Sai endale sügisel soetatud mõned päiksepaneelid, aga kuna ise Eestist eemal, siis seisavad asjad siiani ja ootavad minu naasmist. Enne saabumist aga peaks tellima kuskilt ära kontrolleri/inverteri, sest siin on mul ehk enam võimalusi ja ehk ka lihtsam kätte saada. Asja mõte on laadida minu elektriliikuri akusid, mis ühtlasi oleks lisapakiks ajal, mil ma sellega ei sõida, nt talvel hoiaks päike akusid täis ja ühtlasi oleks päiksest saada natuke lisasooja tuppa, kui kedagi kodus pole puid ahju ajamas. 48V oleks kah võimalus, aga vahemaa kõrvalhoone ja tarbijate vahel on vähemalt 30m. Kaablid tulevad kole suured, kui ei taha pinge kadu. Pisema koormuse tarvis oleks mul olemas 6 ruudune pehme montaazikaabel, suurema tarbimise jaoks oleks aga jälle vaja investeeringuid ja tavatarbijad oles sel puhul ikkagi suht kasutud.
Hetkel on Eestis ainult liikuri peal olev pakk, aga toimiva süsteemi jaoks oleks plaanis lisada veel üks pisem akupakk, mis oleks permanentselt siis kontrolleriga ühendatud ja sellelt akupakilt tuleks siis laadimisots 50A Andersoni pistikuga liikuri tarbeks.
Tundub, et minu paneelide maht on natuke rohkem, kui tavalisel hobinikerdajal, aga "päris" süsteemi mõõtu veel välja ei anna. See siis ka tekitab probleeme.
Siia teemasse ongi oodatud kõik head ideed ja ettepaneksud
paneelid(4 tk): NP125GK
http://www.napssystems.com/products/industrial/product/arrays/technical.html
ka pilves ilmaga peaks komplektist miski 100W kätte saama, mõõtmiste järgi Wmp oli kõigil üle 130W
selline lahendus oleks peaaegu hea
kõik ühes purgis ja asi ei vaja mingeid väliseid lisavidinaid. Lisaks on võimalik kaugjuhtimisega asja kontrollida.
Paraku asjal on mõned puudused lisaks nati kõrgele hinnale: laadimine võiks olla MPPT, päikseenergia võiks olla seatav laadimisel kõrgemaks prioriteediks ja akude täitumisel võiks olla võimalik energiat kuskile mujale suunata.
Prioriteedi ja energiakasutuse saaks määrata lisakontaktide kasutamisel võrgutoite lülitamiseks, nt toide lülitatakse välja, kui päike paistab ja akude laetus on üle 75% ning lülitakse uuesti sisse, kui akude laetus on alla 50% või pole valgust. Paraku on sedasi akude laetus vilets.
mõistlik laadija
aga sel juhul jääks mul 2 paneeli kasutamatta või tuleks 2 kontrollerit osta. lisaks oleks sel juhul tarvis inverterit ja ümberlülitit nagunii, et saaks seda energiat ka toas kuskil kasutada. Hea, kui oleks veel ka süsteemis 48V laadija, et laadida liikurit erandkorras kiiremini nt pilves ilmaga.
Tegelikult laadija on olemas, aga selle reguleerimisulatus on vilets. Samuti on ta pisut overkill - võimsama dioodsilla lisamisel kannataks selle otsas kergemat sõitu liikuriga teha.
Soovitage head kontrollerit, inverterit ja ka laadijat. võivad olla eraldi, aga parem oleks, kui ühes kestas. ülalpool maitud lahendused võiksid olla komplektiga teostatavad. Kui keegi teab või pakub mõistliku hinnaga ka ainult ühte vajalikest funksioonidest, siis võib lahkesti teada anda
Hetkel on Eestis ainult liikuri peal olev pakk, aga toimiva süsteemi jaoks oleks plaanis lisada veel üks pisem akupakk, mis oleks permanentselt siis kontrolleriga ühendatud ja sellelt akupakilt tuleks siis laadimisots 50A Andersoni pistikuga liikuri tarbeks.
Tundub, et minu paneelide maht on natuke rohkem, kui tavalisel hobinikerdajal, aga "päris" süsteemi mõõtu veel välja ei anna. See siis ka tekitab probleeme.
Siia teemasse ongi oodatud kõik head ideed ja ettepaneksud
paneelid(4 tk): NP125GK
http://www.napssystems.com/products/industrial/product/arrays/technical.html
ka pilves ilmaga peaks komplektist miski 100W kätte saama, mõõtmiste järgi Wmp oli kõigil üle 130W
selline lahendus oleks peaaegu hea
kõik ühes purgis ja asi ei vaja mingeid väliseid lisavidinaid. Lisaks on võimalik kaugjuhtimisega asja kontrollida.
Paraku asjal on mõned puudused lisaks nati kõrgele hinnale: laadimine võiks olla MPPT, päikseenergia võiks olla seatav laadimisel kõrgemaks prioriteediks ja akude täitumisel võiks olla võimalik energiat kuskile mujale suunata.
Prioriteedi ja energiakasutuse saaks määrata lisakontaktide kasutamisel võrgutoite lülitamiseks, nt toide lülitatakse välja, kui päike paistab ja akude laetus on üle 75% ning lülitakse uuesti sisse, kui akude laetus on alla 50% või pole valgust. Paraku on sedasi akude laetus vilets.
mõistlik laadija
aga sel juhul jääks mul 2 paneeli kasutamatta või tuleks 2 kontrollerit osta. lisaks oleks sel juhul tarvis inverterit ja ümberlülitit nagunii, et saaks seda energiat ka toas kuskil kasutada. Hea, kui oleks veel ka süsteemis 48V laadija, et laadida liikurit erandkorras kiiremini nt pilves ilmaga.
Tegelikult laadija on olemas, aga selle reguleerimisulatus on vilets. Samuti on ta pisut overkill - võimsama dioodsilla lisamisel kannataks selle otsas kergemat sõitu liikuriga teha.
Soovitage head kontrollerit, inverterit ja ka laadijat. võivad olla eraldi, aga parem oleks, kui ühes kestas. ülalpool maitud lahendused võiksid olla komplektiga teostatavad. Kui keegi teab või pakub mõistliku hinnaga ka ainult ühte vajalikest funksioonidest, siis võib lahkesti teada anda
Comment