogemusse puutub siis sõidan reaalselt juba vene ajast ning skaalale mahuvad nii 40kW Micra kui 220kW Audi, praegune sõiduk on 120kW millest peab jätkuma neljale rattale et kahte tonni edasi liigutada.
Ma jagan seda mõtet et peab olema reserv ohutuks möödasõiduks jne kuid mind ajas postitama see arvamus et aeglasemad tarbesõidukid polegi sõidukid, samas on neid paljudel eluliselt vaja (mis siis et kiirendust võib kalendriga mõõta).
Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
Konfutsius
Täna nägin Discoverist Chryslery elektri "sportautot".Akude võimsus(Li.Ion) 25kw,mootor24 kw,kiirus 160km/h.Jõuseade koos akudega kaalub samapalju,kui bensuajam koos kotiga.1000 laadimistsüklit.Auto nägi välja nagu auto,mitte ufo.Hind on 35000-40000$.Väga reaalne asi.
Comment