Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Energiat mitte millestki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Energiat mitte millestki

    Sattusin lugema Postimeest ja sain teada, et busid (tallinnas sõidavad vaid sellenimelised) teevad ise energiat. Tsiteerin targemaid:

    "Ja mida rohkem on bussi teekonnal peatusi ja valgusfoore, seda kokkuhoidlikumalt ta sõidab. Ja selle elektri, mida see buss kasutab, toodab ta sisuliselt mitte millestki. "

    Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) katsetab lähiajal erinevatel liinidel MAN-i hübriidbussi, katsesõitude ajal saavad kõik bussis tasuta sõita.


    Ehk siis igast peatumisest saab energiat aga liikuma hakkamine ei kulutagi kütust?

    #2
    Vs: Energiat mitte millestki

    Sa pead vaimusilmas ette kujutama et paralleelmaailmas teeb täpselt sama diiselbus mis iga peatuse ja valgusfoori juures oma liikumisenergia soojaks õhuks muundab, aga see bus samal ajal genereerib sellestsamast "mittemillestki" energiat. Mida rohkem seda rohkem.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment


      #3
      Vs: Energiat mitte millestki

      Intervjueeritava pika jutu kompaktseks artikliks vormistamisel ja siis sellest artiklist ühe lause kontekstist väljakiskumisel (nagu näha, ka eeldava suhtumisega pealinna asjadesse) lähebki algne mõte kaduma. Tegemist oli võrdlusega tavaline vs hübriidbuss; viimase puhul kogutakse pidurdusenergia kokku ja kasutatakse startimisel, tavabussil läheb see soojusena kaotsi. Mõlemal juhul saadakse see energia ikkagi paagis olevast diiselkütusest.
      73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
      ATiP1pN4XeM

      Comment


        #4
        Vs: Energiat mitte millestki

        Tsiteerin kogu lõiku, et vältida süüdistamist eelarvamusliku suhtumise asjus teatud linna ja tema ametnikkonna pädevuse asjus:
        --------------------------
        «Novembris tulevad 20 uut MANi bussi. Need saavad olema üldse esimesed bussid Eestis, mis vastavad Euro 6 parameetritele,» lausus Tamm.
        See, et hübriidbuss kulutab tunduvalt vähem diislikütust, on tema sõnul juba praegu selge. «Ja mida rohkem on bussi teekonnal peatusi ja valgusfoore, seda kokkuhoidlikumalt ta sõidab. Ja selle elektri, mida see buss kasutab, toodab ta sisuliselt mitte millestki. See ei käi nii, et buss läheb õhtul parki ja siis pannakse juhe seina. Buss toodab elektrit nii, et töötleb pidurdamise tulemusel tekkiva kineetilise energia ümber elektrienergiaks ja kasutab seda peatustest ja fooride juurest ärasõidul kiirendamiseks. Need on need need kohad, kus ühissõiduk paiskab õhku valdava osa tahketest osakestest ja heitgaasidest. Diiselmootorile lülitub buss ümber alles siis, kui kiirus on üle 28 kilomeetri tunnis,» selgitas Tamm.
        --------------------------
        Siit näib pigem ametnikuhärra ebapädevus välja hiilgavat, kes ei jaga ikka täpselt, kust see energia sinna kondensaatoritesse lõpuks tuleb, kui palju teda tuleb ja kuipalju reaalselt sellest tulu võiks tõusta. Ega ometi ajakirjanik hr Tamme tsiteerides midagi omast peast välja ole mõelnud..? Tuju tegi lõbusaks küll see jutuke Aga eks ametnikel on omad, teistsugused naljad...
        Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

        Comment


          #5
          Vs: Energiat mitte millestki

          Natuke kurb ikka, kui on jälle märgata, et inimene on füüsika tunnis (kus ta kunagi ju istumas pidi käima) ühe meie kohaliku maailma põhiseadustest maha maganud. Mitte millestki ei saa midagi, Looduses on see nii.

          Linnavalitsuses võivad neil oma mängud ja "reeglid" olla, aga ka siis jääb keegi kuskil millestki ilma, olgu peale, et seltsimehi see ei huvita.

          Comment


            #6
            Vs: Energiat mitte millestki

            On juttu et elekter veab kuni 28 km/h ehk 7,77 m/sek.
            Palju võib buss kaaluda - ütleme 3 tonni 3000 kg
            Seega on see energia E=mv*v/2 ehk 3000*7,8*7.8/2
            ca 90 kJ = 90 kWs, 14 senti kWh
            See oleks siis kuskil 0,4 senti. pole palju
            Kas ikka oli õige arvutus? Kontrollige üle.

            Kui ei oleks mingeid kadusid siis peaksime
            28 km/h liikuva bussi energia korjama kondensaatorisse
            et seda siis hiljem kasutada. Kogu selle energiaga saaksime jälle
            endise kiiruse 28 km/h.
            See oleks siis kui ei oleks mingeid kadusid.
            viimati muutis kasutaja A.R.; 30 m 2014, 09:34.

