Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kes tappis elektriauto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kes tappis elektriauto?

    Täna jooksis Delfist läbi selline nupp:

    General Motors’i 1996. aastal avalikustatud elektriauto EV1 oli unistus, mis leidis kiiresti oma lõpu.

    Filmis „Kes tappis elektriauto” leiavad kajastamist sündmused, mille tõttu mitte ainult ei suletud EV1 tootmisliine, vaid hävitati enamik autosid. Sama lugu juhtus Toyota, Honda ja Fordi elektriautodega.
    Autod saadi inimeste käest kätte seetõttu, et neile anti ainult kolmeaastane (30 000 miili) liising, sest liisinguperioodil kavatseti autode täiustamist jätkata. Liisinguperioodi lõpus sunniti kasutajaid, kes ei soovinud oma autodest loobuda, need ära andma.

    EV1 hind jäi algselt vahemikku 34 000 — 44 000 dollarit (400 000 kuni 520 000 krooni), mis tootmismahtude kasvamisega oleks langenud. Liisingumaksed jäid ühes kuus 299 — 574 dollari (tänase kursi järele 3500 — 6800 krooni) vahele. EV1 elektriauto sõiduulatus oli 260 kilomeetrit.

    Filmist selgub, kuidas naftaettevõtted sundisid autotoojaid lobitöö ja hirmutamisega elektriautode tootmisest loobuma. Näha saab inimesi, kes avaldavad imestust selle üle, et ettevõtte võttis inimestelt ära neile meeldinud sõiduki.

    Välja tuuakse näiteks juhtum, kus suur naftafirma Chevron Texaco ostis GM-ilt ära EV1-le teise põlvkonna patareisid tootva allüksuse Ovschinsky Technologies aktsiad, mispeale allüksus suleti. Film on inglise keeles.


    Film ise on nähtav korra juba ülalviidatud Delfi lingil, lisainfot projekti ja filmi kohta leiab Wikipediast:
    General Motors’i 1996. aastal avalikustatud elektriauto EV1 oli unistus, mis leidis kiiresti oma lõpu.




    Filmis näeb muuhulgas seda, kuidas umbes 1000 toimivat elektriautot inimestelt jõuga ära võeti ja kogu täiega pressi alla saadeti.
    GSM: 5039624

    #2
    Vs: Kes tappis elektriauto?

    Elektriautodest meie Eestis (lingi on
    lisanud üks artikli kommentaatoritest):
    Otsite teavet elektriauto kohta? See põhjalik juhend käsitleb elektriautode tööpõhimõtteid, eeliseid, laadimisvõimalusi ja rohkem.
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #3
      Vs: Kes tappis elektriauto?

      ma ei väida, et elektriautot ei suretatud(tapetud), aga asjal võib ka tagamaa olla, et tegelikkuses ei suutnud tootja tagada akudele reklaamitud iga või lubatud vahemaad ühe laadimisega. akud võisid olla ohtlikud vms ja siis saavutati mingi "hämar kokkulepe", et "kolepaha naftakompanii" ostab antud tootmisüksuse ära ja paneb asja kinni. kui autotootja on väga paha, siis me selle firma autot ei osta ja firma hääbub. kui naftakompanii on paha, siis me kisame hirmsalt ja ostame kütet edasi...
      neid "agasid" ja "võibollasid" jääb minu jaoks ühe artikli põhjal liiga palju õhku...
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #4
        Vs: Kes tappis elektriauto?

        Esmalt postitatud reuter poolt
        ma ei väida, et elektriautot ei suretatud(tapetud), aga asjal võib ka tagamaa olla, et tegelikkuses ei suutnud tootja tagada akudele reklaamitud iga või lubatud vahemaad ühe laadimisega. akud võisid olla ohtlikud vms ja siis saavutati mingi "hämar kokkulepe", et "kolepaha naftakompanii" ostab antud tootmisüksuse ära ja paneb asja kinni. kui autotootja on väga paha, siis me selle firma autot ei osta ja firma hääbub. kui naftakompanii on paha, siis me kisame hirmsalt ja ostame kütet edasi...
        neid "agasid" ja "võibollasid" jääb minu jaoks ühe artikli põhjal liiga palju õhku...
        Ma soovitan kõigil enne teema kommenteerimist film ära vaadata.

