Vs: Re: Vs: i MiEV elektriauto.
Auto mootoris kütuse põlemisel vabanenud energiast ~35% läheb kineetiliseks energiaks (ajab mootorit ringi), kõik ülejäänu mis eraldub soojusena vms on meie jaoks ebaoluline, kuna see ei aita kaasa auto edasiliikumisele.
Võtame nüüd mingi diislipõleti vms mis toodab soojusenergiat. Kuidas see asi aitaks autot edasi liigutada? Ta võib kogu diislis peituva energia soojuseks muundada, kuid soojusenergia ei liiguta autot edasi meetritki. Eelnevalt üks mees pakkus aga välja, et paneme autosse diiselpuhuri ning kütusekulu 2l 100'le. See, et elektriautol üle -15c külma puhul mingi alternatiivne allikas sooja tootmiseks peaks olema on selge ning see võiks tõesti kasvõi diisli pealt töötada, kuid tahaks oma silmaga näha kuidas need autod alla -15c külmaga üldse sõidavad. Hilti akudrelli LiPo ei tee -10c enam piuksugi.
Auto mootoris kütuse põlemisel vabanenud energiast ~35% läheb kineetiliseks energiaks (ajab mootorit ringi), kõik ülejäänu mis eraldub soojusena vms on meie jaoks ebaoluline, kuna see ei aita kaasa auto edasiliikumisele.
Võtame nüüd mingi diislipõleti vms mis toodab soojusenergiat. Kuidas see asi aitaks autot edasi liigutada? Ta võib kogu diislis peituva energia soojuseks muundada, kuid soojusenergia ei liiguta autot edasi meetritki. Eelnevalt üks mees pakkus aga välja, et paneme autosse diiselpuhuri ning kütusekulu 2l 100'le. See, et elektriautol üle -15c külma puhul mingi alternatiivne allikas sooja tootmiseks peaks olema on selge ning see võiks tõesti kasvõi diisli pealt töötada, kuid tahaks oma silmaga näha kuidas need autod alla -15c külmaga üldse sõidavad. Hilti akudrelli LiPo ei tee -10c enam piuksugi.
Comment