Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

    Esmalt postitatud DVDRW poolt

    OT mul on nii, et saan ~1 tund töötada (7a vana niiduk) ja siis sureb niiduk välja ootan 5 min ja siis saab jälle ~1tund niita. pöörded vahest kõiguvad üles alla. Mootor hakkab läbi minema?
    Selle käigus lutti ei tõmba sisse? Membraan ära vahetada, asi puhtaks puhuda ja õhufilter ära pesta näiteks fairyga ja peaks käima nagu kellavärk. Muidugi on veel ka võimalik et süütepool süüdi. On selliseid masinad käinud küll mis siis kui korralikult soojaks saavad surevad välja sest säde kaob ära või jääb väga nõrgaks ja siis natuke jahtudes on nagu kellavärk.
    Condemn the hive.

    Comment


      #32
      Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

      Esmalt postitatud DVDRW poolt
      ...Niiduk võiks olla roostevabast terasest.
      OT mul on nii, et saan ~1 tund töötada (7a vana niiduk) ja siis sureb niiduk ...
      Roostevabast vist ei ole neid, liiga sitke materjal kausi kuju välja valtsimiseks, kalliks läheks ka keevitamine
      See vana niiduk Sul õli ei võta?

      Comment


        #33
        Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

        Nii.. kuna sai ka uus niiduk ära soetatud, siis tahaks vanast viimast välja võtta... Või ütleme nii, et maatingimustes tahaks temaga mõne natukene rohkem käest lastud platsi taas siledamaks niita.
        Ajalugu teisel pigem selline "mitte eriti eeskujuliku peremehe kasutus ja hooldus" ehk siis küünlavahetust ei mäleta millal tehtud ja ka õli vist vaid aastate jooksul 1-2 korda vahetatud ja tõenäoliselt töötanud ka omajagu vähese õliga.

        Aga ta töötas enne uue isendi soetamist nii, et midagi suurt ette heita polnud. Siiski mõtlesin, et kui ta nüüd mättaid peab siluma, siis ehk peale õli-, õhufiltri- ja süüteküünla vahetust rohkem võimu näitab. Mõeldud - tehtud. Õlivahetusel sai asja vaid tahapoole max 40-45 kraadi kallutatud. Aga peale seda protseduuri, käivitades pöörded kõiguvad, mootor jõuetu ja väljasuremise äärel, sumbutist kõlab kuidagi "teravat" sisinat/turtsumist ning ültse tundub, et töötsükkel on omandanud teatud kolksumise, mida enne õlivahetust ei täheldanud. Arvates, et ehk on mootor juba liiga hõredaks kulunud ja sai õli vähemaks võetud, aga see ei aidanud.

        Omapäraks ka see, et kui tal lasta nii turtsuda, siis mingil hetkel enne kütuse lõppemisest tulenevat seiskumist võtab asi korralikud pöörded üles (nii, et ta kannatakse veel ka tööd teha) ca 10-15 sekundiks ja siis sureb välja.

        Mootoriks B&S mingi Sprint või Spirit 375.

        Kas selliste sümptomitega isendi leping on lõplikult läbi või kuidas saada veel teine "kuni surmani" teenima?

        Comment


          #34
          Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

          Puhasta paak ja karpa ära, pane uus membraan ja veendu et vedrud seal terved ja tuulelipp liigub kenasti. Peaks käima hakkama nagu kellavärk kui uued õhufiltrid , küünlad ja õlid said.
          Condemn the hive.

          Comment


            #35
            Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

            Esmalt postitatud daddo poolt
            ... Mootoriks B&S ... 375. ...
            kui see väiksemat sorti mootor, siis uudismaa rajamiseks liiga lahja ...

            kontrolli ka, et tera ei libiseks, tera töötab hoorattana ja aitab mootori kompressiooni vastu survest üle saada järgmise töötakti alustamiseks

            Comment


              #36
              Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

              Kas ja milliseid sümptomeid põhjustaks hermeetilise ühenduse puudumine karburaatori ja mootori vahelistes ühendustes? Nimelt see tihend ja kummimuhv, mis seal on, need nagu välimuselt küll nagu ei veena, et nüüd piisavalt hermeetiline ühendus nende vahel. Vajadusel silikoniga "kindlustada" äkki?

