Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

12V mootori kiiruse reguleerimine/mänguauto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    12V mootori kiiruse reguleerimine/mänguauto

    Tere,

    Tahaks poisile hakata varsti mingit väikest elektri autot ehitama. Kuna hetkel on ta veel väike, oleks praegu juba hea silmad lahti hoida ja vajalikku kraami koguda.

    Et kõik aru saaks, kui suurt autot ehitan, siis pikkus saab olema ca 100-120 cm.

    Olen mõelnud 2 varianti. 1) tagaratta veoline auto, mida veaks edasi mingi 12V mootor. Ühe variandina olen kaalunud kojamehe mootorit koos küljes oleva reduktoriga, veel parem, kui kuskilt midagi võimsamat kätte saaks. kuidas lahendada gaasipedaal? Ei tahaks sinna lihtsalt on/off lülitit panna.

    2) variant teha nt mingi 4-6 rattaline, kus paremaid ja vasakuid rattaid veavad edasi erinevad mootorid. ja juhtimine käiks 2 kangi abil. Seal samuti vaja kiiruse sujuvat reguleerimist. Sel juhul pääseks roolisüsteemi ehitamisest, kuid lapsel suht keeruline juhtimisest aru saada.

    Oskate soovitada veel mingit mootorit peale kojamehe mootori, mille kuskilt ilma suurte väljaminekuteta kätte saaks. Kas ühe tootja 2 kojamehe mootorit käivad alati sama kiirusega?

    12V oleks hea, kuna sinna suht lihtne ja ka odav akut leida ja korraliku laadija ja turvalise pistiku ühenduse korral saaks laps selle ise laadima panna.

    #2
    Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine.

    Mossel on päris kobeda jaksuga kojameeste ajam. Seda risu peaks ka igalt poolt saada olema. Mõnel "välismaalasel" on see edasi-tagasi aerutamine juba reduktorisse tehtud, sellist on sant kasutada.
    Kahest mootorist peaks lasteliikuri jaoks enam, kui küll olema. Samal kiirusel käimine ei ole üldse mingi suur probleem, sest väikese kiiruse erinevuse kompenseerib maapind, mis ei lase rattaid erinevalt pöörelda. Kojameeste mootorite miinuseks on tiguülekanne, mida saab käitada ainult ühes suunas - mootorilt rattale, vastupidi toimib väga julma pidurina, mis tähendab pedaali vabastamisel suht karmi pidurdamist. Selles mõttes oleks ehk lihtsam kasutada mingeid säästudrelle. Nendel tuleb muidugi rihma või keti abil kiirust maha saada.
    Lihtsaim regu on 2...4 jadatakistit, mida siis pedaali all olevad lülitid kommuteerivad. Võimsusklassi ja odavust silmas pidades on see ka ilmselt üks optimaalsemaid lahendusi. Potega pedaal on suht kallis asi, muidu sellele võib sappa pista pwm kontrolleri, mis nende mootorite võimsuste ja pingete juures ei saaks ilmselt väga kallis olema. Tegelikult saaks väikeste mootorite jaoks isegi mudeliregu kasutada. Hobbyking.com helel on saada nt 30A jublakas.
    Takistuste kommuteerimise plussiks on ka kiirusastmete saadavuse lihtne reguleerimine. Alguses sõidab laps nii, et 2 takistit on mootori(te)ga jadamisi, hiljem 1 takisti ja lõpuks saab ta enda kätte kogu reguleerimisvahemiku ehk siis pedaal pürandas lastakse aku otse mootorisse. Soojust tekib muidugi omajagu, aga kui nii sai mitmekümne kilovatiseid mootoreid juhitud, siis mõnesaja vati tarvis käib ta kah. Takisti lisab ka sujuvust ja piisavalt pisikese jadataki puhul ei vähene ka oluliselt lõppkiirus, lihtsalt selle kiire saavutamine pole võimalik(muru jääb üles kaevamatta).
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine.

      Tänud, eks siis tuleb silmad lahti hoida ja mingid mootorid leida.

