Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Vase kogus elektrimootoris?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Vase kogus elektrimootoris?

    Asünkroonmootori tööpõhimõte on kasutusel juba 100 aasta kanti. Miskit revulutsioonilist pole vahepeal tekkinud ja kasutegurit ei saa kah oluliselt ülespoole viia. Küll aga tuleb tõdeda, et vanad mootorid on suuremad sama võimsuse juures. Liigutatavate asjade juures on see miinuseks, aga kohtkindlate puhul plussiks. Kuna materjaliga ei koonerdatud nii palju, siis on mootoril rohkem soojusinertsi, mistõttu kannatab ta suuremat ülekoormust ja seda ka pikema aja vältel. Samuti on suurem tõenäosus, et need vanad kolakad suudavad suurema koormatavuse juures töötada ilma jahutusventilaatorita.
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #17
      Vs: Vase kogus elektrimootoris?

      Esmalt postitatud Katse_klaas poolt Vaata postitust
      Mulle on silma jäänud et el. mootorid üle 3kw on alumiiniummähistega või pole ma lihtsalt veel "õige" vaskmähistega mootori peale sattunud.
      Rootor on tõepoolest alumiinium, mis valatud teraslehtede vahele. Staator on ikka vask.

      Comment


        #18
        Vs: Vase kogus elektrimootoris?

        Esmalt postitatud KillFrenzy poolt Vaata postitust
        Ligikaudu mitu protsenti vaske kogukaalust sisaldab elektrimootor?

        Kaal 895kg
        Võimsus 100kw
        Aasta 1971
        Vanametalli kokkuostus on el. mootori hind 7 EEK kg (mootorid alates 0.75kw) seega sina teeniks 6265.-
        Oletame et mootoris on 10% vaske hetke hind 65 EEK seega vasest saaksid 5850.- + musta metalli eest 2.8EEK kg = 2240.- kokku 8000.- ja vaske võib isegi rohkem olla Kuid siia lisandub su oma töö mis kah maksab midagi.

        Comment

        Working...
        X