Originally posted by kal+Oct 21 2004, 01:33--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (kal @ Oct 21 2004, 01:33)</td></tr><tr><td id='QUOTE'>...Toyotaga (Mis oli siis eriline lux auto) juhtus neil selline asi, et puldi patarei sai tühjaks ja ei saanud enam auto uksi lahti. Läksid siis kohalikku poodi, loomulikult sobivat patareid ei olnud ja metallimagnaadist firmajuht ostis siis kaks korona patareid, et nendega puldi aku täis laadida....[/b]
koroona on mäng. patarei oli tõenäoliselt siiski "krona".
puldi sees on tavaliselt mitte aku vaid liitiumpatarei.
aga hädaolukorras saab seda kerge "laadimisega" ergutada küll. kunagi jäin ise linnas auto ukse taha. pold häda - eriku mobiilil aku tagant ära ja votmekimbust improviseeritud "pikenduse" abiga sai patareile kümmekond sekundit voolu antud.
millega seoses meenub - kooliajal oli sõbrapoisil hirmuhke elektronkell (aastad olid siis kaheksakümnendad). sellel miski imeõhuke patarei, millesarnast venelased tol ajal ei tootnud. patarei sai millaski tühjaks - mida sa teed. eks ta siis "laadis" seda 1.5V patareid 12V akulaadijaga nii paarkümmend sekundit ja kell toimis jälle nädalakese. Kuniks ühel päeval patarei sellise piinamise peale otsustas laadimise ajal näppude vahel lõhkeda.
<!--QuoteBegin-kal@Oct 21 2004, 01:33
Isal pidi palju vaidlema, et veenda teda, et voolurig peab ikka suletud olema[/quote]
üks teine elektroonikust sõber rääkis mulle hiljuti sellist lugu, et tema armastas oma lapsepõlves kahte krona patareid omavahel klemme pidi kokku ühendada ja vaadata, "kumb võidab" (st. kumb enne tühjaks saab)
Comment