            Comment


              #7
              Vs: Energiat mitte millestki

              Eks ökonoomsemalt sõidab, aga sellest pidurdamisest saadud energiast kasutatakse kiirendamiseks ära ainult mingi osa, ehk kasutegur, kasutegur...

              Comment


                #8
                Vs: Energiat mitte millestki

                Esmalt postitatud Pläsku poolt Vaata postitust
                Eks ökonoomsemalt sõidab, aga sellest pidurdamisest saadud energiast kasutatakse kiirendamiseks ära ainult mingi osa, ehk kasutegur, kasutegur...
                Buss tuleb panna liikuma magnetpadjale õhutühja ruumi.
                Siis on kasutegur kõrgem.

                Comment


                  #9
                  Vs: Energiat mitte millestki

                  Bussi kaal oleks ikka nii 15+ tonni.
                  Artiklis välja toodud ökoloogiline pool peatustes ja foori tagant startivate busside heitmetele on lahendatav teisel moel. Tõsi, see moodus on sobilik Euro2 ja 3 mootoritele.
                  Ja sealjuures puudub igasugune vajadus bussi mistahes ümberehituseks, rääkimata spetsiaalse hüpersupermegagiga bussi soetamiseks.
                  Asja point
                  Štirlitsit tabab kuul pähe.
                  >Lõhkekuul<, mõtleb Štirlits.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Energiat mitte millestki

                    Esmalt postitatud Sidorov poolt Vaata postitust
                    Bussi kaal oleks ikka nii 15+ tonni.
                    5 korda rohkem - seega 2 senti üks peatus.
                    Kui keegi nuppu ei vajuta on 2 senti võitu ka tavabussil.
                    viimati muutis kasutaja A.R.; 30 m 2014, 10:31.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Energiat mitte millestki

                      Tõenäoliselt on buss elektrilise ülekandega, kondensaatoreid laetakse ka sõidu ajal mingil määral. See on lihtsalt moodus diisli hoidmiseks märksa ökonoomsemas reziimis. Teatavasti suurim kütusekulu tuleba kohalt võtted (kes ei usu, vaadake oma auto kompuutrit sel ajal). Elektrimootoriga samas on kohalt võtta tunduvalt efektiivsem, kuna see lihtsalt on palju efektiivsem palju suuremas pööretevahemikus.
                      Allkiri.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Energiat mitte millestki

                        Ca 20 või 25 tonni täis-massi tõmmata järsult linnasõidul ratastel 28 km/h veerema, kondekate pealt, on muidugi aukartust äratav..

                        Aga energia mitte millestki, on vist seotud enne suure paugu teooria alla jäävaga, kus tekkis energia, mis hetkel vaid muutub ühest olekust teise, olenevalt kus otsast vaadata.
                        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                        Comment


                          #13
                          Vs: Energiat mitte millestki

                          Tegelikult ei midagi uut...
                          diiselmootor käitab elektrigeneraatorit mis laeb kondensaatorid mis toidavad elektrimootoreid. Lihtsalt täiustatud veduritel kasutusel olev süsteem on toodud rööbastelt maanteele...
                          Tegelt ma ei saa aru miks seda lahendit rohkem ei kasutata... (välja arvatud Opel Ampera ja Chevrolet Volt)

                          Comment


                            #14
                            Vs: Energiat mitte millestki

                            Esmalt postitatud Simpelman poolt Vaata postitust
                            Tegelt ma ei saa aru miks seda lahendit rohkem ei kasutata... (välja arvatud Opel Ampera ja Chevrolet Volt)
                            Vbl seepärast, et vedelkütusest elektert hõõruda ja siis selle elektriga masinat liigutada, on kõike muud kui odav? Natuke nagu palju tekib sellesse ahelasse neid muundamisi, või mis? Iga muundamisega kaasnevad muide kaod. No ei ole päriselt ka kaod - nagu teame osa energiast muundub lihtsalt soojuseks ja valguseks. Neid ei saa busi liigutamiseks siiski palju kasustada? Vedelkütus -> mehaaniline energia -> elektrienergia -> elektrienergia salvestamine -> elektrienergia muundamine mehaaniliseks energiaks - seal on kohti mitu, kus ebasoovitavat soojust ja valgust eralduda saab. Ega sel busel ometi gaasiturbiini peal ole? See võiks avitada elektri tootmisel vedelkütusest kasutegurit kergitada.
                            Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Energiat mitte millestki

                              Just pange bussile gaasiturbiin. axial tüüpi, eest sisse tagant välja. Koos afterburneriga. Tiibasid ka vaja ja siis on Z telg ka kasutuses.
                              Tegelikkuses on aga diisele elektrilised masinad kasutusel just kiirenduste ja pidurduste pärast. Rongi liikuma saamiseks oleks vaja hirmsat manuaalset käigukasti. 0 start toodaks väga palju tahma.
                              Supercap on tore aga paraku maksab hirmsat raha. Kui neid suudetaks sama Wh hinnaga teha mis näiteks NiMh v liitium oleks asi juba lõbusam. Supercapi materjalid ei saa maailmast otsa ka, erinevalt liitiumist mida on iga 1-nda auto jaoks.
                              Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                              1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                              2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                              Comment

                              Working...
                              X