              Comment


                #37
                Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

                Need plastmass rõngas ja kummist O-rõngas ajavad asja väga hästi ära kui nad sul just super vanad ja rabenenud pole, ilusti kaprapoolsesse torusse sisse lükata, kummist enne ja plastik klõpsti peale ja piisab. Kas see hall toru ise on terve? Need on katki olnud altpoolt ja sealt lisaõhku saanud. Veel on tihend teiselpool toru otsas kust ta mootori külge kahe kruvikesega läheb. Seal muidugi võib olla et kruvid lahti loksund. Sümptomid sellised nagu ikka lisaõhku imeval mootoril. Räägi parem mis sümptomid on ja kuidas algasid. Millal membraan on vahetatud? Käima üldse ei lähe? Millegi otsa ei sõitnud natuke? Valesti ei kallutanud masinat?
                Condemn the hive.

                Comment


                  #38
                  Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

                  Esmalt postitatud ainpaasalu poolt
                  Räägi parem mis sümptomid on ja kuidas algasid. Millal membraan on vahetatud? Käima üldse ei lähe? Millegi otsa ei sõitnud natuke? Valesti ei kallutanud masinat?
                  Nagu ma üleeelmises postituses sõnasin: enne töötas oma ea kohta täiesti probleemideta ja probleemid algasid peale õli ja õhufiltri vahetust, mille käigus niidukit vaid max 45 kraadi tahapoole kallutasin (vana õli väljalaskmisel siis).
                  Ja sümptomiteks on pöörete kõikumine, sumbuti tekitatud heli on justkui rohkem susisev (võib olla subjektiivne hinnang...) ja paagist enne kütuse otsalõppemist töötab 20-30 sekundit ideaalsete kõrgete pööretega, mispeale siis välja sureb.

                  Uus membraan sai soetatud, aga ei ole hetkel veel proovida jõudnud, mida see muudab, sest pole mahti olnud maal proovida. Igatahes vanal membraanil mingeid auke justkui küll polnud, aga väsinud s.t välja veninud oli ta sealt vedru kohalt küll, võrreldes uuega.

                  Comment


                    #39
                    Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

                    Ja mina sellele ka kohe vastasin. See ei ole nii keeruline mootor et seal igasugu huvitavaid asju välja mõelda, miks ei tööta. Muidugi võib olla erandeid, alati võib aga kui kiil on paigas(vahetasid õli ja asju, siis ju ei saanud lööki) ja muu kõik ilusti/õigesti kokku tagasi panid siis peab töötama.
                    Condemn the hive.

                    Comment


                      #40
                      Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

                      kui enne tühjaks saamist natuke normaalsemalt töötab, siis ilmselt on segu rikas. lõpus ei saa korralikult kütet, segu lahjem ja mootor toimib hästi
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment


                        #41
                        Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

                        Möödunud nädalal vahetasin niidukil tera. Kõik oli nagu tavaliselt, kuid käivitamise järel tundus, nagu laagerdus oleks paari minutiga mitu aastat vananenud (koormuse all kloppis) ja tera lahti (pöörded kõikusid). Jätsin mootori seisma, tõmbasin võlli otsa maa suunas, käis väike nõks ja masin töötab nagu enne. Järeldus - väntvõlli laagrid saavad pesas natuke liikuda.
                        See kehtib siis 13 aastat tagasi toodetud B&S JS1117xx-seeria kohta.
                        Võll liikus konkreetsel mootoril üles-alla ka siis, kui masin oli alles uus ja sissetöötamata.

                        Kas membraaniga karburaatoritel saab kruvist tühikäigu segu reguleerida?
                        Paar suve tagasi hooldasin masinat, millel polnudki segu ega tühikäigu pöörete reguleerimise võimalust. Tundus, et töötas lahja seguga, kuid olukorra parandamiseks midagi teha ka ei õnnestunud.

                        Daddo, kontrolli õhufiltrit. Ehk kallutas keegi niidukit juba varem ja immutas tahtmatult filtri õliga läbi. Pärast karburaatorit kollektorisse sattuv lisa õhk võib samuti vea põhjuseks olla. Lihtsalt segukoonuses ei teki piisavat hõrendust karburaatori normaalseks tööks ja kui pöörded üles võtab, muutub leke suhteliselt vähetähtsaks võrreldes korburaatori kaudu siseneva õhu kogusega. Lekkega mootor ei suuda ka gaasi lisamisega kaasa minna, tahab lihtsalt välja surra (segu muutub väga lahjaks).
                        viimati muutis kasutaja 6p45s; 31 m 2009, 10:45.
                        Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                        Comment


                          #42
                          Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

                          Sai nüüd membraan ära vahetatud ja pöörete kõikumisest sain lahti. Tunduvad ka teised parajalt kõrged olevat, küll aga tundub, et jõudu on tuntavalt vähem kui oli enne kogu seda õlivahetusprotseduuri.

