mis juhtub sleeved bearing'uga ja kuullaagriga siis kui nende RPM tõuseb kõrgemaks kui tootja on ette näinud? Kas määrdeaine(kui tegu on vedelamat sorti määrdeainega) kaotab temperatuuri tõustes mingeid omadusi või valgub sootuks välja? Või tekib mingi deformatsioon? Ühesõnaga mis toimub sleeved bearing ja kuullaagri sees liialt suurtel kiirustel?
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
mis juhtub laagriga liialt suurel kiirusel?
Collapse
X
-
Vs: mis juhtub laagriga liialt suurel kiirusel?
laager jookseb kinni.
määre ei oma isegi vist väga olulist rolli, sest paljud laagrid on ka kuivlaagrid. liiga kõrgetel pööretel laager paisub, kuulide hõõrdumine kasvab ja see lisab omakorda soojust kuni seda saab liialt ja kuulid ei mahu enam ringi käima - laager paisub kinni ja hakkab võllil või pesas libisema.
sinised laagrid pole reeglina kasutatavad. kui, siis ainult madalapöördelistes rakendustes, aga ka seal pole soovitavad, kuna kuuma saanuna on kuulid ja liuad pehmed.
-
Vs: mis juhtub laagriga liialt suurel kiirusel?
Määrimine vast ka nati oluline, Bosch i suurel ketaslõikajal on reduktoris mingi käigukasti õli(kuigi väljundi pöörded ainult 6800rpm), samas aga selle õliga määritakse ülekannet ja mõlemaid laagreid ka, üks neist nõel ja teine kuullaager.
Tolmuimejad on aga mingil põhjusel hoopis puksidel(on selle põhjuseks siis tolm või pöörded).
Comment
-
Vs: mis juhtub laagriga liialt suurel kiirusel?
Mehaaniku käsiraamatus on üsna täpne kirjeldus asjast.
Aga,, suurel kiirusel liikudes pressivad kuulid määrde oma jooksuteelt välja; kiiruse suurenedes ettenähtust 2 kordeks ei tõuse hõõrdetakistus mitte 2 korda, vaid vastavalt füüsika seadustele tõuseb see antud olukorras ruutu (X=) ,, siis kuulide vahel olevad separaatorid hakkavad kuule pidurdama ja kuulid ei veere enam jooksuteel vabalt vaid libisevad osaliselt,, kuna kuullaagri tolerantsid on tuhandike täpsusega (0.000 ) siis selline temperatuuri tõus kuulidel põhjutsab paisumise- kuulide tugeva surve alla sattumise- laager hakkab kinni kiiluma,, kinni kiiluvas ülepinges laagris tekivad ebaühtlased sisepinged (näit. keerad auto koonus tagaratta laagri liialt pingule ja rumm hakkab liikuma raksudes ja jõnksudega - sama asi jalgrattal),, laagri pindmine temperatuur ületab karastuspiiri (suurem kui 780*C) kuulid tõmbuvad siniseks nagu ka laagriseparaator, metall hakkab deformeeruma ja lõpuks puruneb.
Kiirajamite määrded on spetsiaal määrded. Minul on näiteks relakatele eraldi ostetud ESSO tehnilise vaseliini segu, seal kohe peal suurelt kõik kirjas millega tegemist.Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa
Comment
Comment