Mida arvavad foorumlased uuest 40 000 dollarit maksvast elektriautost, mille 88 Li-akuga saab sõita 160 km? Kuidas on lahendatud salongi küttesüsteem?
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
i MiEV elektriauto.
Collapse
X
-
Vs: i MiEV elektriauto.
Autot ja omadusi vaadates tekkis arvamus küll. Emotsioonideta väljendudes:
- Tartust Tallinna ei sõida. Linnavahel tiirutamiseks piisab.
- Salongi küte/jahutus on loodetavasti lahendatud tõhusa soojuspumbaga.
- Talvel see pisike kärukene märkimisväärselt ei sõida, seega vajab täidesaatev võim topelt autoparki. Põletusmootoriga variandid talveks.
Mind huvitab näiteks, kuidas saab olema lahendatud kiirlaadimisjaamade vooluga varustamine? Iga auto vajab kiirlaadimiseks 250A voolu, nagu lugesin kuskilt. Kas kiirlaadimispunktis laetakse autosid ükshaaval või mahub ka 10 tk korraga juhtmete otsa? Kui suur peab olema alajaam sellise laadimispunkti vahetus läheduses? Laadimisvõrk kipub kujunema põhjenduseks tuumajaama kiirpüstitamisele?
Väga meeleldi olen elektriauto kui sellise poolt. Olen isegi plaani võtnud sellise ehitamise. Suvisteks sõitudeks. Talvel kahjuks ei näe võimalikuks liikuda elektriautoga.
-
Vs: i MiEV elektriauto.
Esmalt postitatud GU50 poolt Vaata postitust...Iga auto vajab kiirlaadimiseks 250A voolu, ...
Comment
-
Vs: i MiEV elektriauto.
Esmalt postitatud aqv poolt Vaata postitust220V pealt võetakse vast ikka vähem.
Kui meil on 500 elektriautot riigi peale on elu veel lill, kuid kui iga teine inimene sellisega ringi laseks, siis oleks prisket tuumajaama ning täielikult ümbertehtud elektri infrasüsteemi tarvis.viimati muutis kasutaja qwerty; 05 m 2011, 13:35.
Comment
-
Vs: i MiEV elektriauto.
Esmalt postitatud aqv poolt Vaata postitust220V pealt võetakse vast ikka vähem.
Siin on näiteks info "koduse kiirlaadija" kohta. Kusjuures lubavad "kiirlaadimist": Fully recharge – from empty to full – in less than 4 hours.
EE hulluks rõõmust, kui 100A peakaitsme eramajale tellid...
Comment
-
Re: Vs: i MiEV elektriauto.
Esmalt postitatud GU50 poolt Vaata postitustTäpselt nii, 220V vajatakse oluliselt vähem voolu. Laadimisaeg on ka oluliselt pikem (ca 30h) võrreldes kiirlaadimisega (30 min.): ...
Kabiinikütte tööpõhimõtet ma pole veel uurinud, aga GU50 pakutud soojuspump oleks ainus mõistlik lahendus. Et põhivarustusse kuulub kliimaseade, siis tolle konditsioneeri annab ehk teistpidi käima panna.
No ja veel... kui autodest rääkida, siis i-MiEV sai WhatCari testis üsna ebaoptimaalse hinnangu: http://www.whatcar.ee/auto-testid/mi...kokkuvote/216/
Autona veidi kvaliteetsem on ehk Nissan Leaf, kes sai ju Euroopa Aasta Autoks. Samas ei saa temagagi Tartust Tallinnasse vahelaadimiseta sõita. Akud, akud, akud...
Sel teemal on viimastel päevadel tublisti arutatud ja mullegi ette heidetud tagurlikkust -- et ma olevat nagu see mees, kes ütles, et ottomootoriga auto ei suuda iial hobusega võistelda ... ja et mis paarikümne aasta pärast juhtus.
Analoogia on kena muidugi, kuid ei päde. Kasutan ka siinset tekstiruumi, et meenutada: elektriauto vaevleb juba kolmandat sajandit üheainsa puuduse -- akude niru energiamahutavuse käes.
Comment
-
Vs: Re: Vs: i MiEV elektriauto.
Jh elektriautod tulevad. Aga paraku on nii et kui iga aku mahtuvus oleks 21KWh saaks aku ainult iga 10-s sõiduauto maailmas. Seda siis kui kõik moblad jms akudeks muuta ja kogu liitium maapõuest üles kaevata.
Aga tõprad ei tooda kaaliumakusid. Jn need eksisteerivad, neil pole tsyklite piirangut kuna katoodina kasutatav ferrotsüaniid on keemiliselt väga stabiilne. Kaaliumi jagub maailmas palju.
