Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

    Põhiline on pakend. Vene ajal oli sellega palju probleeme. Ükskord ostsin keskmised kruustangid, millel polnud pakendit. See-eest sain määrdunud näpud ja hernepurgi täie (ca 200gr) tavotti.

    25 aastat tagasi ostsin Venemaal Togliattis Ladale varuosi. Sealne klaasiga lett oli nii pikk, et ühest otsast teise liikumiseks oleks olnud jalgratas vajalik – selline varuosade hulk ajas silme eest lausa kirjuks Lisaks olid letihinnad palju odavamad, kui Eestis. Mustaturu hindadest parem ei räägigi. Minule kui „väljamaalasele“ pakiti õlisem osa ostust Pravdasse. Kohalikud said õlised detailid pakendita kätte.

    Comment


      Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

      Mis nii viga autot saada? Ostad terve pika leti ära, ostuluba vist kehtis ainult uue auto kohta.
      Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

      Comment


        Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

        Esmalt postitatud RaunoK poolt Vaata postitust
        Mis nii viga autot saada? Ostad terve pika leti ära, ostuluba vist kehtis ainult uue auto kohta.
        Kindlast ei saanud osta täiskomplekti korraga, Midagi oli alati puudu. Aga kes töötas auto teeninduses sai näiteks oma vanale Moskvits-400 le uusi juppe ostes teha paari aasta jooksul Moskvits-408 või - 412. Vana moskvitsi paberid maksid mingil ajal 400 rubla ehk 3 kuu hea töömehe palga. Sõitev vana Moskvits maksis turul umbes 1000 rubla Oli selline veider aeg.

        Comment


          Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

          Esmalt postitatud mats13 poolt Vaata postitust
          Sõitev vana Moskvits maksis turul umbes 1000 rubla Oli selline veider aeg.
          Millal selline aeg oli?
          70 alguses sai lõpetanud tudeng esimeseks palgaks kuskil 120 rubla paari aasta pärast 250.
          Turul oli 8 aastane 408 kuskil 4000.
          Kolmetoaline kooperatiiv maksis 7000, sissemaks 2500.
          20 aastat hiljem, kui olid kogu laenu ära maksnud, siis kõik laenud kustutati.
          Loll kes oli laene maksnud.

          Aga sinna 408 kardaanile sobis hädapärast ka Ziguli semmerling.
          5 rubla tükk ja 10 rubla vahetusraha. Vahetama pidid ise.
          Zapika kolvid ja rõngad olid ka OK. Natuke tuli rõngast otsast lihvida.

          Comment


            Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

            Umbes 1970 aastatel olid vana Moskvits-400 hinnad 1000 ringis, tuttav ostis 900 rubla eest,Siis veel suur inflatsiooni ei olnud alanud ja paar aastat siia-sinna hinnad ei muutunud.. Remonditud, üles vuntsitud Moskvits-400 küsis 1500 aga ei saanud nii palji. Soomest tagasi tulnud Moskvits-408 oli turul tõesti 4000. Tuttav ostis sellise. Bensiin maksis vist 8 kopikat liiter, piima hind poes oli 24 kopikat liiter. Juppidega tuli leidlikust üles näidata. Minul purune käikastis rataste liigutaja, Onneks sain kasutada kolhoosi töökoda ja tagusin traktori lindi poldi lapikuks, siis painutasin kõveraks ning lõpuks kukkus välja parem kui originaal oli.

            Comment


              Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

              Esmalt postitatud RaunoK poolt Vaata postitust
              Mis nii viga autot saada? Ostad terve pika leti ära, ostuluba vist kehtis ainult uue auto kohta.
              Kunagi sai arvutatud, osadest oleks tulnud 3X kallim auto. Koefitsient oligi seepärast, et keegi ei hakkaks ise ehitama.
              Ja varuosad olid tihit kehvemad kui originaalid. Veidi mõõdust väljas, keere puudu jne.Ladadel üldiselt seda probleemi polnud, ikkagi F-124 ja itaalia tehnoloogia, liinid. Hiljem töötasid liinidel ajateenijad ja siis oli ka vastav kvaliteet. Praak läks prügikasti ja sealt vahel ka turule. Nii mõnigi ostis turult tsementeerimata või termotöötlemata nukkvõlli, mis sõitis paar tuhat km. jne.

              Comment


                Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

                Kus kohalt need auto tagavara juppide hinnad pärit oli ja
                mis aastal, et summa tuli kallim kui uus auto? NLiidus nagu sellist poliitikat polnud, jupid kokku olid tavaliselt odavamad. Ainult juppe ei olnud saada. Hinnad olid ka erinevad eraisikule ja asutusele. Sain osta kolhoosi laost ametlikult piduri voolikud 40 kopikat tükk. Poes oli üle rubla.

