Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Nikkelkroom traat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Nikkelkroom traat

    Esmalt postitatud itimeheke poolt Vaata postitust
    KMa siis ka ei hakanud uut postitust tegema. Tekkis küsimus, et kuida peab vast see nikkelkroom traat söövitulahusele(nt. raudkloriid?). Idee kasutada siis traati söövitusvanni küttekehana.
    Uut teemat vast ikka?
    Ega paljast traati ometi otse söövituslahusesse ei pane?

    Mis vigane tekst, kas klaviatuur tõrgub või miski muu?
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #32
      Vs: Nikkelkroom traat

      Sellist temperatuuri hoidmist tehakse tavaliselt üle vesivanni.
      Kuna vesi aurustub, siis pikem kuumutus vähendab nivood.
      Õlivann on ajas stabiilsem.

      Comment


        #33
        Vs: Nikkelkroom traat

        Jah, see vesi-/õlivann on sellepärast kõrvale jäetud, kuna on plaanis söövitusvann "kiikuma" panna(Nagu need kiiged, kus üks istub ühele poole, teine teisele poole, ja keskelt on kinni). Esialgu on plaanis saada küttekeha söövituslahuse sisse.

        Comment


          #34
          Vs: Nikkelkroom traat

          Mina sain inspiratsiooni akvaariumides kasutatavaid küttekehasid uurides. Ka poes müüdavates söövituskomplektides kasutatakse akvaariumitarvikuid (küttekeha ja pump). Esimeses lahenduses mahutasin vene PEV15 traattakisti ühte lõhnaõli pudelisse, millelt eemaldasin kaela põleva nööri ja külma vee meetodil. Kahjuks arenesid praod hiljem põhja suunas edasi ning küttekehas asuvasse vette tunginud lahus söövitas takisti väljaviigud läbi. Möödunud aasta augustis ehitasin uue, mis töötab siiani. Koduextra (nüüd vist Leiuait) müüb kuivainete purke, mis on suletud põhjaga klaassilindrid. Sinna mahub ilusti eelpool mainitud takisti ja üleval kaanes on luugiga ava, mille kaudu on hea vett vahetada. Et soojuse ülekanne takistilt lahusele oleks võimalikult hea, on purk täidetud veega, mille enne lahuse soojendamist küttekehasse ja hiljem sealt uuesti välja valan. Seetõttu säilib ka takisti paremini ning 15 W takistil võib hajutada 40 W võimsust. 15x20x8 (HxLxW) cm klaasanumas (samuti Koduextra kaup, tegelikult vist lillevaas) asuv söövituslahus soojeneb temperatuurini 45 °C ligikaudu tunniga. Küttekeha toitepinge on 20 V, kuna mõnede plaatide söövitamisel on tarvis mõnda plaati aeg-ajalt pöörata (et söövitusprtsess toimuks plaadi ulatuses ühtlasemalt) ja seetõttu sattuvad sõrmed mõnikord lahusesse.

          Kõigutamisest mugavam ja tehnilise lahenduse poolest lihtsam on õhu pumpamine söövituslahuse anuma põhja (kõrge ja kitsas anum). Selleks sobib akvaariumipump ning 0,7 mm aukudega toru, millele on raskuseks kinnitatud kivi või traattakistid.

          Pilt söövitusanumast koos esialgse soojendi, pumba, aeraatori ja termomeetriga.

          Click image for larger version

Name:	bulbulaator2..jpg
Views:	1
Size:	30,1 KB
ID:	865247

          Kui läks liiga O.T-ks, võiks eraldi teemasse tõsta.
          viimati muutis kasutaja 6p45s; 06 April 2010, 12:17.
          Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

          Comment


            #35
            Vs: Nikkelkroom traat

            Esmalt postitatud 6p45s poolt Vaata postitust
            Seetõttu säilib ka takisti paremini ning 15 W takistil võib hajutada 40 W võimsust.
            Võin kinnitada oma kogemustest et 2 W MLT takisti hajutas vette asetatuna 500 W võimsust.
            Kasutasin seda lahendust 3 aastat sõjaväes olles teevee keetmiseks. 100 oomi, 220V. Klassnõu ja näpud eemale.
            Ei mingit läbipõlemist.
            Ohutustehniliselt on mõistlik madalam pinge ja väiksem takistus.