        Inimesed olid sigarahul. Kui autod ära korjati ja selgus, et osa masinaid viidi pressi alla, seisid endised kasutajad (omanikud nad juriidiliselt ju ei olnud) 27 päeva hoiuplatsi aia taga ja valvasid, et järelejäänud masinaid ei hävitataks.
        Tegelased korjasid kokku vist 1.9 miljonit USD ja pakkusid, et ostavad ülejäänud masinad GM-ilt välja, aga firma poolt oli täielik vaikus ja ignoreerimine.
        Saaga lõppes sellega, et aia taga valvanud tegelased viidi politseiga minema, kõik masinad läksid pressi alla. Järele jäi paar üksikut eksemplari muuseumide jaoks, mis "deaktiveeriti" ehk muudeti GM poolt sõidukõlbmatuks.
        GSM: 5039624

        Comment


          #5
          Vs: Kes tappis elektriauto?

          Lisaks veel seda, et need autot anti kasutada tuntud inimestele ( filmis rääkisid päris mitmed kuulsad filminäitlejad enda kogemustest elektriautoga). Neil inimestel poleks olnud probleem auto välja osta, isegi kui see oleks maksnud oluliselt rohkem kui välja pakutud 520 000.-, autode hävitamine nüüd küll kuidagi soodsam ei tulnud. Lisaks rääkis üks mehaanik, et neid autosid oli väga lihtne hooldada ja remontida, võrreldes tavaliste kütusepõletajatega( vist isegi liiga lihtne, kellelegi see järelikult ei meeldinud). Soovitan kõigile seda filmi vaadata.

          Comment


            #6
            Vs: Kes tappis elektriauto?

            Samas Delfis on üks kommentaar, mis võiks vandenõu teoreetikutel natuke hoogu maha võtta:

            Wesse, 05.02.2009 18:50
            Elektri auto probleem on selle hind ( tesla maksab näiteks 109,000 dollarit ehk kõvasti üle miljoni krooni, Eesti puhul lisa sinna veel käibemaksud ja muu värk juurde).
            See EV1 hind ei saanud elu sees olla see mis väideti olevat filmis, GM-ist lahkunud töötajate andmeil oli see 80K dollarit ( inflatsiooni arvestades sama mis teslal) + väljatöötamiskulud.
            Hind pidi sinna suurusjärku jääma juba puht füüsiliste faktide põhjal,asja kere oli tehtud alumiiniumist ja magneesiumist, ehk siis kere oli samadest materjalidest mis 10 millistel superautodel + akud oli sellal koradades kallimad kui praegu.
            Seega jutt, et EV1 maksis 34 000 — 44 000 dollarit täielik BS. Tesla mootors lubab odavklassi elektriautot, selle asja hind oleks ligi 60 tuhat dollarit. Ehk siis samas suurusjärgus, kui inflatsiooni arvestada, kui EV1 hinnast räägiti, samal ajal pole Tesla Model S tehtud ei allumiiniumist, ega magneesiumist ning akuhinnad on kordades odavamad kui sellal.
            GM Volt-i hinnaks on öeldud 40K dollarit, kuid sellega saab sõita ainult 64 km elektri pealt, ehk siis kalleid akusid on vähem kui Tesla Model S-il.
            EV1 tappiski ta omahind, sest leiti, et sellel asjal pole rohkem müügiedu kui paarsada rikkast rohelist (Teslaga ongi nii läinud).
            Aga jah, suured vandenõu vennad, miks teil endal pole Teslat garaazis ? Ka olete osa vandenõust?

            Comment


              #7
              Vs: Kes tappis elektriauto?

              Oletame siis korraks et jah, leiti et ei tasu ära. Korjati autod tagasi ka nendelt kes oleksid nõus olnud need ära ostma ilma tingimusteta, lisaks saamata jäänud müügitulule maksti ka hävitamise eest hoopis peale. Põnev majanduslik lähenemine - isegi 1,9 miljonit kohalikku ühikut ei olnud mitte reageerimist väärt, ikka ajagem kühvliga raha lõkkesse.
              Kuna reageerimine ei olnud majanduslik siis eeldan et ka arengusuuna lõpetamine ei olnud majanduslik. Pigem oli see survega suunatud käitumine.
              Filmis oli juttu ka Ford Think ja Toyota RAV4 nimelistest liikuritest, need on samuti kadunud. Samal ajal tegeles EV autodega ka Nissan, tootes Prairie nimelist mahtuniversaali, esimest tootmises olnud Li-Ion akudega autot(1996, mõnedel andmetel rohkem kui GM EV1) mida ei tasu segi ajada siinmail nähtud Prairie kahe versiooniga, ka need kadusid samal ajal (1999). Korraks vilksatanud Chevy kastikatega on samuti selline lugu et isegi keelati firma siseterritooriumil nende kasutus (ka sellest on telesaade tehtud).