      Mul algul oligi plaan akudrellist teha, aga isend, mis selle jaoks mõeldud oli, hakkab vist otsi andma( loobib sädemeid ja ajab suitu välja). Akutrelli lüliti abil peaks ka saama sujuvalt kiirust reguleerida. Kojamehe mootor jäigi mõttesse, seetõttu, et pole vajadust ülekande tegemiseks. Osa kojamehe mootoreid käib "ringi" ja mootoril on 2 kiirust. Kuidas seal see kiiruse reguleerimine lahendatud on?

      Comment


        #4
        Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine.

        Mul on samasugune projekt käsil praegu. Kiiruse reguleerimiseks tegin 555 taimeri baasil pwm-i, potega pedaali saab mönest vanast arvuti rooli ja pedaalide komplektist. Mootoriks plaanisin kasutaja Fomoco käest ostetud el tõukeratta mootor (12v 100w) aga hetkel tundub et jääb stardi momenti vajaka kui juba liikvel pole väga hullu. Kahjuks hetkel pole pilti lisada sõidukist. Loodan
        et said mõne idee juurde ja jõudu ja jaksu ehituseks.
        Men marry women with the hope they will never change. Women marry men with the hope they will change. Invariably they are both disappointed A.Einstein

        Comment


          #5
          Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine.

          Uuematel on kiirused harjade abil valitud, vanematel mähistega.Ja neil vanematel reverseerimine ka keerulisem, pead muutma kas ergutus- või ankrumähiste voolu suunda.Aga drelli lüliti peaks uuema kojamehe mootorit tüürima küll, seal revers ka olemas.

          Comment


            #6
            Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine.

            Sai kunagi ka sarnane liikur tehtud.
            Kiiruse reguleerimiseks sai väga lihtne ja odav skeemijupp kokku pandud. Q1 vahetasin parema vastu ja toimib juba mitu aastat.

            Sobiva mootori võib leida ka auto jahutusventilaatori või elektrilise roolivõimu küljest.

            Comment


              #7
              Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine.

              Mis mõttes harjadega ja mähistega?

              Ankru või staatorimähiste voolu suuna muutmine on sama keeruline tegevus, nagu aku ja mootori vahelise polaarsuse muutmine.
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine.

                Esmalt postitatud reuter poolt Vaata postitust
                Mis mõttes harjadega ja mähistega?
                Ta mõtleb ilmselt seda, et nt. mosse kojamehe mootoril on kummagi kiiruse jaoks oma mähis (või oli seal väljavõte?).
                Osal lääne omadest aga on kolm (või rohkemgi?) harja kommutaatoril eri nurkade all.Üks massi jaoks ja teised eri kiiruste jaoks. Talbotil oli selline.

                Comment


                  #9
                  Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine.

                  Selgituseks: mosse kojamehel töötab suurel kiirusel ainult jadamähis,väiksel lisatakse paralleelmähis juurde.Uuematel ongi nii, nagu Tcumen kirjutas.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine.

                    Ei noh, teemale tuli kohe elu sisse...

                    Arvuti rooli poole pidin nagunii ka vaatama. Mõte oli lahendada rooli süsteem arvuti rooli ja jalgratta piduri trossidega. seal ka juba nupud küljes, saab ka mingid viled ja vilkurid taha ühendada.

                    Pilte vaataks küll, kui näitate...

                    Comment


                      #11
                      Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine.

                      Hmmm iseenesest huvitav mõtesee roolis süsteemi oma... minul sai siiski see lahendatud tavalise roolivardaga milleks siis torujupp. Mootori juhtimise tegin sama skeemi järgi mis herr Virgonur postitas aga pilte ei saa hetkel pakkuda kuna kodumaalt eemal ja siin masinas neid pole, on küll ajast mil sai asjapeale alles mõtteid mõlgutatud.
                      Men marry women with the hope they will never change. Women marry men with the hope they will change. Invariably they are both disappointed A.Einstein

                      Comment


                        #12
                        Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine. mänguauto

                        Netist leidsin nii palju, et keskmine kojamehe mootor on 40-50W. Samas on olemas ka 180W isendeid, sellist oleks vaja .

