Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

    Tere.

    Vaja arvutada jõu ja kiirenduse aja järgi kiirendatava trummli suurus ja mass. Kellel tahtmist aidata võiks ühendust võtta raits66@gmail.com .
    Tegu osaga ühest huvitavast projektist. Vaevatasu pole välistatud.

    Edu!

    #2
    Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

    Ma ei tea, mida sa teed, kuid algandmetest ei piisa ülesande lahendamiseks.

    Jõu ja kiirenduse aja järgi saab arvutada trumli inertsimomendi ja see on kõik. Trumli inertsimomendi määravad trumli mõõtmed ja massijaotus, aga neid enam määrata ei saa.

    Väändemomendi andurid on päris kallid. Kui saladus pole, kust sa jõu teada saad?
    If you think education is expensive, try ignorance.

    Comment


      #3
      Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

      Endiselt otsin kedagi kes teeks mõned arvutused. Või äkki oskate soovitada kust sedalaadi teenust osta saaks.

      Comment


        #4
        Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

        Jõle saladuslik projekt, kui midagi avaldada ei julge. Hakka või arvama, et kooliülesanne...aga näed..kooli pole praegu.

        Comment


          #5
          Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

          Esmalt postitatud andreie poolt
          Väändemomendi andurid on päris kallid. Kui saladus pole, kust sa jõu teada saad?
          Kui paneks dünmomeetri vedamisele vahele ja filmiks kiirendust.
          Tühja trumliga, täis trumliga.

          Aga kõigepealt peaks ikka aru saama et mida ja milleks.
          Kus on koostöölepingu tekst?

          Comment


            #6
            Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

            Lõhnab väga auto (või üldse mootorsõiduki) dünostendi järgi.
            Näiteks auto kiirenduse mõõtmiseks rullil enne, kui streetrace'le õitsema minna
            Auto reaalne kiirendus on teada, siis saab sama simuleerida ka rullil.
            Kui selline projekt, siis ainult rulli inertsist ilmselt ei piisa, seda on vaja ka pidurdada. Seepärast ei mängi rulli mass erilist rolli.
            viimati muutis kasutaja sebastian; 27 m 2009, 01:36.

            Comment


              #7
              Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

              Teemaalgataja ei suvatse eriti suhelda ja infot anda, seetõttu ei vaevu ka vastama. Kui soovid arvutusi, siis anna rakenduse kirjeldus ja üldised parameetrid.

              Comment


                #8
                Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

                Raido88 võttis privaatsõnumiga ühendust; küsisin luba lahendust siin avalikult arutada - foorum on ikka avaliku teabe ja info koht - kuid vastust ei tulnudki.

                Kuna mina omakorda ei olnud nõus privaatselt konsulteerima, siis ei juhtunudki midagi.
                If you think education is expensive, try ignorance.

                Comment


                  #9
                  Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

                  mingi paar kuud tagasi uuriti minult umbes samasugust teemat.
                  siis oli eesmärgiks konstrueerida treeningpukk mootorrattaga tagarattal sõidu harjutamiseks.

                  minu mehhaanikateadmiste kohaselt oli selle ülesande lahenduseks, et motikale mõjuva väändejõu(ehk siis nokatõstejõu) tekitamiseks peab ringkiirendatava trumli inertsmomendi ja trumlile rakendatava jõu momendi (trumli korral raadiuse) jagatis võrduma ratta massiga.
                  viimati muutis kasutaja tsimpa; 27 m 2009, 23:21.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

                    Just selline seadeldis nagu Tsimpa kirjeldas olekski plaanis ehitada. Mootorratas kinnitatakse tagaratta võlliga puki külge, nüüd on tarvis teada kui suur ja raske peab olema trummel, mis tekitab umbes sama vastujõudu (ilma pidurdamata) nagu tänval sõites. Ratas koos sõitjaga kaalub 300 kg ja seda kremplit on võimalik kiirendada 0-100 km/h 4 kuni 5 sekundiga. Raskuskese on meeter tagarattast eespool, ehk tõstmisel tekkib ka jõuõlg.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

