Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Brushless mootor Turnigy 80-100-B 130Kv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Brushless mootor Turnigy 80-100-B 130Kv

    Tervist tunneks huvi ehk on keegi sellise mootoriga kokku puutunud.


    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...er_(eq:_70-55)

    Tootja väidab kodulehel võimsuseks 6500W kui reaalne selline võimsus on või pigem kuidas see arvutatud on ?
    Milline kontroller/sagedusmuundur oleks reaalne, kui oleks plaan liigutada ~80kg kaaluvat sõidukit paigast ?
    On üldse võimalik sellise mootoriga sellist sõidukit paigalt liigutada või kasvavad voolud liiga suureks ja seega oht mootor ja kontroller maha põletada.
    Kuna endal selliste mootoritega kokkupuude puudub siis ilmselt võib nii mõnigi küsimus loll olla.
    Üks variant oleks ilmselt kasutada ka mingit tsentrifugaal sidurit kui muidu paigalt startides voolud liiga kõrgeks lähevad. Toide oleks ilmselt vähemalt katsetusfaasis vahemikus 24-36V ja vastavalt 180-140 A
    Antud mootori kiiruse reguleerimine käib sageduse muutmisega ?

    #2
    Vs: Brushless mootor Turnigy 80-100-B 130Kv

    see on synkroonmootor, vajab spets kontrollerit mis mõõdab samade mähiste kaudu pidevalt asukohta ja tüürib mootorit. Tava sagedusmuundiga saad hunniku suitsu.
    Mõõdetud on see optimaalsetel pööretel ja see on sisend võimsus. see 6KW ei kannata pikalt. Pigem 3KW kui tahad et kestaks. Kohtalt startimiseks jõuga on vaja väga spets kontrollerit kuna see sensorless. Maha ei põle miski, piiramine on kontrolleri ülesanne. Aga need RC kontrollerid ei oska täpselt mõõta mootori asukoht sest selleks on vaja PALJU protsessori jõudlust et arvutada. RC kontrollerid lähevad genereerima madalatel pööretel, kallimad lükkavad ennast välja kaitsmiseks, odavamatel tuleb suits välja.
    Sama põhimõttega mootor on kasutusel CD seadme ajamis. Aga seal kui näinud siis 3 musta hall sensorit positsiooni jaoks.
    Nendega saab ka kohtalt startida. Ma ehitanud sensorless mootorite kontrollereid. Hobikorras tegelen nüüd ühe võimsama mudeli tüürimiseks mõeldud juhtelektroonikaga mis suudaks ka madalatel pööretel startida jõuga.
    80A 100Vmudel. Juhtimine toimum üle canbus-i ehk nagu autodel. Aga kuna see on hobiprojekt siis läheb kaua kaua sest vaeba aega vähe.
    Halli sensorid ei taga ka headkasutegurit madalatel pööretel, vb 200W saaad kätte.
    Mootorit iseloomustab jõumoment. See on ka 1 põhjus miks sa max võimsust ei saa madalatel pööretel isegi kui ideaalne juhtimine.
    Aga ma sellest mootorist siin foorumis ka rääkinud. Kasuta otsingut.
    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

    Comment


      #3
      Vs: Brushless mootor Turnigy 80-100-B 130Kv

      Nii et ilmselt oleks võimalus kasutada siis kas tsentrifugaal sidurit koos variaatoriga või vaadata juba pigem selliseid mootoreid
      http://www.kellycontroller.com/small...50w-p-765.html
      sellel kontreetsel on küll võimsust oluliselt vähem aga ilmselt juhtimine lihtsam.

      Comment


        #4
        Vs: Brushless mootor Turnigy 80-100-B 130Kv

        Oletame, et ostan näiteks esimeses postis välja toodud mootori, siis selleks, et ta tööle saada on vaja veel ESC'd (näit: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Brushless_ESC )
        Kuid kuidas ESC'd juhtida (millega ning mis põhimõttel see juhtimine käib)?

        Comment


          #5
          Vs: Brushless mootor Turnigy 80-100-B 130Kv

          Ei mäleta täpselt kas PWM või PFM. Veel niipalju et nendele mootoritele eriti ei meeldi töötada madalamatel pööretel kui pole piisavalt massi ringi ajamiseks.
          Harjamootor on kah option kui on tõsine huvi harjade vahetamise vastu aegajalt.
          Brushless eelis on veel parim massi/võimsuse suhe. Kui juhtelektroonika hea siis ka kasutagurilt teeb harjamootorile pähe. Katsu sa 26g DC mootorist 150W välja pigistada nii et ainult 16W tasku pannakse.
          Suurematel mootoritel kasutegur parem.
          viimati muutis kasutaja murphy; 07 m 2010, 23:03.
          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

          Comment


            #6
            Vs: Brushless mootor Turnigy 80-100-B 130Kv

            See mootor on elektrisõidukite ehitajate seas üsna populaarne. Saab kasutada ka mudeli ESC -i koos servotestriga, sel juhul peab ESC toetama "soft start" funktsiooni. Üsna lihtsalt saab selle ka ümber teha tavalise kontrolleriga kasutatavaks. Selle jaoks on vaja lisada kolm halli andurit.
            6.5kw võimsuse juures on kindlasti vaja sundjahutust, näiteks akudrelli jahutustiivik võlli otsas.

            Vaadake YouTube'is huvitavaid videoid, nautige head muusikat, laadige üles originaalsisu ning jagage seda kõike oma sõprade, perekonna ja kogu maailmaga
            viimati muutis kasutaja vax; 09 m 2010, 14:46.
            Allkiri.

            Comment


              #7
              Vs: Brushless mootor Turnigy 80-100-B 130Kv

              ESC juhtimiseks on vaja sellist jublakat:
              Allkiri.

              Comment


                #8
                Vs: Brushless mootor Turnigy 80-100-B 130Kv

                Paigaltvõtu jaoks peavoolumootorile sellest elukast vastast ei ole. Seda eriti siis, kui ülekannet vähe. Samas on selles suuruses oluliselt enam võimsust, kui seda tavaliselt alalisvoolu ajamist on võimalik välja võtta.
                80kg ei ole mingi mass ja selle liigutamiseks piisab normaalse üleklande puhul mõnesajast vatist. Tegelikult aeglaseks liikumiseks saab tasasel maal abi isegi mõnekümnest vatist.
                Võrdluseks toon enda elektriliikuri, mis hinnanguliselt kaalub umbes 500kg. Kiirust kuskile 10km/h alla. Haakeks on mul aegajalt ca 1200kg. Mootor peaks arendama 75V nimipingel 14kW. Minu pardapinge on 48V, koormusel madalam ja sinna juurde muunduri kadu. Kaablitesse peaaegu midagi ei jää. Mootoril võik siis olla ca 45V. Üle 100A koormust eriti tihti ette ei juhtu, seega 100A*45V=4500W. Ma ei ole veel reaalselt leidnud koormust, millest mootor üle ei käiks. Minu mootori väändekõver on muidugi totaalselt teine, aga ma lihtsalt näitan, et sellise võimsusega võin ma palju liigutada
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment

                Working...
                X