                        On ikka lahedaid asju tehtud lastele. Parim, mis silma on jäänud: Toylander

                        Parim näide



                        Need aparaadid enamjaolt tehtud vineerist ja edasi veavad neid kas inva rolleri mootorid või elektri rolleri mootorid, 2 tk ca 200 W/tk. Arvestades, et nad kaaluvad ca 100 kg, ei saa ka vähemaga kuidagi hakkama. Invakäru oleks super doonor, olemas, mootor, kontroller, rattad, rooli süsteemi osad, kui 4 rattaline, Kahjuks meil selliseid asju siin väga ei liigu ja ebayst terve invakäru tellimine oleks ikka väga kallis.
                        Toylanderi hinnad algavad 20 000 (eek) (kidlasti mitte pildil olev isend).
                        Kahjuks käib sellise tegemine mulle igas mõttes üle jõu. Jooniste eest peab juba 800 eeki välja käima.

                        Midagi primitiivset olen valmis kritseldanud, proovisin ka 3d-ks teha, kuid vaja veel harjutada seda värki. Eks kui selge mis rattad ja mootor tuleb, võib algust teha ehitamisega. Ratasteks plaanin kasutada kas aiakäru rattaid või mõne lapsevankri omi.

                        Teen arvatavsti midagi roadsteri taolist, vähe kandilisema ainult. materjaliks plaanin kasutada vineeri puitkarkassil, ehk ka plastikut (kanistritest ja vaatidest saaks tugevaid ümaraid detaile).
                        viimati muutis kasutaja une18; 27 m 2010, 13:40.

                        Comment


                          #13
                          Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine. mänguauto

                          See Toylander on küll väga äge aga kas tõesti ka seda raha väärt.
                          Men marry women with the hope they will never change. Women marry men with the hope they will change. Invariably they are both disappointed A.Einstein

                          Comment


                            #14
                            Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine. mänguauto

                            Eks kõik on suhteline. Enamjaolt tundub, et neid ehitavad 4x4 fanatid, kel endal on Land Rover ja siis lapsele või lapselapsele tehakse väike koopia. Vaatasin ka Youtubes videoid ja tundub, et eks isadel vist ongi rohkem rõõmu nii putitamisest, kui ka sõitmisest. Sai veidi ka foorumit loetud http://toylanderowners.com

                            Joonistega ka ju nii, et eks saab ka ilma hakkama, kuid kuna iga sõlme ei jõua kohe ette läbi mõelda, tuleb ehituse käigus palju ringi teha. Kui nt ainult rattad, mis mõni mees alla paneb, maksavad ca 5000 eeki, mootor ja kontroller 3000 eeki, siis ega lõpuks ju odavamalt saagi. Seal on ulme roolisüsteemid ehtatud, roolilattide, kettülekannetega. Üks vanaisa tutvustas foorumis teistele ka oma teisi lastele tehtud "projekte", seal oli nt viiul, mis vähemlt välimuse järgi oli viimistletud samal tasemel nagu kontsertviiulid.

                            Oskab keegi öelda, kuidas saaks pealkirja ära muuta ja teema nt varia alla liigutada? Juttu nagu jätkuks, aga hetkel liigub esialgsest küsimusest veidi kõrvale.

                            Comment


                              #15
                              Vs: 12V mootori ja kiiruse reguleerimine. mänguauto

                              100kg lapse auto jaoks on natuke paljuvõitu. Kuigi ka 100kg liigutamiseks piisab 100w mootorist, kui ülekanne piisav on. Kuidas sa kavatsed oma võimsuse maha panna. Kui sul mingit veotelge/rattaid pole, siis pole veel mõtet hakata massi ja mootori pärast pabistama.
                              Ühe mootori puhul võiks vedama panna ka ainult ühe ratta. Niimoodi ei pooda mootorit pööramisel kinni. Võid ka kaaluda taha ühe ratta panemist ja siis ette 2. Taha võid sel juhul panna külgedele mingid libarattad, et rohkem auto moodi oleks. Lapse sõidukiks võib kasutada ka kolfikoti käru ajamit. Kunagi märkasin sellist realiseerimiskeskuses mõnesaja raha eest.
                              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                              Comment

                              Working...
                              X