Vs: hooratas-salvesti kõvaketta mootorist
Mu praeguses kodulinnas Bristolis on hoorattaga tramm juba viimased kümme aastat töös. Link asjale.
Hoorattast nii palju, et salvestatav energia on I*w^2/2, kus siis I on inertsimoment ja w on pöörlemise nurksagedus. I omakorda on võrdne integraaliga m*r^2, ehk mida väljaspool on mass, seda suurem inertsimoment. Aga kõige suurem panus energiasse tuleb ikkagi pöörlemiskiiruselt, sellest on ju ruutsõltuvus.
Kusjuures, nüüd tuli meelde, JET ehk eksperimentaal termotuumajaam Inglismaal kasutab kahte suurt hooratast et salvestada energiat plasma soojendamise impulssideks. Kui neid vahel ei oleks, läheks kesk-Inglismaa iga natukese aja tagant pimedaks
Mu praeguses kodulinnas Bristolis on hoorattaga tramm juba viimased kümme aastat töös. Link asjale.
Hoorattast nii palju, et salvestatav energia on I*w^2/2, kus siis I on inertsimoment ja w on pöörlemise nurksagedus. I omakorda on võrdne integraaliga m*r^2, ehk mida väljaspool on mass, seda suurem inertsimoment. Aga kõige suurem panus energiasse tuleb ikkagi pöörlemiskiiruselt, sellest on ju ruutsõltuvus.
Kusjuures, nüüd tuli meelde, JET ehk eksperimentaal termotuumajaam Inglismaal kasutab kahte suurt hooratast et salvestada energiat plasma soojendamise impulssideks. Kui neid vahel ei oleks, läheks kesk-Inglismaa iga natukese aja tagant pimedaks
Comment