Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Juttu sünkroonmootorist

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Juttu sünkroonmootorist

    Niisiis oletame et meil on püsimagnetitega 3F sünkoonmootor. Tahame seda juhtida. Ilma lisa sensoriteta.
    Lihtsaim meetod on sagedust sujuvalt tõsta kuni soovitud pööreteni. Koormates aga sellist asja libiseb see läbi ja mootor kaotab koheselt jõumomenti ja seiskub.
    Teadatundud mudelkopterites on lahendatud asi nii et pingestatakse ainult 2 otsa ja 3-ndat mõõdetakse et lülitada sisse õige samm. Tüürimisel aga kasutatakse ristkülikut ja asi on kaugel siinusest mis annaks rohkelt väändemomenti juurde. Sünkroonmootor on ka generaator mis pööreldes annab täpselt pöörlemisega sünkroonis signaali.
    Normaalselt kasutatakse jõumomendi jaoks PWM-i.
    Sealt lähdudes oletame et seadistame nii et max PWM oleks 95%. Alles jäänud 5% ajast on mootori tüürimine keelatud ja see liigub inertsiga ja töötab ka generaatorina.
    Ideaalis saaksime mõõta selle aja sees mootori faasi st kas mootor on faasis tüürsignaaliga. Praktikas osutub aga probleemiks mootori induktiivne piik mis peale voolu katkestamist ahelas üritab voolu säilitada.
    Kuidas praktikas induktiivsest piigist vabaneda või kuidas välja lugeda sealt generaatori effektina tekkinud signaal?
    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
Working...
X