Patentisid ära ja nyyd topivad oma mediaplayeritesse. Tõenäoliselt küüakse lisensi ränga raha eest ja esimesed akud on nii mõtetult kallid et keegi ei osta neid.
http://en.wikipedia.org/wiki/Potassium-ion_battery siis pigem jutt.Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
Comment
-
Vs: Re: Vs: i MiEV elektriauto.
Arvestades, et meil oli sisuliselt 2 nädalat -25C, on soojuspump salongisoojendusena meie kliimas kesine lahendus. Seega tuleks mingi osa mahtuvusest ohverdada otseküttele. Kui igapäev ei sõida, siis on selliste ilmadega vaja sooja garaazi või täiendavat akupaki kütet. No ei ole lihtne.
Esimeses lähenduses sobiks neile, kes iga päev sõidavad enamvähem kindla kilometraazi, mis omakorda peaks olema akupakile optimaalne koormus.
Comment
-
Vs: Re: Vs: i MiEV elektriauto.
Esmalt postitatud olevtoom poolt Vaata postitustMitsubishi i-MiEV kodune (s.t. 230V VV-võrgust) laadimine käib tehase andmeil 16 ampriga (tõmmake külmkapp ja pesumasin välja ja ongi korras) ning aku saavat 6 tunniga täiesti täis.
Huvitavam küsimus on ikkagi see, kui palju voolu vajatakse kiirlaadimise korral ja sellest tulenev - uute jõujaamade vajadus, kõrgepingeliinid, ala- ja alaldusjaamad, jõukaablid, maksustamise tehnika jmt. kiirlaadimispunktide juurde. Kuidas veetakse piisav vool linnadesse planeeritavatesse elektritanklatesse?
Ja kuidas näeks siis välja, ütleme, marsruudi Võru-Tallinn-Võru läbimine? Kas õnnestub ühe ööpäeva sees?
Comment
-
Vs: Re: Vs: i MiEV elektriauto.
Diisli ja ka bensiini põletid suudavad arendada märkimisväärselt suuremat kasutegurit, kui sisepõlemismootorid, seega nende kasutamine akude ja salongi tarbeks on suht ok.
Kui manuali lugeda, siis meie mõistes oleks tarvist see 3 faasi üheks teha või siis kiirlaadimispunktis saaks tavalisest võrgu trafost laetud 3 masinat korraga ja ka võimsused ei olek midagi müstilist. Ühtlasi peaks ka alaldi autosse nati sooja andma.
50kW koormust poole tunni vältel teeb ilusti kuluks 25kWh. Kui sellega saab sõita 130km, siis tuleb tõdeda, et rahakotile on see päris mõistlik. 500 tsükli pärast peaks muidugi olema juba kogutud raha, et valmistuda akude vahetuseks. Teisalt jõuagregaat on eeldatavasti vähem hooldust vajav, kui tavaline sisepõletaja. Samuti ei ole võimalik sellesse kogematta tankida solki kütust.
Eeldades, et iga tsükliga saab sõita keskmiselt 120km, tsükleid on aku nõus tegema aku kuskil 1000 ringis, siis on see nagu vene masina pidamine, mis tahab 100 000 läbimisel kapremonti saada. Sel masinal lihtsalt on kuskil seal maal vaja kindlasti uut akut. Väiksemal veerejal kulub sellise maa läbimiseks pealt 5 aasta ja selle ajaga akud tõenäoliselt odavnevad ja kasvab ehk ka jaks, mida nendesse toppida. Agressiivsem vuraja saab kaasasoleva ressursiga ühele poole ilmselt alla kahe aasta, sest suuremal tallamisel tuleb vähem tsükleid ja iga tsükli jaks on pisut pisem
Comment
-
Vs: Re: Vs: i MiEV elektriauto.
Esmalt postitatud reuter poolt Vaata postitustDiisli ja ka bensiini põletid suudavad arendada märkimisväärselt suuremat kasutegurit, kui sisepõlemismootorid, seega nende kasutamine akude ja salongi tarbeks on suht ok.
Comment
-
Vs: Re: Vs: i MiEV elektriauto.
Esmalt postitatud qwerty poolt Vaata postitustElekter ida viru põlevkivist on nullsaaste?
Ma rääkisin konkreetsest autost ja põlevkivikatel ei mahu minu kujutlustes kuidagi selle selga.
Teisalt ei kanna ükski elektron oma seljal ka päritolumärki. Padurohelisena võin samast seinakontaktist osta ka rohelist energiat.
Comment
-
Vs: Re: Vs: i MiEV elektriauto.
Ma ei tea ühtegi energialiiki mida saaks nullsaastega elektriks muundada. Tavamõistes toodab saastet fossil mille kärsatamisega otsene saast tekib, aga igsuguse muundamise jaoks on vaja seadet mille tootmine ja hoole võib rohkem saastet tekitada kui hiljem saadud "puhas" energia. Tuulegeneraator ntx.Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Comment
Comment