Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Vanimad leitud õlimaalid siiski 7 sajandi kandist(afganistaan) Euroopast vastaval pea pooltuhat aastat hiljem
Esmalt postitatud vtl poolt
Ega siis see, mis peale on kirjutatud, ei pea alati tähendama seda, et sisu sellele vastab. Meil näiteks oli puukuuri uksele kirjutatud kolmetäheline venekeelne sõna (ei, mitte "MIR"), aga sees olid hoopis küttepuud.
Aga mis pildil kujutatud riista puutub, siis kusagil ei ole öeldud, kui kaua peaks "joonistaja" joonistatud pilt säilima. Kas 2000+ aastat, nagu mõni vana õlimaal või paar kuud, nagu tänapäevane tsekiprinteri termopaber. Nimetatud riista ekraanil oli nii pikk järelhelendus, et pilt säilis pärast väljalülitamist veel ligi minuti, kui pimedas tähelepanelikult vaadata.
Tehnikaleksikon aastast 1981 annab rehvi all kaks vastet, rullrehv- eriehitusega kummirehv, mis suurendab liikurmasina läbivust sõidul lumes ja teistes raskestiläbitavatel pinnastel. Õhkrehv- sõidukiratta pöiale dünaamilise kormuse vähendamiseks ja teega haardumise suurendamiseks paigaldatav detail, millele annab elastsuse hermeetilisse ruumi suletud õhk.
"Directly or indirectly, all issues related to sound should be decided by the ear as an organ of hearing: conclusions that are given by the ear is no longer necessary to challenge.Lord Rayleigh (John William Strutt)
Kui nendel ülemistel mudelitel ongi mingil põhjusel küljed lahti nii et pori ja vesi saavad kärge minna siis tunnen juhile kaasa kes seda autot teel peab hoidma. Kuigi arvan et need on lihtsalt näitamaks et tegu on uue tehnoloogiaga ja nad mitte ei jää sellised.
Rumvolt väidab siis et "see ei loe, inimesed ju hukkuvad".
Kui juba mölaks kiskus, siis onu Hellarti käsi on ilmselgelt mängus olnud nii Liiklusseaduse, kui sellel baseeruva Liikluseeskirja koostamisel. Näide: LS§ 9. Juhi kohustused (4) Juht võib kasutada asulasisesel teel sõidu ajal telefoni üksnes käsi vabaks jätva abivahendi olemasolul. LE§67. Juht võib kasutada asulasisesel teel sõidu ajal telefoni üksnes käsi vabaks jätva abivahendi olemasolul.
Kus siin kirjas on, et juht peab ka kasutama "üksnes käsi vabaks jätvat abivahendit"? Puhtas eesti keeles on kirjas, et juht peab seda abivahendit sõidukis omama, seda küll...
Selle maasturi(sõjaväe mersu?!?!?!) all oleval "papul" tundub küll et saab vahetada, kuna palju poldipäid on näha. Aga eks need mingi pressiga peale pandud. Ära peaks ka pressilaadse tööriistaga saama.
Iseenesest pole ju tegu millegi uuega - pigem vana uus.
19 sajandil vist hakati kasutama kahuriratastel kautshukitäidisega nn."täiskumme".Meenub kuidas vene kroonus "partisanist" autojuht ära unustas,et kahur auto järel veereb - sõitis nii 90km/h ,40km/h asemel ja rehvid(samuti kautshuktäidisega rehv) läksid kahurilafeti all põlema ning kahur oli hetk hiljem külili...ja lohises seal kilomeetrit 20,enne kui tahavaatepeeglis lendavaid jublakaid paistis ning kolin valjuks muutus Hetkel aktuaalseks tõusnud tyre&wheel näol on tegu lihtsalt kärgtehnoloogia kasutuselevõtu katsetused.Huvitav oleks teada millist eriotstarbelist plasti seal kasutatakse(pakuks miski PAI või PBI CELAZOLE ja TORLON-i ampluaast)-peab ta taluma erinevaid temperatuure ja koormusi ning hõõrdumist.Samuti kuidas hõõrdumisel tekkiv soojus kummikihist veljekonstruktsiooni siirdub.Militaartingimustes ja raskel traktoritehnikal on tegu tänuväärse asjaga küll.Samas ükskord peab ju mingi läbimurre toimuma - sõidame ju praegu üle saja aasta vanust tehnoloogiat kasutades.