                          Muidugi üks asi, mida ilmselt tegema ei oleks pidanud, oli see, et selle karburaatori näppimise käigus õnnestus mul vist koolipoisiliku uudishimu ajendil neid muidu plastikust karburaatorikorpuse sees olevaid tifte (ei oska neid teistmoodi nimetada), liigutatud... Nüüd naudin selle teo tagajärgi?

                          Comment


                            #43
                            Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

                            Koos kevadiste ilmadega tekkis vastupandamatu soov sõrmed õliseks teha. Kuna niiduki hooldus on saanud iga-aastaseks traditsiooniks, kaevasin just selle kolahunnikust välja.

                            Võtsin esimest korda 13-aastase kasutamise järel mootori silindripea maha, et uurida klappide seisukorda. Sisuliselt kogu põlemiskamber oli nõge täis, eriti sisselaskeklapi ümbrus. Kuna kogu põlemiskambri puhastamine enne mootori kokkupanekut oli muutunud vältimatuks, otsustasin ka klappide tööpinnad ära soveldada. Sisselaske klapiga läksi lihtsalt ja kiiresti, kuid väljalaske klapi pesa kahel vastasküljel paistsid tumepruunid ja läikivad kohad, mille matthalliks soveldamine võttis mitu tundi. Samuti viilisin klappide paisumispilud sisse- ja väljalaskel vastavalt 0,15 ja 0,25 millimeetrini, mis tagantjärele tundub isegi natuke liiga palju olevat. Loomulikult vahetasin pärast remonti ka õli, kuna põlemiskambri ja kolvipõhja puhastamise käigus võis atsetoon ka õli hulka sattuda.

                            Pärast mootori kokkupanekut ja käivitamist tuli ilmsiks ka mitu senini märkamatuks jäänud lõtku ja kiilumist karburaatori segusiibrit juhtivas hoovastikus. Samuti selgus, et pöörlemissageduse stabilisaator (ingl. k governor) rakendus alles ligi 1800 RPM juures ning madalamatel pööretel sõltus siibri asend vaid sellest, millisesse asendisse hoovastik parajasti kiilunud oli. Alustuseks reguleerisin pööremlissageduse stabilisaatori rakendumisläve kuhugi 500 RPM kanti ja seejärel kõrvaldasin lõtkud ja kiilumised.

                            Kuna korrastatud mootorit oli kuidagi ebamugav roostes ja logisevate ratastega raamile tõsta, puhastasin raami ja korpuse terasharja ning nr. 50 liivapaberiga ja värvisin metallikruntvärviga üle (seekord kahjuks küll mitte originaalset tooni halliks). Juba eelnevalt keevitasin korpuse alla raami (niiduk hakkas ümarate laiendite juurest pooleks murduma) ja lisasin rataste kinnituskohtadesse 5 mm paksused plaadid. Ka sang on vahetatud ning raami külge keevitatud, Vasara originaalosadest on järgi vaid korpuse plekk ja rattad. Mõlgid eesmises ja tagumises küljes jätsin meelega õgvendamata, kuna need on alati uuesti tekkinud ja seega loomulik osa masina arenemise-lagunemise protsessist. Väljaviske poolel on ka raami tulnud juba üks kord tugevdada, kuna raamis kasutatud armatuur murdus samuti pooleks .
                            Click image for larger version

Name:	korpusn..jpg
Views:	1
Size:	43,8 KB
ID:	865175

                            Rataste kapronpuksid ja teljed olid sedavõrd kulunud, et kallakutel kippusid rattad sanga poltide vastu käima.
                            Seetõttu kavatsesin puksid välja puurida ja asendada metalsetega. Sobiva toormatejali sain üleliigseiks osutunud ankrutelt, mis tulid kaasa ühe suure kasvuhoonega. Lihvisin puurpingis rataste telgede läbimõõdu ühtlaseks ning sobitasin need uute puksidega (trell + lihvimispasta).
                            Click image for larger version

Name:	ratasn..JPG
Views:	1
Size:	10,0 KB
ID:	865176
                            Uute pukside sobitamine ratastesse osutus oodatust töömahukamaks ja keerulisemaks, kuna kapronpuks keerdus puuri ümber ja deformeerus, samas ilma kapronpuksita jäi ratta ja metallpuksi vahele lõtk. Kompromissiks oli kapronpuksi ajutine eemaldamine ja ratta keskava suuremaks puurimine. Eks kevadel -suvel selgub, kas uued puksid kestavad plastikust paremini või ilmneb järgmine nõrk koht.

