Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Ökoseadmete mõttekus?
Collapse
X
-
Vs: Ökoseadmete mõttekus?
Esmalt postitatud a1 poolt? milles see avaldub ?
ma teeks toite pigem läbi konde kui trahvoga.
Comment
-
Vs: Ökoseadmete mõttekus?
Esmalt postitatud Scott pooltOtsinguga enam ei leidnud kellegi vana teemat sarnasest olukorrast. Niipalju on meelde jäänud, et kondekaga on oht samuti impulsi tekkimiseks lülitushetkel, mille tagajärjel LEDid ära küpsevad.
Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
-
Vs: Ökoseadmete mõttekus?
Esmalt postitatud fre pooltÜks nendest, võib-olla isegi seesama:
http://www.elfaelektroonika.ee/fooru...ad.php?t=30804
Sama jah, kuid jäi kahe silma vahele .
Comment
-
Vs: Ökoseadmete mõttekus?
Esmalt postitatud Scott pooltNiipalju on meelde jäänud, et kondekaga on oht samuti impulsi tekkimiseks lülitushetkel, mille tagajärjel LEDid ära küpsevad.
Ma küll täpselt ei tea, aga kahtlustan, et kuubiku tühijooksu võimsus on suurem, kui kondekaga toite puhul kasutult hajuv.
Comment
-
Vs: Ökoseadmete mõttekus?
Esmalt postitatud a1 pooltMulle tundub see jutt seal ebaadekvaatne. Vahelduvvoolu ahelas laetakse kondekat pidevalt, ühel poolperioodil ühtepidi ja teisel teistpidi. Kui mingit impulssi võrgu poolt karta, siis seda saab ellimineerida kaitsetakisti ja stabilitroniga enne LEDi. ...
Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
-
Vs: Ökoseadmete mõttekus?
vaadake kindlasti ETV-st homme kell 14.55 dokki "Katastroofi teooriad".
Oli praegult teles, homme on kordus. ei midagi uut ega põhimõttelist,
aga väga kena käsitlus, inimliku dimensiooniga. pärast oleks tore arutleda (-,
edit: just tuli meelde, kui lihtne oli vanasti makk tööajal huvitavat saadet
või filmi lindistma panna ja seda endale sobilikul ajal vaadata...
kui paljudel praegult videomakk nurgas tolmab ja uut võimalust veel pole?
Comment
-
Comment
-
Vs: Ökoseadmete mõttekus?
Esmalt postitatud marley pooltsiit midagi huvitavat, suveajal töötaks ilmselt ka meie tingimustes:
http://www.dailymail.co.uk/sciencete...-Africans.html
Comment
-
Vs: Ökoseadmete mõttekus?
Tere füüsikud ja muidu targad!
Piesoelektri tegemise teema oli päris huvitav lugemine kokkuvõttes, aga lõpuks jäi veitsa kurb meel, et ei leidunud kedagi (vaatamata kinnitustele, et ollakse teisest ikka targem), kes suudaks veenvalt tõestada, kas ta siis tekitab lisa kütusekulu või mitte. Tehnikafoorumis on tegelt masendav sellist asja kogeda. Kas eesti insenerid ongi nii kehvad, või pole see tõsine foorum, kus asjatundjad käiksid...
Aga arutleks natuke: Piesomaterjalis tekib polaarsus mehaanilise (sise)pinge tagajärjel. Teepinnas omakorda pinge auto massist tingituna. Sõltuvalt koormusest ehk teele mõjuvast jõust tekib tee materjalis deformatsioon ja pinge, mida jäigem materjal (suurem elastsusmoodul), seda väiksem deformatsioon, pinge jääb aga samaks. Piesomaterjalid on kas keraamilised-suure jäikusega või polümeersed-väikese jäikusega. Tee sisse on mõttekas panna jäik materjal, mis annaks küll vähem elektrit, aga tekitaks samas väiksema veeretakistuse, mis ongi eesmärk ka teedeehitajatel! Kui tavalisel teel muundub auto rataste tekitatud deformatsioonienergia soojusenergiaks, siis piesomaterjaliga kaetud tees muutuks see elektrienergiaks. Võtame veel ühe näite: auto amortisaatorid. Töötavad nad umbes nii, et klappidega varustatud kolb liigub silindris, mis on täidetud vedelikuga, klapid on selleks, et vedelik pääseks kolvi erinevatele pooltele sõltuvalt sellest, millises suunas kolb liigub ja nii et kolvi liikumine poleks täiesti vaba vaid summutaks järsud liikumised, mida tekitavad vedrud konarusi läbides. Auto amortisaatoris muutub mehaaniline energia samuti soojusenergiaks. Kui asendada õli mingi magnetilise vedelikuga ja amordi silindrid ümbritseda mähistega, saaks ka sellest tasuta ja nagunii toimuvast ja mis peaasi, kütusekulu vähendavast liikumisest elektrienergiat (õli läbilaskvad avad võivad olla suuremad tavalisest või üldse puududa, sest magnetväli ju pidurdab elektri tootmisel õli liikumist, sellega saaks lahendada ka amortide seadistamise vastavalt teeoludele).
Comment
-
Vs: Ökoseadmete mõttekus?
Esmalt postitatud giordanobruno poolt.... Kui tavalisel teel muundub auto rataste tekitatud deformatsioonienergia soojusenergiaks, siis piesomaterjaliga kaetud tees muutuks see elektrienergiaks....
Iga energia liigi tootmise puhul tuleb kõne alla tema tasuvus. See aga omakorda oleneb paljudest asjadest, nt. majandusolukorast ja üldse energiaallikate saadavusest. Kunagi sai auruveduriga sõita küll ja polnud mingit muret. Nüüd juba kakeldakse põhjapooluse energiaressursside pärast (ulme veel mõni aeg tagasi!). Kõik areneb!
Aga...elame - näeme.- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
Comment
-
Vs: Ökoseadmete mõttekus?
"Kas eesti insenerid ongi nii kehvad, või pole see tõsine foorum, kus asjatundjad käiksid... "
Yes offence, kas sa lugeda oskad ? Kurat ma kirjutasin siia sada posti sellel teemal, kas on vaja lihtlausetesse ?
.... Kui tavalisel teel muundub auto rataste tekitatud deformatsioonienergia soojusenergiaks, siis piesomaterjaliga kaetud tees muutuks see elektrienergiaks....
Nii, see on järjekordne idikas väide, mida mina (ja andreie ja veel paar teist liiget) on eelnevates postides ümber lükanud.
KaruTEC ütleb: tõesta oma väide ja ma annan sulle preemiaks 10 000,- krooni cash.
Ja Felch, marss füüsikatundi, sa üritad siin juba entroopia kasvu reverseerida...
Comment
Comment