            Kas iga kord vee vahetamine on vajalik? Viime iga kord juurde täiendava koguse lupja.

            Comment


              #36
              Vs: Nikkelkroom traat

              Kaevan üles igivana teema. Nimelt mõte selline.

              Nonii, Kes oskab öelda, kas idee toimiks:
              Lugedes netist: Suurema takistusega metallid soenevad kiiresti elektrivoolu abil.
              Seega: Takistustraadist lastes läbi autoakust tulev 12 ajaks selle traadi piisavalt soojaks? Ilma akut kahjustamata ning liigkiiresti tühjaks imedes? Arvestades, et koos traadi kuumutamisega peaks ringi käima ka pisike elektrimootor.

              Vanast ajast tean, et olid mingid 3v töötavad Auto ukseluku sulatajad. Mis materjalist need olid ja seda poeletil leidub?

              Leidsin. Kroom-Nikkel peaks olema.
              Sain veel teada:
              Tark raamat ütleb 0,3mm läbimõõduga õhus vabalt ja sirgelt paikneva kroomnikkel-takistustraadi koormatavuseks temperatuuril
              300°C - 1,10A
              500°C - 1,90A
              700°C - 2,70A
              800°C - 3,10A
              900°C - 3,55A
              1000°C - 4,00A

              Eesmärgiks oleks vee soojendamine (umbes 4-8l) temperatuurini vahemikus 20-40c.
              Vett hakkab ringi ajama ntx akvaariumipump. Seade peaks olema väikesemõõduline. Muidu kasutaks akvaariumisoojendit, aga neid ma veel 12v pealt töötavaid ei leidnud.

              Comment


                #37
                Vs: Nikkelkroom traat

                Esmalt postitatud atsa1 poolt Vaata postitust
                Suurema takistusega metallid soenevad kiiresti elektrivoolu abil.
                Elektroonikafoorumis võiks isegi öelda et:
                kõik takistusega juhid soojenevad elektrivoolu toimel.
                Ülijuht ei soojene. Vist?

                Kui kiiresti toimub soojenemine sõltub
                eralduvast soojusest,
                keha soojusmahtuvusest ja
                soojuse kehast väljavoolust

                Eesmärgiks oleks vee soojendamine (umbes 4-8l) temperatuurini vahemikus 20-40c.
                Selline ülesanne on pärit kuskilt keskkooli füüsikast.
                Selleks et muuta 1 Liitri vee temperatuuri 1 C kraad on vaja 1 kcalor energiat.
                Convert energy units. Easily convert kilocalories to kilowatt hours, convert kcal to kWh . Many other converters available for free.


                Saame et 1kcal on 0,001163 kWh
                12v pealt töötavaid ei leidnud.
                Kui meil on 12 V pinge ja 12 oomi takisti siis vool on 1A ja eralduv võimsus on 12W
                Kui selline võimsus eraldub 1 tunni jooksul saame 0,012kWh.
                Seega tõuseks 1 L vee temperatuur umbes 10 kraadi, 5 liitrit aga 2 kraadi.
                Seda tingimusel et vesi ei kaota soojust nt on heas termoses.
                Akvaariumi puhul tuleks arvesse võtta ka ruumi temperatuur kus nõu asub.

                Kas takistus on tingitud kroomniklist, vasest, rauast või söekihist takistil ei ole oluline.

                Ühevatine takisti vees peaks üsna kaua vastu pidama.
                Kui võtad ta voolu all veest välja, siis põleb ta kiiresti läbi.
                viimati muutis kasutaja A.R.; 03 February 2012, 19:01.

                Comment

                Working...
                X