                      Kui päris täpne olla, siis oleks vaja teada veel rataste inertsmomente, pakun et bike puhul võib ratta pöörlemises olla sama suur energia kui ratta enda massis. Eriti suurtel kiirustel.
                      Kui jätame selle nüansi kõrvale, siis



                      ja



                      Kuna mõlemal juhul on ruutsõltuvus, siis võime arvutada järgnevalt:
                      1) bike energia mingil kiirusel, nt 50m/s E=1/2 * m*v2
                      2) ratta pöörlemiskiirus (nurkkiirus) samal kiirusel w = v/dratas * 2Pi
                      3) hooratta läbimõõt - see tuleb ise valida, pakun et miinimum on võrdne ratta läbimõõduga
                      4) leiame vajaliku inertsmomendi punkt 1 leitud energia alusel
                      5) leiame hooratta (see on põhimõtteliselt paksu seinaga silinder) seinapaksuse, see on http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_moments_of_inertia (thick walled cylinder)

                      Nüüd peaks päris hea olema. Kas andreie on nõus ja kinnitab arutluskäiku ? Sest ma võin ka eksida.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

                        Kui päris täpne olla, siis oleks vaja teada veel rataste inertsmomente, pakun et bike puhul võib ratta pöörlemises olla sama suur energia kui ratta enda massis. Eriti suurtel kiirustel.
                        Kui jätame selle nüansi kõrvale, siis



                        ja



                        Kuna mõlemal juhul on ruutsõltuvus, siis võime arvutada järgnevalt:
                        1) bike energia mingil kiirusel, nt 50m/s E=1/2 * m*v2
                        2) ratta pöörlemiskiirus (nurkkiirus) samal kiirusel w = v/dratas * 2Pi
                        3) hooratta läbimõõt - see tuleb ise valida, pakun et miinimum on võrdne ratta läbimõõduga
                        4) leiame vajaliku inertsmomendi punkt 1 leitud energia alusel
                        5) leiame hooratta (see on põhimõtteliselt paksu seinaga silinder) seinapaksuse, see on http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_moments_of_inertia (thick walled cylinder)

                        Nüüd peaks päris hea olema. Kas andreie on nõus ja kinnitab arutluskäiku ? Sest ma võin ka eksida.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

                          KaruTEC, kõik on õige, ehk liigagi

                          Aga ei pea keerulise valemiga inimest lööma. Pakun välja rusikareegli.


                          Esmalt postitatud Raido88 poolt
                          Just selline seadeldis nagu Tsimpa kirjeldas olekski plaanis ehitada. Mootorratas kinnitatakse tagaratta võlliga puki külge, nüüd on tarvis teada kui suur ja raske peab olema trummel, mis tekitab umbes sama vastujõudu (ilma pidurdamata) nagu tänval sõites. Ratas koos sõitjaga kaalub 300 kg ja seda kremplit on võimalik kiirendada 0-100 km/h 4 kuni 5 sekundiga. Raskuskese on meeter tagarattast eespool, ehk tõstmisel tekkib ka jõuõlg.
                          Kas sa tahad, et selle trumli kiirendamiseks läheks samapalju aega kui mootorrattaga maanteel kiirendades?

                          Sest sellisel juhul on lahendus lihtne. Trummel tuleb teha võimalikult seest õõnes ja võimalikult välisserva lähedale laduda mootorratta ja juhiga võrdses kaalus kaaluvihte. Trumli läbimõõt ei ole oluline, staatiline ja dünaamiline balansseerimine aga küll.

                          Ongi kõik.
                          If you think education is expensive, try ignorance.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Kas on kedagi kes viitsiks ja oskaks teha mõned füüsikalised arvutused?

                            Esmalt postitatud tsimpa poolt
                            mingi paar kuud tagasi uuriti minult umbes samasugust teemat.
                            siis oli eesmärgiks konstrueerida treeningpukk mootorrattaga tagarattal sõidu harjutamiseks.
                            ........................
                            Kaasajal tuleks selline treengu riist ehitata ikka puhtalt elektroonika abil simulaatorina. Mootrratast liigutab püsti-alla hdraulika või servomootor. gaasi keeramine liigutab potekat ja kõike vahepealset teeb arvutiprogramm.
                            Lihtne on muuta mootorratta ja sõitja "massi". Mehaanika abil lahendades on asi kindlasti kallim ja raske on mingeid parameetreid muuta.

                            Comment

                            Working...
                            X