Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Esimene õppetund ühemootorilise lintmaki juurest: Peale remonti ja enne esimest proovipingestamist ühenda lahti veomootor!
Ja lintmakkidega on üldse viimasel ajal üks kamm, nii kui mulle tundub et mul on jõudu, aega, viitsimist ja hakkamist, tekib uus viga, nii kui hakkasin juba eos välja mõtlema Idellile moodsamaid pidureid, läks poolimismootori transistor lühisesse aga ma vaid ainult mõtlesin, mitte enamat. Kaks kuud kogumist, kaevasin end laua juurde tagasi, natuke pusimist ja korras, siis loetud päevad lähevad mööda ja helistab sõber et ma vastuteene eest teeks omakorda tema sõbra maki korda, kuid ka seegi ei jäta oma jonni, kuigi aktiivkomoponente on kõigest neli, siis selle lihtsuse kompensatsiooniks otsustab trafo suitsu välja lasta. Looetavasti tuli ainult natukene.
Leningrad 006 hakkas ka hirmust vist elmarit võtma, kui mul tuli mõte, et kasutaks teda 002 jaoks doonorina, kuna see oli ümber häälestatud. Kuigi ma olen teda mitu korda kontrollinud. Oli mõttes jälle helivõimendusplaate uurida ja omavahel ringi visata aga selleks korraks ta vist jääbki.. tuleb ikkagi viga nuputada.
Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.
Mul oli kunagi probleem ühe värvi TV-ga. Pärast veerandtunnist vaatamist olevat pilt ära kadunud. Läksin siis remontima. Võtsin kaane maha ja TV töötas probleemideta 2 tundi. Klient arvas, et TV kardab remondimeest Panin siis TV kaane tagasi ja hakkasin ära minema, kuid kutsuti väravast tagasi. Siis sai TV režiime mõõdetud ülepea paksu vatiteki all olles, kuna kaane eemaldamisega hakkas see sunnik jälle tööle. Viga oli kõrgepinges.
viimati muutis kasutaja Scott; 02 m 2017, 23:19.
Põhjus: 2 kokku
Seoses trükkplaatide puhastamisega tehnilise piirituse ja Galoša seguga meenus mulle lapsepõlvejuhtum. Galošat tunti Eestis rohkem aviobensiini Б-70 nime all. Tänapäeval kutsutakse seda rohkem lahustiks. Osa kirjutavad millegipärast sõna algustähe G ja osa K-ga?
Algselt oligi see mõeldud lennukikütuseks. Ma oli edukalt läbinud Pioneerimaja motoringi teoreetilised ja praktilised kursused. Tõsi oli see, et kardiga sõita tahtjaid oli väga palju, kuid teoorialoenguid kuulasin lõpuni vaid mina kui kõige noorem.
Esimeses klassis õppides tekkis pinginaabril idee, et paneks võrrimootori tõukerattale. Tõukeratas oli selline õhkrehvidega ja väga hea. Pinginaabril oli 2 isalt saadud võrrimootorit. Isa oli need saanud sõjasaagiks, nagu ka ta oma väga uhke BMW auto. Seda kasutati ka Mosfilmis ja taheti korduvalt ära osta või hiljem 3 Lada LUX (VAZ-2103) vastu vahetada.
Need võrrimootorid olid 50cm3 ja kinnitusid suvalisele jalgrattale tagaratta kõrvale, veidi küll rattast ettepoole. Ma pole elus rohkem selliseid väga ilusa disainiga mootoreid kohanud – hõbedase ja sinise värviga kirjadega, ümarate vormidega. Sõbra isa keevitas tõukerataste raamidele vastavad ümberehitused ja meie panime rattad kokku. Siis tahtsime katsetada.
Pinginaaber käis tanklas, kuid talle ei müüdud bensiini ega õli. Ma oli pikemat kasvu ja läksin ise ostma. Õli lasti tollal mingist teraskastis olevast 3 torust. Ühtegi silti polnud, et kus on AS-8, kus Avtool ja kus oli tollal kõige parem AS-10. Oli veel MS-20 e. avioõli – seda müüdi 1l plastnõudes ja oli hirmus defitsiit ning ka kõige kallim: 70kop/l – teistest 3,5X kallim.
Ma panin oma 0,5l limpsipudeli vale toru alla ja hirmsa survega tulnud õli lendas mulle vastu kõhtu ja nägu. Läksin siis tanklatöötajaga rääkima, et ma ei saanud tilkagi õli. Seepeale lubati mul võtta kapi põhjas olevat vannist, kus seda oli tõesti väga palju. Aga bensiini ei müüdud ka mulle, kuna olin liiga noor. Läksin siis tühi Norma tinutatud plekkkanister näpuotsas kodu poole tagasi. Pinginaabril tekkis idee, et ostame poest aviobensiini - see on kindlasti parem ja võrr läheb lausa lendu
Segasime ostetud aviobensiini õliga ja hakkasime lootusrikkalt mopeede käivitama. Trügisime rattaid ja reguleerisime karburaatorieid pool päeva, kuid peale summuti paukumise ei toimunud suurt midagi. Siis tuli bensiin paagist välja lasta ja saime ühelt tuttavalt autojuhilt A76, millega hakkasid mõlemad mootorid tööle. Sõber kukkus õnnetult – selle mootori jaoks olid tõukeratta pidurid väga kehvad ja ta isa võttis meilt mõlemalt mootorid ära. Ta isa selgitas meile, et aviobensiin tahab saada teist õhusegu kui A76.
Pärast seda olime mõlemad väga kurvad. Pinginaabril tekkis uus iidee. Püüdsime kinni 3 varest ja hakkasime neid rääkima õpetama
Varestega oli selline lugu, et pinginaaber oli kusagilt kuulnud, et varesed on väga targad linnud ja mõni isegi kõneleb lausa inimkeeli. Ma hästi ei uskunud seda asja ja vedasime kihla. Ta lubas 2 kuuga õpetada varese rääkima ja eesti keeles Tegelikult ei olnud need hallvaresed vaid hakid, aga ega me tookord ei jaganud seda asja, hiljem alles kuulsime.
Hakid püüdsime kasti, pulga, nööri ja söödaga. Hakk on muidu väga tark ja ettevaatlik lind. Kuid inimesed söödavad linnalinde, need käivad isegi prügikastides ja muutuvad ettevaatamatuteks. Minulgi käivad veel ettevaatlikumad varesed karjakaupa peenramaal nokkimas ja nüüd jalutavad lausa ukse ees. Kass ei julge väljagi minna, kui vareseperekond kohal on. Ükskord sai neilt juba üle koonu. Varesed on muutunud päris ülbeteks, ei karda lähenemist ega isegi käteplaksutamist. Vana vares suri alles ära ja ma hakkasin teda maha matma. Kogu kamp ründas mindki.
Pinginaaber pani linnud oma puukuuri elama, kus üheks seinaks oli aiavõrk. Toitis, jootis ja koolitas neid iga päev paar tundi. Ma ei mäleta, kaua ta neid seal pidas, kuid isa käskis tal linnud vabadusse lasta. Üks „vares“ oskas pinginaabri arvates öelda naljakalt isegi paar sõna – tere ja veel midagi? Teised kaks olid jobud, ei õppinud midagi. Mina võitsin kihlveo. Kuna ta isa rikkus koolituse ära, siis jäi asi sinnapaika. Järgmisena õpetasime välja ühe vanatädi (meie vanuse suhtes, ca 45) väikese emase noore koerakutsika ja ikka lollusi tegema
Comment