              Sellel ajal oli mikide presidendiks teadagi kes, mees kes üritas korduvalt naftaäris edukaks saada kuid äpardunult, kui siis sama mees kuulutas heaks kütuseelementide arendamise juba tootmises oleva elektriauto arvelt on selge et see ei juhtunud erapooletult (Bushide perekonna valduses on tänaseni mitmedki naftaga seotud ettevõtmised). Puukallistajatele oli sinine tulevik ette näidatud, egas nemad teadnud et Hydrogencell on raskelt realiseeritav, õlitootjad patsutasid rõõmsalt õlale, elu lausa lill...
              Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
              Konfutsius

              Comment


                #8
                Vs: Kes tappis elektriauto?

                Mille poolest maailm oleks parem koht, kui EV1 oleks tootmisesse jäänud?

                Kas elektriauto säästab fossiilkütuseid?

                Millise intervalliga tuleb vahetada kulunud akupakki ja palju see maksab?

                Kui on vaja teha pikem ots, kas pean selleks otstarbeks ostma teise auto?

                Meie kliimas - kas elektriauto salong on köetud või pean kasukaga roolis istuma?

                Kas elektriauto on nii suur oht naftafirmade kasumile, et peaks selle hävitamise nimel ekstra vaeva nägema.
                If you think education is expensive, try ignorance.

                Comment


                  #9
                  Vs: Kes tappis elektriauto?

                  Milleks kasutavad enamus inimesi autot, eks ikka et 100m kaugusel poes või tööl käia. Selleks kulutavad nad 2h liikluses mootorit tühjalt käiates.
                  Rohkem pole vist vaja öelda.
                  Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                  1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                  2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Kes tappis elektriauto?

                    Esmalt postitatud moi poolt
                    Samas Delfis on üks kommentaar, mis võiks vandenõu teoreetikutel natuke hoogu maha võtta:

                    Wesse, 05.02.2009 18:50
                    ...See EV1 hind ei saanud elu sees olla see mis väideti olevat filmis, GM-ist lahkunud töötajate andmeil oli see 80K dollarit + väljatöötamiskulud.
                    80k$ SISALDAS väljatöötamiskulu.

                    Esmalt postitatud andreie poolt
                    Mille poolest maailm oleks parem koht, kui EV1 oleks tootmisesse jäänud?
                    Kas elektriauto säästab fossiilkütuseid?
                    Elektrit saab teatavasti ka muudmoodi, kui fossiilkütuste põletamisest. Tuule- ja hüdroenergiast alates lõpetades tuumakaga.
                    Muide, tuuleenergia sobib akude laadimiseks vägagi hästi.

                    Esmalt postitatud andreie poolt
                    Millise intervalliga tuleb vahetada kulunud akupakki ja palju see maksab?
                    EV1 andmeid ei tea, aga meelde on jäänud, et täna elektriautodes kasutatavate plii-happeakude elueaks on pakutud 500 tsüklit 80% mahtuvuse juures, liitiumidel 2000 tsüklit 80% mahtuvuse juures.

                    Esmalt postitatud andreie poolt
                    Kui on vaja teha pikem ots, kas pean selleks otstarbeks ostma teise auto?
                    Samamoodi võib küsida, et kui mul kord aastas on vaja vedada 10 inimest, kas pean selleks otstarbeks auto asemel/lisaks ostma bussi?

                    Suur hulk inimesi sõidab igapäevaselt ainult mõnikümmend km. Kui kord aastas on vaja teise riigi otsa sõita, siis võib selleks kasutada bussi või rongi ja siis kasvõi kohapealt autot rentida või takso võtta.

                    Kellel on vajadus igapäevaselt 1000km otsi sõita võib ju alati endale sobiliku sisepõlemismootoriga sõiduki valida.