                            Aega on kulunud 2 pika tööpäeva jagu ning 2 värvimist ootab veel ees. Samas on vahetulemused vägagi motiveerivad.
                            viimati muutis kasutaja 6p45s; 02 m 2010, 14:44.
                            Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                            Comment


                              #44
                              Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

                              Rõõm on lugeda, et inimesed tegelevad kevadeks ettevalmistumisega. Nii vana niiduki renoveerimine võib tunduda mõnele imelik, aga miks ka mitte teha töökorda veteran, kes on sind teeninud 10- ja rohkemgi aastat. B&S mootor on iseeneset lollikindel asi, anna talle õhku ja puhast bensiini ning masin teenib sind veel aastaid. Iseasi on niiduki korpuste teema. Iga valmistaja püüab neid teha nii kokkuhoidlikult kui võimalik. Vähemalt tänapäeval tundub nii. On ka erandeid, aga siis hakkab hinnaklass ostmisel mõju avaldama. Maksta 10K masu ajal niiduki eest, ei ole täna paljudele võimalik. Olles tegelenud aastaid nende masinate remondiga - mõned tähelepanekud.
                              Õli vahetada enne kevadist niitmishooaja algust. 0,5-0,6L, sõltuvalt mootori kubatuurist. Kui bensupaagis on eelmise aasta bens, vaheta see värske vastu, kuna bensu omadused muutuvad juba paari kuuga halvemaks. Iseasi on säilitusainega küte.
                              Tera teritada u. 45 kraadise nurga all. Kontrollida balanssi, st. mõlemad terapooled peavad olema üheraskused.
                              Kui masin on külgväljaviskega, peaks vaatama üle väljumisava katte. See peab olema terve ja suunama väljuva rohu kindlasti vastu maad. Loksud ratastes, sangades ja korpuses tuleks likvideerida võimalikult varakult. Mootori pöörded peavad olema 3000 rpm. Siis toimub kõige parem jahtus ning lõiketera on effektiivne. Peale niitmist lase masinal jahtuda ja toetades niiduki korpuse sanga peale. Pese veejoaga või survepesuriga kõik alt puhtaks. Teades inimeste laiskust niiduki hooldamisel olen näinud läbiroostetanud korpusega 2-aasast masinat. Niiet kokkuvõtteks- olles ise hoolas, teenib niiduk Sind AASTAID !
                              päike, õhk ja ...

                              Comment


                                #45
                                Vs: muruniiduki korpus + kivikaitse aerosool?

                                Nüüdseks on korpusel 3 kihti värvi ning Hortulusest (http://www.hortulus.ee/) tellitud varuosad ka kohal.
                                Varuosade koodid leidsin varuosade kataloogist, allalaetud siit: http://www.oscar-wilson.com/manual_r...y=Manufacturer (varuge kannatust, leht laeb umbes 2 minutit). Vahetusse lähevad õhufilter, mis on korduvalt pestud ja olnud mootori küljes algusest peale, klapikambri kaane tihend, süüteküünal (vahetatud umbes iga 2 hooaja järel) ning kolvirõngad.

                                Kolvirõngaste vahetusega seoses tekkis paar küsimust. Silindri ülepuurimine pole plaanis, kuid hoonida sooviks küll. Kohas, kus esimene surverõngas ülemise surnud seisu juures peatub, on peegelpinnale tekkinud pruunikas kate (ingl.k glaze) ning arvatavasti ka väike rant. Kate ei lõppe rõnga äärega, vaid hajub väntvõlli poole liikudes, mistõttu on alust oletada, et põlemisjäägid pääsevad kohati rõngast mööda. Ühe inglisekeelse lehekülje andmetel takistab pruun kate uute rõngaste sissetöötamist. Kus müüakse neid puurpingis kasutatavaid 3 kiviga hoonimisvahendeid? Puurpink on olemas ning vedeliku (industriaalõli, petrooleumi) pideva pealevoolu saaks samuti hoonimise ajaks korraldada.
                                viimati muutis kasutaja 6p45s; 17 m 2010, 23:47.
                                Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                                Comment

                                Working...
                                X