"Directly or indirectly, all issues related to sound should be decided by the ear as an organ of hearing: conclusions that are given by the ear is no longer necessary to challenge.Lord Rayleigh (John William Strutt)
Palun vabandust hilise vastamise pärast ... paljud asjad on siin teemas juba teiste poolt selle ajaga selgeks (või segaseks) räägitud. Kuid teen mis suudan.
Termin "jobiohjur" pärineb 70. aastate arvutustehnika tasemest, kus üsna värskelt oli üle saadud ainsa-ülesande-režiimist ning üle mindud ülesannete pakktöötlusele (batch processing). Iga arvutikasutaja (ja palun meeles pidada, et tollal oli üks arvuti terve karja arvutusnäljaste inimeste peale) sai oma perfolindile või perfokaartidele kantud töö arvutisaali "sisendkappi" pista. Sealt korjati need üles ning sisestati järjest arvutisse. Selle tohutu töödehulga üle pidi ka arvutisiseselt keegi arvet pidama. Selle programmi nimeks saigi "job supervisor" ehk -- nagu 70. aastate keeleuuuenduse vaimus sobilik -- jobiohjur. Muide, ülesande lahendamise tingimusi kirjeldati jobiohjekeeles (job control language). Jne.
Aga, jah, 70. aastateni sõitsid autod kummidel (ka 1976. aasta ÕS ei tunne mõistet "rehv" autoratast katva konstruktsiooni tähenduses). Ja kummi pealispinda kattis protektor, millesse oli lõigatud (valatud) muster.
Tõendust? Siiani on üsna lihtne leida tolle ajastu autoõpikuid.
Esmalt postitatud karukas poolt
Täiesti võimalik, et noortel on tõesti ainult üks asi meelel. Kas seda väljendit "jobiohjur" oleks ka võimalik selgitada? Kas selle kohta on ka mingit tõendusmaterjali, et rehvide ajastu algas seitsmakümnendatel? Varem siis sõideti kummide otsas? Kas kummidel oli muster või turvis? Vabandan, aga tundute olevat päris elutark kodanik, ehk valgustate minusugust väikest ja suhteliselt noort kodanikku?
Palun minu postist mitte otsida mingit alatooni, küsimused on puhtalt retoorilised.
Tänan.
Aga, jah, 70. aastateni sõitsid autod kummidel (ka 1976. aasta ÕS ei tunne mõistet "rehv" autoratast katva konstruktsiooni tähenduses). Ja kummi pealispinda kattis protektor, millesse oli lõigatud (valatud) muster.
60 - 70-ndatel hõljusid kosmoses sputnikud, millalgi 80 - 90-ndatel olid nad lihtsalt maa tehiskaaslased, tänaseks on neist saanud satelliidid.
Eks keel ole pidevas muutumises.
Rehvid võivad olla sisekummiga või sisekummita. Esimne neist koosneb väliskummist ja sisekummist (väliskummi nimet. ka mantliks, sisekummi lohviks. Sisekummita rehvi lühem vaste on tihtrehv - toim. märkus). Väliskummi sarrus (karkass) koosneb 4 ... 6 koordikihist, mille vahel on õhuke kummikiht. Väliskummi ääristesse on paigutatud traatsüdamik. Väljast on ta kaetud kummikihiga, mis on kõige paksem teepinnaga kokkupuute kohas. Seda osa nimetatakseprotektoriks ning selle veerepinnal on reljeefne muster. Protektori ja sarruse vahele on viimase kaitseks paigutatud jämedatest niitidest aluskiht.
Selline keelenäide 1970-te lõpust.
Esmalt postitatud linni poolt
Rattal pole velge, on pöid.
Autode puhul kasutatakse nimetust kodarvelg. Ja ka tavalisel veljel on pöid, see "vagu", millele rehv läheb.
Comment