                    Esmalt postitatud andreie poolt
                    Meie kliimas - kas elektriauto salong on köetud või pean kasukaga roolis istuma?
                    Vedelkütusel töötavad salongisoojendused on oluliselt ökonoomsemad, kui sisepõlemismootoriga ilma kütta. Kõikvõimalikud Webastod ja Defad on teada-tuntud tooted ka meie maal.

                    Esmalt postitatud andreie poolt
                    Kas elektriauto on nii suur oht naftafirmade kasumile, et peaks selle hävitamise nimel ekstra vaeva nägema.
                    Ma arvasin, et sellele küsimusele vastus on juba selge.
                    GSM: 5039624

                    Comment


                      #11
                      Vs: Kes tappis elektriauto?

                      kuigi ise olen elektriliikurite fänn(endalgi üks koduõuel liikumas), ei arva ma et see see nii ühekülgne on, kui mõned paista lasevad. elektriautode massiline levik võib samuti anda tagasilöögi, nagu biokütuse kasutuselevõtt, mis kipub puukallistajaid sundima tarbima tehistoitu, sest teravili kalliks läheb, kui teda paaki hakatakse ajama.
                      sõjaväel on alalõpmata vaja energiaallikaid, ei usu, et nii ülihead akutehnoloogiad lihtsalt ära hävitatakse. lisaks muule tasub tarbijaskonnale kah näpuotsaga tehnoloogia nõrgemat otsa maitsta anda, et arendustööd rahastada ja militaarprojektide hindu talutavana hoida

                      erinevaid asju on läbi aegade välja suretatud. oli kunagi ka mingi film autotootjast, kes tegi auto, mis oma ajast tunduvalt ees oli ja GM, Ford jms poolt riikliku abiga välja suretati. ma püüan lihtsalt öelda, et on palju erinevaid vaatenurki ja täit tõde ei saa avalikkus nagunii kunagi teada.

                      ma sõidaks hea meelega igapäevaselt tööle elektrimasinaga. tööl leiaks isegi sellele ehk tasuta laadimise võimaluse, seega oleks mu ainsaks kuluks hooldus ja akude vahetus, aga Eestisse sõiduks ei taha mõeldagi mingist väiksest ökopillist. rongi sinna ei lähe, buss on sulaselge ahistamine ja õhu kaudu läheb maksma varanduse, kui ainult nädal ette tellida(tihti töö ei võimalda pikemat planeerimist).

                      liitiumite eeldatav tsüklite arv on ca 1000, mitte 2000. paraku tegelik tsüklite arv jääb sellest kuskile 50...80% kanti, kui akudest veel 80% kasutatav on. ilmselt sõltub see muidugi ka akude kasutamisest, keskkonnast jpm teguritest.
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment


                        #12
                        Vs: Kes tappis elektriauto?

                        Esmalt postitatud reuter poolt
                        liitiumite eeldatav tsüklite arv on ca 1000, mitte 2000. paraku tegelik tsüklite arv jääb sellest kuskile 50...80% kanti, kui akudest veel 80% kasutatav on. ilmselt sõltub see muidugi ka akude kasutamisest, keskkonnast jpm teguritest.
                        Liitium-raud-fosfaat kestab väidetavalt 2000 tsüklit.
                        Allikas: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium...sphate_battery
                        GSM: 5039624

                        Comment


                          #13
                          Vs: Kes tappis elektriauto?

                          Üks kohalik elektriauto projekt veel uudistamiseks:



                          (natuke ebamugav on see, et toda blogi tuleb alt ülespoole lugeda )
                          GSM: 5039624

                          Comment


                            #14
                            Vs: Kes tappis elektriauto?

                            kui vaevalt 10 aastat hiljem suudab nii mõnigi mees kodus enamvähem samasuguse auto valmis teha, ja ikka pole maailm el-autodega täidetud, on asi küll milleski muus kui naftamagnaatide vandenõus. või vähemalt pole midagi kaotatud.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Kes tappis elektriauto?

                              Lisaksin omaltpoolt, autodega ei ole nii kursis, kuid suuremad kütusemüüjad suretasid välja isegi väikesed bensukad. Seal oli täielik surve taga. Praegu on mul ligem bensukas 20km. Lähemad neli kadusid pea korraga. Sisuliselt ultimaatumi tagajärjel. Autodega võis ka sama juhtuda. See on vaid minu arvamus elektrivankritest.

                              Comment

                              Working...
                              X