                Aga vahelduseks küsimus elektrist. Sõber kinnitas, et kursustel targa inimese loengul näitas õppejõud tahvlil elektronide liikumist ja läks rahulikult läbi trafo primaar ja sekundaarmähise vahelise isolatsiooni.
                Pidid läbi minema induktsiooni teel. Kas olete ka midagi sellist kuulnud.
                Keegi loomulikult midagi küsida ei riskinud.
                Küsimus kerkis üles kui kasutasin väljas paljaste kätega vene eletri drelli alumiinium kerega. Sõber kinnitas, et see on väga ohtlik. Mul oli aga vahel eraldustrafo 220/220 V . Tema ei tahtnud uskuda, et see trafo kaitseb.

                Comment


                  Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

                  Selle hinna panime kokku sõprade abiga- 1 töötas Lada autokaupluses müüjana, teine oli kimdlustuse avariiekspert. Üks klassivend oli Togliattis tehases praktikal ja rääkis sama hinnapoliitikast. Vastasel juhul poleks varuosi ülde müügil olnud. Hind oli 2101-le ja 70-ndate keskpaik. Togliatti kaupluses oleks ca 3 korraga kõik vajalikud osad saanud. Lisaks oli varuosadel 3 hinnatsooni. Eesti asus Togliattist kaugel ja 3. tsoonis.
                  Riiklikud ja jaekaunabduse hinnad olid väga erivńevad. Näiteks Tosool maksis asutusele 8 kop/l ja eraisikule 1 rbl/l. Eks sellepärast olidki võrdsematel tollal suvilate radiaatorites Tosool. Ka GAZ-24 Volga maksis eraisikule 9300 rbl ja asutusele ca 900 rbl. Iseasi, kes Volga üldse osta sai...
                  Kui meenutada ajalugu, siis algselt oli Lada mõeldud eraisikutele. Oma heade sõiduomaduste tõttu võttis miilits need hiljem kasutusele. Varuosadel polnud algselt seda nn. odavamat riigihinda, mis oli küll ülejäänud sõiduautodel. Näiteks Moskvitši õlifilter maksis 80 kop. , õli AS-8 oli 22kop/l.
                  Ladal oli õlifilter 4 rbl ja õli 70 kop/l. Tavaline õli ja filtrite (õli + õhk+ karterituulutus) vahetus maksis tollal garantii ajal meeletu hinna - 40 rbl. Hinna sees oli ka karteri loputus spetsiaalse loputusõliga, aga seda ei tehtud. Moskvitši omanik sai sama ise tehes 3 rbl hakkama. Ka Lada varuosad olid palju kallimad. Näiteks veepumba võll koos laagriga. Vene autodel oli eraldi laagritega.
                  Tänu Itaalia tehnoloogiale sai meie auto keemiatööstus jalad alla. Laagrimäärdeks oli sinnamaani solidool (tavott) ja konn. Ketaspidurit, diafragmasidurit , korralikku karburaatorit, kuiva suure puhastusvõime ja väikese takistusega paberõhufiltrit polnud enne ühelgi vene autol. Talvel käivitati auto kuivalt ja hiljem valati vesi radiaatorisse ja pikemalt seisma jättes jälle välja.
                  Tollal oli isegi ütlus, et maffiat meil pole, on Lada autoteenindus.
                  viimati muutis kasutaja Svago; 23 m 2015, 22:20.

                  Comment


                    Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

                    Mõned päevad tagasi avastasin kuidas oleks lihtne värvimuusikat teostada, vaja on võimendit, säästulampi ja ferroresonantsstabilisiaatorit.

                    Sellega saab jälle teistele asjatundmatutele näidata, kui võimas on helitehnika, et isegi valgustus hakkab selle taktis värelema
                    Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

                    Comment


                      Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

                      Sellele vastupidine on siis päevavalguslambi starter ja hõõgpirn jadasse ja saab muusika huvitavaks teha.
                      http://hparchive.com/
                      https://worldradiohistory.com/index.htm

                      Comment


                        Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

                        Hmm?
                        Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

                        Comment


                          Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

                          Sidemeeste huumorit. LINK
                          Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

                          Comment


                            Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

                            Esmalt postitatud RaunoK poolt Vaata postitust
                            Hmm?
                            See oli siuke labane lampide vilkumise tegemine starteriga aga muusikat kuulata ei kannatanud sest see vilkumine tekitas kõva ragisemist.
                            http://hparchive.com/
                            https://worldradiohistory.com/index.htm

                            Comment


                              Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

                              Taaskasutus - jõulukink:

                              Recycled microchip, PCB, printed circuit board geekery earrings - elegantly scientific, scientifically elegant. Handmade geek jewelry by Creative Funny.

                              Comment


                                Vs: Naljakad juhtumised ning äpardused -õnnetused

                                Et säästa peaks tuled kustutama aga mõnikord on teistpidi säästlikum.
                                (Sedasi lülitub sisse/välja Surround efekti indikaator Behringeri mikserpuldis.)
                                http://hparchive.com/
                                https://worldradiohistory.com/index.htm

                                Comment

                                Working...
                                X